Mitä teette kun ette saa unta?

261 posts, 14 pages, 65,186 views

Progress

#21 • • Progress
valvon... *nauru*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Orfeus

#22 • • Orfeus
Klubitan tietty*hih*
#23 • • Cera Guest

UnityF:
kun ei saa unta niin miksi ihmeessä sit pitää pakottaa ittensä väkisin nukkumaan?

Mä kyl yritän aina tehdä just näin.
Kelailen et on ihan pakko nukkua. Ja useesti kyl ei oo mitään hirveet pakottamista ees,
koska nukkuminen on mielestäni tosi jees.
vaik esim eilenki luin kirjan sitte loppuun ku ei mitenkään väsyttänyt ees yhtään.
nyt hieman silmät ristissä...
lohikarme

#24 • • lohikarme RitariVittupää
X-Box auki ja Halo pyörimään *vink*

--
Qualis artifex pereo

helluli

#25 • • helluli pupunen / hababambi
usein alan mietiskelee kaikkia tärkeitä asioita... kunnes kaikki ajatukset on vaan sellasta yhtä sekamelskaa päässä ja vaivun uneen (olen siis unettevaa seuraa jopa itselleni *blush*)

.......nukkuminen on kivaa........ *iloinen*

--
Elämä on kaunein satu - H. C. Andersen

ella_

#26 • • ella_
mua stressaa aina jos tuntuu, että uni ei tule ja aamulla pitäisi olla virkeänä. saan siinä stressatessani aina kehitettyä sitten masukipuja sun muita mukavia. hyväksi havaittu keino nukahtamiseen on lämmin kylpy, kun sen jälkeen olo on mukavan raukea. tosin kyllähän se edellä ehdotettu seksi saman asian ajaa.
nuorempana aloin aina lukemaan jotain mahdollisimman kuivaa kirjaa niin kyllä ne silmäluomet alkoivat suhteellisen nopeasti painaa.

oon kyllä onnellinen, että normaaleissa kotioloissa pystyn nukkumaan lähes aina tosi hyvin, koska ei kiitos enää lisästressiä *vink*

--
Elementary, my dear.

#27 • • ALIEN Guest
runq runq *aplodit**haukottel*
remotion

#28 • • remotion nostatus guru
tekstailen kavereiden kanssa, pääosin näin tulee pidettyä yhteyttä niihin pariin sataan kaveriin joita ei niin usein näe, tai jotka eivät itse osaa tarttua puhelimeen...

Yleensä sit nukahtaa kun on jo ehtinyt lähettää viimeisenä viestinä jotain liian väsynyttä jollekin...
Kävelevä katastrofi

#29 • • Kävelevä katastrofi tekevälle sattuu
syön jonkun napin jolla varmasti nukahtaa*nauru*

--
TERKKUJA KAIKILLE IHAN HIRVEESTI!!!

Pätkis

#30 • • Pätkis Pikkis
Höö. En muista koska viimeks olis ollu sitä ongelmaa ettei uni tulis *ding* päinvastoin. Mutta jos on riski jäädä valveille klo 22 jälkeen vaikkei tahtoisi, lukeminen auttaa pomminvarmasti. *sydän* nukkuminen *sydän*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Karski

#31 • • Karski Pomon kätyri
Mukillinen lämmintä maitoo auttaa
yleensä. Varsinkin yölypsymaito.
Eläköön melatoniini *piis*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

#32 • • valona Guest

Tres:
Mukillinen lämmintä maitoo auttaa
yleensä. Varsinkin yölypsymaito.
Eläköön melatoniini *piis*

Kertokaas muillekin mistä tätä yöllä lypsettyä maitoa saa ja paljon se pitää sisällään ”ihmeaine” melatoniinia? Pari veikkausta ois mielessä mut mielellään säästyisin turhalta kauppareissulta :)

Pelkkä melatoniinihan on käsittääkseni vielä toistaiseksi luokiteltu Suomessa lääkeaineeksi, eikä sitä saa edes omaan käyttöön tuoda ulkomailta. *haukottel*
kiiki

#33 • • kiiki hankala

Pygmi:
Höö. En muista koska viimeks olis ollu sitä ongelmaa ettei uni tulis *ding* päinvastoin. Mutta jos on riski jäädä valveille klo 22 jälkeen vaikkei tahtoisi, lukeminen auttaa pomminvarmasti. *sydän* nukkuminen *sydän*

”mä vaan lepuutan silmiäni hetken”... *pahis* *vink*

mä huomasin ikäväkseni että nyt kun herätyskello soi keskellä yötä = viideltä, en millään meinaa saada unta illalla *grr* yleensä telkkarin/leffan kattominen auttaa, eilen ei auttanut sekään... *poks* mitähän sitä yrittäisi tänään?
Jusuplussa

#34 • • Jusuplussa UG-///
L-Tryptofaanin ja GABA:n pitäis jeesaa ainakin. Jos on oikeesti vaikeuksia saada unta, nii saahan lääkärisedältä vaikka mitä ryynejä..

edit: ”L-Tryptofaani on välttämätön aminohappo, jota tarvitaan aivojen välittäjäaineen serotoniinin tuotantoon. Sen on todettu tehoavan ahdistukseen, keskittymisvaikeuksiin masennukseen ja unettomuuteen. Elimistö tuottaa tryptofaanista serotoniinin kaltaista ainetta nimeltä melatoniini” ..100g maksaa 25 (vuorokausiannos 1-2g )

[muokattu 29.6.2004 12:08]
#35 • • greenie Guest

dco:
Pelkkä melatoniinihan on käsittääkseni vielä toistaiseksi luokiteltu Suomessa lääkeaineeksi, eikä sitä saa edes omaan käyttöön tuoda ulkomailta. *haukottel*

Lääkäriltä saa tarvittaessa melatoniinia. Se on luokiteltu Suomessa rohdoksi, joten sitä saa tuoda myös ulkomailta - omaan käyttöön.
Blues

#36 • • Blues Koning van Afrika

dco:
Kertokaas muillekin mistä tätä yöllä lypsettyä maitoa saa ja paljon se pitää sisällään ”ihmeaine” melatoniinia? Pari veikkausta ois mielessä mut mielellään säästyisin turhalta kauppareissulta :)

Muistaakseni Valio valmistaa sitä ja löytyy litran purkeissa jossa on yömaisema ja tähtiä *hymy* en muista nimeä enkä sitäkään, kuinka paljon siinä on melatoniinia mutta jos sitä haluaa, kannattaa tuoda ulkomailta itselleen.

Kun ei saa unta niin eipä tule paljoa muuta tehtyä kuin noustua sängystä ylös, jääkaapille josta jotain maitotuotetta vatsaan, yleensä maitoa tai maustamatonta jogurttia jonka jälkeen takaisin punkkaan ja koittaa olla ajattelematta mahdollisimman vähän (ehkei kaikilta onnistu *nauru*) ja silmät kiinni *nukkuu*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

#37 • • valona Guest

greenie:
---
dco:

---

Lääkäriltä saa tarvittaessa melatoniinia. Se on luokiteltu Suomessa rohdoksi, joten sitä saa tuoda myös ulkomailta - omaan käyttöön.

Jopas jotakin, eipä mennyt edes kauaa tuon asian järkeistämisessä. Potentiaalinen aine, auttoi ainakin mulla parantamaan unen laatua huomattavasti.
pinkki

#39 • • pinkki säätö et co.
hmmh. En kyl käsitä tota melatoniinista nihkeilyy suomessa. Se on siis samaa staffia mitä kroppa kehittää että rupee nukuttaa, hormoni siis, sitä kutsutaan myös pimeänhormoniks, koska sen tuotanto elimistössä lisääntyy pimeällä ja loppuu valosalla. Sen ei ole huomattu aiheuttavan sivuoireita, se ei ole missään määrin haitallista, päinvastoin se parantaa unenlaatua ja näin ollen mieli ja kroppa on virkeempi - ja tosiaan sitä samaa staffia on maidossa (yömaidossa viel enemmän) ja olikos muistilta myös koivunlehdissä ja öö, banaaneissa? *iloinen* ..niin ja se ei aiheuta tokkuraa tai ylipäätää vaivuta pakolla uneen tai pidä unessa jos on himmee hälinä ympäril jne. Mut eeei, reseptillä se pitää täällä kinuta vaikka muissa maissa myydään luontaistuotteena *justjoo*
#40 • • valona Guest
Nihkeilyä se on Suomessa muidenkin (muualla jo hyväksihavaittujen) aineiden kanssa.
Pah, onpahan ainakin hyvä syy käydä ulkomailla ja/tai paukuttaa visaa tyhjäks nettikaupois *slurps*