Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,457 views

Beliar

Posts: 1,361

#362 • • Beliar
Vuonna -88 sain Amigan ja vähän myöhemmin Sound Trackerin, sekä kasan modeja... hankin jotain levyjä, järkättiin kemut -91 ja U96:n Das Boot, sekä Age of Loven Age of Love ilmestyi -92 - siitä lähtien sitten tätä...

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

AcidR

Posts: 521

#363 • • Edited AcidR Serine (Distortion)
Olisko ollu '01 kun tuli ekan kerran kuunneltua kunnolla trancea (tais olla puredj.com). Eipä siitä enää ollu paluuta *joo*
Dante D'Arc

Posts: 50

#364 • • Dante D'Arc
Se kesä ku ppk - resurrection soi koko ajan radiossa :D siitä se sit lähti!Mahtaako kukaan muistaa mikä vuos se oli? :D
ludde

Posts: 148

#365 • • ludde Anna

Dante D'Arc, 28.7.2007 16:12:
Se kesä ku ppk - resurrection soi koko ajan radiossa :D siitä se sit lähti!Mahtaako kukaan muistaa mikä vuos se oli? :D



Taisi olla 2002. Kolahti meitsiinkin aika pahasti! *tanssittel*

Mulla taas kunnon innostus konemusaan lähti jostain Makasiinien ilmaiskeikasta, jossa Koneveljet oli soittelemassa. Sen jälkeen on tullut ravattua yhdellä jos toisellakin klubilla *plur*. Nykyisin varmaan pääosin stygebileissä hilluskelen. Siitä kiitos mm. Tripteaserille ja poliisille!
Jammailija

Posts: 3,224

#366 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

Skenemursu, 25.7.2007 18:27:
oliskos ollut c-kasetit ja C-Tank sekä pari jujulta saatua biisiä... edelleenkään en muista artistia mutta biisi oli "injected with a poison" mikä kolahti kybällä


Se oli ihan vitun kova biisi*hihu*!

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

:D

Posts: 3,707

#367 • • :D
Alkoi kyl joskus jo 80luvun alkupuoliskolla diskomaisemista ja sen ajan
syntikkapopista jne. Kiitokset porukoille, kun pitivät videovuokraamoa ja
taustalla pyöri jatkuvasti mtv. ^__^

Ratkaisevan käänteen sai joskus 90luvun alussa Tarton paikallisradion
muutaman ohjelman takia - syntyi inspis alkaa dj:ksi. Joku 93? tuli soitettua
koulun disessa radiosta ripattua Eurodance/teknoa whatever c-kasetilta.
Sit muutto suomeen 94 ja sit se oli viimeinen niitti tuo Alex Niemisen
dancemob lite ja dancemob. ^____^

Aina on jotenkin tuo house- pitoinen materiaalia ollut se kaiken a ja o, vaik
erinäisiä muitakin tulee säädettyä.
Nomade

Posts: 182

#368 • • Nomade 1:100 000
Onpas mukava threadi :) hmm tais olla jarret ja stakkerin humanoid, pet shop boysin go west oli kans ihan huippu =D taisin olla jotain 7-9v sillon, sit tuli prodigyt, sashit ja ultra sonicit mitkä löi sen viimeisen naulan arkkuun. Kulta-aika eli 90-luvun puoliväli meni Happy raveja ja thunderdomeja yms. kuunnellessa (olin 10vee) . Silloin telkkarin musaohjelmissakin tuli vielä musiikkii eikä tätä nykyistä r'n'b ja pop paskahuttua. Oi niitä aikoja *sydän* Säälittää ku kymmenen vuoden päästä muistellaan tän hetkisiä radio/telkkuhittejä ja me kaikki ollaan jo vanhoi ja musa on unohdettu :D:D

--
There is no theory of evolution. Just a list of animals Chuck Norris allows to live.

Avatar
#369 • • Equalizer Guest
Tuntu hyvältä ajatukselta 10v sit
Snowie

Posts: 601

#370 • • Snowie Ihku Hiutale
Suoraan sanottuna, sen takia että rupesin pyörimään piripäiden kanssa.
RiD

Posts: 2,817

#372 • • RiD Nukemi
Emmä kuuntele konemusiikkia, kuuntelen vaan viidakkorumpujen helinää!

--
*super* *possu*

Avatar
#373 • • Fuzzy Guest
Jaa-a! Mitenhän tässä näin kävi*ding* Rupesin vaan pikkuhiljaa löytämään kivoja juttuja tietyistä biiseistä, ja nälkähän kasvaa syödessä.*hymy* Ja täs ny sit ollaan!
Methem

Posts: 85

#374 • • Methem
Ripatin Ocsid-ohjelma, joskus 1990, vai milloin ne viimeiset alkuperäiset lähetykset sitten tulikaan. Sitä kai ehdin kuunnella vain kerran pari; mutta sieltä se alkuperäinen kipinä lienee lähtenyt. Pääsääntöisenä inspiraationa toimivat kuitenkin Ripatin Partyline ja Alex Niemisen Dancemob hieman myöhemmin. Ja tulihan tuota populaarimpaa dance-tavaraa silloin jo jonkun verran soittolistoillakin keskellä päivää...

Kyllä joku vanha Commodore 64 -musiikkikin on kiinnostukseeni saattanut vaikuttaa -- esim. joidenkin kräkkeriryhmien tekemien introjen sinänsä varsin yksinkertainen musa -- en tiedä, en muista.

1990-luvun jälkipuoliskolla en oikeastaan hirveemmin mitään klubimusiikin kaltaista kuunnellut. Takaisin tällaisen musiikin pariin mut toi varmaan ainakin yhtenä elementtinä trance. Siitä en noin yleisenä ilmiönä tällä hetkellä niin piittaa, mutta joku psykedeelinen tavara, goa, jne. on kyllä lähellä sydäntä (samoin kuin "avaruusrock" ja psykedeelinen rock yleensä, luullakseni).
introvert

Posts: 254

#375 • • introvert focussed inwards to the soul
Oma stoori:

Eka kosketus konemusiikkiin tuli tracker/demoscene-biisien kautta tuollon joskus 96. Samalla luonnollisesti tuli tehtyä myös omia kokeiluja. Kaupalliseen konemusiikkiin tutustuminen lähti Prodigyn kautta (kaikki julkaisut melkeen tuli kerättyä) ja myöhemmin tuli mukaan vahvasti mm. Orbital. Musiikin teko jatkui, ja vähitellen taidot siinä kehittyi. Pienestä pitäen on ollut halu luoda jotain omaa monella tavalla, musiikki löytyi omaksi jutuksi vähitellen. Myöhemmin myös radio-ohjelmat (mm. Hulkkosen/Leenan klubi) on vahvasti vaikuttanut oman musiikkimaun kehittymiseen. Aikoinaan katastro.fi sivustolla joskus olleet suomalaiset idm-jututkin laajensivat musiikillista näkemystä entisestään. Kiinnostus progempaan saundiin tuli Sashan GU Ibiza cd:n myötä, joka nyttemmin on hiukan hiipunut noista kulta-ajoista.

Levyjen soitto tuli luonnollisesti musanteon ohella kuvioihin 2002, ja samalla myös tuli aloitettua paikallisissa bileissä käynti (mm. Raahen Panimon (nyk Rytmikellari) bileet <3), ja samalla myös paikalliset piirit tuli tutuksi. Koneistossa tuli myös käytyä, ja Laurent Garnier koettua Berliinissä samana vuonna. 2002 oli muutenkin hyvä vuosi myös musan teossa - silloin oli jo sampleri ja syna jolla sai tehtyä ihan ammattimaista saundia, ja tein ekan biisin joka sai foorumeilla noteerausta ja innosti jatkamaan. Enemmän tosissaan musaa olin tehnyt vuodesta 2000.

Varsinainen läpimurto tuli 2004, kun sain musaa jo vinyylille asti, niin tunsin tämän olevan se juttu, jota kannattaa kehittää entisestään. Nykyään pyrin tekemään aina vaan monipuolisempaa musaa, enkä halua kangistua mihinkään tiettyihin kaavoihin tai genremäärityksiin. Oma saundi on muokkautunut vuosien varrella paljon, ja tunnen että olen nyt sen lopullisen muodon löytänyt, varsinkin kun on saanut kommenttia isoiltakin äijiltä (mm. Orlando Voorn) että saundini on "omanlaista". Tästä siis lienee hyvä jatkaa musiikillista taivaltaan etiäpäin.
sapeli

Posts: 11,768

#376 • • sapeli jokukukamikä?

ville, 26.7.2007 09:54:
mtv:n se joku brittitoimittaja



Simone Angel? Mä kans kuolasin sitä musaa ja meininkiä mitä niissä sen late night trance- ja club ohjelmissa oli *hymy* Itse asiassa googletin et oliko kyse siitä ja ilmeisesti se onkin alankomaalainen (alunperin Simone Englen), mut puhu kyl pirun hyvää brittiä *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

*Anna*

Posts: 181

#377 • • *Anna* Fantastic House wife
Kaks vuotta vanhempi isoveli löys yhekskytluvulla Prodigyn ja alko pikkuhiljaa käydä raveissa ja järkkäämään niitä ite. Seurasin touhua jonkin aikaa sivusta, kunnes ekan Love Paradensa jälkeen isoveikka pakotti mut pitämään koulussa esitelmän tekno-musiikista, kun sitä ärsytti kyseisen sanan liiallinen viljely (kaikki purkkapoppi on teknoa jne.)..

Siitä aloin pikkuhiljaa lämmetä asialle, mutta sen jälkeen kun löysin nykyisen mieheni ja sitä kautta HOUSEN, niin oon alkanut ymmärtää ja rakastaa kyseistä musaa. Ja sen kaikenlaisia vivahteita. Mahtava musiikin laji siinä mielessä, että siitä löytää aina uutta...

*sydän*
Mar6

Posts: 2,178

#378 • • Mar6 Team Apinaorkesteri
Kyllä se jostain tietokonepelejen maailmasta+ysärieurodancesta itelläkin lähti joskus ihan 90 luvun alulla :D Sitten tulikin jo BBS:ien ja internetin aika ja sen aikaisia .Mod ja .X3M.jne biisejä löytyy edelleenkin koneelta. Demosceneä ja musiikkikompoja tuli joskus seurattua ja fiilisteltyä niihin liittyvää musiikkia myös.. Siitä se ajatus sitten lähti *nauru*

--
-Where there is house there is a home-

Nauskiss

Posts: 532

#379 • • Nauskiss
En mä kai vieläkään oo alkanu kuuntelemaan konemusiikkia. Siis kotona.

Senpä vuoksi olen ollut ja olen edelleen ihan järjettömän pihalla tuottajien, DJ:den ja biisejen nimistä... Niin pihalla, että on monta kertaa hävettänyt ankarasti. *blush*

Mutta, sen siitä saa, kun vaan marssii laiskasti hyviin bileisiin tanssimaan, eikä itse soita levyjä/metsästele niitä. (Edes bilejärkkäily ei ole parantanut mua tietämättömyydestäni.)

Hmm... Kyllä mä tosin jotain konemusiikkiakin himassa kuuntelen. Tai no; päätelkää mun Last.fm profiilista: http://www.last.fm/user/i_i

Tietämättömyydestäni huolimatta: rakastan teknoa! *sydän*

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#380 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)

CM, 25.7.2007 18:32:
---
Skenemursu, 25.7.2007 18:27:
edelleenkään en muista artistia mutta biisi oli "injected with a poison" mikä kolahti kybällä

---

Oiskohan Praga Khan - Injected With A Poison? Tuli joskus Music TV:ltä nauhotettua. Ajalta, jolloin Music TV:llä soi FSOL ja Aphex Twin eikä r'n'b :S

edit: Thomas & Saarre ehti eka



Oi niitä aikoja *pihkassa* Itse muistan tämä helmet kans *sydän*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?