Mikserit

379 posts, 19 pages, 203,198 views

freeve

Posts: 345

#341 • • freeve

laeski^, 17.12.2008 19:39:
onkos jollain kokemuksii vestax pcv 275 mixeristä? oon ajatellu hommata ko laitteen uudeks leluks *hymy*



Mulla on ko. mikseri ollu nyt n. 3kk ja oon kyllä pääpiirteittäin tykänny. Toi mikseri taitaa olla enimmäkseen skärtsäyskäyttöön tehty. Sillä crossia ei saa pois päältä ja sillä pystyy kontrolloimaan vaan reunimmaisia kanavia. Keskimmäinen kanava on ilmeisesti tarkoitettu, että sillä pyöritettäis jotain taustabiittiä tai jotain.

Hyvää:
+sopivan jäykät liu'ut
+muutenkin tukevan oloinen
+soundi hyvä (ainakin omaan korvaan verrattuna vanhaan behringeriin)
+liitäntöjä "riittävästi" phono+2xline/kanava
+efektien käyttö ulkoisella efektiboksilla näyttäis olevan ihan kätevästi toteutettu (enempää en osaa sanoa, kun en ole kertaakaan kokeillut)
++saa halutessaan rotaryt kanavaliukujen tilalle, mutta oon löytänyt vaan yhden brittikaupan, joka niitä myy.

Huonoa:
-EQ:issa ei kill:ejä, eli kun säädät potikan kello seitsemään kaikki siltä taajuusalueelta ei katoa vaan esim. bassoissa vaimenee -16db. Taajuusalueen pystyy kyllä leikkaamaan reunimmaisilta kanavilta crossfaderin vierestä löytyvillä isolatoreilla. Nääkin on ylä-, keski- ja alataajuuksille.
-crossfaderia ei saa pois päältä (kuten sanoin aiemmin), eikä sillä pysty kontrolloimaan keskimmäistä kanavaa.
-masteria ei saa kuulumaan kuulokkeista. Tai saa, mutta se kuuluu splittinä eli toisesta kanavasta kuuluu masteri ja toisesta valittu kanava

Voin sanoa, että tohon hintaluokkaan mun käyttöön hyvä mikseri. Ite soitan lähinnä deeppiä housea enkä käytä crossfaderia ja tykkään tommosista suht jäykistä liu'uista. Pystyy tekemään smootheja vaihtoja. Lisäksi ite en muutenkaan käytä masteria kuulokkeissa, vaan kuuntelen kajareista kun miksaan. Ainoa mikä välillä on häirinny on toi equjen puuttuminen, mut oonpahan oppinut elämään se kanssa.

Jos soitat polkkaa (kuten sun signaturessa lukee), niin voisin kyl väittää ettei sulle sopiva mikseri. Polkassahan vaihdot on nopeita ja siinä kikkaillaan tosi paljon (käsittääkseni :D). Kannattaa harkita esim. eclerin nuo3:a, jos kolme kanavaa haluat.

Toivottavasti tästä oli apua!
laeski^

Posts: 478

#342 • • Edited laeski^ LaiskaLäski

Freeve, 17.12.2008 22:03:
---
laeski^, 17.12.2008 19:39:
vestax pcv 275?
---


Toivottavasti tästä oli apua!




no oli kyl, iso kiitos *hymy*
taidan jatkaa ettimistä viel. ehkä..
oon katellu tota ecler3.0 mut hinta on vähän yli sen mitä oon ajatellu (n.400e)...





muttah, huudellaas taas nyt niitä ketkä omistaa (kokemuksia tai laitteen) Vestax VMC 004 FX
tai
Vestax PMC 280





ja saa myös ehdotella muita merkkejä & malleja.
vaatimuksena on että krossin saa vaihettua uuteen jos hajoo.
vähintään 3 kanavaa (2phonoo minimi)
mahdollisuus efekteihin (eli joko on jo mikserissä tai send return kytkentä)
ja iso plussa jos egut leikkaa kokonaan.
ja hinta siinä 400e hujakoilla.
Tapi

Posts: 1,437

#344 • • Tapi Dreamstate

laeski^, 17.12.2008 19:39:
onkos jollain kokemuksii vestax pcv 275 mixeristä? oon ajatellu hommata ko laitteen uudeks leluks *hymy*

ja mitä kokemuksii www.htfr.com putiikista?


Mulla ollu neljä vuotta käytössä ja onhan tuo oikein hyvä perusmikseri. Potikat ovat jämäkät, liu'ut sopivat ja sormillekin on kivasti tilaa.

HTFR on levy- ja musakauppa vailla mitään moraalia, joten vältä ostamasta sieltä.
mastream

Posts: 549

#345 • • mastream

Tapi, 1.1.2009 20:16:
---

HTFR on levy- ja musakauppa vailla mitään moraalia, joten vältä ostamasta sieltä.



Ilmeisesti ainakin ovat lähettäneet rikkinäisiä tai vääriä levyjä ihmisille, mutta mitä muuta?
Tapi

Posts: 1,437

#346 • • Tapi Dreamstate

mastream, 1.1.2009 20:56:
Ilmeisesti ainakin ovat lähettäneet rikkinäisiä tai vääriä levyjä ihmisille, mutta mitä muuta?


Rikkinäisiä levyjä tuppaavat lähettämään kaikki 2nd hand-kauppiaat jo ihan inhimillisistä syistä, joten se on imo ihan ok, kunhan vaiva ja raha korvataan ostajalle.

HTFR:n toiminnasta tekee tuomittavaa se, että pulju prässää itse klassikoita, joita myyvät sikahintaan, heillä on oma "label" White Venus, jonka julkaisuita ei ole käytännössä saatavilla mistään muualta ( http://www.htfr.com/quicksearch/?text=white+venus -> http://www.discogs.com/label/Venus+Records ) ja jonka levyissä olevat biisiyhdistelmät ovat vähintäänkin hämäriä.

Lisäksi heiltä löytyy jatkuvasti suht' hankalasti saatavia vanhoja klassikoita hyllystä uusina painoksina. Niin kauan kuin minä muistan, on heillä ollut mm. Sashan ja John Digweedin Northern Exposuren ensimmäisen osan neljän vinyylin paketti kaupan.
AuralCandy.Net

Posts: 289

#347 • • AuralCandy.Net Premium House Music Podcast
Tuli hankittua Ecler Nuo2.0 ja ensivaikutelma on ollut erittäin positiivinen.

Ominaisuudet ovat kunnossa (liitännät, kurvisäädöt, yms.), asettelu, saundi ja tuntuma on hyvä. Harvoin näkee, että hinta/laadu-suhde on näin äärimmäisen hyvin kohdallaan.

Ainoa nillittämisen aihe on tämä:

Useimmissa miksereissä on kahdet sisääntulot per kanava - tyypillisesti LINE & PHONO/LINE. Eclerissä ei voi valita ovatko toiset sisääntulot PHONO vai LINE, vaan sisääntulot on rajoitettu 2x PHONO ja 2x LINE. *hmph*
Daniel Braun

Posts: 1,626

#348 • • Daniel Braun wednesday?

mk-ultra, 12.1.2009 16:54:
Tuli hankittua Ecler Nuo2.0 ja ensivaikutelma on ollut erittäin positiivinen.

Ominaisuudet ovat kunnossa (liitännät, kurvisäädöt, yms.), asettelu, saundi ja tuntuma on hyvä. Harvoin näkee, että hinta/laadu-suhde on näin äärimmäisen hyvin kohdallaan.

Ainoa nillittämisen aihe on tämä:

Useimmissa miksereissä on kahdet sisääntulot per kanava - tyypillisesti LINE & PHONO/LINE. Eclerissä ei voi valita ovatko toiset sisääntulot PHONO vai LINE, vaan sisääntulot on rajoitettu 2x PHONO ja 2x LINE. *hmph*


Mulla on alkuperäinen Nuo2 ollu ny reilun vuoden ja ehdottomasti hinta/laatusuhteeltaan paras tiski millä soittanu.
Säädettävyys kohdillaa, yleinen fiilis loistava ja soundi on sopivan hyvä.
En olis hetimiten vaihtamassa mihinkään.
Nuo2.0 on snadisti päivitetympi versio sopivilla parannuksilla...
remotion

Posts: 5,283

#349 • • remotion nostatus guru
Noniin lupasin aikanaan plattarille kommentoida tuota DJM-707 mikseriä. nyt on laite ollut 2kk vaille 4 vuotta käytössä ja toiminut aivan täydellisesti...
Viimeisen parin viikonaikana huomannut kuitenkin että oikean puolen linja faderissa pientä kulumaa ja siksi hainkin tänään digiservicestä 30€ uuden faderin jonka juottelen tänään vielä kiinni.
All in all laite edelleen näyttää ihan uudelta ja sama alkuihastus toimii edelleen... Jos hakee 2kanavaista mikseriä käytettynä niin tälläinen kannattaa ehdottomasti bägittää itselleen mikäli mahdollista.

*tähti*
Jinkso

Posts: 1,209

#350 • • Jinkso FINRG
Caiglubea tarvitsen, onko löytyny uutta lähdettä mistä tätä saisi helposti taikka kimppatilauksesta kiinnostuneita?
Avatar
#351 • • jukebox Guest
2-kanava/battle/ bedroom:
ecler hak 320, 360 tahi sikäli ei ole rahasta kiinni niin 380.

4-kanava/club/bedroom:
allen & heath xone 92,
pioneer djm 800
.

6-kanava/club:
stanton vrm-10. *super*

..ranet ja ureit jätin tosin luvuista mutta yllä luetellut edustavat henk.koht. käsitystäni alan standardeista sekä mieleisimpiä mixereitä.
itsellä ecler hak 320.
Caro²

Posts: 5,301

#352 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Jinkso, 16.1.2009 13:20:
Caiglubea tarvitsen, onko löytyny uutta lähdettä mistä tätä saisi helposti taikka kimppatilauksesta kiinnostuneita?


Seksikaupasta saa lubea, voin tulla mukaan tekemään valintaa *sydän*
Duukkis

Posts: 627

#353 • • Edited Duukkis dj PoikkiTieteellinen
Kerron nyt hieman kokemuksia 4-kanavaisesta Ecler NUO 4.0 -mikseristä. Vehje on ollut mulla käytössä syyskuusta 2008. Siihen on kytketty 1 kpl Denon DN-S1000, 1 kpl Denon DN-S1200 ja 2 kpl Technics SL-1200 MK2. Kuulokkeina on Sony MDR-7506.

Mitään muita ongelmia ei ole ilmennyt paitsi että 1-kanavan gain-nuppi on ollut aina jäykempi kuin muut gainit, equt yms. Mitään haittaa siitä ei ole minusta ollut, ja siksi en ole vienyt mikseriä huoltoon. Vähän aikaa meni kyllä totutteluun, mutta muutenkin siirtyminen 2-kanavaisesta Vestax VMC-002XL -mikseristä 4-kanavaiseen vaati totuttelua. Vaikka miksaaminen onkin tällaisella vähän erilaista ja vaatii useampia nappuloita yms, niin mitään huonoa en nää esim. nappuloiden ja nuppien asettelussa.

Equt ilmeisesti tarkoituksella antavat periksi sivusuunnassa (muuallakin nettifoorumeilla huomattu). Ne ovat löysähköt myös kierrettäessä. Tähän meni vähän aikaa tottua, koska Vestaxissa equt olivat niin jämäkät. Kuitenkin juuri liian jäykät equt (makuasia) olivat yksi suurimmista syistä, miksi halusin Vestaxista eroon. Löysistä equista on ollut selvästi hyötyä. Voi tehdä hätäisempiä säätöjä, jos on kiire tms. Jos on kätevä sormistaan, voi esim. liikuttaa kahta equa etusormen sivulla samaan aikaan. Liu'ut ovat myös löysähköt.

Mikrofonia oon kokeillut sekä takana olevaan että päällä olevaan liitäntään, mutta sen laadusta en osaa sanoa mitään varmaa, koska ei ole sitten minkäänlaista asiantuntemusta.

Kuulokeulostulo on hyvälaatuinen. Myöskään äänitysulostulossa ei ole ongelmaa. Olen tosin kokeillut sitä vain minikannettavan äänipiiriin kytkettynä. Vestaxissa sen sijaan oli sellainen ihme ongelma, että kaikissa kokeilemissani kuulokkeissa kuului selvä taustasuhina. Edes Thomannin huoltoon passittaminen ei auttanut, joten luovutin siihen.

Ainakin kotikäytössä tää toimii loistavasti - myös kotibileissä. Kysykää jos on jotain epäselvää. En ehkä tajunnut kertoa kaikkea mahdollista.
Dark Star

Posts: 366

#354 • • Dark Star Dark Star-Traxx (DJ / Producer / Labelmanager) .
Pioneer DJM-600 on kyl ihan paras...
DJM-600 mallia tulee käytettyä niin keikoillakin kuin himassakin ja oon käyttänyt "kuus satasta" siitä asti ku tuli markkinoille . =)-/-<
$

Posts: 1,802

#355 • • $ Destination weekend!
Minulla on ollut käytössä 3,5v Soundcraftin remake Urei 1620-mikseristä, eli Urei 1620LE.

Aloitin alkuperäisen Urein metsästyksen v. 2004, mutta onneksi 2006 tuli tämä "uusintapainos" joka ei hirveästi alkuperäiselle häpeä. Ranen 2016 on melko suora kopio Ureista, mutta expanderin kanssa jo aika uniikki kokonaisuus. Lisäksi A-versio toi split-cuen mikä Ureista puuttuu. Päädyin silti Ureihin.

Urein kanssa on moni DJ ollut paskat housussa, juurikin sen riisuttujen ominaisuuksien vuoksi. Lopulta vaihdot ovat menneet todella nätisti ja laite on kerännyt kehuja. On toki ymmärrettävää jos soittotyyli vaatii nopeita leikkauksia, sitä varten on olemassa toiset mikserit.

Lisäsin signaaliketjuun Vestaxin isolaattorin jota tosin käytän hyvin harvoin, yleensä se on bypass-asennossa.

+Ääni (laatu, erottelukyky, pieni punchi)
+Fiilis
+Smoothit potikat

-Vain yhden kanavan esikuuntelu
-Koko

Kanavakohtaisia equja ei ole ollut ikävä. Eikä tule.

Urei ja Bozak olivat pitkään klubistandardeja maailmalla (esim MoS ja Cream vielä 2000-luvun alussa), mutta ymmärrettävistä syistä toiset merkit ovat vallanneet dj-kopit.

Ei askeettinen mikseri ole tehnyt itsestäni parempaa dj:tä eikä vaihdot ole juuri parantuneet. Silti mikään sieluton tusina-purkki (esim. DJM-sarja) ei pysty tuomaan itselle "the fiilistä" kuten hyvä potikkamikseri.
Jackpot

Posts: 10

#356 • • Edited Jackpot
Oon nyt tässä jo kauan miettiny mikserin ostoa, mutta koska vasta alottelija olen nii ei osaa oikein päättää että mikä. Kolme vaihtoehtoa: Denon dnx-120, Vestax VMC - 002 XLU tai Allen&Heath xone:22.
Vai kannattaako hankkia kolmikanavainen ja mitä hyötyä saa kolmikanavaisesta verrattuna kakskanavaiseen?

Mitä kokemuksia teillä itellä on yllämainituista miksereistä?
samlainio

Posts: 1,264

#359 • • samlainio

Replying to Mikserit:

Silti mikään sieluton tusina-purkki (esim. DJM-sarja) ei pysty tuomaan itselle "the fiilistä" kuten hyvä potikkamikseri.



Totta! Ja on muuten hieno toi sun kokonaisuus. Itelläni on himassa Ranen potikka mikseri + eq-osa. On se kyllä paras mixeri millä olen itte ikinä soittanut.
samlainio

Posts: 1,264

#360 • • samlainio
Täs on meikän eka mixeri vuodelta 1990 - Vivanco MX700 *nauru* Sillon ei paljoo equista tiedetty.

http://i.ebayimg.com/06/!Bc8)JGQ!Wk~$(KGrHqQOKjYEq3QfDH(5BK2zHWwmrQ~~_35.JPG