Tippien antaminen

208 posts, 11 pages, 67,213 views

patis

#61 • • patis 10

Epailija:
Voi toki olla, että joku on minun ”kasvovippini” takia joutunut jonottamaan sen puoli minuuttia kauemmin, mutta sellaista on elämä. En osaa vuodattaa kyyneliä moisen vuoksi.

E10v tapahtuma vielä tuoreessa muistissa ja tunti neljäkymmentäviisiminuuttia jonottaneena voin todeta tuon asenteen vituttavan hieman.

[muokattu 16.3.2004 12:26]
Riku

#62 • • Riku The Little Prince

Epailija:
Voi toki olla, että joku on minun ”kasvovippini” takia joutunut jonottamaan sen puoli minuuttia kauemmin, mutta sellaista on elämä. En osaa vuodattaa kyyneliä moisen vuoksi.

Yksinkertaisella matematiikalla on pääteltävissä, että kaikki se aika, mitä sinä säästät kiilaamalla jonossa, putoaa suoraan muiden jonotettavaksi. Jos säästät minuutin kiilaamalla 5 kaverin ohi, niin vaikutus muihin on melko pieni, mutta jos kiilaat tunnin jonon, niin kymmenet tai sadat ihmiset joutuvat jonottamaan lisää pelkästään sinun takiasi. Hyvällä tuurilla joku ei edes pääse takiasi sisään jos paikka on liian täynnä. Puhumattakaan sitten siitä efektistä kun kymmenet ihmiset toimivat kanssasi samoilla periaatteilla. Mielestäni ilman jotain pätevää syytä olisi varsin suotavaa että ihmiset jonottaisivat ihan kiltisti vaikka jollain keinolla jonon ohi pääsisivätkin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Epailija

#63 • • Epailija Physicist, 2nd class.

patis:
E10v tapahtuma vielä tuoreessa muistissa ja tunti neljäkymmentäviisiminuuttia jonottaneena voin todeta tuon asenteen vituttavan hieman.

Ymmärrän kyllä ja kyllä allekirjoittanuttakin kyseisessä tilanteessa olisi saattanut potuttaa. Etenkin kun kyseisessä tapahtumassa kiilattiin ilmeisesti ihan mielivaltaisesti. ”Ai tämä on vippijono? No tietysti mä olen vippi, vaikka en ketään tunnekaan”.

pHaze:
Yksinkertaisella matematiikalla on pääteltävissä, että kaikki se aika, mitä sinä säästät kiilaamalla jonossa, putoaa suoraan muiden jonotettavaksi. Jos säästät minuutin kiilaamalla 5 kaverin ohi, niin vaikutus muihin on melko pieni, mutta jos kiilaat tunnin jonon, niin kymmenet tai sadat ihmiset joutuvat jonottamaan lisää pelkästään sinun takiasi. Hyvällä tuurilla joku ei edes pääse takiasi sisään jos paikka on liian täynnä. Puhumattakaan sitten siitä efektistä kun kymmenet ihmiset toimivat kanssasi samoilla periaatteilla. Mielestäni ilman jotain pätevää syytä olisi varsin suotavaa että ihmiset jonottaisivat ihan kiltisti vaikka jollain keinolla jonon ohi pääsisivätkin.

Ei se matematiikka ihan noin mene. Jos minä yksinäni kiilaan jonon, niin se tarkoittaa periaatteessa sitä, että koko jono siirtyy yhden ihmisen verran taaksepäin. Eli kun ihmisiä päästetään satunnaisissa rykelmissä narikan puolelle, niin yksi kiilaaja pistää rykelmän poikki yhtä ihmistä aikaisemmin. Joillekin tämä saattaa aiheuttaa sen, että eivät pääse ”omassa” rykelmässään, vaan joutuvat odottamaan seuravaa. Ajallinen tappio riippuu tässä tapauksessa narikan ja lipunmyynnin nopeudesta, ei jonon pituudesta. Tietenkin useampi kiilaaja aiheuttaa ongelman kasautumisen, mutta harvemmin siitä tulee mitään suurta ongelmaa. Etenkään kun kyse oli teinihelvetin jonon kiilaamisesta, eikä mistään bileistä, jonne ihmiset joutuvat maksamaan kymmeniä euroja sisälle.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

innae

#64 • • innae PaskaJätkä
Oli puhetta että annokset (niiin viina kuin ruoka) sisältävät ”tipin”, mutta miksei ne minun palkassani sitten näy*ding*? Kaikki ylimääräinen joka jää vuokrien ja muiden kulujen jälkeen menee kyllä sinne firman pussiin, tosin saattaapi olla että se jollain muulla firmalla olisi erilailla kuin centulla, mutta enpä ole kyllä kuullut. Olen itse työntänyt ne tipit takaisin kun asiakas on itse ensin haukkunut minut vitun huoraksi, lehmäksi jauhannut antaa turpiin ja sen jälkeen yrittää ostaa sitä anteeksi pyyntöä...
Ja kyllä se pelkkä kiitos ja kehuminen on välillä paljon parempi kuin se että yritetään ostaa jotain (anteeksipyyntöä tai seuraa ulos[näinkin välillä tapahtuu])...
Ja yleensä on se yhteinen tippikippo joka illan lopuksi tyhjennetään ja jos niitä työntekiöitä on ollut monta illassa niin ei niistä tipeistäkään niin paljoa yhdelle tule...
Se on jokaisen oma päätös että tippaako vai ei. Enemmän vain toivoisin että osattaisiin käyttäytyä baarissakin, sillä se on joidenkin työpaikka, eli jätetään ne haistattelut ja lattioille oksenutelut jonnekkin muualle, jookosta?
*hymy**piis*

--
PaskaJätkä

Riku

#65 • • Riku The Little Prince

Epailija:
Ei se matematiikka ihan noin mene. Jos minä yksinäni kiilaan jonon, niin se tarkoittaa periaatteessa sitä, että koko jono siirtyy yhden ihmisen verran taaksepäin. Eli kun ihmisiä päästetään satunnaisissa rykelmissä narikan puolelle, niin yksi kiilaaja pistää rykelmän poikki yhtä ihmistä aikaisemmin. Joillekin tämä saattaa aiheuttaa sen, että eivät pääse ”omassa” rykelmässään, vaan joutuvat odottamaan seuravaa. Ajallinen tappio riippuu tässä tapauksessa narikan ja lipunmyynnin nopeudesta, ei jonon pituudesta.

Ähh, tarkoitukseni oli nyt lähinnä kuvata vaikutusta muihin ihmisiin suhteessa keskimääräisesti ja yksinkertaistetusti, ei niinkään ruveta laskemaan sekuntimääriä siitä kuinka suuri vaikutus missäkin kohtaa jonoa olevalle ihmiselle on :)

Tietenkin useampi kiilaaja aiheuttaa ongelman kasautumisen, mutta harvemmin siitä tulee mitään suurta ongelmaa. Etenkään kun kyse oli teinihelvetin jonon kiilaamisesta, eikä mistään bileistä, jonne ihmiset joutuvat maksamaan kymmeniä euroja sisälle.

Puhuin nyt enemmän periaatteellisella tasolla, mutta toisaalta periaatteessahan teinihelveteissä kävijöille voi hyvin heittää niin paljon paskaa niskaan kuin vain pystyy *nauru*

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Jussi Soro

#66 • • Jussi Soro choon!

innae:
Oli puhetta että annokset (niiin viina kuin ruoka) sisältävät ”tipin”, mutta miksei ne minun palkassani sitten näy*ding*?

Suomessa on sellaiset käsitteet kuin ”minimipalkka” ja ”pakolliset lisät” (yölisä, vuorolisä, iltalisä, launtailisä, sunnuntailisä...). Näiden jälkeen KENENKÄÄN palkka ei voi olla niin pieni, etteikö sillä pärjäisi, ellei ole töissä osa-aikaisena, jolloin palkka ei välttämättä riitä elämiseen.

Kaikki ylimääräinen joka jää vuokrien ja muiden kulujen jälkeen menee kyllä sinne firman pussiin, tosin saattaapi olla että se jollain muulla firmalla olisi erilailla kuin centulla, mutta enpä ole kyllä kuullut.

Mä en ymmärrä tätä lausetta, eli siis maksatko kaiken lopun palkkasi takaisin firmalle mitä et käytä vuokraan/muihin kuluihin?
HÄTÄTIE

#67 • • HÄTÄTIE
täytyy liittyä keskusteluun kun aihe on jokaviikkoinen...

tippien saaminen on kieltämättä mukava piristys muuten raskaaseen iltaan; vaikkei niillä varmaan kukaan elä, mutta yöllä kotia mennessä poikkeaa grillillä kuitenkin (siis jos on tullu hyvin). itse olen baarimikkona / portsarina / dj:nä ja kaiken lisäksi yrittäjänä ja tiedän ettei raha puussa kasva (vaikka oikeasti kasvaakin:) ) enkä ole automaattisesti odottamassa tippiä. enkä niinmuodoin aina sitä asiakkaanakaan anna.

mutta mikä tipittömiä asiakkaita enemmän ärsyttää on ilmaiseksi sisälle pyrkijät. joillekin on se euron pääsylipun ostaminen niin kova paikka että sitä pitää kärttää pitkään ( ja vastavuoroisesti kun pidän nuorisobileitä, joissa ikäraja on 15, ei kukaan edes yritä kysellä halvempaa lippua..).
[Nuclear]

#68 • • [Nuclear] el aprendiz

LEXA:
Mä taas annan yleensä varsinkin ovella vähintään 10-20 euron tippejä tietysti vähän paikasta riippuen, koska se 20 euroo ei kaada sitä iltaa suuntaan eikä toiseen mutta palvelu taas pelaa seuraavalla kerralla loistavasti eikä tarvitse esim turhia jonotella siel ulkona

Jep, rikkaat ensin ja köyhät perässä! *justjoo*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

innae

#69 • • innae PaskaJätkä

JussiS:
---
innae:
Oli puhetta että annokset (niiin viina kuin ruoka) sisältävät ”tipin”, mutta miksei ne minun palkassani sitten näy*ding*?
---

Suomessa on sellaiset käsitteet kuin ”minimipalkka” ja ”pakolliset lisät” (yölisä, vuorolisä, iltalisä, launtailisä, sunnuntailisä...). Näiden jälkeen KENENKÄÄN palkka ei voi olla niin pieni, etteikö sillä pärjäisi, ellei ole töissä osa-aikaisena, jolloin palkka ei välttämättä riitä elämiseen.

Extroja ja oa-aikaisia extroja ravinolat käyttävät aika paljonkin koska se tulee niille halvemmaksi, mutta työntekiän kannalta se ei niin kannattavaa ole, sillä välillä voi olla parikin viikkoa ilman töitä. Tai työskentelee vain viikonloput. Ei niillä rahoilla pahemmin juhlita, hyvä kun saa vuokran maksettua.

---
Kaikki ylimääräinen joka jää vuokrien ja muiden kulujen jälkeen menee kyllä sinne firman pussiin, tosin saattaapi olla että se jollain muulla firmalla olisi erilailla kuin centulla, mutta enpä ole kyllä kuullut.
---

Mä en ymmärrä tätä lausetta, eli siis maksatko kaiken lopun palkkasi takaisin firmalle mitä et käytä vuokraan/muihin kuluihin?

Lähinnä tarkoitin sitä kun palkat, vuokrat, sähköt ja muut jouksevat kulut on maksettu niin eipä firma niitä loppuja rahoja pahemmin jakele työntekiöille. Ja anteeksi vaikeaselkoinen teksitini, en osaa kirjoittaa fiksusti*piis*.

Ja toiset tippaa, toiset ei. En tarkoita että kaikkien pitäisi tipata kunhan osaa muulla tavoin osoittaa jos kaikki menee hyvin ja palvelu on ollut hyvää.
Toivottavasti joku sai selvää mitä yritän selittää*hymy*...

--
PaskaJätkä

John

#70 • • John Lauma

HÄTÄTIEmutta mikä tipittömiä asiakkaita enemmän ärsyttää on ilmaiseksi sisälle pyrkijät. joillekin on se euron pääsylipun ostaminen niin kova paikka että sitä pitää kärttää pitkään ( ja vastavuoroisesti kun pidän nuorisobileitä, joissa ikäraja on 15, ei kukaan edes yritä kysellä halvempaa lippua..).

Hehe, tunnen itsekin jonkin verran tuollaisia \”en mene paikkaan mihin en pääse ilmaiseksi\”. Luulevat olevansa jotakin \”sisäpiiriä\” sen takia että pääsevät ilmaiseksi jonnekin Turun räkälöihin. *ding* Itselläni on kyllä varaa maksaa sitten sen 3-9 euroa, ja jos ei ole niin sit jätetään vaan menemättä tai lainataan joltakin kaverilta.

Ja aiheeseen, tippiä jätän suurin piirtein joka toinen kerta kun käyn tiskillä. Varsinkin jos on vilkas ilta niin baarimikon ei tarvi alkaa pelleilemään joidenkin 50-centtisten kanssa tiskin toiseen päähän.

--
Fancy some cheese, Gromit?

Jussi Soro

#71 • • Jussi Soro choon!

innae:
Extroja ja oa-aikaisia extroja ravinolat käyttävät aika paljonkin koska se tulee niille halvemmaksi, mutta työntekiän kannalta se ei niin kannattavaa ole, sillä välillä voi olla parikin viikkoa ilman töitä. Tai työskentelee vain viikonloput. Ei niillä rahoilla pahemmin juhlita, hyvä kun saa vuokran maksettua.

Siis käyttääks ravintola, jossa oot vakituisesti töissä sun tilalla extroja? Väittäisin että toi on laissa kiellettyä. Omille työntekijöille tulee tarjota ensisijaisesti kaikki mahdolliset työvuorot, ennenkuin voi palkata talon ulkopuolelta työntekijöitä. Jos taas oot ite extra, niin kuten ”ammattinimikkeestäsikin” voit päätellä, ei toi rahasumma tule koskaan vastaamaan vakituisen työn antamaa palkkaa.

Lähinnä tarkoitin sitä kun palkat, vuokrat, sähköt ja muut jouksevat kulut on maksettu niin eipä firma niitä loppuja rahoja pahemmin jakele työntekiöille.

Ei taida mikään muukaan firma jakaa. Tai no, Alkosta saatiin yhtenä vuonna joulubonus, ja pörssiyhtiöt jakaa osinkoja. Mut yleisesti ottaen toi ei oo Suomessa mitenkään ”tapa” :)
Epailija

#72 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kuilu:
---
Epailija:
---
lähtökohtaisesti tietenkin kaikki saavat yhtä hyvää palvelua juuri tuon riittävän peruspalkan ansiosta.
---
LOL!

Just, tietenkin... Ja kaikille samanlaiset hammastuet.

Paino sanalle lähtökohtaisesti. Onhan se selvä, että käytännössä tippaamalla saa yleensä osakseen parempaa palvelua. Ei sitä kuitenkaan osaa suhtautua ynseästi ihmisiin, jotka eivät tippaa, koska tuntipalkka on kuitenkin huimasti tippejä suurempi.

---
Voi toki olla, että joku on minun ”kasvovippini” takia joutunut jonottamaan sen puoli minuuttia kauemmin, mutta sellaista on elämä.
---
??? Sellaista on elama? Tarkoitat kai sellaista on sinun elamasi? Siis, etta muut joutuvat karsimaan vuoksesi? Koska ->

Ei vaan yleisesti. Sellaista on baareissa käyvien ihmisten elämä. Toiset jonottavat (minä myös) ja toiset keplottelevat itsensä jonon ohi. Ei siinä nyt ole mitään uutta taikka ihmeellistä. En itse pidä sitä minään suurena kärsimyksenä, että joku maksaa kaveriporukkansa jonon ohi. Joudun odottamaan ehkä viisi minuuttia pidempään, mitä sitten? Ei minulla mihinkään niin kiire ole.

---
En osaa vuodattaa kyyneliä moisen vuoksi.
---
Ymmarratko? “sellaista on elama”ei oikein sovi tahan, koska sina sen ohituksen teet omasta vapaasta tahdostasi, ei pelkastaan ikuisesta valttamattomyydesta tai puhtaasta sattumasta.

Olet ihan oikeassa, enkä tarkoittanut tuota niin, että se olisi mitenkään välttämätöntä. Halusin sillä sanoa vain, että käytännössä se homma ainakin nykyisen menee niin, että on ihmisiä, jotka jonottavat, ja sitten on ihmisiä, joiden ei tarvitse jonottaa. Minulla ei ainakaan ole mitään vaikeuksia hyväksyä tätä tilannetta ainakaan niin kauan, kuin jonkinlainen tasapaino säilyy.

Vai vaitatko, ettet kykene olemaan jonoss ohittamatta?

Kykenen ja olen kyennyt. Jos olet lukenut aikaisemmat postaukseni, niin muistannet, että enää en pahemmin jonoissa kiilaile. Ei jonottaminen ole minulle mikään ongelma, mutta silloin kun pääsi jonon ohi, niin turhahan sitä itseään oli siellä pakkasessa palelluttaa pelkän solidaarisuuden nimissä. Ei sitä kukaan kuitenkaan osaisi arvostaa, enkä suoraan sanoen itsekään välttämättä kokisi mitään suurta mielihyvää.

Sen verran kohtelias(?) olen kuitenkin kiilaamisaikoinani joskus jopa ollut, että ihan pieniä jonoja en ole pahemmin lähtenyt kiilaamaan. Ihan turha lähteä jotain viiden ihmisen jono ohittamaan, sillä se on jo suoranaista vittuilua. Ja kyllä, jään odottelemaan tästä toiminnasta palkintoa - mieluiten rahallista sellaista. *g*

---
En myöskään koe kokevani vääryyttä, jos itse olen jonossa ja joku vetäisee kasvo- tai millään muullakaan vipillä jonon ohitse.
---
Tama hyva. Btw, koska viimeksi olet huomioinut taman tapahtuneen?

Hyvä kysymys. En hirveästi kiinnitä huomiota tuollaiseen vippikiilaamiseen, koska pidän sitä aika luonnollisena. Viime lauantaina tuo saattoi tapahtua, mutta en mene vannomaan.

---
Eri asia on tietysti, jos siitä jonon ohittamisesta tekee suuren numeron ja pitää sitä jonain pätevänä peniksen jatkeena. Semmoinen on ihan turhaa pätemistä.
---
ROTF!

Nii, just semmoinen jononohittelu, johon muut syyllistyvat… Mika on suuri numero? Kymmenen, sata, tuhat..?

Tuhat ja yksi. En tiedä näetkö sinä siinä mitään eroa, että ohittaako jonon vähäeleisesti ja mahdollisesti kiittää pokea siinä samalla, vai että huuteleeko kavereille jonossa, että ”tulkaa perästä, mä meen suoraan sisään”, mutta minusta siinä on ainakin pieni vivahde-ero.

---
Kyllä kuka tahansa pääsee jonon ohitse, jos viitsii vähän nähdä vaivaa sen ”edun” saamiseen,
---
Mut mita sit ku jokainen haluu ohitella? Kaikki haluavat olla etuoikeutettuja?

Sitten päädytään siihen tilanteeseen, että kaikki jonottavat VIP-jonossa.

---
eikä siihen välttämättä rahaakaan tarvita.
---

Ei nii, ja sen tiesivat jo Funkadelicinki jatkat...

No Head No Backstage Pass {G Clinton, R Bykowski}

She said I know the drummer, can you let me in?
Tell the guitar player I brought a friend
Ask the roadies do they need a hand
Tell the manager there's a girl named Jan

The doorman said: ”No head no backstage pass” (x6)

Not by the hair of my chinny chin chin
If you ain't giving head, you ain't getting in

The doorman said: ”No head no backstage pass” (x4)

I'm a friend of the drummer can you let me in
Ow-woo, ow-woo, a yabba-yabba yabba-yabba awoo
She said I know the drummer, can you let me in?
Tell the guitar player I brought a friend
Ask the roadies do they need a hand
Tell the manager there's a girl named Jan

*nauru*

--

diorite

#73 • • diorite 180+

John:
Varsinkin jos on vilkas ilta niin baarimikon ei tarvi alkaa pelleilemään joidenkin 50-centtisten kanssa tiskin toiseen päähän.

Itse juuri tämän takia yleensä maksan tasarahalla.

--
Kuka? Minäkö?

Fyrisch

#74 • • Fyrisch

terraluna:

Itsekin joskus tarjoilijan töitä tehneenä voin sanoa että juomaraha toki ilahduttaa, mutta aivan yhtälailla ilahduttaa vilpitön kiitos hyvin tehdystä työstä.

Mäki oon joskus tehny töitä tarjoiliana ja mulle riittää pelkkä kiitos ja hymy perää. Ainaski muo alkaa nolottaa ku näkee et asiakas kaivaa kukkaronsa esille ja on antamas jotai hiluu *blush* kyl se pelkkä palkka riittää, ku ei se niin huonokaan ole ravintola alal.
työn teko ravintolois on muutenki hauskaa.
Epailija

#75 • • Epailija Physicist, 2nd class.

pHaze:
---
Tietenkin useampi kiilaaja aiheuttaa ongelman kasautumisen, mutta harvemmin siitä tulee mitään suurta ongelmaa. Etenkään kun kyse oli teinihelvetin jonon kiilaamisesta, eikä mistään bileistä, jonne ihmiset joutuvat maksamaan kymmeniä euroja sisälle.
---
Puhuin nyt enemmän periaatteellisella tasolla, mutta toisaalta periaatteessahan teinihelveteissä kävijöille voi hyvin heittää niin paljon paskaa niskaan kuin vain pystyy *nauru*

Arvasin, että toimintani saa oikeutuksen heti kun selviää, että kyse oli teinihelvetistä. x)

--

Jussi Soro

#76 • • Jussi Soro choon!

kuilu:
Mutta huomioi, etta vaikka kasitteet ovat olemassa, se ei tarkoita etta kaytanto olisi.

Jokaisen kannattaa tietty ite miettiä onko järkeä työskennellä paikassa jossa ei hoideta firman puolelta niitä asioita mitä pitäisi. Eipä siinä mitään, itsekin olin puoli vuotta pimeänä duunissa, eikä jäänyt oikeastaan mitään valittamista.
innae

#77 • • innae PaskaJätkä

JussiS:
---
innae:
---

Siis käyttääks ravintola, jossa oot vakituisesti töissä sun tilalla extroja? Väittäisin että toi on laissa kiellettyä. Omille työntekijöille tulee tarjota ensisijaisesti kaikki mahdolliset työvuorot, ennenkuin voi palkata talon ulkopuolelta työntekijöitä. Jos taas oot ite extra, niin kuten ”ammattinimikkeestäsikin” voit päätellä, ei toi rahasumma tule koskaan vastaamaan vakituisen työn antamaa palkkaa.

Ei käytä sillä tällä hetkellä meitä on 3 töyntekiää ja uusia ei kouluteta sillä johtajat sanovat. Ja kyllä, olen ”soitetaan tarvittaessa extra” *jiihaa*. Ravintola-alalla tehdään paljon sellaisia asioita joita ei saisi tehdä. Ja niitä extroja otetaan extrafirmojen kautta. Ja kun on extra niin ei tarvitse huolehtia että on se 111h/3vko vaan voi olla 1 työvuoro/vko... Toivottavasti tajuat, olen huono selittämään/kertomaan *hymy*...

---
Lähinnä tarkoitin sitä kun palkat, vuokrat, sähköt ja muut jouksevat kulut on maksettu niin eipä firma niitä loppuja rahoja pahemmin jakele työntekiöille.
---

Ei taida mikään muukaan firma jakaa. Tai no, Alkosta saatiin yhtenä vuonna joulubonus, ja pörssiyhtiöt jakaa osinkoja. Mut yleisesti ottaen toi ei oo Suomessa mitenkään ”tapa” :)

Jos se lasketaan ”tipiksi” että firma tarjoaa omassa ravinotlassaan kaikille työntekiöille joulusafkat, niin aika laihat on siinä tapauksessa tipit ajatellen koko vuotta*hih*...

*piis*

--
PaskaJätkä

Jussi Soro

#78 • • Jussi Soro choon!

innae:
Ei käytä sillä tällä hetkellä meitä on 3 töyntekiää ja uusia ei kouluteta sillä johtajat sanovat. Ja kyllä, olen ”soitetaan tarvittaessa extra” *jiihaa*. Ravintola-alalla tehdään paljon sellaisia asioita joita ei saisi tehdä. Ja niitä extroja otetaan extrafirmojen kautta. Ja kun on extra niin ei tarvitse huolehtia että on se 111h/3vko vaan voi olla 1 työvuoro/vko... Toivottavasti tajuat, olen huono selittämään/kertomaan *hymy*..

Aika kauas eksyttiin kyl jo aiheesta, mut koita löytää itselles joku vakituinen työpaikka, tolla ei itteensä kyl pidemmän päälle elätä.

Täytyy vielä todeta, että varamiespalvelu on ainakin suoraan saatanasta, mitäilmeisimmin muutkin henkilöstönvuokrausfirmat.
innae

#79 • • innae PaskaJätkä

JussiS:
---
innae:
Ei käytä sillä tällä hetkellä meitä on 3 töyntekiää ja uusia ei kouluteta sillä johtajat sanovat. Ja kyllä, olen ”soitetaan tarvittaessa extra” *jiihaa*. Ravintola-alalla tehdään paljon sellaisia asioita joita ei saisi tehdä. Ja niitä extroja otetaan extrafirmojen kautta. Ja kun on extra niin ei tarvitse huolehtia että on se 111h/3vko vaan voi olla 1 työvuoro/vko... Toivottavasti tajuat, olen huono selittämään/kertomaan *hymy*..
---

Aika kauas eksyttiin kyl jo aiheesta, mut koita löytää itselles joku vakituinen työpaikka, tolla ei itteensä kyl pidemmän päälle elätä.

Täytyy vielä todeta, että varamiespalvelu on ainakin suoraan saatanasta, mitäilmeisimmin muutkin henkilöstönvuokrausfirmat.

Pikkasen, ja kyllä on kesän jälkeen toinen paikka jo (tahtoo pitää kesäloman).
Mutta se onni on että olen tehnyt sopparin suoraan pomon kans, en välitysfirman kautta*hymy*...

Ja sen viel sanon, et jos ei muuta niin hyvä laihdutus keino tää ainakin on*hahjust*...

--
PaskaJätkä

[Nuclear]

#80 • • [Nuclear] el aprendiz

JussiS:

OT!

Vuoden olin duunissa henkilöstövuokrausfirman (ei varamiespalvelu) kautta eikä kyl mitään valittamista. Palkka ”ihan OK” ja kaikki paperiasiat ja muutkin sai hoidettua moitteetta.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku