Kaynessi, 14.8.2008 10:45:
Humm..
Haluaisin vain näin sisäpuolelta tutkittavaa ryhmää todeta et heteroillakin on omat stereotypiansa ja ne osaa olla kyl vitun ärsyttäviä.. Ehkä ärsyttävin näistä stereotypioista on se "Suvaitseva hetero" Suvaitsevan heteron tunnistaa teini-iässä siitä, että se on ensimmäisenä pelastamassa maailmaa kaikelta pahalta. Kuitenkin tämän näennäisen suvaitsevaisuuden ja auttamisen halun alta löytyy se aikuinen, suomiverkkareissa viihtyvä leijonatatuoinnin omaava rasisti ja umpimielinen paskiainen. Aika monet tähänkin galluppiin vastanneet tuntuvat kuuluvan tähän ryhmään.
Wtf.
"Siis homot on ok, kunhan ne ei koske muhun eikä tuu pokailee mua" Tällä toteamuksella sinä näennäisesti hyväksyt homoseksuaalisuuden ja samassa lauseessa ilmoitat olevasi umpimielinen tollo.. Ja eihän tuo toteamus taida edes tarkoittaa mitään.
Mitä umpimielistä on siinä, että suhtautuu homoseksuaaleihin siten, ettei ota asiaan varsinaisesti kantaa? Itselleni muiden ihmisten homoseksuaalisuus on varsin yhdentekevää, joten menen todnäk tuohon "umpimielinen tollo"-kategoriaan. Suurin osa ihmisistä kokee epämiellyttäväksi jos joku jota kohtaan ei itse koe mitään vetoa alkaa pokailemaan oli tämä sitten homomies tai vastenmielinen nainen (näin niinku heteromiehen näkökulmasta).
Ei se, että suvaitsee jotakin tarkoita sitä, että kyseistä ilmiötä pitäisi suosia tai itse harrastaa. Suvaitsevaisuus tarkoittaa sitä, ettei aktiivisesti paheksu jotain ilmiötä tai asiaa, tässä keskustelussa pääasiassa homoseksuaalisuutta. Se ei ole umpimielisyyttä.
Lyhyenä tiivistelmänä tutkimuksesta voisi sanoa, että tämäkin vaaleanpunainen utopia suvaitsevista ja kaiken ymmärtävistä klubbareista voi heittää romukoppaan.
Jep, itsekin tässä nyt haukuit käytännössä suurimman osan tämän keskusteluketjun heteroista siksi, etteivät he aktiivisesti hakeudu homomiesten seuraan tai vaivaantuvat joutuessaan tällaisten henkilöiden romanttisten intressien kohteeksi. Way to go.
& understanding...
Joo, just. Tekopyhistä puheenollen...