Siinä tapauksessa minä kysyn sinulta saman kysymyksen, johon muut pojat ovat aina jättäneet vastaamatta: Kuka tuosta odottamisesta hyötyy, ja kuka taas kärsii siitä jos sen biisin kopioi kunnes sen saa 10v päästä alkuperäisenä?Homegrove:
Ei ole, koska olen edelleen sitä mieltä että se pitää olla ns. laillisin keinoin hankittu jotta sitä voi soittaa. Ollaan sitä itsekin tässä odotettu biisiä tai kahtakymmentä vuositolkulla ilmestyväksi ja silti maltettu olla soittamatta sitä waretettuna aikaisemmin.
Yksi dj hyötyy ja kaikki muut häviävät? Onko se nyt sitten sen arvoista?Ymmärrän että tämä ei kaikkien mielestä ole järkevää mutta spesu-biisit on mielestäni hyvä asia edelleenkin. Jotkut biisit voi tehdä edelleenkin DJ:n joskaan ei ihan samaan tyyliin kuin Northern Soul-aikoina.
Niinpä niin, mutta ei se silti ole mikään järkevä syy siihen etteivät nämä voisi hommata sen biisin piraattina ensin, nim. tais mennä justiinsa tohon hommaan joku 300e pari kk sitten.Tiedän monia jotka saa tämän tyyppisten biisien ostamisesta Helsinkiläis-yksiön hinnalla Ebaysta valtavan tyydytyksen. Se on mielestäni oikea tapa vaikka sitä en itse harrastaisikaan.
Mutta luuletko että yksikään Matti tai Maija ei jätä jotain levyä ostamatta, koska sen kaikki biisit ovat olleet jo DJ Hyvää Musaa ja DJ Tapan Kansa - miksauksilla netissä jaossa 3kk ennen kokoelman ilmestymistä?Kaikenmaailman DJ-setit ovat ensinnäkin yleensä äänenlaadultaan huonompia kuin kaupasta ostetut miksaus CD:t ja toiseksi kaupasta saatavat miksaus CD:t joita ei ole miksannut Pro Tools ovat ikävän harvinaisia. Settien warettamisen huono puoli on kyllä tuo biiseihin jo ennakkoon kyllästyminen jos kuuntelee paljon ns upfront material dj-settejä (John Digweed, Sasha jne, trancesta varmaan PVD).
Kiitos. Minusta se on edelleen parempi kuin kapitalisti. Ainakin idean tasolle, jos ei aivan nykymahdollisuuksien.Kommari sinä olet.
Ja minusta minä annan näille siitä palkkiota. Tai sitten minulta on huijattu paljon rahaa. Ja jos nyt mennään vielä lisää idealismiin, niin minun mielestäni taiteeseen ei pitäisi liittää rahaa. Musiikkiteollisuus itsessään alkaa saamaan melko hirveitä ilmiöitä nykyään kun raha alkaa sanelemaan kaikkea. Minusta tuntuu että niin kauan kuin hommat tehdään fiilispohjalta eikä rahan takia, niin meininki pysyy paljon parempana vaikka se toki olisikin pirun hauskaa saada rahansa asiasta jota rakastaa.Vakavasti puhuen muusikon pitäisi saada studiossa tekemästään työstä palkkio. Mielellään sellainen että sillä voisi elää. Mutta siinä minä sitten taas olen naivi idealisti.