Mitä/mikä rakkaus on?

526 posts, 27 pages, 242,149 views

RiD

Posts: 2,817

#421 • • Edited RiD Nukemi
On taas uneton yö ja päädyin selailemaan klubbaria. Jotenki ajauduin lukemaan tätä topiccia läpi ja ajattelin postaa oman korteni kekoon.

Android, 20.12.2006 15:09:
---
Indiboi, 17.12.2006 23:50:
Olisi kiva, jos se vaihteeksi olisi muutakin kuin yksipuolista. *uuh*

---


x2

Welcome to the club. Pahinta on oma kykenemättömyys "päästä siitä yli" ja "jatkamaan eteenpäin"...Ei näytä onnistuvan. Ja tässä tilanteessa kun on jo ehtinyt olemaan aika kauan. Tietää jo, että huomenna tai ensi viikolla ei helpota. Mukavana boonuksena iskenyt valtava kyynisyys kaikkeen, mihin liittyy rakkaus. Kadulla kun kävelee onnellisia pariskuntia ohi, haluaa vain katsoa poispäin. Sattuu ja vituttaa samanaikaisesti.

*uuh*

Edit: Meni kyllä offtopiciksi mutta menköön tämän kerran...



Word.

Vielä vaikeemmaks asiaa tekee se kun jossain vaiheessa tahtoo lopettaa rakastamasta mutta ei pysty siihen. Yleensä tulee turvauduttua mitä typerimpiin ja ihmeellisimpiin konsteihin. Itse oon esm. tullut josku sellaisiinkin ajatuksiin että murskaamalla välit täysin, käyttäytymällä vitun idioottimaisesti toista kohtaan ja yrittämällä totaalisesti unohtaa ja rikkoa kaiken mitä tuntee toista kohtaan kaikenlaisilla harhakuvilla ja itselleen valehtelemisella, olisi muka joku vapauttava vaikutus tj. Se ei tietenkään toiminut ja oli elämäni ehkä tyhmin teko.

Toinen on sitten se että yrittää rakastaa ihmistä täydellä sydämmellään, elätellä toivoa jne ja sitten tuleekin helposti hössötettyä liikaa kaikenlaista ja saattaa tapahtua niin että ajaa kys. tärkeän ihmisen pois luotaan. Tää sattuu ja kovaa siinä vaiheessa kun tajuaa virheensä.

Kolmas mitä oon koittanut on vaan antaa ajan parantaa haavat, että käsitys muuttuis ja yrittää käyttäytyä niinkun ikinä ei oiskaan rakastunut. Blokkaamalla kaiken ja yrittämällä elää täysin normaalia elämää, harrastaa ihmissuhteita muiden ihmisten kanssa aivan kuin "normaalit" ihmiset. Yllättäen, tämäkään ei oo tuottanut sen enempää tulosta kun ykskään edellämainituista, päinvastoin, pelkkää morkkista ja masennusta siitä mitä on tullut tehtyä. Tätä oon aatellut lähipäivinä eniten, ja tullut tehtyäkin ja reisille sekin on mennyt. Tämäkin voi laukaista aika epätoivottuja reaktioita sitten jos satut olemaan kys. henkilön kanssa yhteyksissä, näkemään häntä usein jne. Jotenkin tulee helposti sellanen epämukava olo ja kaikki mitä on yrittänyt unohtamisen eteen katoaa silmän räpäyksessä.

Ensitten tiedä että onko tään vaan joku harhakuvitelma, mut mulle rakkaudesta on pikkuhiljaa tulemassa jokin asia mitä en enään ikinä tahdo kokea. Rakastaminen tuntuu olevan täyspäiväistä työtä, ei hetkeäkään ajattelematta toista ihmistä, ei hetkeäkään ajattelematta että mitä vois tehdä toisen eteen, ei hetkeäkään kaipuutonta oloa. Ja jos homma ei ota mitenkään tulilleen, tai jos on esm sormi niin syvällä perseestä tällästen asioiden kanssa kuten esm allekirjoittaneella, ja ei saa asian eteen yhtään mitään tehtyä, sillä on helvetin tuhoisat vaikutukset , todennäkösesti tulee kohtalaisen suuria masennuksia kaikesta mahdollisesta ja mikään ei enään tunnu kovin simppeliltä.

--
*super* *possu*

Avatar
#422 • • Muussika Guest
Rakkautta on monenlaista. On romanttista parisuhderakkautta, on kaverirakkautta, on altruistista rakkautta (vanhemmuus), on rakkautta vanhempiaan ja muita sukulaisia kohtaan, on rakkautta itseään kohtaan. Nämä kaikki ovat mulle todella tärkeitä.

Parisuhderakkaudesta:

Mielestäni on sinänsä tyhmää sanoa, että vasta vuosien päästä voidaan puhua rakkaudesta parisuhteessa. Mä koen, että rakkautta on myös nupullaan oleva rakkaus, vaikkakin se useimmiten puhkeaakin kukkaan vasta ajan kanssa. Ehkä ihanteellisin tilanne ikinä olisi se, että voisi joskus keinua vierekkäin kilpaa keinutuoleilla vanhuksina ja todeta, että:

''Minä silloin nuorena luulin tietäväni, että rakastan sinua. Mutta enhän minä silloin vielä tiennyt, miten hullua yhteiselo sinun kanssa saman katon alla voisikaan olla vuosien kuluessa, ja miten monet kerrat joutuisin kotkottamaan pöydälle unohdetusta maitopurkista ja leivänmuruista, sekä pyykkikoneeseen unohtuneista pyykeistä. Ja lapsista tuli sitten ihan samanlaisia, ja voi sitä hullunmyllyä. Kyllä nyt ainakin voin sanoa elämän koulua käyneenä, että rakastan sinua, koska tämä elämä sinun kanssasi on ollut parasta elämää, kaikkine ruusuine ja risuineen. En minä tässä keinuisi sinun kanssasi kilpaa, ellei minulla olisi ollut pirun hyvää syytä jaksaa kaikkea sitä känäilyä sinun kanssa. Rakkautta oli alusta asti, mutta ehkä vasta nyt ymmärrän sen syvimmän merkityksen. Haluan olla tässä yhäkin.''

Niin, ehkä parisuhderakkauden syvimmän merkityksen ymmärtää sitten joskus jos niin onnekkaasti käy, että saa pitkäänkin elellä saman ihmisen kanssa. Ehkä rakkaus on päätös haluta antaa itsestään ja ottaa vastaan, halu taistella myös vastatuulessa.

Joka päivä on hyvä muistaa: Rakkaus on pieniä, suuria asioita. Parhaisiin asioihin ei tarvitse rahaa.
Kiomi

Posts: 38

#423 • • Kiomi
Rakkaus on ikuista. Kohde vaan välillä vaihtelee *plur**vink*
anton fine

Posts: 1,359

#424 • • anton fine myspace.com/finethedj
paskaaa
Kim123

Posts: 127

#425 • • Kim123 jokke123
Kaikkien täytyy se itse selvittää.......

--
pioneer

Strobocop

Posts: 161

#426 • • Strobocop Skenepoliisi
4 cl Bailey's Irish Cream
2 cl mansikkavotkaa
1 pullo pirtua

Samalta ainakin maistuu.*pökr*

--
Three strikes and you are out!

^T^

Posts: 167

#427 • • ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

Shira, 8.12.2006 15:54:
"
...rakkaus on se vittupää joka monottaa sut kuralätäkköön ja saa sut vielä pyytämään anteeksi sitä että olit tiellä.
Rakkaus on häpeilemätön, röyhkeä kusipää jota ei vittuakaan kiinnosta KUKA sä oot, MIKÄ sä oot, MISSä sä oot tai missä asemassa oot.
Se vaan virnuilee vittumaista hymyään joka nurkalla ja vainoo KAIKKIA, niitäkin joita ei vois vähempää kiinnostaa.


Loistavasti sanottu.

...Rakkaus on Naurava Leijona, joka syö sun egos !

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Skenemursu

Posts: 1,568

#428 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
Rakkaus

Rakkaus syttyy geometriasta on kolmioita ja ellipsin muotoja.
Kasvot ovat kolmio tai ellipsi, niin kuin muutkin. Kaikki palautuu geometriaan.

Nainen on matematiikkaa nainen on geometriaa. Muotoja hallitsevat soikio ja kolmio, ellipsi ja triangeli. Kaksi tuntia naisen seurassa muodostaa geometrian perusteet. Kolmion kulmien summa on 2 suoraa.

Miten laskea olennainen ongelma? Soikion halkaisijan pituus. Kaksi tuntia 12 vuotta sitten. Tarkkuus on diffuusi muisto ei.

(diktiriktreinferdiknift) ei auta muodon punninnassa. Hiljennetty kaipuun geometrisiin arvoituksiin 12 vuoden takaa. Ellipsin polttopisteiden rako F:n derivaatta on 2c jossa (lisää saksaa..)

Ellipsin exsentrisyys on polttopisteiden suhde iso-akseliin. Se on C kautta A on E joka on pienempi kuin I toisaalta... Evankelisti julistaa rakkauden suhdetta aivojen avaruuteen ja rinnan rovioon. Rakas tahtoo olla jana. Silti kolmio ja ellipsi mutta ehdottomasti janakin.

Rakas on hyperbeli 2 loputonta haaraa jotka rajattomasti astuvat liki toisiaan leikkaavia suoria. Kuljettaessa makaavaa kahdeksikkoa kohti.

Rakas on monimutkainen. Rakas on excentrinen suhteessa HF1 / OA on suurempi kuin I. Toisaalta Yksi on suurempi kuin yksi.

(m.a numminen, biisi kaukainen rakkaus)

ps. jos jokus osais vielä kirjoittaa noi saksankieliset osuudet olis kiva saada nää sanat kokonaisuutena sillä tää on loistava viisu... biisi löytyy täältä http://www.myspace.com/manumminendjsane
Tyeicha

Posts: 5,807

#429 • • Tyeicha siilin kesyttäjä / pintaliito-orava
luottamista, kiintymystä ja yhteenkuuluvuudentunnetta. *sydän*

--
-Tyeicha-

Avernian

Posts: 7,451

#430 • • Avernian Kerettiläinen

Vampyrella, 2.4.2007 00:31:
--
Mielestäni on sinänsä tyhmää sanoa, että vasta vuosien päästä voidaan puhua rakkaudesta parisuhteessa. Mä koen, että rakkautta on myös nupullaan oleva rakkaus, vaikkakin se useimmiten puhkeaakin kukkaan vasta ajan kanssa. Ehkä ihanteellisin tilanne ikinä olisi se, että voisi joskus keinua vierekkäin kilpaa keinutuoleilla vanhuksina ja todeta, että:

''Minä silloin nuorena luulin tietäväni, että rakastan sinua. Mutta enhän minä silloin vielä tiennyt, miten hullua yhteiselo sinun kanssa saman katon alla voisikaan olla vuosien kuluessa, ja miten monet kerrat joutuisin kotkottamaan pöydälle unohdetusta maitopurkista ja leivänmuruista, sekä pyykkikoneeseen unohtuneista pyykeistä. Ja lapsista tuli sitten ihan samanlaisia, ja voi sitä hullunmyllyä. Kyllä nyt ainakin voin sanoa elämän koulua käyneenä, että rakastan sinua, koska tämä elämä sinun kanssasi on ollut parasta elämää, kaikkine ruusuine ja risuineen. En minä tässä keinuisi sinun kanssasi kilpaa, ellei minulla olisi ollut pirun hyvää syytä jaksaa kaikkea sitä känäilyä sinun kanssa. Rakkautta oli alusta asti, mutta ehkä vasta nyt ymmärrän sen syvimmän merkityksen. Haluan olla tässä yhäkin.''

Niin, ehkä parisuhderakkauden syvimmän merkityksen ymmärtää sitten joskus jos niin onnekkaasti käy, että saa pitkäänkin elellä saman ihmisen kanssa. Ehkä rakkaus on päätös haluta antaa itsestään ja ottaa vastaan, halu taistella myös vastatuulessa.
--



Hyvin sanottu! *iloinen*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

embrace

Posts: 45

#431 • • embrace asot
Musta tuntuu että rakkaus on tietyllä tavalla itsekkyyttä *whaat*
Kim123

Posts: 127

#432 • • Kim123 jokke123
se on se tunne siellä massussa........

--
pioneer

remotion

Posts: 5,283

#433 • • remotion nostatus guru
tunne nosti päätään tuossa viikko sitten tosissaan
mutta en vaan uskalla rakastaa vaikka haluaisin. etsin ihmisestä väkisin sen vian tai kaksi joiden takia voin luopua ihan vain sen takia että kun en oo pitkään aikaan saanut rakastaa niin tuntuu niin oudolta. oon kyllä nii valmista kamaa...
Avatar
#434 • • Edited kettu kiu Guest
se on tätä hyvää oloa. *pihkassa* rakastan. *pihkassa*
Avatar
#435 • • Edited Muussika Guest
Kukaan ei niin kuuro
kuin rakastava:
Ei kuule pahan kutsua

Kukaan ei niin sokea
kuin rakastava:
Ei näe
muita teitä
kuin sen oikean

Kukaan ei niin oikeassa paikassa
kuin se joka rakastaa:
Paikassa kuin paikassa
rakastettunsa sylissä

Kukaan ei niin olemassa
kuin se joka rakastaa
niin että itkee onnesta
ja niiden puolesta
joille ei rakkautta ole suotu

- Tommy Tabermann
Techa

Posts: 318

#436 • • Techa
illussions..

Ihminen on lauma eläin, se on luotu elämään ja pärjäämään "laumassa"

Heikommat ja syrjityt sit taas erakoituu "laumasta" ja elää yxin.. *joo*


Ei kait sentään.. I *sydän* Music

--
´klik klak bada bada klik klak boom!!

katjastina

Posts: 398

#437 • • katjastina magnets and miracles

Morrowe, 26.11.2006 17:55:
new age-huuhaata *nauru*

ei vaan. Rakkaus on kemiaa aivoissa, jotain välittäjäaineita ja muuta.



Mulle rakkaus on tunne joka asuu mun sydämessä, mutta mitäpä minä mistään aivojen kemiasta tiedän, eikä paljon kyllä kiinnostakkaan.
Heli

Posts: 1,489

#438 • • Heli vai kuka se oli
oisko se vaik sitä et ois valmis uhraan ittensä tms. toisen vuoksi.

--
ei se väärin ole.

vuokko

Posts: 243

#439 • • vuokko
aivokemiaa ja henk.koht. assosiaatioita


kuin niin kyyninen*släp*?
meizi m

Posts: 398

#440 • • meizi m Jytkemeister supreme
Eräänlainen analogia

Rakastuminen on sitä, kun juoksuhaudan reunalla tarkastelet kypärääsi, johon on juuri osunut sirpale, joka olisi vienyt puoli päätä, ollen todella onnellinen, että ei käynyt kuinkaan.
Siinä sitten unohdat, että on vitun huono idea ottaa se kypärä pois päästä siinä tilanteessa.

Rakkaus on sitä, kun se seuraava sirpale ei ehtinyt osua suojaamattomaan päähäsi, ennen kuin tajusit laittaa sen kypärän takaisin ja tulla helvettiin sieltä reunalta ja olla tyytyväinen, että olet vielä hengissä.

Tämähän ei vielä takaa, ettei tule kranaatista täysosumaa. Sitä varten täytyisi lähteä helvettiin sieltä etulinjasta. Vaan hullu kun olet.

/analogia

Nimim. kokemusta on

--
...