Laserpoint 2004 20.2.2004 @ Helsinki

273 posts, 14 pages, 36,960 views

diezel

Posts: 430

#201 • • diezel -

Jone:
Jos esim. itse tekisin noin, niin odottelisitte sitä kaikkien kuvien latautumista aika pitkään kyllä minkä tahansa bileiden kuvien kohdalla. Kuvien seulominen / raakkaaminen, editointi ja tallennus käyttäjäystävällisessä fyysisessä & pikselikoossa kuuluu IMO niihin hommiin, jotka kuvaajan vaan tulee tehdä tai sitten sen kameran voi jättää alunperinkin kotiin.



Para systeemi musta ainakn olisi Klubituksen mallin mukainen eli olisi thumbnailit -> siitä klikkaamalla skaalattuihin kuviin ja siitä pääsisi vielä sitten täyskokosiin kuviin.

700 megaakin fine jpeg-paukkaukselta vähän tiukempaan pakkaukseen (esim. joku 12/99 PSP:llä) on vielä käytännössä sama nettikäytössä. Itse ainakin mieluiten katon pienentämättömiä kuvia, mutta tietenkin asiaan voi vaikuttaa 100Mbit(s yhteys :D
Jone

Posts: 8,258

#202 • • Jone Archibald Haddock

diezel:
Para systeemi musta ainakn olisi Klubituksen mallin mukainen eli olisi thumbnailit -> siitä klikkaamalla skaalattuihin kuviin ja siitä pääsisi vielä sitten täyskokosiin kuviin.



Toi on tietysti ihan kätevää jos haluaa antaa ihmisille pääsyn originaaleihin / täysikokoisiin fileihin. Itse en halua monistakaan syistä.
Avatar
#203 • • MiSSy* Guest
Joop ei ollu kyl niin kalliin lipun arvonen juttu, halvemmalla pääsee parempiin bileisiin.
Mutta onneks oli mukavaa seuraa vaikka en ite sitä pahemmin ollutkaan, anteeks NextAce, Howdy ja Rocka. *sydän* u!
Jone

Posts: 8,258

#204 • • Jone Archibald Haddock

climate:
*...kokoaa ajatuksia...* --> humhei, eli mun pointti oli se että jos joku ottaa harrastelijatyyliin kuvia niin kyllä ne saa mun puolesta laittaa nettiin, eihän niitä oo pakko kattoo jos ei jaksa



Offtopicin vois kohta lopettaa, mutta toi kuullostaa siltä kuin eläisit siinä käsityksessä, että minä ja muutama muu saamme elantomme kuvaamisesta. Olen kuullut ton joskus aikaisemminkin ja en edelleen hahmota miten joku voi niin ajatella. *ding* Kaikki bilekuvaajat ovat harrastelijakuvaajia.
ville

Posts: 3,780

#205 • • ville olen oikeasti ujo

climate:
---
Jone:Nimim. ”700Mb+ kuvia MLNM Conquestista”
---

*lmao* *nauru* *lmao* *nauru*
No enpä tullut ajatelleeksi että tollasia kuvamääriä tulisi keneltäkään *hih*



Noh, 700 megaa tarkoittaa omassa kamerassa muutaman kuvan vaaja 100 eli ei se otettujen kuvien megamäärä kerro juuri mitään ...

Muuten olen kyllä hieman samalla kannalla jonen kanssa. Jokaisen kuvaajan pitäisi edes hieman harrastaa itsekritiikkiä ja poistaa kuvista ne jotka on _täysin_ epäonnistuneita eli kuva on lähes musta tai valkoinen. Näiden lisäksi melkein oleellisempaa on karsia joukosta ne kuvat, joissa

a) näkee selvästi, että kohde on nauttinut laittomia päihteitä
ja
b) kohde ei halua, että hän näkyy netissä kuvissa, joista voi päätellä hänen käyttäneen laittomia päihteitä

Kuvaaja pystyy vaikuttamaan uskomattoman paljon siihen, miten muut näkevät tapahtuman ja siinä olleet vierailijat. Valitettavaa on, että harva kuvaaja tuntuu tätä käsittävän.

En haluaisi kieltää ihmisiltä lupaa ottaa kuvia bileissä, sillä jokaisella on oikeus saada kivoja muistoja tapahtumista (siksi me kuvataan vaavu kanssa). Sen sijaan monta kertaa on tullut olo, että joitakin ihmisiä pitäisi kieltää julkaisemasta joitakin kuvia.

Jotta ei menisi aivan offtopiciksi voisin sanoa, että ei ne laserit niin älyttömän vaarallisia ole: useampi kerta on tullut tuijoteltua kameran kautta lasereita esim vanhan tai kaapelitehtaan parvelta niin, että laser on pyyhkinyt linssiä erittäin paljon. 30 min kuvaussession jälkeen saattaa ehkä hieman särkeä silmiä ja tämäkin on oikeasti edellyttänyt monia suoria osumia verkkokalvoon ....
Hupsu

Posts: 1,005

#206 • • Hupsu

Naiman:

(olin tosin sen verran jo sekasin kun tuli sinne etten oo kyl varma että oliko hinta jopa 1 alennettu?) *nauru*

[muokattu 22.2.2004 15:43]



*ding*

--
Päivän mietelause?

Howdy

Posts: 7,955

#207 • • Howdy Oldie

MiSSy*:
Joop ei ollu kyl niin kalliin lipun arvonen juttu, halvemmalla pääsee parempiin bileisiin.
Mutta onneks oli mukavaa seuraa vaikka en ite sitä pahemmin ollutkaan, anteeks NextAce, Howdy ja Rocka. *sydän* u!



Nou hätä *hymy* samaan pöytään vaan millon vaan oli mieliala mikä hyvänsä *hali* huonoja päiviä on kaikilla joskus, eikä se haittaa

--
Käpy vailla vertaa

Individual

Posts: 10,942

#208 • • Individual HYPNO!

villep:

Muuten olen kyllä hieman samalla kannalla jonen kanssa. Jokaisen kuvaajan pitäisi edes hieman harrastaa itsekritiikkiä ja poistaa kuvista ne jotka on _täysin_ epäonnistuneita eli kuva on lähes musta tai valkoinen. Näiden lisäksi melkein oleellisempaa on karsia joukosta ne kuvat, joissa

a) näkee selvästi, että kohde on nauttinut laittomia päihteitä
ja
b) kohde ei halua, että hän näkyy netissä kuvissa, joista voi päätellä hänen käyttäneen laittomia päihteitä
Kuvaaja pystyy vaikuttamaan uskomattoman paljon siihen, miten muut näkevät tapahtuman ja siinä olleet vierailijat. Valitettavaa on, että harva kuvaaja tuntuu tätä käsittävän.



tai c)
Kohde on nauttinut laillisia päihteitä ja huomaa jälkikäteen omaa kuvaansa katsoessaan, ettei ollutkaan niin edustavassa kunnossa tai hauska kun kuvaushetkellä kuvitteli. Vaikka kuvan itsestään halusikin...
*känni**taputapu**nauru*
Kyllä sellaiset kuvat joissa näkyy koko venue, ihmisineen, valoineen päivineen
ovat sellaisia joita on kiva jälkikäteen katsella...Kyllä joihinkin kuviin on niin mestarillisesti saatu vangittua se bileitten fiilis, että huh huh...

[muokattu 22.2.2004 19:30]
hoocee

Posts: 34

#209 • • hoocee
Syy tuohon miksi nuo kaikki kuvat on netissä on siinä että en jaksa alkaa lähettelemään kaikille kavereille noita ~300:aa kuvaa...
Jil

Posts: 682

#210 • • Jil

climate:
Joo, nyt kun muistutit tuosta kuvien karsimiskriteeristä niin ootte kyllä aivan oikeassa - tosin kuvien tekninen tai taiteellinen laatu ei voi olla se kriteeri koska se on makuasia (jossain maailman 6 miljardin ihmisen joukossa voi olla se 1 ihminen joka diggaa pelkistä mustista kuvista ihan kybällä)


Kyl toi tekninen ja taiteellinen laatu aika paljon ratkasee.. Tuol kyseisessä galleriassa on melkeen kaikki keskinkertasta ”sotkua” joita kukaan ei jaksa kattella koska niis ei oo mitään ”erikoista”... Eli taiteellisuus on aika A ja O.
Ton saman gallerian ois saanu tiivistettyä 15 kuvaan... Ja silti ois saanu saman ”yleisilmeen” tapahtumasta kun ton monen sadan kuvan avulla..
ezzy

Posts: 8,060

#211 • • ezzy Droid-pappa

hoocee:
Syy tuohon miksi nuo kaikki kuvat on netissä on siinä että en jaksa alkaa lähettelemään kaikille kavereille noita ~300:aa kuvaa...



No poista paskat ja annat linkin, mikäs siinä oli se mahdoton tehtävä? Ota koneelle vaikka joku kuvankatseluohjelma (psp, acdsee tms.) ja tsiigaat läpi ja poistat heilahtaneet, mustat, ylivaloittuneet, samasta henkilöstä otetut 10 kuvaa (eli valkkaat parhaan) ja SITTEN ne kuvat sinne nettiin. Noista sun 300:sta kuvasta sais varmaan 20-30 ”ihan ok” kuvaa. Eli ihan normaali onnistumis-% otetuista kuvista.
Ei niitä pakko editoida ole.

[muokattu 22.2.2004 19:38]
diezel

Posts: 430

#213 • • diezel -

Individual:
Kyllä sellaiset kuvat joissa näkyy koko venue, ihmisineen, valoineen päivineen
ovat sellaisia joita on kiva jälkikäteen katsella...Kyllä joihinkin kuviin on niin mestarillisesti saatu vangittua se bileitten fiilis, että huh huh...



MInusta harvemmin tollaset kuvat onnistuu kovinkaan kummoisesti, että itse jaksaisin yleiskuvia selailla olin paikalla tai sitten en. Mielummin selailen yksittäisistä ihmisistä otettuja kuvia. Mielipide tämäkin vain. Tästä varmaan voisi jonnekin bilekuvaus-topikkiin siirtää tämän ?
Jone

Posts: 8,258

#214 • • Jone Archibald Haddock
Jatketaan kuvaamisesta länkyttämistä vaikka täällä.
NaperO

Posts: 92

#215 • • NaperO normien katkaisin

Epailija:
---
NviperO:
[snip...]
---


Säteilyturvakeskuksen pojat ja tytöt ovat selvästi ihan oikeassa holhotessaan bilekansaa. Ampukaa laserit yleisöön? Ei jumalauta. Eivät ne laserit ole mitään leluja. Pelkkä kynälaserin teho riittää vaurioittamaan näköä, joten noiden lasereiden suuntaaminen yleisöön olisi ollut koko yleisön terveyden vaarantamista. Saatana. Minä en ainakaan halua maksaa 17 euroa siitä, että näköni on vaarassa vaurioitua. Siinä on jo ihan tarpeeksi, että löytyy niitäkin niskalaukauksen ansaitseviä pässejä, joiden mielestä on siistiä sohia ihmisiä kohti kynälaserilla.

Saattaisihan se toki olla siistimmän näköistä, jos ne laserit suunnattaisiin yleisöön, mutta ei se nyt missään nimessä ole aiheutetun riskin (vaikka olisikin pieni) arvoista. Järki käteen hyvät ihmiset.



Lähinnä hain tällä sitä ideaa, että laserit olisivat olleet yletyttävissä. Aiempi ilmaisu ”yleisön joukkoon” oli ehkä hieman mielijohteinen ja ensifiiliksissä kirjoitettu. Huonot sanavalinnat kunniaan. Tarkentaakseni, ei ylhäältä alas lasereita, vaan vaakatasossa niillä korkeuksilla, että ne menevät siinä 2-3 metriä maasta jolloin niihin ylettyy. Ainoa tapa saada ne silmäänsä on hypätä jolloinkin ne tuskin osuvat silmiin kovin pitkään. Parvetkin saisi käyttöön kun sinne ei ampuisi lasereita suoraan, jolloin sielläkin voisi olla väkeä ja sieltä näkisi hienon yleisprofiilin bileistä.

[muokattu 22.2.2004 22:10]

--
\\\"Freeze you mother-sticker! This is a fuck-up!\\\"

HooDee

Posts: 34

#216 • • HooDee

super-enkuli:
Mitä me sanottiin? No Turussa oli kivaa. Tänään jatkuu...

Nämä on ylipäätänsäkin yleensä liian yliarvostettuja bileitä.



Turussa oli kivaa todellakin. Ja ne VALOT + DECOT siellä Caribialla... Aivan loistavia... ei harmita pätkääkään, että Laserit jäi tänä vuonna väliin... :)

--
Freedom is to stay up on a summer night to listen to the wind sighing in the trees... And to keep on living.

Riku

Posts: 3,187

#217 • • Riku The Little Prince

NviperO:
Parvetkin saisi käyttöön kun sinne ei ampuisi lasereita suoraan, jolloin sielläkin voisi olla väkeä ja sieltä näkisi hienon yleisprofiilin bileistä.

Nyt saatan puhua läpiä päähäni, mutta minulla on sellainen käsitys ja mielikuva että niitä parvia ei saa käyttöön museoviraston määräyksistä johtuen. Samasta syystä Vanhalle ei voida asentaa kuin määrätty määrä lisä-PA:ta ja decojen kiinnittäminenkin on tarkoin rajattua.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

hallucinogen

Posts: 8,190

#218 • • hallucinogen Edain
Jostain bilekuvista oon ollu näkevinäni et joskus vanhalle on rakennettu keskelle salia kattoon sellanen risti palkeista(mikä nyt lienee oikea nimitys kun ei muistu mieleen) jossa oli valoja, en oo moista viritystä parin vuoden aikana nähnyt vanhalla.

--
pikku-*possu*

Jusuplussa

Posts: 1,293

#219 • • Jusuplussa UG-///

hallucinogen:
Jostain bilekuvista oon ollu näkevinäni et joskus vanhalle on rakennettu keskelle salia kattoon sellanen risti palkeista(mikä nyt lienee oikea nimitys kun ei muistu mieleen) jossa oli valoja, en oo moista viritystä parin vuoden aikana nähnyt vanhalla.


ettet sekottais tähän: http://klubitus.org/kuva.php?id=1083
hallucinogen

Posts: 8,190

#220 • • hallucinogen Edain

yusu:
ettet sekottais tähän: http://klubitus.org/kuva.php?id=1083



Voi muuten olla erittäin paljon mahdollista, että sekotan sen juuri tuohon, toi näyttää aika hankalalta rakennelmalta kun se on lattialla *hymy*

--
pikku-*possu*