kuilu:
---
Epailija:
---
lähtökohtaisesti tietenkin kaikki saavat yhtä hyvää palvelua juuri tuon riittävän peruspalkan ansiosta.
---
LOL!
Just, tietenkin... Ja kaikille samanlaiset hammastuet.
Paino sanalle lähtökohtaisesti. Onhan se selvä, että käytännössä tippaamalla saa yleensä osakseen parempaa palvelua. Ei sitä kuitenkaan osaa suhtautua ynseästi ihmisiin, jotka eivät tippaa, koska tuntipalkka on kuitenkin huimasti tippejä suurempi.
---
Voi toki olla, että joku on minun kasvovippini takia joutunut jonottamaan sen puoli minuuttia kauemmin, mutta sellaista on elämä.
---
??? Sellaista on elama? Tarkoitat kai sellaista on sinun elamasi? Siis, etta muut joutuvat karsimaan vuoksesi? Koska ->
Ei vaan yleisesti. Sellaista on baareissa käyvien ihmisten elämä. Toiset jonottavat (minä myös) ja toiset keplottelevat itsensä jonon ohi. Ei siinä nyt ole mitään uutta taikka ihmeellistä. En itse pidä sitä minään suurena kärsimyksenä, että joku maksaa kaveriporukkansa jonon ohi. Joudun odottamaan ehkä viisi minuuttia pidempään, mitä sitten? Ei minulla mihinkään niin kiire ole.
---
En osaa vuodattaa kyyneliä moisen vuoksi.
---
Ymmarratko? sellaista on elamaei oikein sovi tahan, koska sina sen ohituksen teet omasta vapaasta tahdostasi, ei pelkastaan ikuisesta valttamattomyydesta tai puhtaasta sattumasta.
Olet ihan oikeassa, enkä tarkoittanut tuota niin, että se olisi mitenkään välttämätöntä. Halusin sillä sanoa vain, että käytännössä se homma ainakin nykyisen menee niin, että on ihmisiä, jotka jonottavat, ja sitten on ihmisiä, joiden ei tarvitse jonottaa. Minulla ei ainakaan ole mitään vaikeuksia hyväksyä tätä tilannetta ainakaan niin kauan, kuin jonkinlainen tasapaino säilyy.
Vai vaitatko, ettet kykene olemaan jonoss ohittamatta?
Kykenen ja olen kyennyt. Jos olet lukenut aikaisemmat postaukseni, niin muistannet, että enää en pahemmin jonoissa kiilaile. Ei jonottaminen ole minulle mikään ongelma, mutta silloin kun pääsi jonon ohi, niin turhahan sitä itseään oli siellä pakkasessa palelluttaa pelkän solidaarisuuden nimissä. Ei sitä kukaan kuitenkaan osaisi arvostaa, enkä suoraan sanoen itsekään välttämättä kokisi mitään suurta mielihyvää.
Sen verran kohtelias(?) olen kuitenkin kiilaamisaikoinani joskus jopa ollut, että ihan pieniä jonoja en ole pahemmin lähtenyt kiilaamaan. Ihan turha lähteä jotain viiden ihmisen jono ohittamaan, sillä se on jo suoranaista vittuilua. Ja kyllä, jään odottelemaan tästä toiminnasta palkintoa - mieluiten rahallista sellaista. *g*
---
En myöskään koe kokevani vääryyttä, jos itse olen jonossa ja joku vetäisee kasvo- tai millään muullakaan vipillä jonon ohitse.
---
Tama hyva. Btw, koska viimeksi olet huomioinut taman tapahtuneen?
Hyvä kysymys. En hirveästi kiinnitä huomiota tuollaiseen vippikiilaamiseen, koska pidän sitä aika luonnollisena. Viime lauantaina tuo saattoi tapahtua, mutta en mene vannomaan.
---
Eri asia on tietysti, jos siitä jonon ohittamisesta tekee suuren numeron ja pitää sitä jonain pätevänä peniksen jatkeena. Semmoinen on ihan turhaa pätemistä.
---
ROTF!
Nii, just semmoinen jononohittelu, johon muut syyllistyvat
Mika on suuri numero? Kymmenen, sata, tuhat..?
Tuhat ja yksi. En tiedä näetkö sinä siinä mitään eroa, että ohittaako jonon vähäeleisesti ja mahdollisesti kiittää pokea siinä samalla, vai että huuteleeko kavereille jonossa, että tulkaa perästä, mä meen suoraan sisään, mutta minusta siinä on ainakin pieni vivahde-ero.
---
Kyllä kuka tahansa pääsee jonon ohitse, jos viitsii vähän nähdä vaivaa sen edun saamiseen,
---
Mut mita sit ku jokainen haluu ohitella? Kaikki haluavat olla etuoikeutettuja?
Sitten päädytään siihen tilanteeseen, että kaikki jonottavat VIP-jonossa.
---
eikä siihen välttämättä rahaakaan tarvita.
---
Ei nii, ja sen tiesivat jo Funkadelicinki jatkat...
No Head No Backstage Pass {G Clinton, R Bykowski}
She said I know the drummer, can you let me in?
Tell the guitar player I brought a friend
Ask the roadies do they need a hand
Tell the manager there's a girl named Jan
The doorman said: No head no backstage pass (x6)
Not by the hair of my chinny chin chin
If you ain't giving head, you ain't getting in
The doorman said: No head no backstage pass (x4)
I'm a friend of the drummer can you let me in
Ow-woo, ow-woo, a yabba-yabba yabba-yabba awoo
She said I know the drummer, can you let me in?
Tell the guitar player I brought a friend
Ask the roadies do they need a hand
Tell the manager there's a girl named Jan