päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,807,500 views

Lallu

Posts: 356

#1381 • • Lallu .·:*¨`*:·.·:*¨`*:·.
Suomen pysännoininvalvonta *grr* Sain 26.1 väärin parkkeerauksesta sakot mitkä sit maksoin VAIN 4 päivää myöhässä..(mistä ei aikaisemminkaan ole tullut mitään sanktioita) nyt sitten sain kirjeen lähes 3kk jälkeenpäin, että pitäisi maksaa turun pysäköinninvalvojalle 20 siitä että maksu tuli 4 päivää myöhässä *ding* ja mä en maksa... !
Avatar
#1382 • • greenie Guest

Ermin, 19.4.2005 17:56:
*ding* ja mä en maksa... !



Kannattaa keskustella niiden kanssa asiasta, koska muuten voi käydä huonosti, kun tuolle korolle alkaa juoksemaan korkoa. Korosta puheenollen, niillä on kyllä ihan oikeus pyytää korkoa myöhästyneistä maksuista :)

(Huh, korkoa kerrakseen tässä vastauksessa.)
Avatar
#1383 • • greenie Guest

Lene,
Ja loppujen lopuksi ne perii sen sitten ulosoton kautta.
Ja (eikö?) voi saada merkinnän maksuhäiriöstä --> luottotiedot. (merkintä kaksi vuotta maksamisen jälkeenkin)

Kannattaa mukisematta maksaa - itsepähän meni laskun myöhässä maksamaan. Mutta jos laskun määrä on kyseenalainen niin eikun ottamaan lafkaan yhteyttä, mitä pikemmin sen parempi.



Luottotietoihinhan siitä pahimmillaan kyllä merkintä tulee.

Laskut kannattaa maksaa ajallaan ja mikäli ei jostain syystä siihen kykene, kannattaa keskustella laskun lähettäjän kanssa sen maksamisesta. Lisää maksuaikaa on helppo saada, kunhan vain pyytää, mutta mikäli ei pyydä, voi tiettyjen yritysten kanssa olla varma siitä, että pian tulee lasku perintätoimiston kautta.

Tyhmintä on aina uskotella itselleen, että jos luukusta putoavaa laskua ei maksa - se menee pois :)
Nepenthe

Posts: 141

#1384 • • Nepenthe

Lene, 19.4.2005 21:27:
---
greenie, 19.4.2005 21:22:
Kannattaa keskustella niiden kanssa asiasta, koska muuten voi käydä huonosti, kun tuolle korolle alkaa juoksemaan korkoa. Korosta puheenollen, niillä on kyllä ihan oikeus pyytää korkoa myöhästyneistä maksuista :)

(Huh, korkoa kerrakseen tässä vastauksessa.)

---


Ja loppujen lopuksi ne perii sen sitten ulosoton kautta.
Ja (eikö?) voi saada merkinnän maksuhäiriöstä --> luottotiedot. (merkintä kaksi vuotta maksamisen jälkeenkin)

Kannattaa mukisematta maksaa - itsepähän meni laskun myöhässä maksamaan. Mutta jos laskun määrä on kyseenalainen niin eikun ottamaan lafkaan yhteyttä, mitä pikemmin sen parempi.


Yksityishenkilölle tulee merkintä luottotietoihin vasta (ja kai automaattisesti siinä vaiheessa) kun menee ulosottoon.

/N
mekaanikko

Posts: 1,176

#1385 • • mekaanikko don selecta

Nepenthe, 19.4.2005 22:26:
---
Lene, 19.4.2005 21:27:
Yksityishenkilölle tulee merkintä luottotietoihin vasta (ja kai automaattisesti siinä vaiheessa) kun menee ulosottoon.



Ei tule vielä automaattisesti tuossa vaiheessa. Itselläni on ainakin mennyt laskuja ulosottoon ihan puhtaasti oman huolimattomuuden takia ja luottotiedot ovat pysyneet puhtaina kun on heti ekan ulosottokirjeen jälkeen maksanut laskun pois.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

äm

Posts: 2,376

#1386 • • äm
Matkustettuani n. puoli vuotta säännöllisesti Länsiväylää täysin tietämättömänä, bongasin tänään sattumalta tämän. Se on hyvin näkyvissä, mutta silti en ole sitä ikinä ennen huomannut. Jäi vaivaamaan, mikä se nopeasti ohi vilahtanut juttu oli ja tämän sain selville.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

ezzy

Posts: 8,060

#1387 • • ezzy Droid-pappa

mekaanikko, 19.4.2005 22:43:
---
Nepenthe, 19.4.2005 22:26:
---
Lene, 19.4.2005 21:27:
Yksityishenkilölle tulee merkintä luottotietoihin vasta (ja kai automaattisesti siinä vaiheessa) kun menee ulosottoon.
---


Ei tule vielä automaattisesti tuossa vaiheessa. Itselläni on ainakin mennyt laskuja ulosottoon ihan puhtaasti oman huolimattomuuden takia ja luottotiedot ovat pysyneet puhtaina kun on heti ekan ulosottokirjeen jälkeen maksanut laskun pois.



Tai kun tekee maksusuunnitelman tuossa vaiheessa. Jengi saa merkinnän yleensä ihan omaan tyhmyyttään/laiskuuttaan, koska asian voi sopia kuitenkin ihan oman rahatilanteen mukaan.
Nepenthe

Posts: 141

#1388 • • Edited Nepenthe

mekaanikko, 19.4.2005 22:43:
---
Nepenthe, 19.4.2005 22:26:

Yksityishenkilölle tulee merkintä luottotietoihin vasta (ja kai automaattisesti siinä vaiheessa) kun menee ulosottoon.
---


Ei tule vielä automaattisesti tuossa vaiheessa. Itselläni on ainakin mennyt laskuja ulosottoon ihan puhtaasti oman huolimattomuuden takia ja luottotiedot ovat pysyneet puhtaina kun on heti ekan ulosottokirjeen jälkeen maksanut laskun pois.


Siis ihan ulosottoon eikä vielä ammattimaiseen perintään? Voi olla, että mun tietolähteeni/muistini oli epätarkka, ja menee vasta sitten jos on yritetty ulosmitata ja ei ole onnistuttu. Kannatti taas luulla tietävänsä.

/N
mekaanikko

Posts: 1,176

#1389 • • mekaanikko don selecta

Nepenthe, 19.4.2005 23:49:
Siis ihan ulosottoon eikä vielä ammattimaiseen perintään? Voi olla, että mun tietolähteeni/muistini oli epätarkka, ja menee vasta sitten jos on yritetty ulosmitata ja ei ole onnistuttu. Kannatti taas luulla tietävänsä.



Jep. Jotkut maksut, kuten esim. parkkisakot ja verorästit menevät suoraan ulosuttoon ilman perintätoimistoa siinä välissä.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

UnityF

Posts: 15,721

#1390 • • UnityF joo just se

Nepenthe, 19.4.2005 23:49:
---
mekaanikko, 19.4.2005 22:43:
---
Nepenthe, 19.4.2005 22:26:

Yksityishenkilölle tulee merkintä luottotietoihin vasta (ja kai automaattisesti siinä vaiheessa) kun menee ulosottoon.
---


Ei tule vielä automaattisesti tuossa vaiheessa. Itselläni on ainakin mennyt laskuja ulosottoon ihan puhtaasti oman huolimattomuuden takia ja luottotiedot ovat pysyneet puhtaina kun on heti ekan ulosottokirjeen jälkeen maksanut laskun pois.

---

Siis ihan ulosottoon eikä vielä ammattimaiseen perintään? Voi olla, että mun tietolähteeni/muistini oli epätarkka, ja menee vasta sitten jos on yritetty ulosmitata ja ei ole onnistuttu. Kannatti taas luulla tietävänsä.

/N




Siis mulla on menny vuonna 2001 luottotiedot kun olin silloin vähän pohjalla jne jne jne mut siis Mulle tuli erillinen kirje silloin jossa mainittiin että luottotiedot on posahtanu ja niissä on nyt merkintä. Silloin kun tulee vasta perinnästä kirje niin silloin on viel ihan hyvin aikaa soittaa sinne ja sopii maksutavasta ym niin ei tahriudu ne tiedot... (voi kun olisi ollu järki päässä silloin aikoinaan mut ei voi mitään nyt kärsitään viel jonkun aikaa.)
Nepenthe

Posts: 141

#1391 • • Nepenthe

mekaanikko, 20.4.2005 00:05:
---
Nepenthe, 19.4.2005 23:49:
Siis ihan ulosottoon eikä vielä ammattimaiseen perintään? Voi olla, että mun tietolähteeni/muistini oli epätarkka, ja menee vasta sitten jos on yritetty ulosmitata ja ei ole onnistuttu. Kannatti taas luulla tietävänsä.
---


Jep. Jotkut maksut, kuten esim. parkkisakot ja verorästit menevät suoraan ulosuttoon ilman perintätoimistoa siinä välissä.


Ofcoos. Jotenkin vaan jumahdin siihen, että aika helvetin huolimaton pitää olla jos menee haastehakemuksetkin ohi (ei ettei olis intissä tullu tollasiakin kavereita juttusille). En sit muistanu noita julkisoikeudellisia ollenkaan.

/N
domi

Posts: 7,069

#1392 • • domi Työn sankari.

UnityF, 20.4.2005 00:05:
-



Siis mulla on menny vuonna 2001 luottotiedot kun olin silloin vähän pohjalla jne jne jne mut siis Mulle tuli erillinen kirje silloin jossa mainittiin että luottotiedot on posahtanu ja niissä on nyt merkintä. Silloin kun tulee vasta perinnästä kirje niin silloin on viel ihan hyvin aikaa soittaa sinne ja sopii maksutavasta ym niin ei tahriudu ne tiedot... (voi kun olisi ollu järki päässä silloin aikoinaan mut ei voi mitään nyt kärsitään viel jonkun aikaa.)



Allekirjoittaneella myös, ja muistaakseni ne säilyy vielä neljä vuotta viimeisen maksun jälkeen, en sit tiiä,muistanko kuinka väärin.
UnityF

Posts: 15,721

#1393 • • UnityF joo just se

DominikH, 20.4.2005 00:42:

Allekirjoittaneella myös, ja muistaakseni ne säilyy vielä neljä vuotta viimeisen maksun jälkeen, en sit tiiä,muistanko kuinka väärin.



Se riippu vähän mistä jne jne jne mä oon nyt maksanu melkein kaiken mut mulla ne on viellä 5 vuotta luottikset poissa. Sinäänsä on hassuu että en o sillee kaivannu niitä *ding* Tai sit en vain oikeen tajuu mihin niitä oikeen tarvii kun mitään lainoja en oo ottamassa ja osamaksulla en oikeen ikinä osta jne jne jne... *ding*
Nacu

Posts: 1,293

#1394 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Bugitus on kyllä joka paikassa... *igor*

Täällä ahkerana yritän etsiä netistä tietoa hakusanoilla "pääruoka annoskoko" ja eikös siellä googlessa koreile heti etusivulla postauksia "Klubituksen kevätkilonpudotus" -topikkiin...

Ja heti katkes ajatukset.

No jo se ny on kumma!

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1395 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Kissani oksensi äsken lattialle melko pitkän hännän *ding* Oli aikamoinen näky.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Hansu

Posts: 481

#1396 • • Hansu
Pääsin yliopistourani vikasta tentistä läpi hyvällä arvosanalla, vaikka pelkäsin reputtavani. Tentissä kysyttiin mm. sellaista asiaa, jonka skippasin kirjasta kokonaan, kun ajattelin ettei siitä voi tulla kysymystä... Selittämällä ja paskaa jauhamalla pääsee näköjään pitkälle *ding*
Karvinen

Posts: 699

#1397 • • Karvinen SekaiSin MariSta
yritän epätoivosesti lähtee himasta pois, mut oon myöhästyny jo kolmesta bussista *grr* täälläkun bussit menee n. 25 min välein. . . uus yritys Taas *hihu*

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1398 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

INFIANA, 20.4.2005 13:38:
-clip-



Ai se ei ole vielä ehtinyt kertoa vai? Minä olen sun uus äitipuoli *nauru*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

devisss

Posts: 345

#1399 • • devisss superhero.

mekaanikko, 20.4.2005 00:05:
---
Nepenthe, 19.4.2005 23:49:
Siis ihan ulosottoon eikä vielä ammattimaiseen perintään? Voi olla, että mun tietolähteeni/muistini oli epätarkka, ja menee vasta sitten jos on yritetty ulosmitata ja ei ole onnistuttu. Kannatti taas luulla tietävänsä.
---


Jep. Jotkut maksut, kuten esim. parkkisakot ja verorästit menevät suoraan ulosuttoon ilman perintätoimistoa siinä välissä.



Jep. Julkisoikeudelliset maksut voidaan ulosottoon suoraan, tosin siinäkin voi olla perintätoimisto välissä. Niiden ulosmittauksesta ei tule luottohäiriömerkintää.

"Normaaleista" veloista Suomessa yksityishenkilö saa luottohäiriömerkinnän käräjäoikeuden päätöksestä. Jos ulosotto toteaa henkilön varattomaksi, niin siitä tulee sitten vielä varattomuusmerkintä. Näin.

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

Kianoni

Posts: 357

#1400 • • Kianoni pomputtaako?
heräsin ja mulla oli syväpunaruskeat hiukset.
piti hieroo silmiä ja kattoo peiliin uudestaan ennenku muisti että eilenhän mä nää värjäsin.