signis - psycho sun

157 posts, 8 pages, 14,344 views

Riku

Posts: 3,187

#81 • • Riku The Little Prince

phanatic:
Kyllä minulla ainakin on varaa levyihin vaikka teen hanttihommia ja tienaan varmasti vähemmän kuin 90% suomalaisista. Kyse on vain siitä, mihin haluaa rahansa pistää - alkuperäiseen levyyn vai baari-iltaan ja mp3:siin.

Vaikka mä käyttäisin kaikki rahani levyihin ja jättäisin syömättä, en silti saisi kaikkea mitä haluaisin, ei se paljoa auta. Ja vaikka mä tienaisin kymppitonnin kuukaudessa, niin mä olisin silti tätä mieltä, mitä sitten? Ei mua kiinnosta kuulutko sä niihin köyhiin dj:hin vai et, ja sä saat tehdä ihan mitä itse haluat, mutta jos nyt kuitenkin soisit muille sen saman valinnan, etkä rupeaisi moralisoimaan muita täällä koska nämä eivät ajattele kanssasi samalla tavalla.

Ja pitääkö kaikilla olla samat edellytykset dj:ksi?

No kato musta kun ois tosi hienoa jos ihmisillä olisi samanlaiset edellytykset elämään. Naiviahan se on, mutta silti ehkä jotain johon kannattaa pyrkiä.

Ei minullakaan ole samoja edellytyksiä miljoonasijoittajaksi kuin jollakin muulla, mutta ei se oikeuta minua röystämän pankkia, että saisin myös sijoittaa.

Ei mustakaan. Mutta pankkiryöstössä veisitkin jotain muilta pois. Edelleen nuo vertaukset jonkun konkreettisen asian varastamiseen ovat täysin typeriä ja paikkansa pitämättömiä. Nyt on kyse kopioinnista eli jonkun asian monistamisesta, ei konkreettisesta varastamisesta. Ymmärrätkö eron? Jos tätä ruvetaan vertaamaan konkreettisiin asioihin, niin voisin mäkin sanoa että sun periaatteen mukaan sä antaisit kaikkien ihmisten kuolla nälkään vaan sen takia että joku jätkä on niin mulkku että omii kaikki safkat. Mutta sehän olisi aika naurettavaa, eikö?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Vivo

Posts: 178

#82 • • Vivo
Ihan näin välikysymyksenä keskusteluun osallistujille. Jos DJ saa soittamisestaan palkkion (muuta kuin matkakulut bisset jne.) onko kopioitujen kappaleiden soittaminen yhtä sallittua/tuomittavaa?

[muokattu 13.4.2004 00:26]

--
one foot in the rave

Riku

Posts: 3,187

#83 • • Riku The Little Prince

Vivo:
Ihan näin välikysymyksenä keskusteluun osallistujille. Jos DJ saa soittamisestaan palkkion (muuta kuin matkakulut bisset jne.) onko kopioitujen kappaleiden soittaminen yhtä sallittua/tuomittavaa?

Ei tuo muuta minun kantaani asiaan muuten kuin että mielestäni ehdoton minimi, mitä dj:n poltettuja soittaessa tulisi käyttää myös alkuperäisiin levyihin, on tuo keikoista tienattava rahamäärä. Jos rupeaa kuitenkin useimmiten harrastustoimintana harjoitetusta jutusta tienaamaan rahaa laittomilla kopioilla ilman yritystäkään tukea niitä artisteja, niin siinä vaiheessa voidaan jo sanoa että tämä on niiden biisien tekijöiltä pois.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

phanatic

Posts: 1,123

#84 • • phanatic

pHaze:Vaikka mä käyttäisin kaikki rahani levyihin ja jättäisin syömättä, en silti saisi kaikkea mitä haluaisin, ei se paljoa auta



Onko sinulla oikeus saada kaikki, mitä haluat? Mihin maailma menisi, jos kaikki ottaisivat kaiken mitä haluavat, vaikka väkisin? Mikset voi olla tyytyväinen siihen musiikkimäärään, mihin rahasi riittävät?

Ei mustakaan. Mutta pankkiryöstössä veisitkin jotain muilta pois. Edelleen nuo vertaukset jonkun konkreettisen asian varastamiseen ovat täysin typeriä ja paikkansa pitämättömiä. Nyt on kyse kopioinnista eli jonkun asian monistamisesta, ei konkreettisesta varastamisesta. Ymmärrätkö eron? Jos tätä ruvetaan vertaamaan konkreettisiin asioihin, niin voisin mäkin sanoa että sun periaatteen mukaan sä antaisit kaikkien ihmisten kuolla nälkään vaan sen takia että joku jätkä on niin mulkku että omii kaikki safkat. Mutta sehän olisi aika naurettavaa, eikö?



Et kommentoinut toista esimerkkiäni; eli jos minulla on satelliittiboksi ja siinä maksullinen salauksenpurkukortti niin saanko jakaa boksista ohjelmaa koko taloyhtiölle, jos muista tuntuu, etteivät he halua sijoittaa rahojaan uutuuselokuviin, mutta haluavat nähdä niitä.

Sinusta musiikkia ei voi varastaa. Mutta jos artisti ei halua, että hänen tuotostaan kopioidaan, miksi sinulla saa olla asiaan suurempi päätäntävalta kuin artistilla?

[muokattu 13.4.2004 09:04]
typ0

Posts: 1,892

#85 • • typ0 syntax error

phanatic:
Sinusta musiikkia ei voi varastaa. Mutta jos artisti ei halua, että hänen tuotostaan kopioidaan, miksi sinulla saa olla asiaan suurempi päätäntävalta kuin artistilla?



hmm mielenkiintonen dilemma... jos artisti ei halua etta sen tuotoksia kopioidaan niin milla jarjella se sillon tavaraa julkasee?
rakkaat rantasalamelaiset me elamme waretuksen ja varastamisen yhteiskunnassa jossa ihminen(lue itsekas paska) haluaa kaiken helposti mieluummin ilmaseks, joten jos artisti julkaisee tuotoksen se tahtomattaan allekirjottaa ”sopimuksen” jossa han joutuu hyvaksymaan tuotoksiensa waretuksen.
valitettavaa mutta niin totta.
niinku henkka tossa jo totes.. kaikki teista on warettanu toiset vahemman toiset enemman mut kaikki sita on tehny. joten oikeesti lopettakaa tallanen ihme pippelin venyttaminen mika ei hyodyta ketaan. *piis*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Orfeus

Posts: 5,872

#86 • • Orfeus

typ0:
kaikki teista on warettanu toiset vahemman toiset enemman mut kaikki sita on tehny. joten oikeesti lopettakaa tallanen ihme pippelin venyttaminen mika ei hyodyta ketaan. *piis*


WORD*piis*
phanatic

Posts: 1,123

#87 • • phanatic
”jokainenhan on joskus ajanut ylinopeutta, turha siitä on valittaa.”
”jokainen maa on ollut sodassa, turha vastustaa sotia.”

Nyt taisin tajuta pointtinne.
Itse vain olen sen verran idealisti, että mielestäni parempaa maailmaa kohti tulisi pyrkiä, vaikka sen saavuttaminen olisikin mahdotonta.
Jone

Posts: 8,258

#88 • • Jone Archibald Haddock

phanatic:
”jokainenhan on joskus ajanut ylinopeutta, turha siitä on valittaa.”
”jokainen maa on ollut sodassa, turha vastustaa sotia.”

Nyt taisin tajuta pointtinne.
Itse vain olen sen verran idealisti, että mielestäni parempaa maailmaa kohti tulisi pyrkiä, vaikka sen saavuttaminen olisikin mahdotonta.



Idealistin ja idiootin välillä ei ole kuin muutaman kirjaimen ero.
serotonot

Posts: 3,137

#89 • • serotonot Paul Easy

signify:
hohhhoijjaa :)
waretus on laitonta ja tässä tapauksessa on näin tapahtunut. ei siinä tarvitse mitään mun tunnustuksia (jos signify kehtaa tunnustaa rehellisesti etc. paskaa)................... Kaikille tiedoksi, biisi on haettu netistä niinku on varmaan tullut selväksi jo. se että en ole jaksanut/kerinnyt (whatever mitä kukin haluaa tässä tapauksessa uskotella itselleen tuntematta oikeasti tilannetta) tarkistaa biisin oikeata statusta (julkaistu/ei) tällä hetkellä on tietenkin rikollista, mutta ei TODELLAKAAN tietoista.




Miksi kirjoitit minulle sitten pitkän yksityisviestin jossa väitit jotain aivan muuta? Mistä moinen valehtelu silloin jos nyt yhtäkkiä oletkin imenyt sen netistä? Sen priva viestin takia mä laitoin ton ”jos signify haluaa rehellisesti kertoa”-jutun, mutta ilmeisesti et siihen siis pysty? Tai jos pystyt niin kumpi noista kahdesta väittämästä (se minkä laitoit tuohon vai se minkä laitoit yksityisesti minulle) on se totuudenmukainen?

[muokattu 13.4.2004 10:14]
Riku

Posts: 3,187

#90 • • Riku The Little Prince

phanatic:
Onko sinulla oikeus saada kaikki, mitä haluat?

Riippuu puhutaanko nyt laista vai käytännöstä. Lain mukaan minulla on oikeus kopioida netistä niin paljon musiikkia kuin ikinä haluan, tosin minulla ei ole oikeutta soittaa niitä. Käytännössä minulla on oikeus vaikka tappaa sinut kadulla, mutta silloin tosin joudun kärsimään siitä seuraamukset.

Mihin maailma menisi, jos kaikki ottaisivat kaiken mitä haluavat, vaikka väkisin?

Ja tämä ei taas liity mitenkään tähän dilemmaan. Jos et tajua miksi, käy joku filosofian peruskurssi. Vastauksen tosin olen jo sinulle kertonutkin.

Mikset voi olla tyytyväinen siihen musiikkimäärään, mihin rahasi riittävät?

Koska siitä olisi haittaa sekä minulle että yleisölle. Etkä ole vielä antanut minulle yhtäkään järkevää syytä miksi minun pitäisi. Missään vaiheessa et ole millään tavalla pystynyt osoittamaan että toiminnastani olisi mitään haittaa. Jos se todella vahingoittaisi artisteja, en tekisi sitä.

Et kommentoinut toista esimerkkiäni; eli jos minulla on satelliittiboksi ja siinä maksullinen salauksenpurkukortti niin saanko jakaa boksista ohjelmaa koko taloyhtiölle, jos muista tuntuu, etteivät he halua sijoittaa rahojaan uutuuselokuviin, mutta haluavat nähdä niitä.

Aika ontuva esimerkki. Jos vertaat tätä poltettujen biisien bileissä soittamiseen, niin siellä yleisöllä ei liene edes vastuuta maksaa biiseistä, vaan sisäänpääsystä. Jos sieltä tulisi joku leffa, jonka kaverini haluaa nähdä, mutta tämä ei saa sitä mistään käsiinsä, niin olisin kyllä valmis kutsumaan kaverin kotiini sitä katsomaan tai nauhoittamaan sen videolla ja antaa sen kaverille lainaan.

Sinusta musiikkia ei voi varastaa. Mutta jos artisti ei halua, että hänen tuotostaan kopioidaan, miksi sinulla saa olla asiaan suurempi päätäntävalta kuin artistilla?

Jään odottamaan artistia, joka julkaisee musiikkia mutta ei halua kenenkään kuulevan sitä. Kerro minulle jokin muu syy siihen, ettei musiikkia haluta kopioitavan, kuin raha? Siitä kun ei ole kyse tässä tapauksessa. Menee taas samaan kategoriaan kuin jos joku kehittäisi lääkkeen syöpään, mutta pistäisi sille hinnaksi miljoonan per annos jotta itse rikastuisi välittämättä siitä kärsivätkö muut. Siinä vaiheessa minusta sen ihmisen toiminta olisi jo niin kusipäistä, itsekästä että muita vahingoittavaa etten minä kokisi mitään huonoa omaatuntoa sen yksilön oikeuksien loukkaamisesta koko muun yhteisön hyväksi.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#91 • • Riku The Little Prince

phanatic:
”jokainenhan on joskus ajanut ylinopeutta, turha siitä on valittaa.”
”jokainen maa on ollut sodassa, turha vastustaa sotia.”

Nyt taisin tajuta pointtinne.
Itse vain olen sen verran idealisti, että mielestäni parempaa maailmaa kohti tulisi pyrkiä, vaikka sen saavuttaminen olisikin mahdotonta.

Ei, et tajua taaskaan mitään. Minusta tuntuu vähitellen että käsität tahallasi väärin.

Kuten sanoin jo aikoja sitten, niin sokea idealismi johtaa pelkkään paskaan jos et tippaakana mieti sen seuraamuksia. Sinä et pyri kohti parempaa maailmaa, sinä pyrit kohti sädekehää pääsi ympärillä. Että sinä voisit sanoa olevasi hyvä jätkä ja moralisoida muita siitä kuinka paskoja he ovat. Mitään muuta järjellistä motivaatiota asenteellesi ei ole. Ja se on itsekästä. Sinun toimintasi voi tehdä maailmasta teoriassa paremman paikan, minun tekee siitä käytännössä paremman paikan. Kumpi on tärkeämpää?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

phanatic

Posts: 1,123

#92 • • phanatic

pHaze:
Kuten sanoin jo aikoja sitten, niin sokea idealismi johtaa pelkkään paskaan jos et tippaakana mieti sen seuraamuksia. Sinä et pyri kohti parempaa maailmaa, sinä pyrit kohti sädekehää pääsi ympärillä. Että sinä voisit sanoa olevasi hyvä jätkä ja moralisoida muita siitä kuinka paskoja he ovat. Mitään muuta järjellistä motivaatiota asenteellesi ei ole. Ja se on itsekästä. Sinun toimintasi voi tehdä maailmasta teoriassa paremman paikan, minun tekee siitä käytännössä paremman paikan. Kumpi on tärkeämpää?


Tai: toimin niinkuin toivoisin kaikkien muiden toimivan.
Kuulostaako se liian vaikealta omaksi ohjenuoraksesi?


Käytännössä minulla on oikeus vaikka tappaa sinut kadulla,


Ok..

Sinun toimintasi voi tehdä maailmasta teoriassa paremman paikan, minun tekee siitä käytännössä paremman paikan.


Saanko vielä kysyä, miten sinun toimintasi tekee maailmasta käytännössä paremman paikan? Ja miten minun toimintani ei tee?

Koska siitä olisi haittaa sekä minulle että yleisölle. Etkä ole vielä antanut minulle yhtäkään järkevää syytä miksi minun pitäisi. Missään vaiheessa et ole millään tavalla pystynyt osoittamaan että toiminnastani olisi mitään haittaa. Jos se todella vahingoittaisi artisteja, en tekisi sitä.


Viime aikoina on alkanut ainakin psykelevyjen sisäkansissa olemaan teksti ”copying kills music”. Onkohan se laitettu sinne ihan sinun ärsyttämiseksesi? Levy-yhtiöitä menee nurin kaiken aikaa. Myös kopiointi on tähän syynä.

Ja jos artisti julkaisee levyn, hän ei todellakaan ole tarkoittanut sitä kopioitavaksi, toisin kuin yrität väittää. Suurin osa konemusiikin vääntäjistä ei todellakaan rikastu toiminnallaan, ja on ihan kohtuullista tukea heitä maksamalla hyvästä levystä sopuhinta.

Ja en ymmärrä, miten yleisölle on haittaa siitä, ettet voi soittaa heille ihan jokaista maailmassa julkaistua biisiä. Varsinkin kun levyt ovat käytännössä tarpeeksi halpoja kenen tahansa kukkarolle (cd:t 12-14e/kpl netissä), ei ostamatta jättämiselle voi olla hirveästi perusteita. Ja jos haluamaasi biisiä ei enää ole myynnissä, niin jonkun dj:n levylaukussa se on arvokkaana harvinaisuutena, eikä hänestäkään ehkä ole kivaa että jokainen bedroomdj soittelee piraversiota siitä keikoillaan.

[muokattu 13.4.2004 13:00]

[muokattu 13.4.2004 13:00]
Riku

Posts: 3,187

#93 • • Riku The Little Prince

phanatic:
Tai: toimin niinkuin toivoisin kaikkien muiden toimivan.
Kuulostaako se liian vaikealta omaksi ohjenuoraksesi?

Missä ihmeen vaiheessa olet saanut päähäsi sen päätelmän etten itse toimi juuri niinkuin minusta olisi hyvä kaikkien muidenkin toimia? Minun koko ideologiani tässäkin asiassa perustuu siihen että asialla aikaansaatava kokonaishyvä on suurempi vaikka siitä yksittäiset yksilöt joutuisivatkin jotain kärsimään. Hyväksyn myös sen jos itseäni kohdellaan samalla tavalla koska siitä on yhteisölle enemmän hyötyä kuin minulle haittaa.

Saanko vielä kysyä, miten sinun toimintasi tekee maailmasta käytännössä paremman paikan? Ja miten minun toimintani ei tee?

Et saa kysyä koska olen hokenut sitä sinulle ja varmaan kahden sivun ajan. Lue uudestaan ja käytä päättely- ja ymmärryskykyäsi hieman paremmin. En jaksa loputtomiin toistaa täsmälleen samoja asioita vain koska sinä et suostu niitä käsittämään.


Viime aikoina on alkanut ainakin psykelevyjen sisäkansissa olemaan teksti ”copying kills music”. Onkohan se laitettu sinne ihan sinun ärsyttämiseksesi? Levy-yhtiöitä menee nurin kaiken aikaa. Myös kopiointi on tähän syynä.

Tämä kuvaakin ihan tarpeeksi järjenkäyttöäsi. Levyn kannessa lukee jotain, ja sinä otat sen sokeana totuutena käyttämättä tippaakaan omaa päätäsi ja järkeäsi. Minun toimintani ei tapa musiikkia, ei pistä levy-yhtiöitä nurin eikä ole penniäkään artisteilta pois. Kuinka helvetin monta kertaa se pitää sanoa? Sinä nielet oman totuutesi pureksimatta, koska joku on sinulle niin sanonut, ilman että tippaakaan mietit pitääkö se todella paikkansa. Kerro nyt vihdoin minulle millä tavalla minun toimintani vahingoittaa ketään?

Ja jos artisti julkaisee levyn, hän ei todellakaan ole tarkoittanut sitä kopioitavaksi, toisin kuin yrität väittää. Suurin osa konemusiikin vääntäjistä ei todellakaan rikastu toiminnallaan, ja on ihan kohtuullista tukea heitä maksamalla hyvästä levystä sopuhinta.

Väännelläänpäs sanojani taas oikein olan takaa. Ja olen samaa mieltä että on kohtuullista tukea heitä ostamalla levyjä, niinhän minä juuri teenkin. Jos olet tuota mieltä, niin mitä hittoa oikein valitat? Se, jos kopioi biisejä, ei sulje pois niiden ostamista muuten kuin sinun yksinkertaisessa mielessäsi.

Ja en ymmärrä, miten yleisölle on haittaa siitä, ettet voi soittaa heille ihan jokaista maailmassa julkaistua biisiä.

Siten että ihmiset eivät kuule niin paljon erilaista hyvää musiikkia. Se on juuri tasan niin yksinkertaista. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää että tästä pitää vielä jankata?

Varsinkin kun levyt ovat käytännössä tarpeeksi halpoja kenen tahansa kukkarolle (cd:t 12-14e/kpl netissä), ei ostamatta jättämiselle voi olla hirveästi perusteita.

Suurta osaa konemusiikista ei julkaista cd:llä, ainakaan soittokelpoisina ja miksaamattomina versioina, jolloin kappalehinta biiseille nousee yleensä yli 10 euroon. Joten: Älä puhu paskaa.

Ja jos haluamaasi biisiä ei enää ole myynnissä, niin jonkun dj:n levylaukussa se on arvokkaana harvinaisuutena, eikä hänestäkään ehkä ole kivaa että jokainen bedroomdj soittelee piraversiota siitä keikoillaan.

Eli tässä pitäisi nyt suojella niitä onnekkaita jotka ovat jostain tiskin alta suhteilla biisin saaneet, että nämä ennestäänkin tässä asiassa hyväonniset ihmiset voisivat olla vielä paremmassa asemassa muiden kustannuksella. Sinun idealistinen maailmasi ja sen parantaminen taitaa siis perustua periaatteelle ”pistetään kaikki kärsimään harvojen ja valittujen edun vuoksi”.

[muokattu 13.4.2004 13:26]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

phanatic

Posts: 1,123

#94 • • phanatic

pHaze:
Minun koko ideologiani tässäkin asiassa perustuu siihen että asialla aikaansaatava kokonaishyvä on suurempi vaikka siitä yksittäiset yksilöt joutuisivatkin jotain kärsimään.


No hyvä, että sinä otat oikeuden päättää noiden kärsimään joutuvien puolesta. Vrt muutama rättipää saa kärsiä, että säilytämme Vapautemme.

Tämä kuvaakin ihan tarpeeksi järjenkäyttöäsi. Levyn kannessa lukee jotain, ja sinä otat sen sokeana totuutena käyttämättä tippaakaan omaa päätäsi ja järkeäsi. Minun toimintani ei tapa musiikkia, ei pistä levy-yhtiöitä nurin eikä ole penniäkään artisteilta pois. Kuinka helvetin monta kertaa se pitää sanoa? Sinä nielet oman totuutesi pureksimatta, koska joku on sinulle niin sanonut, ilman että tippaakaan mietit pitääkö se todella paikkansa. Kerro nyt vihdoin minulle millä tavalla minun toimintani vahingoittaa ketään?


Miksi pienet levy-yhtiöt valehtelisivat tässä asiassa? Luuletko, ettei kopiointi ole vähentänyt levymyyntiä? Ja ennen kaikkea, edelleen: Jos artisti/levy-yhtiö ei halua, että levyä kopioidaan, ei minulla/sinulla ole oikeutta päättää heidän ylitseen asiasta. Jos onnistut perustelemaan toisin, luovutan.

Se, jos kopioi biisejä, ei sulje pois niiden ostamista muuten kuin sinun yksinkertaisessa mielessäsi.


Ihme juttu, sillä monetkin ihmiset ovat tyytyväisiä kopioonsa, eivätkä koe, että heidän tarvitsisi ostaa rinnalle alkuperäistä. Jos itse väität muuta, ihmettelen.

Suurta osaa konemusiikista ei julkaista cd:llä, ainakaan soittokelpoisina ja miksaamattomina versioina, jolloin kappalehinta biiseille nousee yleensä yli 10 euroon. Joten: Älä puhu paskaa.


Väärä genre:D Eikä tarvitse koko ajan haukkua minua paskanpuhujaksi ja valehtelijaksi, yleensä henkilökohtaisuuksiin meneminen vain kertoo järkiargumenttien loppumisesta. Olen ostanut viimeisen vuoden sisällä kymmeniä konemusiikki-cd:itä, jotka ovat soittokelpoisia. Myös muutamia vinyylejä.

Eli tässä pitäisi nyt suojella niitä onnekkaita jotka ovat jostain tiskin alta suhteilla biisin saaneet, että nämä ennestäänkin tässä asiassa hyväonniset ihmiset voisivat olla vielä paremmassa asemassa muiden kustannuksella. Sinun idealistinen maailmasi ja sen parantaminen taitaa siis perustua periaatteelle ”pistetään kaikki kärsimään harvojen ja valittujen edun vuoksi”.


Oletko kommunisti? Jos joku on kerännyt harvinaisia levyjä/rahaa/omaisuutta, miten se on keltään muulta pois? Miksi sinulla tulisi olla oikeus jonkun toisen työn hedelmiin ilmaiseksi? Miten joku, jolla on harvinaisia levyjä, on ”paremmassa asemassa muiden kustannuksella”? Sinun ideologiasihan kannustaa ihmisiä välttelemään vaivannäköä, jos saman tuloksen saa netistä parilla klikkauksella. Mitä järkeä enää kierrellä kymmeniä levykauppoja kädet täristen jonkun vanhan helmen perässä, jos p2p-softalla olisit jo sen onnellinen omistaja? Entä kannattaako kenenkään enää myydä harvinaisuuksia? He jäävät työttömäksi, jos kukaan ei enää halua maksaa korkeampaa hintaa tai nähdä vaivaa levyjensä hankinnassa.

Eli: etkö hyväksy, että jollain muulla on jotain omaisuutta, mitä sinulla ei ole?

[muokattu 13.4.2004 13:57]
Riku

Posts: 3,187

#95 • • Riku The Little Prince

phanatic:
No hyvä, että sinä otat oikeuden päättää noiden kärsimään joutuvien puolesta. Vrt muutama rättipää saa kärsiä, että säilytämme Vapautemme.

Hyvä että sinä päätät että koko muu yhteiskunta kärsii että sinä saat tahtosi läpi. Katsos kun aina joku kärsii, minä vain pyrin minimoimaan sen kärsimyksen määrän siinä missä sinä leikit pyhimystä.

Miksi pienet levy-yhtiöt valehtelisivat tässä asiassa? Luuletko, ettei kopiointi ole vähentänyt levymyyntiä?

On varmasti. Olenko väittänyt muuta? Minä en ole väittänyt kuin että minun tapani kopioida ei vähennä levynmyyntiä. Levyjen kopioiminen vahingoittaa levy-yhtiöitä ja artisteja vasta siinä vaiheessa, kun kopioiminen vähentää sen rahan määrää jonka ihminen levyihin käyttää. Onko tuo nyt niin vaikea tajuta? Jos se kopioiminen ei muuta levyihin käytettävän rahan määrää, levy-yhtiöt eivätkä artistit kärsi asiasta mitenkään. Capiche?

Ja ennen kaikkea, edelleen: Jos artisti/levy-yhtiö ei halua, että levyä kopioidaan, ei minulla/sinulla ole oikeutta päättää heidän ylitseen asiasta. Jos onnistut perustelemaan toisin, luovutan.

Aivan kuten minulla ei olisi oikeutta jakaa halpoja AIDS-lääkkeitä patenttien takia tai leikkiä Robin Hoodia ja varastaa pohatoilta ruokaa nälkäänkuoleville. Mutta aina on asioita joissa yhteinen hyvä ja yksilönoikeudet menevät ristiin, ja minusta on parempi että yksi ihminen kärsii vähän kuin että sata ihmistä kärsii vähän. Joskus on parempi rikkoa niitä oikeuksia kuin pitää niistä kiinni, ihan yleisen ja yhteisen hyödyn nimissä. Edelleen, oikeudet ja lait ovat täällä helpottamassa asioita ja elämää, mutta siinä vaiheessa kun jäykät säännöt eivät enää toimi niinkuin niiden on tarkoitus, on niitä mielestäni täysin järkevää, jopa oikeutettua, rikkoa.

Ihme juttu, sillä monetkin ihmiset ovat tyytyväisiä kopioonsa, eivätkä koe, että heidän tarvitsisi ostaa rinnalle alkuperäistä. Jos itse väität muuta, ihmettelen.

Minä en nyt puhu muista ihmisistä, minä puhun itsestäni. Siitä mitä Matti tekee Tampereella minun on hyvin vaikea sanoa mitään, mutta siitä sinun on myöskin turha yrittää minua syyllistää. Jos yksi kaveri ajaa varastetulla mersulla, niin ei sekään tee kaikista mersukuskeista varkaita, edes silloin jos nämä eivät aja omalla autollaan.

Väärä genre:D Eikä tarvitse koko ajan haukkua minua paskanpuhujaksi ja valehtelijaksi, yleensä henkilökohtaisuuksiin meneminen vain kertoo järkiargumenttien loppumisesta.

Ei, kyllä se tässä tapauksessa kertoo vain turhautumisesta kun samat asiat saa toistaa sataan kertaan, heität ilmoille läppiä jotka eivät edes ole totta, ja muutenkin jätät vielä usein vastailematta kysymyksiin ilmeisesti koska ne ovat hieman liian vaikeita vastata ilman että joutuisit myöntämään oman näkökantasi virheellisyyden.

Olen ostanut viimeisen vuoden sisällä kymmeniä konemusiikki-cd:itä, jotka ovat soittokelpoisia. Myös muutamia vinyylejä.

Mut hei, jos sä tosiaan haluat tukea niin kovasti artisteja ja levy-yhtiöitä, niin jätä tästä lähtien levyt ostamatta ja pistä vaan shekkiä menemään kuukausittain, niin pojille jää paljon enemmän rahaa käteen kun sun levyostoistas. Samaten, älä ikinä osta yhtään käytettyä levyä, koska sen tehdessäs artisti ei saa penniäkään rahaa. Siinä vaiheessa mä uskon että sä todellisuudessa välität paskan vertaa enempää kun kukaan muukaan täällä artistien pärjäämisestä, etkä todellisuudessa vaan yritä esittää pirun hyvää jätkää ”kun sulla on kaikki alkuperäsenä”.

Oletko kommunisti?

Hmm, en nyt kovin puhdas, mutta enemmän kommunisti kuin kapitalisti, kyllä. Minusta sen järjestelmän periaatteet kaikkien tasapuolisuudesta ovat paljon arvokkaampia kuin kapitalismin idea siitä että kuka tahansa voi rikastua muiden kustannuksella.

Jos joku on kerännyt harvinaisia levyjä/rahaa/omaisuutta, miten se on keltään muulta pois?

Pitääkö tässä ruveta menemään maailmantalouden analysointiin? Mutta jos nyt vastaan lyhyesti, niin rahan ja omaisuuden kasaantuminen harvoille vaikuttaa suoraan köyhentävästi kaikkiin muihin. Maailmassa on rajallinen määrä rahaa, tavaraa jne, ja mitä enemmän yhdellä on, sitä vähemmän sitä riittää muille. Mutta nyt alamme päätymään jo pahasti sivuraiteille.

Miksi sinulla tulisi olla oikeus jonkun toisen työn hedelmiin ilmaiseksi? Miten joku, jolla on harvinaisia levyjä, on ”paremmassa asemassa muiden kustannuksella”?

Kuule, minä haluan ihan mielelläni antaa hedelmistä maksun niin ruokakaupassa kuin levykaupassakin. Jos minulla olisi miljardeja rahaa, jakaisin ilomielin siitä onnestani muillekin. Mutta niin kauan kuin minulla on kohtuullisen rajatut mahdollisuudet tuohon, niin jaan sen minkä pystyn. Jos minulla olisi loputon määrä mersuja pihalla, niin antaisin ilomielin jokaiselle maailmassa oman sen sijaan että kattoisin että hitto, tästähän voi tienata hyvin myymällä näitä miljoonan kappale. Samaa toivoisin muiltakin.

Sinun ideologiasihan kannustaa ihmisiä välttelemään vaivannäköä, jos saman tuloksen saa netistä parilla klikkauksella. Mitä järkeä enää kierrellä kymmeniä levykauppoja kädet täristen jonkun vanhan helmen perässä, jos p2p-softalla olisit jo sen onnellinen omistaja? Entä kannattaako kenenkään enää myydä harvinaisuuksia? He jäävät työttömäksi, jos kukaan ei enää halua maksaa korkeampaa hintaa tai nähdä vaivaa levyjensä hankinnassa.

Minun ideologiani kannustaa myös keräämään kaiken sen alkuperäisenä, ennemmin tai myöhemmin, mitä kopioi. Jos nyt olet taas sattunut jättämään valitut palat tekstistäni lukematta. Mona Lisastakin saa varmaan kopioituja postikortteja, mutta tietääkseni tämä ei ole vielä täysin romahduttanut alkuperäisen teoksen arvoa?

Sitäkään minä en ymmärrä, mitä ihmeen itseisarvoa turhalla vaivannäöllä on. Tekeekö se tomaatista arvokkaamman jos lähikaupan sijasta menet Rovaniemelle asti hakemaan niitä? Energiansa voi käyttää myös enemmän sekä itseään kuin muita hyödyttäviin asioihin.

Eli: etkö hyväksy, että jollain muulla on jotain omaisuutta, mitä sinulla ei ole?

Minä en hyväksy sitä, jos joku on niin helvetin itsekäs että käytännössä pelkkää vittumaisuuttaan panttaa itsellään jotain hyvää juttua niin etteivät muut pääse siitä nauttimaan, vaikkei sen jakamisesta koituisi omistajalleen mitään haittaa. Sellasilta tyypeiltä pitää ensin viedä munat ja sitten omaisuus. Taidemaailmassa esim pistetään teoksia museoihin muidenkin ihailtavaksi sen sijaan että pidettäisiin niitä juttuja omassa kellarissa lojumassa. Se on mielestäni arvostettavaa ja kunnioitettavaa, ei omien oikeuksien itsekäs puolustaminen henkeen ja vereen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

phanatic

Posts: 1,123

#96 • • phanatic

pHaze:
---
phanatic:
No hyvä, että sinä otat oikeuden päättää noiden kärsimään joutuvien puolesta. Vrt muutama rättipää saa kärsiä, että säilytämme Vapautemme.
---
Hyvä että sinä päätät että koko muu yhteiskunta kärsii että sinä saat tahtosi läpi. Katsos kun aina joku kärsii, minä vain pyrin minimoimaan sen kärsimyksen määrän siinä missä sinä leikit pyhimystä.


Mutta kun muu yhteiskunta ei kärsi siitä, etten kopioi. Toki jos joku kärsii, saa tulla nykäisemään hihasta.


Aivan kuten minulla ei olisi oikeutta jakaa halpoja AIDS-lääkkeitä patenttien takia tai leikkiä Robin Hoodia ja varastaa pohatoilta ruokaa nälkäänkuoleville. Mutta aina on asioita joissa yhteinen hyvä ja yksilönoikeudet menevät ristiin, ja minusta on parempi että yksi ihminen kärsii vähän kuin että sata ihmistä kärsii vähän. Joskus on parempi rikkoa niitä oikeuksia kuin pitää niistä kiinni, ihan yleisen ja yhteisen hyödyn nimissä. Edelleen, oikeudet ja lait ovat täällä helpottamassa asioita ja elämää, mutta siinä vaiheessa kun jäykät säännöt eivät enää toimi niinkuin niiden on tarkoitus, on niitä mielestäni täysin järkevää, jopa oikeutettua, rikkoa.


Ymmärrän edelleen pointtisi, mutta en hyväksy sitä. Siinä vaiheessa kun jokainen ihminen alkaa itse päättää, mitä lakeja huvittaa noudattaa tänään, yhteiskunta ei ole enää kovin vakaa. OK, sinä haluat kopioida pari levyä. Kai samalla hyväksyt, että Pera Jakomäestä hakee pari siksaria kaupasta maksamatta kun on niin paha darra. Tai toimitusjohtaja ajaa ylinopeutta ettei myöhästy palaverista. Vaikka eilisten bileiden jälkeen onkin vielä promilleja veressä. Tärkeä palaveri, sen skippaaminen haittaisi enemmän kuin rattijuopumussyyte. Vai onko niin, että vain sinä saat rikkoa niitä lakeja, jotka sinä katsot turhiksi?

Mut hei, jos sä tosiaan haluat tukea niin kovasti artisteja ja levy-yhtiöitä, niin jätä tästä lähtien levyt ostamatta ja pistä vaan shekkiä menemään kuukausittain, niin pojille jää paljon enemmän rahaa käteen kun sun levyostoistas. Samaten, älä ikinä osta yhtään käytettyä levyä, koska sen tehdessäs artisti ei saa penniäkään rahaa. Siinä vaiheessa mä uskon että sä todellisuudessa välität paskan vertaa enempää kun kukaan muukaan täällä artistien pärjäämisestä, etkä todellisuudessa vaan yritä esittää pirun hyvää jätkää ”kun sulla on kaikki alkuperäsenä”.


Hetk.. mitä??? Itse asiassa lahjoitan rahaa erilaisille järjestöille sen verran, että se tuntuu taloudessani. Artisteille kyllä en, täytyy myöntää.

Hmm, en nyt kovin puhdas, mutta enemmän kommunisti kuin kapitalisti, kyllä. Minusta sen järjestelmän periaatteet kaikkien tasapuolisuudesta ovat paljon arvokkaampia kuin kapitalismin idea siitä että kuka tahansa voi rikastua muiden kustannuksella.


Kuka tässä on rikastunut muiden kustannuksella? Miksei sillä, joka tekee enemmän töitä, ole oikeutta saada enemmän rahaa? Jos minä haluan tehdä hieman enemmän hommia, että on varaa käydä kaljalla viikonloppuna, keltä se on pois? Ja pitäisikö sinun saada se iltakalja ilman työntekoa?

Pitääkö tässä ruveta menemään maailmantalouden analysointiin? Mutta jos nyt vastaan lyhyesti, niin rahan ja omaisuuden kasaantuminen harvoille vaikuttaa suoraan köyhentävästi kaikkiin muihin. Maailmassa on rajallinen määrä rahaa, tavaraa jne, ja mitä enemmän yhdellä on, sitä vähemmän sitä riittää muille. Mutta nyt alamme päätymään jo pahasti sivuraiteille.


Hassua, minä luulin, että hyvinvonti=raha/omaisuus olisi lisääntynyt huomattavasti viimeisten 5000 vuoden aikana, jopa 100:n.

Minä en hyväksy sitä, jos joku on niin helvetin itsekäs että käytännössä pelkkää vittumaisuuttaan panttaa itsellään jotain hyvää juttua niin etteivät muut pääse siitä nauttimaan, vaikkei sen jakamisesta koituisi omistajalleen mitään haittaa. Sellasilta tyypeiltä pitää ensin viedä munat ja sitten omaisuus.


Eli jos joku raukka noudattaa lakia eikä levitä musiikkia netissä sinulle, häneltä pitäisi viedä munat ja omaisuus? Tämä taisi riittää tästä aiheesta minun osaltani.

[muokattu 13.4.2004 17:57]
Riku

Posts: 3,187

#97 • • Riku The Little Prince

phanatic:
Mutta kun muu yhteiskunta ei kärsi siitä, etten kopioi. Toki jos joku kärsii, saa tulla nykäisemään hihasta.

Ne kärsivät, jotka eivät saa kuulla muita kuin omistamiasi biisejä seteissäsi. Ehkä pieni asia, mutta periaatetasolla se on noin.

Ymmärrän edelleen pointtisi, mutta en hyväksy sitä. Siinä vaiheessa kun jokainen ihminen alkaa itse päättää, mitä lakeja huvittaa noudattaa tänään, yhteiskunta ei ole enää kovin vakaa. OK, sinä haluat kopioida pari levyä. Kai samalla hyväksyt, että Pera Jakomäestä hakee pari siksaria kaupasta maksamatta kun on niin paha darra.

En, koska keskareja on rajallinen määrä. Jos Pera voisi pistää keskarin kopiokoneeseen kaupassa ja luoda uuden keskarin ilman että tästä syntyisi kaupalle kuluja, niin silloin hyväksyisin. Kuten jo aiemmin sanoin, nyt on kyse kopioimisesta, ei varastamisesta.

Tai toimitusjohtaja ajaa ylinopeutta ettei myöhästy palaverista. Vaikka eilisten bileiden jälkeen onkin vielä promilleja veressä. Tärkeä palaveri, sen skippaaminen haittaisi enemmän kuin rattijuopumussyyte.

Jos tuon palaverin tuloksena olisi että saataisin pelastettua vaikkapa satoja ihmishenkiä, niin kyllä pitäisin silloin ylinopeuden ajamista pienempänä pahana kuin koko kokouksen epäonnistumista.

Vai onko niin, että vain sinä saat rikkoa niitä lakeja, jotka sinä katsot turhiksi?

Ei, kuten sanoin jo, minä hyväksyn myös muilta saman toiminaan jota itse teen, sehän on vain reilua? Muutenhan olisin täysin tekopyhä. Johon liittyen... Toimitatko sinä soittamistasi biiseistä bileissä Teostolle listat jotta artistien palkkiot menevät oikeaan osoitteeseen, ja soitatko vain bileissä joista ylipäätään maksetaan Teostolle / Gramexille maksuja?

Hetk.. mitä??? Itse asiassa lahjoitan rahaa erilaisille järjestöille sen verran, että se tuntuu taloudessani. Artisteille kyllä en, täytyy myöntää.

Aattelin vaan että onko toi artistien tukeminen sulle tosiaan tärkeämpää kuin se musiikin saaminen ja oma napa.

Kuka tässä on rikastunut muiden kustannuksella?

Kysy tota vaikka Brunein sulttaanilta.

Miksei sillä, joka tekee enemmän töitä, ole oikeutta saada enemmän rahaa?

Ehkä sillä oliskin, mutta maailma ei kyllä toimi noin. Sitä voit kysyä vaikka kehitysmaissa eläviltä, joiden perseenraastamisella sunkin elintasoas ylläpidetään.

Jos minä haluan tehdä hieman enemmän hommia, että on varaa käydä kaljalla viikonloppuna, keltä se on pois?

Tuon analysoiminen vaatisi enemmän tietoa hommistasi jne, mutta tuskinpa meidän nyt kannattaa ihan sille asteelle tässä topicissa lähteä.

Ja pitäisikö sinun saada se iltakalja ilman työntekoa?

Siinä vaiheessa jos kaljaa sataa taivaalta, niin kyllä musta ois ihan reilua että mä saisin siitä osani.

Hassua, minä luulin, että hyvinvonti=raha/omaisuus olisi lisääntynyt huomattavasti viimeisten 5000 vuoden aikana, jopa 100:n.

Tämä johtuu siitä että kokonaisomaisuuden määrä maailmassa on kasvanut, mutta se ei tarkoita että A) sitä silti riittäisi loputtomiin, B) että kaikille riittäisi sitä hyvinvointia tai C) että rikkaiden suuret omaisuudet eivät silti olisi köyhiltä pois.

Eli jos joku raukka noudattaa lakia eikä levitä musiikkia netissä sinulle, häneltä pitäisi viedä munat ja omaisuus? Tämä taisi riittää tästä aiheesta minun osaltani.

Aijai, mitenköhän saisin täällä sanottua jotain niin ettet aina käsittäisi kaikkea niin väärin. Jos verrataan tätä nyt vaikka siihen että jollain pohatalla on ruokaa ja muut näkevät nälkää, niin jos se pohatta antaa muiden kuolla nälkään vain siitä ilosta että saa katsoa ja ilkkua vieressä, niin kyllä se jätkä siinä vaiheessa on kastraationsa ansainnut. Eli verratkaamme tätä siihen että jollain on viimeinen ehjä kappale jotain upeaa biisiä olemassa, mutta tämä pitää sitä mieluummin kellarissaan hapettumassa soittokelvottomaksi vain jotta pääsisi vittuilemaan muille että ”mullapas on toi, teil ei!”. Yksi hyötyy siitä että tämän kappale on arvokas, ja kaikki muut jäävät paitsi jostain pelkästään yhden ihmisen itsekkyyden takia.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

technetium

Posts: 170

#98 • • technetium
Ehkä tää keskustelu on vähän menny käsistä? Mua vaan kiinostaa miksi tuo äijä kirjoitti eri selityksen serotonotille privana kuin mitä tälle topicille!
Jimmyfi

Posts: 904

#99 • • Jimmyfi
hhehe pitkästä aikaa setti arvostelua :)

Setti oli ihan nanna <3 pitchiä ois pitäny laittaa kyl roimasti lisää niin ois pyöriny sukat jalassa :”> parissa kohdassa oli vähän taso jutu itullaan mutta muuten meni kyl mahtavasti :D Signis .. LISÄÄ feat nopeutta ;))

en edes jaksa ottaa osaa tähän off topic osastoon :P

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Avatar
#100 • • signis Guest

serotonot:
---
signify:
hohhhoijjaa :)
waretus on laitonta ja tässä tapauksessa on näin tapahtunut. ei siinä tarvitse mitään mun tunnustuksia (jos signify kehtaa tunnustaa rehellisesti etc. paskaa)................... Kaikille tiedoksi, biisi on haettu netistä niinku on varmaan tullut selväksi jo. se että en ole jaksanut/kerinnyt (whatever mitä kukin haluaa tässä tapauksessa uskotella itselleen tuntematta oikeasti tilannetta) tarkistaa biisin oikeata statusta (julkaistu/ei) tällä hetkellä on tietenkin rikollista, mutta ei TODELLAKAAN tietoista.


---



Miksi kirjoitit minulle sitten pitkän yksityisviestin jossa väitit jotain aivan muuta? Mistä moinen valehtelu silloin jos nyt yhtäkkiä oletkin imenyt sen netistä? Sen priva viestin takia mä laitoin ton ”jos signify haluaa rehellisesti kertoa”-jutun, mutta ilmeisesti et siihen siis pysty? Tai jos pystyt niin kumpi noista kahdesta väittämästä (se minkä laitoit tuohon vai se minkä laitoit yksityisesti minulle) on se totuudenmukainen?

[muokattu 13.4.2004 10:14]



oikeasti, VITUN IDIOOTTI! mä kirjotin sulle privaviestin ja selitin asian niinku se on ja tässä yleisesti myös kerroin sen ihan samaan sävyyn kuin sinullekin. jos sä oot oikeasti noin idiootti ettet osaa lukea rivien välistä etkä niiden ympäriltä saatikka edestä painu VITTUUN. sillä toi alkaa kuulostaa jo ihan turhanpäiväseltä vittuilulta ja alkaa menee aika helvetin henk.kohtaseks. Point1: kirjotin sulle et sain sen biisin kaverilta netin kautta. Eikö se helvetti vieköön tarkoita sitä että sain sen netin kautta vai pitääkö teille saatana sentään sana tarkasti alkaa suomentamaan suomen kieltä?!

Point made clear vai pitääkö viel alkaa vääntämään?!