DiamonDie, 26.5.2005 23:03:
---
koo, 18.5.2005 20:42:
Mä en oikeesti tunne ketään, joka ajelis genitaalikarvojaan. Sääret ja kainalot on tietty ihan eri asia. Mä luulin et nää genitaalien partahöylällähivelijät on vaan joku cosmopolitanin urbaani legenda.
---
Ihan samaa mieltä olen, tosin tunnen erään miespuolisen henkilön, joka on mainostanut ajelevansa useita paikkoja itsestään. Muuten en tunne ketään, jonka tietäisin ajelevan genitaalejaan ja ajattelin tosiaan kyseessä olevan vain jonkin Cosmopolitanin keksimän villityksen. Valitettavasti olin näemmä väärässä.
Kyllä minäkin luulen, vaikka se yleistä onkin, että tämä onkin eräs "Cosmopolitanin keksimä villitys". Ei ehkä konkreettisesti ihan Cosmopolitanin keksimä, mutta tämä genitaalikarvojen ajelu näyttää kyllä jossain määrin olevan trendijuttu. Jotta olisi "cool", haluttu, seksikäs, hygieeninen jne niin niitä karvoja kuuluu ajella. Hygienialla tällä on loppujen lopuksi hyvin vähän tekemistä, vaan karvojen ajelu on enemmänkin sosiaalinen ilmiö. Voi olla että ympäristön painostamana yksilö kokee sen jotenkin hirveän tärkeäksi ajella niitä karvoja jotta sopisi nykyajan "standardiin". Ulkonäköön liittyvät ideaalit ja ihanteet ovat toki muuttuvia. 20 vuoden kuluttua tilanne voi olla aivan erilainen kuin tänä päivänä.
Itseäni eivät karvat häiritse, tosin jos joku haluaa ajella niitä, niin mikäs siinä. Ajelen mä itse parrankin säännöllisesti. Mutta tämä neuroottinen fiksaatio siihen, että ehdottomasti kuuluu olla posliini, on kyllä asia, jota en ymmärrä. Muutenkin nykyajan kauneusihanteet menevät itselleni ainakin jossain määrin, ja välillä aika pahastikin ohisektorille