keskustelu jatkuu aiheesta "homoseksuaalisuus, suvaitaanko vaiko eikö suvaita".

327 posts, 17 pages, 115,968 views

Mai

Posts: 374

#141 • • Mai Villikisu
Itse olen sitä mieltä että homot ovat samanlaisia kun muutkin, ehkä vähän oikeastaan rennompaakin seuraa! Itselläni on myös homokaveri. Ja minusta homous vaan kertoo siitä että uskaltaa olla erilainen.*aplodit**hali**joo*
Elmiira

Posts: 1,446

#142 • • Edited Elmiira

puppe
minusta homous vaan kertoo siitä että uskaltaa olla erilainen.*aplodit**hali**joo*



Aika hassusti sanottu mun mielstä *ding*
Saa sen vaikutelman et ihmiset on homoja sen takia et ne uskaltaa olla erilaisia...
Tai siis eikö homot oo homoja ja heterot heteroita, siksi että ne vaan on..?
Eikä kai siinä erilaisuudella ja uskaltamisella ole mitään tekemistä?

Oisko parempi: minusta "julkinen" homous kertoo siitä, että uskaltaa olla avoimesti oma itsensä. *ding*


Sori, mitähän taas selitän *nauru* *pilkunnus*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Avatar
#143 • • astaroth Guest

Jää~*, 10.5.2005 18:21:
Sori, mitähän taas selitän *nauru* *pilkunnus*


Olet kyllä ihan oikeassa. En mä ainakaan ole hetero sen takia, että haluan kuulua massaan. :D
Mai

Posts: 374

#144 • • Mai Villikisu

Jää~*, 10.5.2005 18:21:
---
puppe
minusta homous vaan kertoo siitä että uskaltaa olla erilainen.*aplodit**hali**joo*

---


Aika hassusti sanottu mun mielstä *ding*
Saa sen vaikutelman et ihmiset on homoja sen takia et ne uskaltaa olla erilaisia...
Tai siis eikö homot oo homoja ja heterot heteroita, siksi että ne vaan on..?
Eikä kai siinä erilaisuudella ja uskaltamisella ole mitään tekemistä?

Oisko parempi: minusta "julkinen" homous kertoo siitä, että uskaltaa olla avoimesti oma itsensä. *ding*


Sori, mitähän taas selitän *nauru* *pilkunnus*





No joo...oikeastaan ilmaisin asian hieman väärin*hymy*olet oikeassa. Tarkoitin lähinnä sitä kun jotkut eivät suvaitse homoutta ja heidän mielestään se ei ole "normaalia" ja että jotkut pitävät jotenkin homoja erilaisina. Eli siis tarkoitin sitä että vaikka jotkut pitävät sinua erilaisena uskallat olla "se erilainen" välittämättä muista. *hihu* Ymmärsitkö kuitenkin pointin?
Mai

Posts: 374

#145 • • Mai Villikisu
Onnistun aina selittämään kaikki asiat sillä tavalla väärin että ne eivät kuulosta siltä mitä tarkoitan*ding* Älyskö nytkään kukaan mitään*nauru*
AnderS

Posts: 470

#148 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Mä suvaitsen homoja siinä missä heterojakin. Mulle ratkaisee se
että millainen itse ihminen on, ei hänen seksuaalinen suuntautuminen.
Mutta ns."trendihomot" on alkanut vähä ärsyttämään.
sapeli

Posts: 11,768

#149 • • sapeli jokukukamikä?

AnderS, 10.5.2005 21:09:
Mä suvaitsen homoja siinä missä heterojakin. Mulle ratkaisee se
että millainen itse ihminen on, ei hänen seksuaalinen suuntautuminen.
Mutta ns."trendihomot" on alkanut vähä ärsyttämään.



Niin se kyl taitaa olla että yhtä jos toistakin ärsyttää kuka tahansa joka vie jonkin piirteensä äärimmäisyyksiin, esim. äärihomot, ääriheterot, ääriäijät, äärinaiset... *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

blender

Posts: 2,552

#150 • • blender Arcade | KAIKU

sapeli, 10.5.2005 22:19:
Niin se kyl taitaa olla että yhtä jos toistakin ärsyttää kuka tahansa joka vie jonkin piirteensä äärimmäisyyksiin, esim. äärihomot, ääriheterot, ääriäijät, äärinaiset... *joo*



hyvin sanottu, pitkälti samoilla linjoilla *joo*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#151 • • Edited Aziz Combat Fighter

puppe, 10.5.2005 18:01:
Ja minusta homous vaan kertoo siitä että uskaltaa olla erilainen.*aplodit**hali**joo*



LOL :D

edit: Ei helvetti, tää tarttee vielä tarkennusta: Eli siis! Homoseksuaalisuushan ei ole kenenkään valinta, joten homous ei kerro siitä että uskaltaa yhtään mitään. Seksuaalisen suuntautumisen ja kehityksen kulku on vielä senverran pimennossa, ettei siitä osata sanoa vielä mistä homo- tai heteroseksuaalisuus johtuu, mutta senverran aihetta kuitenkin tunnetaan että varmasti voidaan sanoa, että ihmisen seksuaalinen suuntautuminen ei ole ihmisen tahdosta kiinni. Varmasti moni elämänsä kaapissa elävä ihminen ajattelee, että olisi mielummin hetero ja eläisi "normaalia" elämää, mutta minkäs sille voi jos Tom Of Finland kiinnostaa enemmän kuin Niina Herala.

Tosiaan, jos tarkoitit sitä että julkihomous ja se, ettei pelkää ilmaista omaa identiteettiään homoseksuaalina kertoo siitä, että on rohkea, niin sori että nauroin. Olen samaa mieltä. Se vaatii nykyajankin ilmapiirissä varmasti erittäin paljon kanttia tunnustaa kuuluvansa tuollaisessa asiassa väheksyttyyn ja jopa vihattuun marginaaliin. Siksi propsit jokaiselle, joka ei piilottele tai turhaan peittele omaa suuntautumistaan. Mitään egon kulmakiveä siitä on silti turha tehdä, se on ihan yhtä naurettavaa kuin corollapojat puhumassa kovaan ääneen pillun hienoudesta. Jos osaa itse suhtautua omaan homouteensa luontevasti ja rennosti tekemättä siitä turhaa numeroa tai maailman pahinta häpeää, niin se on loistava asia ja varmasti auttaa ihmisiä suhtautumaan homoihin myönteisemmin.

Tässä mielessä koko gay pride-liike tekee ehkä enemmän hallaa omalle asialleen kuin vastustajansa, koska lopputulos on varmaan hieman samanlainen kuin Michael Moorella liberaaleille.

Oman eritysyytensä äänekäs ja ärsyttävä julkituominen on rasittavaa, ja omalta osaltaan vahvistaa sitä ajatusta että homot ovat jossain merkittävässä määrin erilaisia kuin "muut". Asiahan ei ihan näin kuitenkaan ole, mutta jos omasta homoudestaan tekee helvetinmoisen numeron, on ihan turha ihmetellä että ihmiset ärsyyntyvät.

En mäkään kannata monia asioita, joiden fanaattisia vastustajia silti inhoan. Tosin, gaypride-elämöinti saa mut lähinnä huvittumaan.

"Ok, so you like cock. Relax."
Jone

Posts: 8,258

#152 • • Jone Archibald Haddock
Tästä threadistä pitäis kyllä poimia typerimmät ja omituisimmat lausahdukset talteen. Ihmisten seksuaalinen suuntautuminen tuntuu kirvoittavan toisista ulos mitä kummallisimpia ajatelmia.
COBALT

Posts: 1,407

#153 • • COBALT akitaattori

Caro², 10.5.2005 11:19:
---
Juhgu, 10.5.2005 04:13:
---
Displacer,
---
Mun mielestä mielenkiintoinen kysymys on, että miksi useat homot käyttäytyvät niin stereotypisesti.
---

Sen kun tietäisi. Löytyisipä täältä joku homo, joka vastaisi tuohon kysymykseen. Itse veikkaisin että stereotyyppinen käyttäytyminen on helppo tapa löytää toisia homoja, ulkonäkö kun ei vielä ole kovin varma tunnistuskeino.

---


Eikös voisi myös esittää kysymyksen, miksi amikset (ja kymiläiset) käyttäytyvät stereotyyppisesti? Eiköhän se tule ihan luonteesta ja "itseen istuvista" käyttäytymismalleista esille. Tiedä sitten, ehkä se feminiininsen puolen "vahvistuminen" munallisissa vahvistaa myös sitä "tunnusomaista" s:ien suhistelua jne *iihhih*



WÖÖRD!
Esitän toisen näkökulman: Jos/kun olet hetero ja silmäilet naista. On tarjolla rumaa, kaunista ja siltä väliltä ---> Mut kellekään ei tule mieleen kysyä/väittää että esim. kauniit naiset ovat stereotyyppisiä. Vähän ontuva esimerkki, mut mun näkemys on se, että stereotypia on aika pitkälti vain tulkitsijan korvien välissä!
Yritettäis vaan muistaa että lähes kaikesta voi selvitä hienosti käyttämällä niitä äipän jo pienenä opettamia: "ei kiitos ja kyllä kiitos" lausahduksia! *uros**piis*

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

Avatar
#154 • • Annakins Guest

Displacer, 10.5.2005 00:39:

Mun mielestä mielenkiintoinen kysymys on, että miksi useat homot käyttäytyvät niin stereotypisesti. Siis että puhuu sillein tunnistettavasti ja olemus on muutenkin sellanen... no stereotypinen. Onko se muka niin, että useat homot oikeasti ovat samantyyppisiä ihmisiä muutenkin, vai johtuuko tämä siitä että he yrittävät jotenkin sopeutua yleisesti hyväksyttyyn muottiin.



Eikö kyse voi olla myös oman identiteetin korostamisesta? Se, että puhuu tietyllä tyylillä on stereotypioitu homouden merkiksi, joten kertoakseen muille omasta identiteetistään henkilö omaksuu ko. puhetyylin (tietyllä tavalla voisi verrata esim. uskonnollisen identiteetin kertomiseen huivin / ristin tms. käytön kautta).
Infinitee

Posts: 272

#155 • • Infinitee
Mun on vaikea vastata, koska en ole koskaan tavannut täälläpäin homoa.. tai en ole tunnistanut. Uskoisin kuitenkin erittäin vahvasti, että he ovat täysin samanlaisia kuin me muutkin. Mun puolesta jokainen saa itse päättää suuntautumisensa...
Avatar
#156 • • pipa Guest
Mä hyväksyn ja tykkään.. tykkään tytöistä kans.. *plur*
Oz-

Posts: 55

#158 • • Oz-
Homoilu on miesten hommaa. Mulle ihan sama mistä kukin tykkää tai mitä kukin tekee, kunhan siitä ei koidu muille haittaa.
AnderS

Posts: 470

#159 • • Edited AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

Oz-, 11.5.2005 21:42:
Mulle ihan sama mistä kukin tykkää tai mitä kukin tekee, kunhan siitä ei koidu muille haittaa.



Ei vittu*muhaha*
Sä oot ihan paras!
freeve

Posts: 345

#160 • • freeve
Makunsa kullakin.... Antaa kaikkien kukkien kukkia ;) Eli suvaitaan. *joo*