Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 520,008 views

Worin

Posts: 526

#1241 • • Worin

KooKie, 1.6.2007 20:50:
---
Tuikkari, 1.6.2007 20:43:
---
[Nuclear], 1.6.2007 19:57:
Nimenomaan vielä ku parveketupakointi kiellettäisiin niin ois hommat mallillaan! <3

---

"deal with it" tai "live with it".

---


Aika ironista muuten sanoa, että "elä sen kanssa", kun miettii niitä mahdollisesti passiiviseen tupakointiin kuolleiden määriä. :D



Jotka on? näytä mulle tutkimukset parveketupakoinnin vaaroista. Luen ne mielelläni, koska en tiedä yhtäkään.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#1242 • • [Nuclear] el aprendiz

KooKie,
Siis Teemu, siinähän katoaisi kaikki naaraat, joihin sulla ikinä olisi pienintäkään mahdollisuutta!


Ups, hei kiitti ku muistutit! VEDÄN SANANI TAKAISIN!

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

KooKie

Posts: 4,338

#1243 • • KooKie aka. Petress Pan

Tuikkari, 1.6.2007 20:53:
Jotka on?



http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52007DC0027:FI:HTML

Tossa sulle asiaa passiivisen tupakoinnin vaaroista vaikka koko illan ratoksi. Ota se pää ulos perseestäsi ja lopeta vikisemästä, että "...sulje ikkunat...", "...niin vähäinen savumäärä...". Yleensä ne ikkunat avataan juuri saadakseen raitista ilmaa huoneeseen, ei jonkun itsekeskeisen, itseään ja muita samoin sauhutteluin tuhoavan paskiaisen ilmansaasteita.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Everes

Posts: 184

#1244 • • Everes
no oishan se ihan jees jos ei ois ympärillä niin paljon röökaajia niin ei sitä itekään siinä sitten niin paljon röökaisi. ehkä jopa aamuna ois helpompi herätä ilman punaisia umpeen muurautuneita valkuaisia *känni*

--
living in irresponsible selibacy

Worin

Posts: 526

#1245 • • Worin

KooKie, 1.6.2007 21:00:
---
Tuikkari, 1.6.2007 20:53:
Jotka on?

---


http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52007DC0027:FI:HTML

Tossa sulle asiaa passiivisen tupakoinnin vaaroista vaikka koko illan ratoksi. Ota se pää ulos perseestäsi ja lopeta vikisemästä, että "...sulje ikkunat...", "...niin vähäinen savumäärä...". Yleensä ne ikkunat avataan juuri saadakseen raitista ilmaa huoneeseen, ei jonkun itsekeskeisen, itseään ja muita samoin sauhutteluin tuhoavan paskiaisen ilmansaasteita.



Missä kohtaa ne parvekesauhut on haitallisia terveydelle? en löytänyt kohtaa joten jos voisit ohjastaa. Vai onko niin ettei ne ole muuta kun hajuhaitta siinä missä sikafarmi 2 kilometrin päässä?

Ok

Lopetetaan pelleily röökinsavu on haitta parveketupakoinnin osalta, mutta sen haitta on pelkkä haju. Sillä ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#1246 • • Lost-Soul los pallos

Tuikkari, 1.6.2007 21:11:
---

Lopetetaan pelleily röökinsavu on haitta parveketupakoinnin osalta, mutta sen haitta on pelkkä haju. Sillä ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa.


Tutkimusta en pysty näyttämään, mutta joillekkin ihmisille juurikin tupakanhaju aiheuttaa kovaakin päänsärkyä (ehkä jopa migreeniä, itse en tiedä millainen migreeni on, joten en voi varmuudella tietää). Tämän mahdollisesti voisi luokitella ainakin hetkelliseksi terveyshaitaksi.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#1247 • • ALIEN Guest

Tuikkari, 1.6.2007 21:11:
Lopetetaan pelleily röökinsavu on haitta parveketupakoinnin osalta, mutta sen haitta on pelkkä haju. Sillä ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa.



Mistä tiedät? URL PLZ :)
Worin

Posts: 526

#1248 • • Worin

ALIEN, 1.6.2007 21:16:
---
Tuikkari, 1.6.2007 21:11:
Lopetetaan pelleily röökinsavu on haitta parveketupakoinnin osalta, mutta sen haitta on pelkkä haju. Sillä ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa.

---


Mistä tiedät? URL PLZ :)



OMG en tiedäkkään en miettinyt hajuasiaa ollenkaan. Varmaan jokaiselle hajulle löytyy joku allergikko tai vastaava. Ajattelin vaan siitä lähteestä syntytyvää ongelmaa allergioita en tunne kuin tuttujen kautta kun itsellä niitä ei ole.
KooKie

Posts: 4,338

#1249 • • KooKie aka. Petress Pan

Tuikkari, 1.6.2007 21:11:

Missä kohtaa ne parvekesauhut on haitallisia terveydelle? en löytänyt kohtaa joten jos voisit ohjastaa. Vai onko niin ettei ne ole muuta kun hajuhaitta siinä missä sikafarmi 2 kilometrin päässä?

Ok

Lopetetaan pelleily röökinsavu on haitta parveketupakoinnin osalta, mutta sen haitta on pelkkä haju. Sillä ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa.



OT:

Siis c'moon, mitä paskaa. "Tossa terveysesityksessä ei mainita sanaa parveke, eihän se silloin oo haitallista terveydelle polttaa parvekkeella!"

Onhan parveketupakointi pieni terveydellinen haitta vrt. baarit ennen lakimuutosta jne., mutta kaikki tupakansavu aiheuttaa altistumista sen haitta-aineille ja siten syövälle, muille hengityselinsairauksille jne..

Mä en muuttaisi 2km:n päähän sikafarmista ja toivoisin, että kukaan parvekesauhuttelija ei muuttaisi mun naapuriin. Mä voin valita sen, muutanko sikafarmin viereen, saisinpa mä valita myös sen, että kuka mun naapuriin muuttaa. Tässä tapauksessa yhtiökohtaiset säännöt olisivat hyviä. Muuttaisin vain yhtiöön, jossa tupakointi on kiellettyä - röökaajat voisivat elää holleillaan.

Ko. keskusteluhan on todella kärjistettyä, mä en todellakaan ole ikinä huomannut mitenkään, polttaako mun naapuri. Toisaalta mä en ole ikinä elänyt kerrostalossa ja näin kokenut niiden ikkunaeristyksiä vrt. tää savuhaitta. Periaate- ja mielipidetasolla seison kuitenkin sanojeni takana.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#1250 • • ALIEN Guest

Tuikkari, 1.6.2007 21:19:
OMG en tiedäkkään en miettinyt hajuasiaa ollenkaan. Varmaan jokaiselle hajulle löytyy joku allergikko tai vastaava. Ajattelin vaan siitä lähteestä syntytyvää ongelmaa allergioita en tunne kuin tuttujen kautta kun itsellä niitä ei ole.



eli toisin sanoen, stfu :)
Funktion

Posts: 1,720

#1251 • • Funktion over 9000
Joo o, saas nähä kuinka monta kertaa tänään joutuu tumppaan asiakkaan tupakan kun ihmiset ei vielä sisäistä tuota kieltoa..

Ja sitten vielä tuo koulujen loppuminen, aivan älytön ryysis muutenkin..

*nauru*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Jutu

Posts: 3,054

#1252 • • Jutu Blondi
Jesh. Vihdoinkin se tuli voimaan. Nyt ehkä voikin viihtyä paremmin baareissa kun ei oo sitä saatanan savua keuhkoissa ja silmissä. Ja jos tupakoitsijat mukamas lopettaa sen baarissa käynnin niin tilalle tulee ne tupakoimattomat. Loogista eikö :) Ja kuinkakohan kauan porukka oikeesti jaksaa ravata siellä pihalla tupakalla, pakkasilla varsinkin. Todennäkösesti laiskuus iskee ajan myötä :P

Ja mitä tulee siihen, että tuo laki vaikuttais ravintoloiden tuottavuuteen, niin kyllä se varmaan hiukan tuntuu tuloksissa. Suomalaiset on kuitenkin niin juoppoa kansaa että kummasti veri vetää sinne. Ei siinä varmaan kovin moni joudu sinne työkkäriin menemään. Ellei sitten omasta tahdosta, niin kuin huhu kertoo erään ravintolan päällikön ottaneen loparit kun ei enää saanutkaan polttaa työaikana. Voi itku sentään.

Ja joo, partsitupakoinnista pitäs heittää sangollinen vettä pössyttelijöiden niskaan. Oon ehkä nillittävä paska akka, mutta se on tosi ärsyttävää esimerkiksi kesällä pitää ovea auki kun tulee kauhee kärtsä sisään *uuh* Polttais prkl sisällä ja kärsis keskenään siitä savusta kun niin haluaa tehdä, mutta ei tarvii pakottaa naapureita kärsimään siitä. Nimimerkillä: Wtb omakotitalo erämaasta.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Worin

Posts: 526

#1253 • • Worin
Mun mielestä jokasella on täys oikeus tehä omassa mestassaan just sitä mitä laki sallii ja mun mielestä parvekkeella saa paistaa vaikka makkaraa sähkögrillillä kun se on sillä mahdollista. Mulla on monessa eri suunnassa aina rööki palanu siis kämpän ulkopuolella ja se ei mua sinäänsä haittaa. Uus asia sinäänsä on tää allergia, jota en oo tullu aikasemmin miettineeks ja se on kyllä varmaan asia jonka kans pitää tehdä jotain. Nyt tiedän tästäkin asiasta jotain uutta mitä en ois ennen tätä tienny.

Mitä itte lakiin tulee niin ravintola sauhuttelun loppu ei haittaa. Parveke polttelu on sitten jokaisen yksityisasia, siihen ei pidä puuttua toistaseks.

Myönnän kyl et muitten kannat on saanu mut ajattelee asioita eri tavalla ja kiitoksia siitä.
Jutu

Posts: 3,054

#1254 • • Jutu Blondi

Tuikkari, 1.6.2007 21:36:
Mun mielestä jokasella on täys oikeus tehä omassa mestassaan just sitä mitä laki sallii ja mun mielestä parvekkeella saa paistaa vaikka makkaraa sähkögrillillä kun se on sillä mahdollista.


Niinpä niin. Omalla parvekkeella. Jos pystyt jotenkin estämään sen savun kulkeutumista minun omalle parvekkeelle ja sieltä minun asuntooni, niin ole hyvä vaan, voit pössytellä siellä ihan rauhassa *piis*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

tomii

Posts: 3,594

#1255 • • tomii kallion herttua
Hitto pitäisköhän sitä pistää pystyyn oma salakapakka, jossa saa vetää syöpäkäärylettä ja viinaa niin paljon kuin sielu sietää :)

--
reivaan kunnes kuolen

Worin

Posts: 526

#1256 • • Worin

Jutu, 1.6.2007 21:41:
---
Tuikkari, 1.6.2007 21:36:
Mun mielestä jokasella on täys oikeus tehä omassa mestassaan just sitä mitä laki sallii ja mun mielestä parvekkeella saa paistaa vaikka makkaraa sähkögrillillä kun se on sillä mahdollista.

---

Niinpä niin. Omalla parvekkeella. Jos pystyt jotenkin estämään sen savun kulkeutumista minun omalle parvekkeelle ja sieltä minun asuntooni, niin ole hyvä vaan, voit pössytellä siellä ihan rauhassa *piis*



Jep luultavasti lasitetut parvekkeet estää aika hyvin sen. Muuten en usko, että savun siirtyminen kauheesti estyy. Tietysti on mahdollista, joskin epätodennäköistä että ilmastointi olisi ylipaineistettu, kyllä se on yleensä toisinpäin. Ei tästä mihinkään pääse pakko se on myöntää, että ongelma se varmaan monille on.
ville

Posts: 3,780

#1257 • • ville olen oikeasti ujo
ilta ravintolassa ja vaatteita ei pitänyt heti laittaa pesuun, aika jees :)

sellainen haitta kyllä, että erilaiset eritteet ja viinan haju tunkee aika voimakkaana nenään... kukas alkaa myydä ravintoiloille omia nimikkotuoksuja?
SamHard

Posts: 2,098

#1258 • • SamHard
Kieltämättä duunissa oli paljon raikkaampi ilma salin puolella ja jengi kävi kiltisti
ulkona röökillä joten varsin hyvä asia!
Mikcore

Posts: 914

#1259 • • Mikcore Eternity has passed
Onneksi loppui toi savusukellus 8)
Avatar
#1260 • • Annakins Guest

ville, 2.6.2007 10:19:
sellainen haitta kyllä, että erilaiset eritteet ja viinan haju tunkee aika voimakkaana nenään... kukas alkaa myydä ravintoiloille omia nimikkotuoksuja?



Musta Mamassa haisi tanssilattialle ihan samalle ku ennenki minus tupakka, eli savukoneelle. Ei ainakaan omaan nenään pistäny hiki, oksennus tms.