Miksi ihminen haluaa päihtyä?

341 posts, 18 pages, 157,284 views

Avatar
#81 • • greenie Guest

Njah:
Ja miksi juuri ”teollisuusliuottimet” on siihen ainoa laillinen vaihtoehto?



Kulttuurisista syistä. Hyvin yksinkertaista.
-lera-

Posts: 394

#82 • • -lera-

greenie:
---
Lera:
mistä sitten johtuu että ite humallun aika nopeasti vaikka juon aika paljon/(usein)? *ding*

---


Naiset on yleisesti kevyempiä ja heidän kehoissaan on vähemmän vettä. Nämä osaltaan vaikuttavat alkoholin imeytymiseen.




kiitos valistuksesta *iloinen*
Elmiira

Posts: 1,446

#83 • • Elmiira
Joskus olen yrittänyt hukuttaa murheeni juomalla, mutta ne perkeleet oppivat aina uimaan...

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Avatar
#84 • • HRDance Guest
Onhan siihen kyl monia syitä... ainaki luulisin.. no tänään esimerkiks olis kovasti tehny mieli hukuttaa murheita alkoholilla... mutten onneks tehny niin, koska se vaan lykkää niitä. Ja sitten viihteeseen se toimii hyvin ainaki mulla kun ottaa muutaman hassun ja pitää muuten hauskaa. jotenki on nykyisin vaan repsahtanu pikkusiin övereihin *nauru* hyvänä esimerkkinä viime lauantai *nauru*
Cloudberry

Posts: 493

#85 • • Cloudberry
No sitä oon kyllä miettiny, itse kun en mielelläni päihdy.. Kola ja kahvi on ihan tarpeeksi extremeä (tupakoinninkin haluaisin aina välillä lopettaa) sekä oman kehon itse tuottama adrenaliini/ endorfiini esim. tamppaamisen seurauksena, musiikki menee kai päähän.. *jiihaa*
Kaks ja puol vuotta sitten tuli niin maailmanlopun kauhein krapula ja morkkis että sen jälkeen oon katsonu viisaammaksi hukuttaa murheet uimahallilla altaaseen. Suosittelen! *aplodit*
Jos on absolutisteja/ streittareita mestoilla (no tästä topicistahan niitä varmaan löytyy..) ni saa laittaa viestiä, ois kiva vaihtaa ajatuksia aiheesta miksi ei halua päihtyä. Onko se muilla vaikeuttanut sosiaalista kanssakäymistä? Miten selität mummolle serkun lakkiaisissa ettet periaatteesta halua ottaa yhtään boolia?? *ding*
JustinSan

Posts: 822

#86 • • JustinSan Nullius in verba
Syitä on yhtä monia kun on päihtyjiäkin *piis*

mutjoo, ettei nyt menis ihan populismiks ni sanotaan vaikka, että ihminen on niin utelias, tyhmä ja turhanpäiväinen *joo*

nojoo, jotenki ittellä vaan tökkäs toi viinan kanssa läträäminen, myönnän, että aikanaan on mennyt ihan ”reippaasti” mutta sitten jossain vaiheessa se vain rupes määrät ja kerrat vähenemään kunnes lopulta rupesin miettimään, että humalalla ei ole oikein mitään muuta tarjottavaa mulle kuin krapula ja morkkikset niin mitäpä sitä väkisellä kiskomaan. Nyt viimesen vuoden aikana oon ehkä pari kertaa nauttinut alkoholia ja sillonkin minimaalisia määriä. Silloinkin lähinnä seuran vuoksi.
Tää on loppujen lopuks aika pätevää touhua pitää homma kasassa skarppina *enkeli*

Toi krapulajuttu on muuten omalta osaltani ainakin aika mielenkiintoinen siinä mielessä, että silloin joskus aikanaan (liian nuorena *eiei* ) sitä keittoa imi vaikka kuinka paljon, niin ikinä ei ollut aamulla mitään krapulantapaistakaan, mutta sitten pikkuhiljaa mitä enemmän tuli ”kokemusta” ja ennen kaikkea, ikää, niin ne vain paheni ja paheni kunnes nykytilanne on käytännössä se, että jos juon illalla vaikkapa kuusi olutta, niin olen käytännössä koko seuraavan päivän aivan paskana. Ihan hyvä varomekanismi kun ottaa huomioon, että suurin osa sukuni miehistä on alkoholisteja *piis*

[muokattu 3.6.2004 23:37]

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Jammailija

Posts: 3,224

#87 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

VilleVastaavaan tilaan olisi tietysti mahdollista päästä myös ilman päihteitä, mutta monesti se vaatisi esimerkiksi matkan siniselle laguunille, joka taas on harvoin mahdollista. Uskoisin myös, että tämä sama syy olisi aika yleinen jos ihmisiltä kysyttäisiin miksi haluat päihtyä.

Arjesta irtautumisen lisäksi uskoisin, että ihmiset pyrkivät esimerkiksi psykedeelien avulla löytämään samasta asiasta uusia puolia ja mielipiteitä. Päihtymisellä halutaan siis tietoisesti pyrkiä aktiiviseen vuorovaikutustilaan, eikä ainostaan unohtaa (kuten alkoholilla).



Aika hyvin sanottu*joo*. Mä oon itekin miettiny, että ihminen on usein sellainen, että hän haluaa vaihtaa maisemaa. Esim. kaupungilla asuessaan voi piipahtaa maaseudun rauhassa niin jaksaa taas vilinää. Talvella voi tehdä matkan lämpimään, että jaksaa taas kylmää talvea. Voi tehdä sen unohtumattoman reissun laguunille, jotta on taas mistä puhua ja muistella. Ymmärrettävää on myös jos joku ei halua/pysty tekemään noita reissuja, vaan haluaa sen jännityksen, ihanuuden ja onnen tanssilattialla samassa kaupungissa. Tavallaan hän hetkeksi vaihtaa maisemaa...*yingyang*

[muokattu 10.6.2004 20:57]

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

John

Posts: 1,384

#88 • • John Lauma

Cloudberry:
Onko se muilla vaikeuttanut sosiaalista kanssakäymistä? Miten selität mummolle serkun lakkiaisissa ettet periaatteesta halua ottaa yhtään boolia?? *ding*



”Pitää olla kaverille kuskina myöhemmin”.

--
Fancy some cheese, Gromit?

Rocca

Posts: 3,064

#89 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
En mä muista tiiä mut itte haluun vetää jonkun verran alkomahoolia pileissä ni on parempi fiilis ja rennompi jutun saa luistamaan ja sit ku menee tanssii ni se musiikki iskee suhun 100 kertaa kovemmin viel eli saa kaikki irti siitä...*joo**pahis*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Avatar
#90 • • ALIEN Guest

Jää~*:
Joskus olen yrittänyt hukuttaa murheeni juomalla, mutta ne perkeleet oppivat aina uimaan...



hyvin sanottu. alkoholi ja muut päihteet ovat vääriä ja jopa vaarallisia ”lääkkeitä” henkisiin ongelmiin
Cloudberry

Posts: 493

#91 • • Cloudberry

John:
”Pitää olla kaverille kuskina myöhemmin”.



Muuten joo, mutta jos kaikki tietää, että oon tarpeeksi vaarallinen itselle ja muille jo pelkän polkupyörän kans, ja ettei mulla ole, eikä tule olemaan ajokorttia??
Juu ja oishan mulla rahaaki just yhteen kaljaan, ei oo lääkitystä päällä eikä aamulla aikasta herätystä, muttamutta.. entä jos ei vaan kiinnosta, ei haluta yhtään. Miten se selitetään niin että 1) asia menee kerralla jakeluun 2) ei saa tiukkapipoisen fanaatikon mainetta?? *ding*
Claquesous

Posts: 3,206

#92 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Miksi ihminen haluaa harrastaa seksiä?

--
32. of December

Pätkis

Posts: 1,038

#93 • • Pätkis Pikkis

Cloudberry:
---
John:
”Pitää olla kaverille kuskina myöhemmin”.
---
Muuten joo, mutta jos kaikki tietää, että oon tarpeeksi vaarallinen itselle ja muille jo pelkän polkupyörän kans, ja ettei mulla ole, eikä tule olemaan ajokorttia??
Juu ja oishan mulla rahaaki just yhteen kaljaan, ei oo lääkitystä päällä eikä aamulla aikasta herätystä, muttamutta.. entä jos ei vaan kiinnosta, ei haluta yhtään. Miten se selitetään niin että 1) asia menee kerralla jakeluun 2) ei saa tiukkapipoisen fanaatikon mainetta?? *ding*


Suosittelen että teet niinkun minä ja sanot ettei maistu, jossei kerran tee niin. Mitäpä sitä selittelemään.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mizfir

Posts: 2,472

#94 • • Mizfir pittuinen
Todella hyvä kysymys..*joo* hmm...itse kun en pahemmin kummempia päihteitä käytä kuin tod. harvoin ja minimaalisen vähän..ehkä sen yhden siiderin juon waan sixi että pikkuisen rentoutuisin kiireestä.

--
-Mannanen-

Cloudberry

Posts: 493

#95 • • Cloudberry

mikkihiiri:
Miksi ihminen haluaa harrastaa seksiä?



Koska seksi on luonnollista toimintaa.. siihe on geneettinen taipumus. Ja onhan se pirun kivaa. Vähän niinku pitsa.. Sillon ku se on hyvää se on todella hyvää, ja sillonki ku se ei oo loistavaa, se on silti aika hyvää. *vink* Ja tehokasta hyötyurheilua, rentouttaa, parantaa immuniteettia jne. jne.
Mutta päihtyminen tuskin on verrattavissa seksiin? *ding*
Ainakaan mulle se ei oo aiheuttanut omaisuuden hukkumista/ rikkoutumista, turhia riitoja, henkistä ja fyysistä pahaa oloa tai järjetöntä rahanmenoa, toisin kuin päihtyminen... *igor*
Roger Roger

Posts: 3,372

#96 • • Roger Roger Kentti
koska se tuottaa mielihyvää tai auttaa unohtamaan. riippuen ihmisestä

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

Karski

Posts: 6,049

#97 • • Karski Pomon kätyri

Cloudberry:
Ainakaan mulle se ei oo aiheuttanut omaisuuden hukkumista/ rikkoutumista, turhia riitoja, henkistä ja fyysistä pahaa oloa tai järjetöntä rahanmenoa, toisin kuin päihtyminen... *igor*



Kaikki toi on kyllä ihan mahdollista seksinkin
takia *nauru*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Cloudberry

Posts: 493

#98 • • Cloudberry

Pygmi:
Suosittelen että teet niinkun minä ja sanot ettei maistu, jossei kerran tee niin. Mitäpä sitä selittelemään.



Hah. Ei mua sitä kiinnostaiskaan selitellä, mutta nyt on takana jo 2v 7,5kk ilman viunaa ja silti sitä yritetään vähän väliä puoliväkisin juottaa.. Nyt kaverit ”painostaa” vetämään perseet yliopistoon pääsyn kunniaksi, ja tulevalle kämppikselle oli nolo selittää että ei kiitos, ei boolia mulle tupareissa.. Rasittavaa.
Ja uudet tuttavuudet suhtautuu lähes poikkeuksetta ällistyneellä varauksella -onneksi poikkeuksiakin kuiten löytyy niin ei ole niin outo ja orpo olo..

Olin juhannuksena Liettuassa seuranani bussilastillinen suomalaisia dippainssejä, jotka oli ihan naamat 24/7. Siellä ei tehnyt edes tiukkaa olla juomatta, seurailin vaan menoa ja nautin lomasta. Yksi partasuu ihmetteli, että miten mää kestän sellasta kännilaumaa ja oon ihan rento ja hyväntuulinen selvinpäin. Kerroin mun ”harrastuksesta” kysellä miehiltä miten humalassa ne on asteikolla 1-10 ja että kun vastaus on 7 tai yli, mun seuraava peliliike on kysyä saanko mä silittää niiden partaa.. *plur* *nauru* Menee se ilta niinkin, siinä tanssimisen lomassa.. *blush*

Semmoset tyypit keihin oon tutustunu tänne Rovaniemelle muuton jälkeen ja nähny heitä enimmäkseen/ainoastaan bileissä/baarissa ovat olleet ihmeissään, kun asia on käynyt ilmi, ja ovat sitä mieltä että ”kyllähän sie joskus otat ko oonhan mieki nähny sut kännissä” Eli jos käy bileissä, tanssii, juttelee vieraille ihmisille, flrittailee.. =kännissä. Selvä se. *taputapu* Meillä päin ainaki.. *dissaa*

En minäkään siitä muille mussuta, ihan sama ku ei oo mun rahat tai terveys kyseessä.. Itse asiassa viime talvena tein joululahjoiksi satsin kotiviiniä, ko ei alkoholi mun perheelle/ystäville oo ongelma. (Kuperkeikkaöljyn puute sen sijaan sattais olla isokin ongelma..) Mut kun ne ei tajua, että mulle OLI. *uuh* Eikä tarvi olla enää, ja ois kiva ku sais rauhassa olla dokaamatta..

[muokattu 13.7.2004 16:27]
Pätkis

Posts: 1,038

#99 • • Pätkis Pikkis

Cloudberry:
---
Pygmi:
Suosittelen että teet niinkun minä ja sanot ettei maistu, jossei kerran tee niin. Mitäpä sitä selittelemään.
---
Hah. Ei mua sitä kiinnostaiskaan selitellä, mutta nyt on takana jo 2v 7,5kk ilman viunaa ja silti sitä yritetään vähän väliä puoliväkisin juottaa.. Nyt kaverit ”painostaa” vetämään perseet yliopistoon pääsyn kunniaksi, ja tulevalle kämppikselle oli nolo selittää että ei kiitos, ei boolia mulle tupareissa.. Rasittavaa.
Ja uudet tuttavuudet suhtautuu lähes poikkeuksetta ällistyneellä varauksella -onneksi poikkeuksiakin kuiten löytyy niin ei ole niin outo ja orpo olo..


Tai käytettyjä repliikkejä: En tarvitse, en tykkää olla humalassa, osaan olla älykääpiö selvinpäinkin (*joo*) tjsp. Itse tulee kiskottua aina silloin tällöin pieni humalatila, useammin kuitenkin oon selvänä liikkeellä. Ehkä siks mun ei yleensä tarvi selitellä kun tutut tietävät etten totaalikieltäydy. On helppo sanoa ettei taaskaan maistu, ehtiihän sitä taas. Uusille tuttavuuksille ei mun mielestä tarvi avautua siitä miksei ota viinaa, kun oppivat tuntemaan, ymmärtävät sitten. Ja tuleehan niitä kummeksuvia katseita joskus muutenkin, ei pari lisää tunnu missään *iloinen*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Cloudberry

Posts: 493

#100 • • Cloudberry

Pygmi:
Ja tuleehan niitä kummeksuvia katseita joskus muutenkin, ei pari lisää tunnu missään *iloinen*



Totta kyllä. *joo* *nauru*
Jos yhtään enempää kiinnostais muiden (varsinki tuntemattomien) mielipide minusta ni tässähän pitäis heittäytyä itsesääliin ja -tuhoisuuteen.. Aika kynyä ois elämä. *eiei*