Mikserit

379 posts, 19 pages, 205,382 views

Unik

Posts: 4,117

#61 • • Unik
Stantonin mikseri sun märässä unessa...? *ding*
Pete Input

Posts: 454

#62 • • Pete Input Asiantuntija
... tai sit joku muu... ;)
Noh, voihan se olla siinä mukana...
Mä voisin olla vaikka jossain "lämpimässä maassa", biitsillä, soitellen tuolla mikserillä, olutta juomana ja muutama hyvärunkoinen vosu hinkkais itseään mua vasten... tai jotain... :D

--
Input Sessions

Rocca

Posts: 3,064

#63 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew

Pete Input:
... tai sit joku muu... ;)
Noh, voihan se olla siinä mukana...
Mä voisin olla vaikka jossain ”lämpimässä maassa”, biitsillä, soitellen tuolla mikserillä, olutta juomana ja muutama hyvärunkoinen vosu hinkkais itseään mua vasten... tai jotain... :D



Joo mäkin voisin vaikka ens kesä koittaa *vink* *nauru*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Quu

Posts: 334

#64 • • Quu Mole RAM!

unik:
Stantonin mikseri sun märässä unessa...? *ding*



Kyllä tommonen kolmen kiloeuron stantoni putkietuvahvistimella sekä täysin kontrolloitavilla ja resonoitavilla hi/lo -pass filttereillä kelpais.

Varsinkin kun stantonin faderit ovat ehkä yksiä kestävimmistä.
Beliar

Posts: 1,361

#65 • • Beliar

A-E:
DJM-600? Miks ostaa paskaa kysyn yhä edelleen. Miten ihmeessä tossa Pioneerin sillipurkista on tullut niin haluttu mixeri? Kyllä todellinen pro tai itseään oikeasti arvotava dj ostaa/uneksii Allen&Heatin tai Ranen mixereistä.



Käyttömukavuus!!! Lineaariset equt isoilla nupeilla ja selkeällä jaottelulla... Faktahan on se, että Pioneerin soundi ei nyt ihan kukkanen ole verrattuna moneen kilpailijaansa, mutta yleensähän PA nyt kuitenkin on se äänen puhtauden pullonkaula ennen mikseriä...

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

bates

Posts: 707

#66 • • bates Tirehtööri
Joo, samoilla linjoilla Beliarin kanssa.
Lähes joka bileissä on nykyään Pioneerin 600 tai 500 mikseri käytössä ja itsestäni on ainakin mukava soittaa himassakin samalla vehkeellä, millä sitten erittäin todennäköisesti soittaa myös keikalla. Eq:n herkkyydet, yleinen tuntuma, yms yms tulee sitten ns selkäytimestä ja soittaminen on huomattavasti helpompaa.

Äänenlaadusta...ainakin omissa tapahtumissa käytössä oleva Pioneer 600 työntää ihan ok saundia ulos. Tietenkin oma osuutensa on myös asiansa osaavilla äänimiehillä isomman tiskin ääressä + dj:n älykkyydellä soittopöydän luona.
Jos gainit on täpöllä, joka ledi huutaa punaista ja saundi on ruvella, niin siinä vaiheessa kandee syyllistä etsiä ehkä muualtakin kuin vain siitä taikalaatikosta levareiden välistä.

--
The best way to predict the future is to invent it.

Veivi

Posts: 971

#67 • • Veivi Pablo
Kenelläkään tietoa tai kokemuksia Tascam X9:stä? linkki Hintaluokaltaan samaa tasoa A & H:n xone:62:n kanssa. Näyttää asialliselta mutta onko sittenkin vain kallis lelu?
Avatar
#68 • • REivaaja Guest

ATD:
onkse nyt behringer vmx 300.. siin on halpa ja ei mikään paska mixu.. ainaki oon kuullu kehuttavan.. sen aattelin ite hankkii.. tietenki jos on varaa pioneeriin ni sit ilmanmuuta se.. ja tietty teknarit..

[muokattu 24.12.2002 23:02]

En ostais. Itselläni behringer ja cue potikkaa saa vähän väliä lyödä ja potkia ettei vuotais. laskurit kieltämättä hienoja mutta temmon kanssa niillä ei oo mitää yhteistä säveltä. malli ei nyt tuu mieleen mut kaikki''herkut'' siin on... Vielä kun toimis.
efektit kyl mukava plussa ton hintasessa laatikos.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#69 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
yhtä en vaihtais...

Stanton SK 2F

tietysti, jos rahaa löytyy, niin Vestaxin PMC 07 on ehdoton valinta. Nämä siis jos on joskus tarkoitus myös raapia levyjä.

Pelkästään miksaamiseen suosittelen jotain Pioneerin DJM -sarjasta. Ja taas jos rahasta ei ole puutetta

A-E
Kyllä todellinen pro tai itseään oikeasti arvotava dj ostaa/uneksii Allen&Heatin tai Ranen mixereistä.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#70 • • Edited Jussi Soro choon!

bates:
Äänenlaadusta...ainakin omissa tapahtumissa käytössä oleva Pioneer 600 työntää ihan ok saundia ulos. Tietenkin oma osuutensa on myös asiansa osaavilla äänimiehillä isomman tiskin ääressä + dj:n älykkyydellä soittopöydän luona.
Jos gainit on täpöllä, joka ledi huutaa punaista ja saundi on ruvella, niin siinä vaiheessa kandee syyllistä etsiä ehkä muualtakin kuin vain siitä taikalaatikosta levareiden välistä.


Jonka lisäksi on vielä sanottava, että 90% ihmisistä ei huomaa äänenlaadussa muihin miksereihin mitään eroa ainakaan klubeilla, johtuen huonosta PA:sta ja taustamelusta. Miksauksia tehdessä toi on tietty eri juttu, mutta väittäisin ettei tolla oo siihenkään mitään huomattavaa eroa.
Cimi

Posts: 97

#71 • • Cimi
Täytyypä työntää omakin lusikka tähän soppaan. Eka mixeri behringer vmx-200 oli muuten ok paitsi toisen kanavan EQ oli sökö. Kun korosti mid ja high niin ääni alkoi kiertämään "viuuuu" toisessa kajarissa. Huomasin tämän onneks kuukauden sisällä ostosta ja sain palautettua sen thomannin 30pv hot dealin tyytyväisyystakuun ansiosta. Tyytymättömyys ei nyt johtunut pelkästään viallisesta tuotteesta vaan paskoista mukamas -32db killeistä joilla ei tehny mitään, muutenkin equt oli syvältä.

Tilalle otin välirahan maksamalla Numarkin DXM06:sen 24-bit digimikserin. Itse olen tykänny ja kaikki jotka sitä ovat kokeilleet ovat kehuneet. Killit ovat -äärettömät ja leikkaavat juuri oikeasta kohtaa.Efektit toimivat mahtavasti ja niillä on hauska leikkiä. Tuntuma on muutenkin mukavan helppo. Ainut miinus tosiaan kuten joku jo aiemmin mainitsikin on hieman lelumaiset nupit. Ei siis käytännössä vaan muotoilullisesti pyörähköt ja vannehopeamaiset. Tämäkin siis ulkonäköseikka. Mutta kotikäyttöön siis suosittelen.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#72 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Kerman mixeri oli aikamoinen herkku... En vaan muista minkä niminen *blush*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

hoopstar

Posts: 472

#73 • • Edited hoopstar hoopstar
Olen soitellut ainakin behringerin 200:lla, random lelubehringeilla, vestaxin 002:lla, jollain stantonilla, numarkin dxm03:lla ja 06:lla. Näistä edullisista perusmiksereistä numarkin dxm sarjalaiset selkeesti parhaita. equt toimii just niinkun niiden pitää ja nollakohdat tuntee hyvin verrattuna moniin muihin, liu'ut on todella hyvät, nappulat sijoiteltu niinkun pitää ja tuntuma todela hyvä. 06:n efektitkin yllätti laadullaan tuon hintaisessa mikserissä. Toki hintaa dxm-sarjan miksereillä on jonkin verran enemmän kun esim behringerin 200:lla tai vestaxilla mutta turhasta siinä ei makseta. Plussaa on tietysti myös se että ne toimii.
Jokaisessa behringerissä millä olen soittanut on ollut jotain häikkää. liu'ut on vittumaisen ouosti progressiiviset, equt leikkaa ouosti ja killit ei ole killejä. yhessä vuoti crossi läpi ja toisen kanavan gainissa oli "kuollut alue". toisessa taas toisen kanavan equt oli ihan viturallaan... itse en behringeriä ostaisi edes kotikäyttöön.
Gnizhak

Posts: 701

#74 • • Gnizhak iku

Steven Hoaks:
Kerman mixeri oli aikamoinen herkku... En vaan muista minkä niminen *blush*


Mä oon käsittäny et se on toi Ranen MP 2016a Rotary Mixer lisäpaneelilla.
http://www.rane.com/mp2016a.html

--
Don't Just Stand There

Caro²

Posts: 5,301

#75 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Gemini : Shittiä
Reloop : Shittiä
Omnitronic : Sanoin kuvaamatonta shittiä
Ecler : En hankkis ikinä (Yhtä mallia kokeillu, ja jos sellasta päästetään markkinoille - unholaan jää)
Pioneer : En enää ikinä osta toista (Ellei pioneerilla paranneta tapoja).

Mitä jää jäljelle alle 2000e hintaluokassa (4+ kanavaisissa):

Allen Heath X62 / X92

....

Ennenkun joku älähtää mitä vikaa pioneerissa?
Noh...
1) Liu'ut
2) Tekniikka
3) Ääni (muuttuu jotenkin suttuseksi, eikä erottele selkeästi)
4) kaikki potikat heiluu epämääräisesti.

Mitä plussaa pioneerissa? sillä on helkkarin helppo soittaa. Kaikki on loogisesti saatavilla.

.. Mitä vikaa muissa?

Behringer: Kolme mikseriä hajonnut kirjaimellisesti käteen kesken keikan(!!)
Gemini: Aivan onneton soittofiilis. Tehot loppuu kesken (Kuulokkeet menee särölle kun nollataso lähenee main outputista, PS -sarja).
Omnitronic : Jos joku luulee että pioneerilla alkaa liu'ut tahmaamaan kuluessaan, kokeilkaa vanhoja omneja.
Ecler: Concept-mallin tiski, huonoimmat liu'ut mitä ikinä olen kokeillut!, hurja sirinä virtalähteessä. Ei lupaile hyviä..
Reloop: Ei vaan maksa tarpeeksi :))
HS

Posts: 162

#76 • • HS
Kukahan mahtaa Stantonia tuoda suomeen...????*iloinen*
Miazu

Posts: 815

#77 • • Miazu Päivänsäde

DjBeliar:
---
A-E:
DJM-600? Miks ostaa paskaa kysyn yhä edelleen. Miten ihmeessä tossa Pioneerin sillipurkista on tullut niin haluttu mixeri? Kyllä todellinen pro tai itseään oikeasti arvotava dj ostaa/uneksii Allen&Heatin tai Ranen mixereistä.

---


Käyttömukavuus!!! Lineaariset equt isoilla nupeilla ja selkeällä jaottelulla... Faktahan on se, että Pioneerin soundi ei nyt ihan kukkanen ole verrattuna moneen kilpailijaansa, mutta yleensähän PA nyt kuitenkin on se äänen puhtauden pullonkaula ennen mikseriä...



Täytyy kyllä puolustaa pioneeria että on mahdottoman mukava miksailla sillä ja plus siitä löytyy ihan kivoja herkkuja kikkailuun niin ja hintakaan ei laatuun nähden ole todellakaan huono:)
Eli pisteet kyllä saa multa ja olen soitellu aikaisemmin muillakin merkeillä :)
Illustrator

Posts: 3,171

#78 • • Edited Illustrator

hoopstar:
dxm03:lla ja 06:lla. Näistä edullisista perusmiksereistä numarkin dxm sarjalaiset selkeesti parhaita. equt toimii just niinkun niiden pitää ja nollakohdat tuntee hyvin verrattuna moniin muihin, liu'ut on todella hyvät, nappulat sijoiteltu niinkun pitää ja tuntuma todela hyvä.

Itelläni on Dxm-01, eli perjaatteessa sama boksi ku 03, mut ilman sitä "graaffista näyttöä". Reilun vuoden oon sillä soitellu ja varsin tyytyväinen oonkin ollu. Equt sais olla ehkä pikkasen progressiivisemmat. Muuten tuntuma on varsin hyvä ja plussat irtoo erityisesti cue toiminnoista.

Oon kyllä miettiny, et pitäs vaihtaa johonki djm-600:sen kaltaseen. Jotain efektejähän siitä löytyy, ja se sampleri ois kans iha kätevä. Tavallaan ei taas kiinnostas maksaa 1000e "keskiverto" mikseristä, ku 500e:llä saa vaikka mimmosia 2-kanavaisia.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#79 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Gnizhak:
---
Steven Hoaks:
Kerman mixeri oli aikamoinen herkku... En vaan muista minkä niminen *blush*
---
Mä oon käsittäny et se on toi Ranen MP 2016a Rotary Mixer lisäpaneelilla.
http://www.rane.com/mp2016a.html



Jep. Sehän se oli... taajuuskorjaimet on jotain aivan taivaallista luokkaa... Se kotiin *juonittel*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

placiq

Posts: 1,260

#80 • • placiq Jorkki
Tänään tossa postissa vihdoinkin Vestaxin VMC-004, ainakaan vielä ei oo mitään pahaa sanottavaa *pihkassa*