Miten saan tyttöni kuuntelemaan konemusaa?

206 posts, 11 pages, 58,099 views

Skenemursu

#181 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

tomii, 3.11.2006 10:08:

No joo... ehkä kannattaa vaan antaa olla. Ihan samahan se nyt on mitä musiikkia partneri kuuntelee, oli se sitten vaikka Dannyä tai Frederikiä. :)

ai on vai? mitä tämä mielestäsi kertoo sitten kyseisestä ihmisestä? jos musiikki maku on kehittynyt tai jäänyt Frederik tasolle niin... Ei sellainen ihminen voi olla normaali? Eikä varsinkaan parisuhteessa... ellei sitten niin että eletään täysin musiikittomassa mailmassa... musiikkia ei kuunnella ja siitä ei keskustella.
gerry

#182 • • gerry
No ei sekää kivaa ku tyttö on joku tajuton gräpperinkannattaja eikä kuuntele muuta ku 200bpm..

Mielummin jo sitten se Fredu*nauru*

--
by B.C.S

tomii

#183 • • tomii kallion herttua

Skenemursu, 3.11.2006 10:10:
---

ai on vai? mitä tämä mielestäsi kertoo sitten kyseisestä ihmisestä? jos musiikki maku on kehittynyt tai jäänyt Frederik tasolle niin... Ei sellainen ihminen voi olla normaali? Eikä varsinkaan parisuhteessa... ellei sitten niin että eletään täysin musiikittomassa mailmassa... musiikkia ei kuunnella ja siitä ei keskustella.

No ehkä tolla on sulle merkitystä, mulle ei. Ja etkös sä justiinsa aikaisemmassa postauksessa itse vähätellyt Metallicaa ja CMX:ää, jotka ovat hyvinkin hienoja bändejä? Mitä se kertoo susta? Ehkä sitä, että et vain tykkää ks. bändeistä, mutta ei se mun mielestä tee susta yhtään sen paskempaa ihmistä tai sano, että sulla olisi välttämättä paska musikkimaku. Vai tekeekö? *ding*

--
reivaan kunnes kuolen

KittyCleo

#184 • • KittyCleo PiweHiwe
Jos tyyppi ei tykkää mist mä tykkään ni dumppaus samantein!!! Keikautin tyypin aika pian sen jälkee ku tuli sanoo mulle Spoiled & Zigon More & Moresta et toi on ihan paska biisi. Mä loukkaannuin todella syvästi.
Itse en ainakaan kuuntele jatkuvasti musaa kotona ku säästelen niiden helmien kuulemisen bileisiin tai siihe et soitan ne itselleni studiolla. Sitä haluu enemmän ku saa vähemmän! .(eipädeseksiin)
Pudottelee pari helmee sinne tänne ni tyyppi alkaa diggaan jos on digatakseen.

--
Rouva Korpela*hymy*

Skenemursu

#185 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

tomii, 3.11.2006 10:19:
---
---

---

No ehkä tolla on sulle merkitystä, mulle ei. Ja etkös sä justiinsa aikaisemmassa postauksessa itse vähätellyt Metallicaa ja CMX:ää, jotka ovat hyvinkin hienoja bändejä? Mitä se kertoo susta? Ehkä sitä, että et vain tykkää ks. bändeistä, mutta ei se mun mielestä tee susta yhtään sen paskempaa ihmistä tai sano, että sulla olisi välttämättä paska musikkimaku. Vai tekeekö? *ding*

niin siis jos olet sitä mieltä että CMX on hieno bändi, niin musiikkimakusi on hyvin "perussuomalainen". Eli keskiverto Rumbalukija musiikkimaku. CMX:hän on hyvin suosittu bändi kotimaassaan Suomessa, mutta siis kyllähän se, että en pidä kyseisen bändin tuotoksista tekee minusta paskemman jätkän monen Suomalaisen mielestä (esim. ex-tyttöystävä, hmm voiskohan tähän olla muitakin syitä?).

Mutta siis jos jäi epäselväksi, niin itse en lue Rumba lehteä ja minulla on kovin erikäsitys siitä mikä on mailmanhistorian paras bändi tai mikä olisi mailman historian parasta musiikkia...
Kon-tiki

#186 • • Kon-tiki The Unsinkable

KittyCleo, 3.11.2006 10:49:
Jos tyyppi ei tykkää mist mä tykkään ni dumppaus samantein!!! (---) Mä loukkaannuin todella syvästi.

Meillä tytöillä ja naisilla on taipumus tuntea just noin syvästi aika monistakin asioista. Mä olen vanha rokkari ja exien kanssa kuuntelin rokkia josta myös pidän, mutta bileisiin oli jatkuva, kivulias kaipuu.

Kun tapasin nykyiseni Lost&Foundissa *blush* 9 v. sitten, hänen sydämen valloitti se että mä olen kasvissyöjä ja mun se, että hän oli suostuvainen lähtemään mun kanssa bileisiin (yleisen herttaisuuden lisäksi). Jo alle viikon päästä oltiinkin ekoissa Screeneissä Hypessa and the rest is history! Sen niin sanotut "skenepisteet" on nyt isommat kuin mulla koska se on harraste-DJ.

Tarinan opetus on siis se, että käännytys kannattaa ainakin suhteen alkuhuumassa, jolloin osa ihmisistä on valmis tekemään mitä vaan rakkauden tähden. Jopa lähtemään Screeneihin, no eivaan, ihana klubi RIP *vink*
Jusna666

#187 • • Jusna666 Diablo

Skenemursu, 3.11.2006 10:07:
voin kertoa että helppoa se ei ainakaan tule olemaan... kokemuksella 6 vuotta ihmisen kanssa joka kuunteli seuraavia hienouksia: CMX, Bon Jovi, Eros Ramazotti, Offspring, Greenday, Celin Dion, Metallica jne jne... no siis oli niitä suomipoppi levyjä siellä ihan vidusti, mutta en nyt muistanut kun ton CMX, joka muuten Rumba lukijoiden äänestyksessä valittiin mailman historian parhaaksi bändiksi. En tiedä sitten kertooko tämä enemmän rumbanlukijoista vai kyseisestä bändistä.. *eiei*

edit: ai niin ja tämä suhde päättyi konemusakiinnostukseni ja Ibiza kesä -99 vuoksi :)

No hei kyl cmx nyt on jo pelkästään musiikillisesti ihan eri sarjassa jonku yön 3soinnun biisien kanssa.. Et siis teknisesti ja muutenki cmx ON ihan ok.. En jaksa nyt tarkemmin selittää mut ymmärtänet pointsin.. *vink*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

thomas

#188 • • thomas
mun musa on parempaa kuin sun musa - piste.
antOn°

#189 • • antOn° 02200

JussiS, 9.2.2004 13:45:
Naisen saa kiinnostumaan konemusasta kaikkein helpoiten kun ei ikinä soita sitä sille, ei ikinä ota sitä bileisiin mukaan jne. Odotapas kaks kuukautta, ni tyttö käy jokaisissa bileissä sun kanssa vaikket haluiskaan ;)

Ts. nauti vielä kun voit. Kohta sulta viedään musa, seuraavaks klubitus jne...

*lmao*
Alice R.

#190 • • Alice R.
jollei tajua niin hypnoosiin! *joo*
#191 • • Fuzzy Guest
mul on itseasias sama ongelma*joo*
Tää kyseinen tytsy on aina mun kaa samaa mieltä kaikesta, eikä sil oo mitään omia mielipiteitä, mut voi helvetti raja senki ymmärryksessä näköjää menee!

Siis mä oon nyt 3 vuotta yrittäny et se tykkäis ees JOSTAIN trance ym. biisistä, mut EI NI EI!!
Mul on oikeesti ollu sotasuunitelma a, b, c, - ö... mut oon luopunu jo toivosta...
Ajattelin, et voisin käännyttää sen samal taval ku mä käännytin itteni, eli menemällä vaa joihinki älyttömän hyviin bileisiin, mut eipä natsannu.

Eli ehdottomasti sen pitää lähtee itestä! Kukaan ei voi pakottaa ketään tykkäämään MISTÄÄN!

Mut huumeet varmaan tekis tehtävänsä tässäki jutussa... mutta tuskin nyt niin pahaan epätoivoon kukaa vaipuu.. enkä nyt todellakaan kannusta ketää niit käyttämään!!
Tää on vaan nähty...
Skenemursu

#192 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Jusna666, 3.11.2006 22:59:
---
Skenemursu, 3.11.2006 10:07:
voin kertoa että helppoa se ei ainakaan tule olemaan... kokemuksella 6 vuotta ihmisen kanssa joka kuunteli seuraavia hienouksia: CMX, Bon Jovi, Eros Ramazotti, Offspring, Greenday, Celin Dion, Metallica jne jne... no siis oli niitä suomipoppi levyjä siellä ihan vidusti, mutta en nyt muistanut kun ton CMX, joka muuten Rumba lukijoiden äänestyksessä valittiin mailman historian parhaaksi bändiksi. En tiedä sitten kertooko tämä enemmän rumbanlukijoista vai kyseisestä bändistä.. *eiei*

edit: ai niin ja tämä suhde päättyi konemusakiinnostukseni ja Ibiza kesä -99 vuoksi :)

---

No hei kyl cmx nyt on jo pelkästään musiikillisesti ihan eri sarjassa jonku yön 3soinnun biisien kanssa.. Et siis teknisesti ja muutenki cmx ON ihan ok.. En jaksa nyt tarkemmin selittää mut ymmärtänet pointsin.. *vink*

CMX ja erisarjassa sopii hyvin samaan lauseeseen, mutta jos tarkoitat tällä jotenkin parempaa sarjaa niin ei pysty ymmärtämään *täh* mutta todellisuudessa, se että cmx on mielestäni niin huono johtunee siitä että en ole pitkään aikaan kuullut popedaa ja matti & teppoa. Pitänee kuunnella niin ehkä asiat saavat uuden perspektiivin sillä tällä hetkellä cmx kuuluu vielä kategoriaan "käsittämätöntä sontaa" mutta jos asteikko laajenee kovasti niin ehkä se onkin vain käsittämätöntä roskaa... ??
Epailija

#193 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

Fuzzy, 4.11.2006 05:25:
Tää on vaan nähty...

K: Mitä sanoi househörhö, kun essojen vaikutus loppui?
V: Onpas paskaa musaa.

Mutta niin. Aika monestakin voisi olla huvittavaa, että joku konemusiikista diggaava haukkuu CMX:ää paskaksi musiikiksi. Ettäkö monotoninen jumps jumps olisi parempaa kuin oikeasti soitettu ja kuuntelijaansa haastava musiikki? Mutta hei, toiset tykkää pitsasta kaikilla mausteilla, toiset pelkästä taikinasta.

Itsekään en kyllä CMX:ää kuuntele.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

#194 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.
Henkilökohtaisesti ajautuisin ongelmiin, jos tyttö kuuntelisi pelkästään konemusiikkia. Ongelmia saattaisi syntyä jo silloin, jos kyseinen musiikkityyli olisi se eniten soitettu, sillä itse en konemusiikille juuri kotona aikaa uhraa. Silloin tällöin sitä tulee fiilisteltyä ja vähän useammin laitettua taustalle pauhaamaan, mutta selkeästi eniten soittoaikaa saavat perinteisen musiikin eri muodot kevyestä instrumentaalimusiikista progressiiviseen metalliin. Laaja musiikkimaku (tai vaihtoehtoisesti hemmetin hyvä sietokyky) on siis jonkinasteinen vaatimus, jos aikoo minua jaksaa.

TJEU kuluneen viikon aikana kuunnellut levyt (ne, mitkä muistan) ei missään loogisessa järjestyksessä:

Hoobastank - The Reason
Pat Metheny - Secret Story
Kollektiivinen muisti - Säkeitä 2002
Evanescence - The Open Door
Evanescence - Fallen
Pyjama - Pyjama
Lenny Kravitz - 5
Pearl Jam - Ten
Pearl Jam - Yield
Bleak - [Burns Inside]
Scandinavian Music Group - Hölmö rakkaus ylpeä sydän
Apocalyptica - Plays Metallica by Four Cellos
DJ Tiësto - In My Memory
Alanis Morissette - Jagged Little Pill Acoustic
Incubus - A Crow Left of The Murder
Michael Nyman - The Piano OST
Hurt - vol. 1
Robert Miles - Children
Linkin Park - [Hybrid Theory]

Edit: +
Ariloulaleelai - Tänään emme pelkää mitään
E - FF2
Lowland's Unity 10th Anniversary Mix:n pianobiisit

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Hyzenthlay

#195 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
konemusiikki on itsessään niin laaja käsite, et vaikka kuuntelis pelkästään sitä, voi olla laaja musiikkimaku *hih*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Sunflower

#196 • • Sunflower

Skenemursu, 4.11.2006 18:09:
CMX ja erisarjassa sopii hyvin samaan lauseeseen, mutta jos tarkoitat tällä jotenkin parempaa sarjaa niin ei pysty ymmärtämään *täh* mutta todellisuudessa, se että cmx on mielestäni niin huono johtunee siitä että en ole pitkään aikaan kuullut popedaa ja matti & teppoa. Pitänee kuunnella niin ehkä asiat saavat uuden perspektiivin sillä tällä hetkellä cmx kuuluu vielä kategoriaan "käsittämätöntä sontaa" mutta jos asteikko laajenee kovasti niin ehkä se onkin vain käsittämätöntä roskaa... ??

Ite oon rokki-/metalli-immeisiä, joten mut on varmaan jäävätty tästä keskustelusta, mutta en siltikään saa pidettyä suutani kiinni.

Mä en reagoi millään tapaa siihen, jos joku ihminen, joka kuuntelee kaikkea, mitä radiot tarpeeksi soittaa, haukkuu jotain tuntemattomampaa/erikoisempaa yhtyettä/artistia/dj:tä/musatyyliä, mutta jotenkin pistää aina pahasti korvaan, jos musiikista kiinnostunut ihminen sanoo jotain paskaksi musiikiksi vain sen takia, ettei itse tykkää tuosta musatyylistä.

Jokaisella on toki musiikkimaku ja kaikesta ei voi/tarvitse pitää, mutta tuolla ei ole mitään tekemistä huonon/hyvän musiikin kanssa. Huonon ja hyvän erottelut tulisi tehdä genren sisältöä verraten, en mäkään lähde motkottamaan jonkun rap-artistin huonoudesta, kun en genrestä mitään ymmärrä (ja tämä taas tarkoittaa sitä, että kaikki kuulostaa helposti samalta).

Tuo vertaus cmx/popeda/matti&teppo on ihan yhtä järkevä kuin vaikkapa moloko/kiksuhuttu/aqua. Ja pakko korjata sekin, ettei tuo cmx valitettavasti ole ihan perussuomalaisen musiikkimaun esimerkki edes nuorilla aikuisilla. Toki melko suosittu bändi, mutta aina välillähän suosiota saa myös hieman laadukkaammat bändit ja radioden soittolistoille pääsee muutakin kuin Teräsbetoni, Uniklubi ja Antti Tuisku. Tuhannet kärpäset pitävät paskasta, mutta onneksi poikkeukset tekevät säännön. Cmx:n kohdalla poikkeuksia on löytynyt yllättävän paljon ja bändin kannattaa yhä tehdä musiikkiaan. Toisaalta olihan maailmallakin Faith No More hyvin suosittu ja tuo bändi oli musiikillisesti varmaan lähimpänä Cmx:n tuotantoa.

Varsinaiseen aiheeseen sen verran, että itse en ikinä ois voinu kuvitella seurustelevani ihmisen kanssa, joka ei ole millään tapaa kiinnostunut musiikista, sen verran iso osa se on omaa elämää. (Tai sitten olisi tosiaan pitänyt olla musiikin puolesta todella 'ihan sama' -tyyppi ja mun musiikkimaku olisi ollut se "suhteen musiikkimaku"... Tuollaista ihmistä en vain oikein usko jaksavani kuin muutaman viikon, ehkä kuukauden, sillä 'ihan sama' -ominaisuus harvoin rajoittuu vain musiikkin) Musiikkityylin suhteen taas ei ollut koskaan varsinaisia rajoitteita, sillä uskon yhä, että jos ihminen on todella kiinnostunut musiikista, osaa myös (ainakin ajan kanssa) löytää niitä helmiä myös vieraammista musagenreistä.

Meillä menee nykyään musamaut erittäin hyvin yksiin. Arto on konemusan ja mä taas enemmän rokin ja metallin perään, mutta kummankin maku on jo ennen seurusteluja tehnyt poikkeuksia "toisen alueelle" ja seurustelun myötä vielä enemmän. Molemmilla on omat suosikit, mutta paljon on myös yhteistä. Toki löytyy myös pannassa olevia levyjä, joita kumpikin saa kuunnella ihan itsekseen.;) Suoraan sanottuna en ikinä varmaan haluaisi edes tavata ihmistä, jonka musamaku olisi samanlainen kuin mulla, sillä omaa makuaan pitää kuitenkin tietyllä tapaa hyvin uniikkina ja haluaa pitää tästä käsitteestä kiinni.
bansq

#197 • • bansq leftfield winger.
jos oma kuuntelunautinto on tärkeintä, rupea ns. asiantuntijaksi. jorise käsittämättömiä idm:än tuontantotavoista ja termeistä kuten negatiivinen äänitila, rytmiohjelmointi ja dynamiikka. naura levyjesi ääressä, hypistele (oletettua) partaasi ja näytä typerältä. miksaa alasti. kritisoi yhtä omituisia asioita ja tee vähintään yksi selkokielinen ja järkevä havainto kuukaudessa niin saat esitellä omituista musiikkiasi melko rauhassa tittelin turvin.

--
plip goes on.

Pätkis

#198 • • Pätkis Pikkis

mitä tämä mielestäsi kertoo sitten kyseisestä ihmisestä?

Sitä mäkin olen aina ihmetellyt. Että mitä se musiikkimaku nyt oikeastaan kertookaan ihmisestä?

jos musiikki maku on kehittynyt tai jäänyt Frederik tasolle niin... Ei sellainen ihminen voi olla normaali?

On tietysti hyvä olla samaa mieltä suhteen peruspilareista, musiikkikin voi olla sellainen. Ja on tietysti kiva jos se yhteinen fiilistelyn kohde on nimenomaan musiikki. Mutta että mennään siihen että Frederikkiä kuunteleva on nk. jollain TASOLLA, ja joku teknoheppu toisella niin.. öö.. mistäs tää nyt sitten kertookaan*hih* Tai että halutaan tytön nimenomaan syövän lihaa jotta voidaan sitten yhdessä syödä joulukinkkua, niin menee kyl melko hifistelyks. Se toinen on kuitenkin ihminen ja ihmisellä voi välillä olla myös Frederik -kausi menossa*nauru*

Paitsi siks tietty ei voi, jos nolottaa kertoo kavereille, et muija luukuttaa nyt Frederikkiä menemään.

Koska en oo vielä tavannut stereoita joita ei saa kiinni sitten kun toisella menee hermot. Enkä ihmistä, joka alkaa itkemään jos ei saa soittaa kotonaan aikuista naista kolmatta kertaa putkeen.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Tarsu

#199 • • Tarsu
älä anna seksii, jos ei suostu kuunteleen!

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Skenemursu

#200 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

---

On tietysti hyvä olla samaa mieltä suhteen peruspilareista, musiikkikin voi olla sellainen. Ja on tietysti kiva jos se yhteinen fiilistelyn kohde on nimenomaan musiikki. Mutta että mennään siihen että Frederikkiä kuunteleva on nk. jollain TASOLLA, ja joku teknoheppu toisella niin.. öö.. mistäs tää nyt sitten kertookaan*hih* Tai että halutaan tytön nimenomaan syövän lihaa jotta voidaan sitten yhdessä syödä joulukinkkua, niin menee kyl melko hifistelyks. Se toinen on kuitenkin ihminen ja ihmisellä voi välillä olla myös Frederik -kausi menossa*nauru*

Paitsi siks tietty ei voi, jos nolottaa kertoo kavereille, et muija luukuttaa nyt Frederikkiä menemään.

Koska en oo vielä tavannut stereoita joita ei saa kiinni sitten kun toisella menee hermot. Enkä ihmistä, joka alkaa itkemään jos ei saa soittaa kotonaan aikuista naista kolmatta kertaa putkeen.

joo totta on vaikea kuvitella seurustelevansa ihmisen kanssa joka olis vegaani, vegetaristi tai vegetable... Onneksi en kuitenkaan liiku hippipiireissä eikä tämmöstä ole vielä toistaiseksi tullut vastaan seurustelu merkeissä.