laeski^, 17.12.2008 19:39:
onkos jollain kokemuksii vestax pcv 275 mixeristä? oon ajatellu hommata ko laitteen uudeks leluks
Mulla on ko. mikseri ollu nyt n. 3kk ja oon kyllä pääpiirteittäin tykänny. Toi mikseri taitaa olla enimmäkseen skärtsäyskäyttöön tehty. Sillä crossia ei saa pois päältä ja sillä pystyy kontrolloimaan vaan reunimmaisia kanavia. Keskimmäinen kanava on ilmeisesti tarkoitettu, että sillä pyöritettäis jotain taustabiittiä tai jotain.
Hyvää:
+sopivan jäykät liu'ut
+muutenkin tukevan oloinen
+soundi hyvä (ainakin omaan korvaan verrattuna vanhaan behringeriin)
+liitäntöjä "riittävästi" phono+2xline/kanava
+efektien käyttö ulkoisella efektiboksilla näyttäis olevan ihan kätevästi toteutettu (enempää en osaa sanoa, kun en ole kertaakaan kokeillut)
++saa halutessaan rotaryt kanavaliukujen tilalle, mutta oon löytänyt vaan yhden brittikaupan, joka niitä myy.
Huonoa:
-EQ:issa ei kill:ejä, eli kun säädät potikan kello seitsemään kaikki siltä taajuusalueelta ei katoa vaan esim. bassoissa vaimenee -16db. Taajuusalueen pystyy kyllä leikkaamaan reunimmaisilta kanavilta crossfaderin vierestä löytyvillä isolatoreilla. Nääkin on ylä-, keski- ja alataajuuksille.
-crossfaderia ei saa pois päältä (kuten sanoin aiemmin), eikä sillä pysty kontrolloimaan keskimmäistä kanavaa.
-masteria ei saa kuulumaan kuulokkeista. Tai saa, mutta se kuuluu splittinä eli toisesta kanavasta kuuluu masteri ja toisesta valittu kanava
Voin sanoa, että tohon hintaluokkaan mun käyttöön hyvä mikseri. Ite soitan lähinnä deeppiä housea enkä käytä crossfaderia ja tykkään tommosista suht jäykistä liu'uista. Pystyy tekemään smootheja vaihtoja. Lisäksi ite en muutenkaan käytä masteria kuulokkeissa, vaan kuuntelen kajareista kun miksaan. Ainoa mikä välillä on häirinny on toi equjen puuttuminen, mut oonpahan oppinut elämään se kanssa.
Jos soitat polkkaa (kuten sun signaturessa lukee), niin voisin kyl väittää ettei sulle sopiva mikseri. Polkassahan vaihdot on nopeita ja siinä kikkaillaan tosi paljon (käsittääkseni :D). Kannattaa harkita esim. eclerin nuo3:a, jos kolme kanavaa haluat.
Toivottavasti tästä oli apua!