1,450 posts, 73 pages, 535,389 views
diezel:
Eikö tässä juuri oltu tarkastelemassa suurta joukkoa ihmisiä (tupakoimattomat) joihin mahdollinen kielto tulee vaikuttamaan. EIkä yksittäisiä yksilöitä joihin kiellolla ei välttämättä ole minkäänlaisia terveysvaikutuksia.
Vai mihin tämä yksilöllisyys sun puheissa oikein liittyy ? Tässä aiheessa se ei ainakaan argumentointina oikein toimi.
Ja tietysti noin yleensä on vähän kyseenalaista jos kaikkea aletaan rajoittamaan, mutta kyseisessä tapauksessa (jos ei saa jotain aaltoa aikaan) niin ei kyllä kärsijöitä pitäisi paljon olla?
JustinSane:
Mutta jälleen kerran itse aiheeseen palatakseni; kerro minulle, kenen etua ajaa ravintolatupakoinnin kokonaisuudessaan kieltäminen? Siis esim. esittettyjen ”tupakkakoppien” sijaan?
JustinSane:
Jätit sitten väliin sen ainoan asian mitä pyysin, eli ne perkeleen perustelut. Pyydän, perustele minulle tuo kantasi.
TÄMÄ EI OLE TOTTA KOSKA MINÄ SANON NIIN, KOSKA SE MITÄ MINÄ SANON ON TOTUUS, KUMARTAKAA SIIS! <- ei kiinnosta vittuakaan, jos et osaa esittää perusteluja väitteilesi niin voit ihan yhtä hyvin olla esittämättä ne
JustinSane:
Sanoinko mä jossain vaiheessa, että spesifisesti tähän tupakkajuttuun liittyen tuon esitin? Katso ympärillesi ja sano minulle etteikö asenneilmapiiri ole koko ajan menossa holhoavampaan suuntaan.
diffas:
Ymmärrän kyllä jos joku ärsyyntyy tupakansavusta. Tosin mun mielestä
kun on menossa ravintolaan, ei voi olettaa, että siellä ei olisi savua. Jos
ei todellakaan mistään hinnasta pysty olemaan savussa, niin jättää sitten
menemättä. Tosiasiat pitäs hyväksyä.
diffas:
Ymmärrän kyllä jos joku ärsyyntyy tupakansavusta. Tosin mun mielestä
kun on menossa ravintolaan, ei voi olettaa, että siellä ei olisi savua. Jos
ei todellakaan mistään hinnasta pysty olemaan savussa, niin jättää sitten
menemättä. Tosiasiat pitäs hyväksyä.
äm:
Kielletäänkö myös juominen ja valkosipulin syöminen?!
Vaarallisia molemmat
geeni:
Huoh... antaapa olla.
Mielestäni mitään kovin olennaisia muutoksia ei ole tapahtunut. Mutta annapa toki muutama esimerkki jos tosiaan olet sitä mieltä.
diezel:
Klubit / yökerhot / baarit on sitten asia erikseen... Ehkä tietty siellä on vähän luontevampaa että haisee pahalle kun himaan pääsee...
JustinSane:
Klassinen esimerkki siitä, kuinka argumenttien loppuessa otetaan marttyyriasenne päälle ja lähdetään muka pää pystyssä perääntymään tilanteesta, kuitenkin hiljaa sympatiapisteiden toivossa niiskuttaen. Terve menoa vaan
JustinSane:
Esitykset poliisien valtuuksien lisäämisestä, ihmisten tele&verkkoliikenteen valvonnan tehostamisesta. nyt kun sitten pakon alla saatiin se alkoholivero alas, mietitään jo kuumeisesti, että millä se saataisiin taas ylös. Lasten/nuorten pukeutumista halutaan rajoittaa kouluissa. Tapahtuu mikä tahansa isompi onnettomuus niin johan on joku jo vaatimassa milloin minkäkin kieltämistä, milloin olla kieltämässä rekkoja, junia, busseja ja lentokoneita. Nopeusrajoitukset hilataan niin alas, että kukaan ei varmasti voi kuolla. Ravintoloiden halutaan menevän aikaisemmin kiinni. Opiskeluaikoja halutaan lyhentää pakotteilla jotta saataisiin nopeammin lisää lihaa myllyyn.
JustinSane:
Sitten on tietenkin nämä kaikki mahdolliset kieltolaintyngät jo olemassaolevista puhumattakaan, et saa tehdä sitä, et saa tehdä tätä, direktiivi sanoo näin ja näin, sääntöjä, ohjeita kieltoja, kumarra, alistu ja palvo
geeni:
Ja sieltähän se tuli.. voitonjulistus - lopullinen hyvitys loukatulle egolle.
Mulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta yrittää loputtomiin kuroa näkemyseroja umpeen.
Onnea vaan valitsemallasi tiellä. Muista pitää pari tilastopoikkeamaa takataskussa, jos vaikka sattuma toisi viikatemiehen paikalle juuri nyt... tai nyt... tai nyt.
Kaikkien näiden takaa voi löytää järkeviä perusteita. Toisinaan päättävissä elimissä toki tapahtuu ylilyöntejä, mutta ei tässä vielä liiasta holhouksesta voi puhua. Suosittelen visiittiä vaikkapa Pohjois-Koreaan tai Kiinaan.
Nuori kapinallinen..
geeni:
Suosittelen visiittiä vaikkapa Pohjois-Koreaan tai Kiinaan.
Cofu:
En ymmärrä lainkaan sitä möykkää mikä on syntynyt tarjoilijoiden ja baarihenkilökunnan suojelemisesta, itsehän he ovat alansa ja työpaikkansa valinneet. Sama kuin suojeltaisiin sairaanhoitohenkilökuntaa saamasta mitään tartuntoja työssään, koska he ovat jatkuvasti tekemisissä tautien kanssa.
diezel:
Eli on siis normaalia olettaa, että RUOKAravintolassa saisi polttaa tupakkaa?
JustinSane:
Missähän vaiheessa tässä on mun egoni ollut tulilinjalla?
Miksi lähdit väittelyyn mukaan jos aikeenasi ei ollut edes saattaa sitä loppuun?
Noin yleisesti väittelyssä hävinneeksi osapuoleksi katsotaan se, joka ei enää osaa perustella omia argumenttejaan tai kumota vastapuolen argumentteja. Täytät nämä kriteerit mainiosti
Tahtoisin muistuttaa, että sinähän se tässä olet koko ajan korostanut niiden tilastojen ja todennäköisyyksien vaikutusta yksilön elämään
diezel:
Eikö lakialoite siis koskisi kaikkia ravintoloita?