Epailija, 1.1.1970 02:00:
---
heter029, 19.5.2009 16:07:
Et huomaa, että kiistelet itses kanssa epäkohdasta, jonka oot itse luonut.
Huom -> missäänkohtaa, en oo sanonut, et kyseessä ois Irrallinen - niinku mun suuhun pistät... Se on sun oman mieles aiheuttama ongelma, jota nyt koetat sysätä jollekin muulle.
Riippumaton = ei sama kun irrallinen. Sit kun tajuat sen, lue vaikka noi uudestaan.
---
Kohdan yksi kysymys on kuule ihan validi, vaikka riippumaton ei olisikaan sama kuin irrallinen. Lisäksi olisi kiva kuulla se oleellinen ero näiden kahden termin välillä, joka sinut tuolta epäkohdalta pelastaa.
---
Toiseksi, et ota kantaa teoriaan itseensä pätkääkään.
---
Mä olen puhkonut sun julistuksesi täyteen reikiä (perusteettomat oletukset, ei pitäviä todisteita, sisäisiä ongelmakohtia) ja sä sanot, etten ota itse teoriaan kantaa pätkääkään. Mitä ihmettä?
---
Toisinsanoet et joko tajua mitä quottaat, tai sitten sulla on lähtökohtana teilata kaikenlainen visiointi siitä, et meillä vois olla joku syvempi olemus, kun mitä tähänasti oot käsittäny.
---
Entä c)teoriasi on epälooginen, etkä kykene näkemään sitä halultasi takertua vapaaseen tahtoon?
---
Joko siis sulta on menny kokonaan ohi, etten väitä et epälineaarinen ois linaarisesta irrallinen, koska noin loogisestiottaen puitteet lineaarisuudelle ei voi edes syntyä lineaarisuudesta itsestään, siispä epälineaarinen - lineaarisuudesta riippumaton - on mitä ilmeisimmin sen lineaarisuuden olennainen rakennuspalikka.
---
Jos puhutaan pelkistä käsitteistä, niin tässä voikin olla perää, mutta ei näitä käsiteleikkejä voi suoraan yleistää koskemaan maailmankaikkeutta. Luonnonlait eivät siis edellytä sitä, että olisi jotain joka ei niitä noudata.
---
Toisinsanoen, puitteet ajalle ja paikalle, tuskin ovat syntyneet ajasta ja paikasta itsestään. Puitteet aika-avaruudelle, tuskin ovat tulleet aika-avaruudesta itsestään, puitteiksi aika-avaruudelle, aika avaruuteen itseensä - itseksi itseensä itsekseen syntyen.
---
Ehkä ovat, ehkä eivät ole.
---
Muutenkin, näytä mulle kreikan filosofi kellä on ollu elektronimikroskooppi, ja ymmärrys siitä et atomi on +/- energian reagointia (seuraamusprosessin osa) kvanttitasolla + ymmärrys suhteellisuusteoriasta, niin sun väite et tätä aihetta on puitu on ees jollain pohjalla.
---
Miksi ihmeessä, kun eihän sinullakaan sitä ymmärrystä selvästikään ole (ts. tieteen kantilta katsottuna puhelet yllä pehmoisia) ja siten et ole sitä teoriaasi voinut teoriaasi ympätä?
Minun kritiikkini koskee mm. tätä sinun teoriasi dualistista luonnetta, joka ei toki ihan yksi yhteen vastaa Descartesin tai välttämättä kenenkään jakoa, mutta omaa abstraktimmalla tasolla yhtäläisyyksiä. Sinun teoriassasi on (ilmeisesti) lineaarinen maailma ja ihmisessä taas jokin epälineaarinen osanen, joka on tuosta lineaarisuudesta vapaa. Koska sanot tämän epälineaarisen osan olevan osa lineaarista maailmaa, päädytään minusta vähintään käsitteelliseen ristiriitaan (lineaarinen maailma on maailma, joka toimii lineaarisesti ja siten epälineaarinen ei voi kuulua lineaariseen maailmaan - tämä ei toki ole sinun määritelmäsi, vaan ainoastaan minusta looginen määritelmä). Lisäksi minun nähdäkseni ei ole suurta periaatteellista eroa jakaako maailman henkeen ja aineeseen vai jakaako maailman deterministiseen (tai lineaariseen) aineeseen ja vapaana toimivaan (tai epälineaariseen) aineeseen(?). Ongelmat kun pysyvät samana: Mikä on se rajapinta, jonka kautta epälineaarinen vaikuttaa lineaariseen? Ja jos jätetään hankalat sanat pois: Miten luonnonlaeista vapaa asia voi vaikuttaa luonnonlakien alaisuudessa toimiviin asioihin? Luonnonlakien mukaan toimivat asiathan vuorovaikuttavat vain luonnonlakien puitteissa ja luonnonlait vaikuttavat molempiin suuntiin, eli jos luonnonlaeista vapaa asia vaikuttaa luonnonlakien kautta luonnonlakien alaisuudessa toimiviin asioihin, tulee luonnonlaeista vapaasta asiasta samalla hetkellä luonnonlaeille alisteinen vähintään vuorovaikutuksen puitteissa, mikä johtaa ristiriitaan.
---
Mut, menit sivuraiteelle keskenäs olettaessas et mä puhun epälineaarisesta perspektiivipisteestä, joka on lineaarisuudesta irrallinen, sen sijaan, et oisit ottanu asiaan sen perspektiivin, et se epälineaarisuus nimenomaan on olennainen osa lineaarisuutta, joka mahdollistaa tietoisuuden ilmentymisen aika-avaruudessamme lineaaristen tapahtumakulkujen osana.
---
Ongelmat pysyvät minun nähdäkseni pitkälti samana, kuten yllä havainnollistan.
Hmm,
Kyseessä ei ole pelkkä käsiteleikki ollenkaan. Kyse on siitä, voiko aika ja paikka, siis puitteet esimerkiks atomin olemassaololle, syntyä ajasta ja paikasta itsestään.
Yllä huomaan, että jätät vaihtoehdon "aika-avaruus, syntyi aika-avaruudeksi aika-avaruuteen" avoimeksi, joten voisi pikemminkin sanoa, että sun lähtökohta on epälooginen.
Koetan pilkkoa nyt osiin, minkä takia irrallinen ei ole sama asia kuin riippumaton.
Kysehän on 2 sanasta joista toinen tarkottaa jotain, mihin ei mikään vaikuta, mutta kuitenkin se voi olla osana jotakin, josta puhutaan. Esimerkiksi riippumaton valamiehistö Jne.
Sanalla riippumaton, tarkoitetaan sellaista, joka voi olla vuorovaikutuksessa jonkin kanssa, mutta jonka toiminta ei suoraan ole riippuvaista siitä tahosta, johon riippumaton asia, tai yksilö koettaa vaikuttaa.
Toivon, että seuraat seuraavan esimerkin.
Palloesimerkki
Oletamme, että meillä on 3 palloa, joihin heitetään yksi lisää, ja tahdomme vaikuttaa vuorovaikutusketjuun, joka pallon heittämisestä toisiin seuraa.
Meidän tulee luonnollisestikin olla palloja isompia, jotta voimme katsoa vaikutuksemme niihin olevan vapaata, joskin kuitenkin, meidät tulee jakaa sama fyysinen kenttä, voidaksemme vaikuttaa näihin palloihin.
Vuorovaikutusta, litistymällä pallojen alle, ei voida katsoa vapaaksi palloihin vaikuttamiseksi, vaikkakin kuollessamme pallon alle, pallon kulkusuunta muuttuisikin.
Litistymistä pallojen alle, ei voida katsoa vapaaksi vaikuttamiseksi, eikä vaikuttamisemme ole tällöin ollut palloista, tai pallojen kulkusuunnista riippumatonta. Itse toki, emme voi katsoa olevamme palloista riippumatommia, sillä niiden kulkusuunta, vaikuttaa siihen, missäkohtaa aikaa ja paikkaa, niihin voimme kullonkin vaikuttaa, mutta vaikuttamisemme voidaan katsoa, olevan vapaata, ja palloista riippumatonta siinämäärin, etteivät pallot jyrää meitä alleen, ilman että voisimme niihin vaikuttaa. Tämänlainen vaikuttaminen, on riippumatonta vaikuttamista. Voimme siis valita, vaikutammeko palloihin vaiko emme, sillä meillä on voimankäytöllisesti sellainen asema, jossa palloihin on joko mahdollista vaikuttaa, tai jättää vaikuttamatta, eikä pallot kokonsa puolesta uhkaa meitä litistymään niiden alle.
Toisinsanoen, seurausprosessissa olemme pallojen yläpuolella, vuorovaikutussuhteessa - voimankäyttäjänä, ja pallojen suunnan valitsijoina.
Palloista riippumaton vaikuttaminen siis edellyttää mahdollisuutta valita (kulloinkin vaikuttamisen kohteiksi valittujen) pallojen kulkusuunta. Tällaista valintaa varten, meidän tulee olla voimallisesti sellaisessa asemassa, että vaikuttaminen on mahdollista, ilman että pallot vaikuttavat toimintamme elinvoimaisuuteen (siis siinämäärin, ettemme jaksaisi palloihin vaikuttaa).
Yhtälailla, voimme katsoa ajatuksiemme rakentuvan toinen toistensa kanssa reagoiden, ja ajatuksiemme edellisestä seuraavaksi muodostuen. Tästä siis termi, lineaarinen, joka pitää sinällään jo sisällään kaikki asiat, joita koskaan saattaisi toinen toisestaan seuraten, suoraviivaisesti edeten, aika-avaruudessa reagoiden tapahtua. Tästä syystä, termi : lineaarinen, epälineaarinen, ovat oivia tapoja kuvata jokaista sellaista seurausprosessia, tai niistä seurausprosesseista riippumatonta, tai niiden - siis lineaaristen tapahtumakulkujen - suhteen yläpuolella olevaa.
Lineaarinen, siis jo teoriassa, pitää sisällään 1. Ajan ja 2. Paikan.
Ilman aikaa, ja paikkaa, siis pistettä avaruudessa, ja tilassa, asia ei voi tapahtua tai edetä, ajassa - tai paikasta katsottuna, tapahtua missään paikassa. Aika, ja avaruus, ovat siis yhteen sidottuja.
Epälineaarinen, puolestaan ei pidä sisällään ajan ja paikan, ajan ja avaruuden yhteensitoutumisen lainalaisuuksia, vaan terminä, kuvaa sellaista, jossa nämä (suoraviivaiset, lineaariset etenemiskulkujen pelisäännöt) eivät yksinkertaisesti päde.
Siksi kyse ei ole lainkaan sanaleikeistä, vaan isompien aihekokonaisuuksien käsittämisestä, ja käsittelemisestä - siis käsittämisen helpottamisesta.
Ajatukset siis etenevät ajassa ja paikassa nekin, ja jotta voimme valita mitä ajatusta seuraamme, se valinta, ei saa olla vain ajassa ja paikassa tapahtuvan seurauskulun välttämätön lopputulos.
Aivan luonnollista, sillä muutoin, kaikki elämä, olisi vain puhdasta automaatiota, johon kukaan ei voisi mitenkäänpäin vaikuttaa.
Tähän et ole ottanut kantaa, ja tämä onkin tärkein asia ymmärtää, sillä jos todella uskot, ettei meillä ole ajattomuuden perspektiivipistettä, sielua, = mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään (niin teoriassa kuin käytännössä siis), niin eikö maailmankuvassasi ole silloin särö, jos syytät esimerkiksi Hitleriä kansanmurhasta, jos maailmankuvasi mukaan, Hitler ei ole voinut valintaansa vaikuttaa?
Eikö maailmankuvassasi ole silloin särö, jos syytät perseraiskaajia tai pedofiilejä valinnoista, jos maailmankuvasi ei pidä sisällään mahdollisuutta valita (ja vaikuttaa, valitulla tavalla), ja kaikki on mielestäsi puhdasta evoluutio(automaatio)ta, jonka seurausprosessien osasina killumme aika-avaruudessa seilaten voimatta mihinkään havainnoimaamme todellisuudessa (edes teoriassa, oman maailmankuvasi mukaan siis) vaikuttaa?
Mielestäni jos esimerkiksi poliisi ei usko sieluun, on silloin hiukan ristiriitaista alkaa laittaan jengiä vankilaan valinnoista joita he on tehneet, jos kerran tyyppi joka laittaa ne vankilaan, ei itse ymmärrä, ettei hänen oma maailmankuvansa pidä sisällään mahdollisuutta kenelläkään vaikuttaa mihinkään asiaan..
..tästä syystä (epäloogisuuksia ja epäoikeudenmukaisuuksia yhteiskunnasta kitkeäksemme, ja ihmiskunnan evoluutiota ja hyvinvointia edistääksemme) ois tosi tärkeetä, et jengit alkais hiffaan et me ollaan moniulotteisia olentoja, joilla on sielu (ei sellanen, niinku raamatussa ja muualla pelotellaan, vaan ihan vaan sielu, jolla on ajasta riippumaton perspektiivipiste tähän kolmiulotteiseen todellisuuteen).
Myöskin, monet sairaudet diagnosoidaan aivan turhaan tästä jälkijättösestä "emme voi vaikuttaa mihinkään, ja olemme vaan seurausprosessin osia mihin emme voi vaikuttaa, mut silti sydämmessä tiedämme et voimme vaikuttaa ja syytämme naapuriamme sen tekemistä valinnoista" - paradoksaalisesta ajattelusta johtuen sairauksiks, ja puhtaasti vaan moniulotteiset sielut ja olennot, kellä sattuu oleen asteen verran syvempi yhteys ja jollain tasolla ymmärryksen avautuminen, siihen ketä ja mitä me ollaan, diagnosoidaan esimerkiks "sairaiks" vaikka noin todellisuudessa, eikö sellanen olento, jolla on kaikki luonnolliset aistit käytössä, oo jo teoriassakin terveempi yksilö - siinä oman olemuksensa niinku mittapuun mukaan, kun sellaset kellä esimerkiks hajuaisti ois blokkaantunu. Moniulotteisilla olennoilla, siis sellasilla, joiden on mahdollista vaikuttaa ympäristöönsä, on syvemmän tason aisteja, kuten vaikkapa telepatiaa, joka sekin tapahtuu ns. materiasta riippumattomalla tasolla, ja osaltaan myös todistaa sen, ettei ajatukset oo "sidoksissa" aivoihin - samaan tapaan, kun enneunet, joidenka tulee siirtyä tulevaisuudesta, ajasta ja paikasta riippumatta, menneeseen, siis ihmismieleen, ja ihmisen tulee käsittää se mitä tapahtuu tulevaisuudessa, ennen kuin se on tapahtunut, siis tieto siirtyy epälineaarisesti täysin lineaarisuuden (teoreettisten) pelisääntöjen vastaisesti.
Jos kuitenkin, esimerkiks Epäilijä, koet tarpeeks alkaa arvoida tätä paskanpuhumiseks, niin sillon ohitat meikäläisen empiirisen todistusaineiston koko repertuaarin, jota on kerääntynyt läpi elämän - ja se on täysin ymmärrettävää, mut ymmärrä sit kans, ettet voi sanoo, et sun mielestä, jossakin on epäkohta, koska sillon sun mielestäs universumi on täydellinen, eikä se vois edes teoriassa, sun maailmankuvan mukaan olla mitenkäänpäin erilainen.
Huomaa myös se epäkohta, jonka väänsit sanaleikeis, omassa ajattelussas, et atomin - siis energian liikkeelle ja reagoinnille otolliset puitteet, ois syntynyt, atomin ja energian liikkeelle otollisista puitteista. Kyse on nyt ehkä enemmänkin vaan siitä, et sulta uupuu kokemuksia, joiden pohjalta voisit loogisesti alkaa päätellä sitä, mistä tää universumi koostuu, koska oot koko elämäs altistunut tietynlaiselle koulutukselle, jota pidät ns. sun maailmankuvan ohjenuorana. Se kuitenkin aiheuttaa sulle tietynlaisen todellisuuden yhteen tiettyjen ajatuskulkujen ohjaamaan, ja niistä rakennettuun laatikkoon lokerointiin, ja et ehkä sen takia, ole kovin avoin, ottamaan vastaan tietoa syvemmällä tasolla, josta saattais olla apua, sun oman perspektiivin avaamiseen.
Sen lisäks toki, että voisit myöntää, ettei lineaarisuus, voi syntyä lineaarisuudesta itsestään. Tai se mitä nyt sanot, et tällanen vaihtoehto (että lineaarisuus synnyttää puitteet lineaarisuudelle itselleen) ois avoinna, tarkottaa sitä, et lineaarisuus, suoraviivaisesti etenevä aika, ja asiat aika-avaruudessa, ois ollut ennen lineaarisuutta itseään, siis ennen suoraviivaisesti etenevää aikaa, ja asioita aika avaruudessa..
..ennen aika-avaruutta ja suoraviivaisesti etenevää aikaa, ois sun mukaan ollut nyt aika-avaruus, ja suoraviivaisesti etenevä aika. (..eikö pikemminkin sun perspektiivi todellisuuteen oo vähintäänkin paradoksaalinen, ja täynnä reikiä..)
Sun mielestä siis ajalla ei tollasesta perspektiivistä ole alkua, eikä loppua, joten voisit siinä tapauksessa vähintäänkin myöntää, ettet usko lineaarisiin tapahtumakulkuihin, joista aiheutuu jotain, vaan uskot universumiin, joka on ollut aina olemassa, lähtemättä kasvamaan mistään, ja uskot universumin ja alkuaineiden olleen aina olemassa, etkä usko siis edes alkuräjähdykseen moisen perspektiivin takaa sen ollessa sun (maailmankaikkauskuvan) mukaan epälooginen ja mahdoton, sillä sun mukaan (jos jumitut tohon ajatteluun) puitteet aineen muodostumiselle on ollut olemassa, ennen kun ne puitteet aineen muodostumiselle on edes tulleet..
..turhaan siis väännät, etkä oo puhkonu tähän teoriaan yhtään mitään reikiä, vaikka koetat vääntää päässäs et irrallinen on sama kun riippumaton - vaikka ne on 2 täysin eri asiaa.
Epälineaarinen, voi siis olla, sellanen syvempi ulottuvuus, joka on ns. tän todellisuuden takana, siis lineaarisuuden takana, ja josta kaikki lineaarisuus rakentuu.
Huomaa myös, ettei ajasta ja paikasta riippumaton, epälineaarinen tarkoita, ettei aikaa olisi, se vain tarkottaa siitä riippumatonta - toisinsanoen, epälineaarisuuden perspektiivistä, aika, sekä on, että ei ole, joten se on vain lineaarisuuden, ja ajan ja paikan yläpuolella - ei siis mitenkään lineaarisista tapahtumakuluista irrallinen, vain niistä puhtaasti riippumaton, ja niihin nähden voimankäytöllisesti ja lainalaisuudellisesti yläpuolella - voimallisemmassa asemassa, jostakäsin teoriassa voi lineaarisuuden pelisäännöt määritellä.
Siis lineaarisen todellisuuden voi luoda, vain tällaisesta perspektiivistä, joka ei ole lineaarisuuksien itsensä tulosta tai lineaarisuuksista itsestään riippuvainen.
Tällaisen olotilan, tietoisuuden perspektiivin, tai ulottuvuuden, voimme (niin teoriassa kuin käytännössä - ajatellessamme puhtaan rationaalisesti) olettaa olleen kaiken aikaansaava voima, ennen (oletettua) alkuräjähdystä. Sillä jokin on saanut jonkin seurausprosessin lähtemään liikkeelle, jota nyt voimme seurata tästä todellisuudesta, ennen tämän todellisuuden itsensä oletettua muodostumista.
Jos et usko, et asiat on lähtenyt jostain alulle, on sun ajattelussa käsittämätön paradoksi, jos kuitenkin väität, et mitään "ajatonta" ei oo olemassa - sillon sun (toistaseks ilmeisesti avoimen perspektiivin) mukaan (jota toivon saavani hiukan muutettua) universumi ois yhtäaikaa ajaton, siis kaikesta lineaarisuudesta riippumaton, ja epälinaarinen, mut väität, ettei universumissa vois olla epälineaarisuutta.
Toivottavasti tää raottaa hiukan perspektiiviä, ja mua lähinnä itseäni huolettaa ihmiskunnan tila siinä mielessä, et jos jengit ei tajuu ees sitä mikä on ajatus, niin kuin voidaan oikeesti muodostaa yhtään mitään teorioita siitä, mitkä lääkkeet vaikuttaa ihmiseen milläkin lailla, kun ei kerran tajuta mikä se asia (ajatus, elimistön toimintaa säätelemällä) on, johon koetetaan vaikuttaa.
Ymmärtämättä sitä, mikä on ajatus, ei voida myöskään määritellä tervettä ihmistä, saatika sitten määritellä moniulotteisuutensa tiedostavaa sielua hihhuliks, koska sillon oma perspektiivi (siihen mikä on kokonainen ihminen) on puhtaasti puutteellinen.
Ongelmana tässä yhteiskunnassa on siis uskontojärjestelmistä johtuvan manipulaation aiheuttama vibojen patominen, ja oman syvemmän tason olemuksen pelkääminen, joka johtaa vaan erilaisiin sairauksiin ja patoutuneiden sielujen ratkaisuihin - esim (rankemman tason) päihderiippuvuuteen sun muuhun, koska voimme olettaa et elimistön kemiaa muutellessa, muutellaan samalla koko olennon energiajärjestelmää, ja siitä aiheutuen olion värähtelytaajuutta tietoisuuden tasolla, sekä kaikkia niitä orgaaneja, jotka vaikuttavat tietoisuuden tasoon. Voimme siis katsoa esimerkiks huumausaineriippuvuuden olevan lähinnä terveen moniulotteisen olennon (äärimmäisen tervettä) reagointia, sairaaseen yhteiskuntaan - eikä sellasia yksilöitä, ketkä on tästä sääntöjärjestelmästä ja oikeen ja väärän dualistisen käsitteen harhaoppisesta viljelystä vittuuntuneita ja ahdistuneita, tulis siis määritellä rikollisiks, jos ne koettaa hiukan etsiä jonkinlaista helpotusta - sielun tasolla - tähän ympäröivään kaoottiseen itseilmaisun kahlitsemiseen ja maapallon resurssien jakamattomuuteen.
Jos, ja kun siis ongelma, jollette edelleen usko siihen, ettei kukaan voi vaikuttaa täällä yhtään mihinkään = kellään ei oo sielua, on se et nyt ei yksinkertasesti olla nykyparadigmasta, ja uskontojärjestelmien pelottelusta johtuen kiinnostuneita siitä, et mitä me ollaan:
Mikä on ihminen, mikä on ihmisen koko elimistöllinen ja energiallinen toimintajärjestelmä, jonka määrittelemme ihmiseks..
(vapaan tahdon logiikka, ja se mikä on tietoisuus, on enemmän kun olennainen osa tän kokonaisuuden ymmärtämistä, ja mun esittämä teoria, josta puhuu esim. eckhart tolle, joskaan ei aivan tästä perspektiivistä, jonka takia koen et mulla on velvollisuus valaista kanssaihmisiä, on erittäin tärkeessä roolissa sitä ymmärrystä, et mikä on tervettä ja mikä ei.. ja mikä on ihminen olentona)
..niin sillon ehkä tärkein muutos koko yhteiskunnassa, ja meidän ymmärryksessä siitä mikä on tervettä ja mikä ei, ja mikä on sairasta ja niin edelleen lienee juuri se, et tajutaan, mikä on tietoisuus, ja miten ihmisen sielu on yhteydessä tähän kolmiulotteiseen kokemuskenttään. Koska, noin evolutiivisesta perspektiivistä, voimme ajatella, että nykyaikanen ajattelu, on (ihmisen kehityksen kannalta) takaperoista evoluutiota, sillä se rajoittaa moniulotteisen olennen kehittymistä, moniulotteisena olentona, itsensä moniulotteisena olentona tiedostaen.
Jos, siis ihan teoriassakaan ketään kiinnostaa, ihmiskunnan kehitys, tai terveyden laatu, tää aihealue (mikä on ihminen energeettisenä olentona, onko meillä vapaata tahtoa=tietoisuus=sielu) tulee ottaa todella vakavasti..
..koska ilman perspektiiviä siihen, meillä ei voi olla käsitystä siitä, mikä on ihmisen evoluutiolle (moniulotteisena olentona) edullista..
Epailija, 1.1.1970 02:00:
Minun kritiikkini koskee mm. tätä sinun teoriasi dualistista luonnetta, joka ei toki ihan yksi yhteen vastaa Descartesin tai välttämättä kenenkään jakoa, mutta omaa abstraktimmalla tasolla yhtäläisyyksiä.
(..Sana dualismi on myös hieno sana, mut sun perspektiivi kieltämättä vaikuttaa nyt vähintäänkin enemmän dualistiselta, kun ehkä meikäläisen. Sitäpaitsi, vaan dualisti saattaa sanoa, et dualismissa on jotain väärää... Joten dissaamalla mun väitteitä dualistisiks, osoitat pikemminkin olevan dualisti itse, jos esität sen siihen sävyyn, et dualismissa ois jotain vikaa.. (koska silloinhan määrittelet oikean ja väärän, tai viallisen ja viattoman) eiköhän me kaikki kärsitä tästä, et asiat lokeroidaan ja niitä vertaillaan, joten dualistiks haukkuminen on lähinnä sama kun sanosit et oon ihminen..)
Pyysin sua näyttään antiikin filosofin kellä on elektronimikroskooppi, tai ymmärrys siitä et atomi on energian reagointia, koska ymmärrys siitä et...
..asioilla on syy/seuraussuhde, asiat puhtaasti reagoi kvanttitasolla..
(suhteellisuusteoria)
..käsitys (lue: teoreettinen ymmärrys) siitä, että asiat on lähteneet universumissa alulle joskus
(alkuräjähdysteoria), ja ns. seurauskulku jonka osasena olemme, on alkanut jostain..
..asiat periytyy, ja siitä aiheutuu tietynlaista regointia ja vastaanotto/asioidenkäsittelykykyä, sekä esimerkiks tietynlainen ominaisuus elimistössä, on (usein) seurausta siitä, millainen geneettinen tausta yksilölla on..
(biologia & geneettinen tutkimus LUE: ymmärrys syy/seuraysprosesseista geneettisellä tasolla)
..on kaikki olennaisia osasia tätä ihmiskäsitystä ja teoriaa, jota nyt koetan sulle jakaa, muttet oo huomannut vaan sitä, et tätä tietoo ei oo ollut ihmiskunnalla (eikä varsinkaan rinnastamillas kreikan filosofeilla) käytössä ennen 1900 -lukua.
Sun oletuksessa, et aikasemmat viisaudenrakastajat ovat tätä aihetta näin syvällisesti rakastelleet, on siis epälooginen..
..se ei ole ollut mahdollista..
..niillä on ollu joko esteenä tiedon blokkaava kondoomi, tai ne on joutunu tiedon puutteessa wänkkään aihealueita mielessään, ja nyt eletään siis viimein aikaa, jossa tiede ottaa filosofeilta kondomit pois, rakkaushanat aukeaa.. ..ja myös wänkkäämisestä tulee tänä todellisen rakastelun aikana täysin turhaa.. <3 <3 <3