1,450 posts, 73 pages, 535,509 views
Astaroth:
Niin, muuta sisätiloissa henkilökunta on kykenevä puuttumaan asiaan. Sulut siitä, että valitettavan monissa paikoissa järjestysmiestoiminta on erittäin puutteellista. Eli vaikka monissa paikoissa ei silloin konkreettista muutosta tapahtuisikaan, niin silti mielestäni vain edesauttaisi tällaista negatiivista toimintaa.
Kuitenkin minusta röökinhaju on jo jotenkin olennainen osa ravintolaelämää. Itse en ole edes ehtinyt kovin montaa vuotta tupakoida, eikä minua tupakanhaju koskaan haitannut silloinkaan, kun olin savuton. [...]
Ota säkin tuosta pari, ei nämä kesken lopu... :)
Nectarine:
millä ihmeen ajalla kerkiää tekemään töitä kun pitäisi jokainen tupakka käydä polttamaan pihalla
JustinSane:
Koska tupakoimattomana olet selkeästikkin kykeneväinen korkeampaan ajatteluun kuin minä, niin ehkäpä osaat myös sen turvin hieman perustella tuota kantaasi? Minua ei kiinnosta ei tai joo tai ihansama - vastaukset, odotan mielelläni perusteluja ihmisten mielipiteisiin, koska itse perustelen aina mielipiteeni
JustinSane:
Tai sitten en? Esim. kaikki tupakoitsijat eivät kuole keuhkosyöpään, ihan samalla tavalla kuin kaikki terveysintoilijatkaan eivät elä välttämättä kypsään ikään.
diezel:
---
JustinSane:
Tai sitten en? Esim. kaikki tupakoitsijat eivät kuole keuhkosyöpään, ihan samalla tavalla kuin kaikki terveysintoilijatkaan eivät elä välttämättä kypsään ikään.
---
Jos laitetaan miljoona tupakoitsijaa ja miljoona terveydestään huolehtivaa verrokkiryhmiin niin voin lyödä vaikka vetoa, että kuolleisuus on tupakoitsijoilla alkaisempi kuin niillä , jotka urheilevat. Yksittäisiä ihmisiä voi löytyä kummastakin ryhmästä, jotka tappelevat tilastollisia todennäköisyyksiä vastaan (pari askia ja kossun päivässä 50 vuotta nauttinut 100v. esim)
Eli jos kylmästi tarkastellaan todennäköisyyksiä niin ei ole sama todennäköisyys kuolla ihmisillä jotka ei välitä liikennevaloista ja tupakoivat kuin ne ihmiset, jotka ymmärtää liikennevalojen päälle ja ei tupakoi.
geeni:
---
Ajattelemattomista heitoista voi aina vähän näpäyttää. Joku muu perusteli jo varsin hyvin väitteesi vääräksi. En vaivautunut toistamaan, mutta väännetään nyt sitten...
Sanotaan vaikka, että pään työntäminen lihamyllyyn määrää kuolinhetken 98% todennäköisyydellä. Näytät olevan sitä mieltä, että tuon 2% marginaalisen eloonjääntimahdollisuuden olemassaolo riittää tekemään tapahtuman lopputuloksen täysin satunnaiseksi, mikä ei luonnollisesti pidä paikkaansa.
Tapahtumien vaikutusta elinaikaan voi arvioida todennäköisyyksien avulla. Arvion onnistuminen riippuu halutusta tarkkuudesta ja arviointiin käytettävän datan määrästä ja oikeellisuudesta. Se, että arvio ei osukaan täysin oikeaan, ei tarkoita sitä, että tapahtumilla ei ollutkaan kuolinhetkeen mitään vaikutusta.
JustinSane:
Puhuinko mä nyt keskiarvoista tai tilastoista? Noh, kerran sä haluat niihin vedota niin vastaappa tähän:
Entä jos sinä olet se tilastollinen poikkeama?
Tule sitten siinä vaiheessa kertomaan mulle tilastoista niin lupaan nyökkäillä kiltisti.
Ei siinä sitten muuta kuin valitusta eteenpäin, eihän näi voinu käydä ku sä kuuluit siihe ”toiseen” ryhmään
JustinSane:
Tekopyhyydellä tarkoitin sitä, että minkä takia tupakoinnin kieltämistä lailla kokonaan väläytellään tasaisin väliajoin, mutta samankaltaiset kieltolaintyngät alkoholin suhteen loistavat poissaolollaan? Tarkoitin vain ja ainoastaan tätä enkä mitään muuta ja jos joku on jotain muuta ymmärtänyt niin häntä itseään tästä syytettäköön.
PMS:
astu voimaan 1.6, toimii arkisin loistavasti... pitaa testaa ny wendina tosin ;)
JustinSane:
Katsokaas kun sinä, minä ja kaikki muut yksilöinä, olemme vain yksittäisiä numeroita tuossa taulukossa, täysin altiina niille pirun poikkeamille, ja niiden jakautuminen taulokossa oleville ihmisille on, tadaa, täysin sattumanvaraista. Jos haluatte tähän väittää vastaan, niin pyydän, tehkää se. Mutta hyvin perusteluin, mitään muuta en ole teiltä missään vaiheessa odottanutkaan.
JustinSane:
Ja tuolla kuolemalitaniallani tahdoin esittää kritiikkiä lastentarhavaltion perustamiselle jossa kaikki on vaaleanpunaisella pumpulilla pehmustettua ja ihmiset kulkevat tyytyväisenä kahden sentin mittaisessa talutusnuorassaan, valtiossa jossa kaikki mikä ei ole erikseen sallittua, on kiellettyä. Pumpulilinna jossa ihmiset kulkevat tyytyväisenä määkien siihen tahtiin kun kapelimestari määrää. Haluan itse valita oman tieni, en tarvitse siihen valtiollista avustusta, kiitos ja hyvää illanjatkoa kaikille
geeni:
---
Tilastopoikkeamien jakautuminen kohderyhmässä ei liity mitenkään todennäköisyyksien soveltamiseen yksilötasolla. Ei sekoiteta näitä kahta näkökulmaa.
Tällä tupakointikiellollahan ei pyritä suojelemaan ihmistä itseltään, vaan ehkäisemään toisille ihmisille aiheutuvia selkeitä haittoja ja edelleen yhteiskunnalle aiheutuvia kustannuksia. Kyse ei ole myöskään kieltämisestä pelkästä kieltämisen ilosta, joten kritiikkisi meni jotakuinkin metsään.
JustinSane:
Miten niin ei? Mites ne sitten jakautuvat, vuoronumeroillako?
Jätit sitten väliin sen ainoan asian mitä pyysin, eli ne perkeleen perustelut. Pyydän, perustele minulle tuo kantasi.