alphamagic, 16.12.2007 15:36:
alphamagicin aurinkoinen broileriherkku :D
...ja siihen tarvitset:
*riisiä
*400g broilerin fileesuikaleita
*1 punasipuli
*1 pss pakastemaissia
*1 prk säilykepersikoita
*2 paprikaa
*1 prk kermaa
*créme bonjouria tai jotain vastaavaa maun mukaan
*mausteita
Hitsi, jotenkin tämän ohjeen luettuani olen alkanut käyttämään maissia enemmänkin ruoanlaitossa. Kotoahan nämä kaikki tottumukset tulevat ja meillä kotona ei ole käytetty maissia, vaikka itse siitä pidänkin. Nyt onkin aina pakkasessa pussillinen pakastemaissia ja kaapissa purkkimaissia
Juurikin kanan kastikkeeseen, salaatteihin ja myös uuteen herkkuun munakkaaseen.
Olen siis löytänyt (kasvis)munakkaiden teon aivan uudestaan. About joka lauantai/sunnuntai kun vain olen kotona, niin aamiaiseksi teen munakasta, jos vaan on munia kaapissa. Näiden aamiaismunakkaiden juju on siinä, että teen ne pienellä pannulla, jossa jo kahden munan munakkaasta tulee ihanan paksu. Paksu munakas vaatii pitkäjänteistä keskilämmöllä paistamista, jottei pohja pala. Tulee ihanan kostea, mehevä ja maukas. Kotoa myös kaapista löytyy yleensä hyvät täytteet.
Tän aamun munakas:
noin 10 pinaatinlehteä & 1 pieni sipuli: paistellaan öljytyllä pannulla hetkinen
2 munaa, lirvaus maitoa ja valkopippuria: kaadetaan sipuleitten ja pinaattien päälle
Veivataan myllystä suolaa ja pippuria pintaan
pala parmesaania raastetaan munakkaaseen, kun se on hieman hyytynyt
5-10 stiblua tuore- tai sulatejuustoa pudotellaan munakkaan pinnalle, kun on hyytynyt vähän enemmän
juuri ennen tarjoilua munakas "kuorrutetaan" ohuella kerroksella raejuustoa
Tätä lystiä siis paistetaan 15 cm halkaisijaltaan olevalla pannulla reilu 10 min. AAAAh...ihanaa...
Herkkusienet munakkaassa on ihan ykkösjuttu ja tomaatti myös. Maissi, porkkana, paprika ja...vaihtoehtoja on rajattomasti. Tänään kun laitoin pinaattia, niin en laittanut persiljaa tai muitakaan yrttejä, mutta toi persilja on aika vahvasti käytössä munakkaassa kyllä muuten.