Paidoista..

47 posts, 3 pages, 10,562 views

#21 • • djmg Guest

hallucinogen:
Itseäni himottais paita jossa klubituksen logo ja sitten vielä oma nick jossain kivassa kohtaa *iloinen*

samoin!!!!!! *sydän* *sydän* *plur*
Orfeus

#22 • • Orfeus

djmg:
---
hallucinogen:
Itseäni himottais paita jossa klubituksen logo ja sitten vielä oma nick jossain kivassa kohtaa *iloinen*

---

Jooh jooh, tälläset kaikille*joo*
#23 • • Kauno Saario Guest
Tää teidän juttu vastaa mun haavetta...printtitekstipaitoja muutama kpl kerrallaan hyvillä teksteillä. Tässä mun yks idea: Todella hieno ja taiteellinen pirun kuva ja alla teksti, palvon saatanaa ja juon verta. *pahis*

Uskon että hyvälaatuisille printti/teksti paidoille on aina kysyntää, jos hinta jää alle 10.
Stresspill

#24 • • Stresspill rendermonkeywrench

Iio:
Tervehdys!
Olemme kaksi henkilöä, jotka ovat saaneet päähänpiston paitojen painamisesta. Tilat ja painomahdollisuudet on hoidossa, mutta vielä pitäisi selvittää onko loistava liikeideamme muiden kuin meidän mielestämme hyvä.
Tarkoituksena olisi siis kehittää oma logo/merkki jonka alla sitten tekisimme paitoja, keskittyen t-paitojen ja huppareiden erilaisiin printteihin. Kaikkia kappaleita tehtäisiin vain rajoitetusti, tarkoitus on luoda yksilöllisiä vaatteita, emme siis suosi massapukeutumista.

Eli tarvitsisin teidän kaikkien apua, eli jos viitsisitte uhrata aikaanne pari minuuttia ja vastata kysymyksiin.

Olisiko teidän mielestänne tälläisille vaatteille kysyntää?
Millaisia printtejä sinä haluaisit vaatteisiisi (tekstejä/logoja/kuvia?)
Mitä mieltä yleensäkään olette koko ideasta?

Jos jollain on kokemuksia vastaavanlaisesta toiminnasta, kuulisin siitä mielelläni. Kiitos jo etukäteen.

Moro, meinasitteko painaa paitoja siis seritekniikalla (silkkipaino), vaiko printata tyyliin siirtokuva silitämällä paitaan kiinni? Jälkimmäistä en suosittelisi kenenkään päälle, koska tulos ei todellakaan kauaa kestä, poikkeuksia toki voi olla..

Kuitenkin.
Laitoin itse pystyyn jo reilu vuosi sitten tuollaisen kotitekoisen silkkipainon, jolla olen painanut noin satakunta paitaa. Voin kyllä kokemuksesta sanoa, että missään nimessä tuo ei leiville ole lyönyt ja korkeintaan aloituskustannukset olen saanut peitettyä oikeilla tilauksilla. Vaikka pidinkin aloituskustannukset pieninä: Tekemällä lähes kaiken itse, aina seulojen pingoituksesta, painopöydän hitsaamiseen ja valoituslaitteen rakentamiseen. Toisaalta juuri tähän pyrinkin, eli käynnistää oma harrastus myymällä satunnaisesti painotuotteitani.
Nyt tulee painettua paljon omaan käyttöön ja kaveripiiriin uniikkeja paitoja. Eli jos ette hirveän vakavissanne ole perustamassa painotaloa, niin suosittelisin ajattelemaan pienesti ja harrastuspohjalta painella itselle ja kavereille. Ja jos ette omaa mitään aikaisempaa kokemusta silkkipainamisesta, niin voin luvata, että maanantai kappaleita tulee aluksi aika reilusti, puhumattakaan epäonnistuneista kaavion valotuksista jne..

Mutta jos aiotte silti silkkipainaa, niin respect!

Siirtokuvaprinttejä voi tietysti helposti tehdä kuka tahansa: Hankkimalla asiallisen tulostimen ja arkkeja, sillä tavoinhan se siellä Stokkallakin toimii..

--
Aeria Gloris

Gnizhak

#25 • • Gnizhak iku
Joo, monesti on ollut suunnitteilla pienelle ryhmälle t-paitojen teettäminen. Ongelmaksi on kuitenkin muodostunut hyvän, kestävän seripainatuksen saaminen, ja sen hinta.

Muutamasta lafkasta olen tiedustellut, mutta kuitenkin yrityksistä joiden veppisivuille olen eksynyt ja joiden edustamat t-paitamallistot ovat olleet hyvin esillä. Yhden kuvion seulan tekemisen ovat yritykset hinnoitelleet 30-55 e välille, ja minun tapauksessani kun eri värejä on ollut 3, kustannuksia tulee 3xseula. Painotyön ja -värien hinnaksi on ilmoitettu 1-3 e/väri, paidat - laadusta riippuen 4-12 e, johon päälle vielä käsittelymaksut ja postitukset.

Näinollen alle 10 hengen ryhmälle paidan hinta on muodostunut halvimmillaan n. 25 e ja kun moni epäilee painatusten laatua, on ne vielä jäänyt hommaamatta.

Tuossa on siis hieman osviittaa, mitä ammattimainen seripainotalo laskuttaa monivärikuvioisten paitojen painamisesta. Jos joku tietää taattavasti laadukkaan ja edullisen seripainon, niin olisin kiinnostunut kuulemaan siitä, koska nämä mainitsemani paidat ovat tarkoitus teettää vielä tämän kesän aikana.

Jos tämän topicin aloittajilla on ideana suunnitella kuvioita paitoihin ja siirtoprintillä painaa ne paitoihin, niin jätän kyllä touhun omaan arvoonsa. Sensijaan jos kyseessä on aidosti graafisen- ja vaatesuunnittelun taitavat ihmiset joilla on käytössään jonkinasteinen silkkipainotouhu niin toivotan onnea ja uskon että kiinnostusta löytyy, kunhan markkinointi osuu kohdalleen.

--
Don't Just Stand There

[zuho]

#26 • • [zuho] Team Jorma

Orfeus:
---
djmg:
---
hallucinogen:

---

---

Olisko muuten vähän siistii *iloinen*

--
-Juho

ella_

#27 • • ella_

---
hallucinogen:

ideana varmasti kiva, mutta silloin ei ainakaan mitään ryhmäalennuksia tms heru, kun jokainen paita on erilainen :(

--
Elementary, my dear.

#28 • • greenie Guest

Iio:
Olisiko teidän mielestänne tälläisille vaatteille kysyntää?
Millaisia printtejä sinä haluaisit vaatteisiisi (tekstejä/logoja/kuvia?)
Mitä mieltä yleensäkään olette koko ideasta?

Kyllä kai joillekin t-paidoille kysyntää löytyy sen verran, ettei tule takkiin. Itse en kuitenkaan ostaisi, koska ajatus ”Hei, kato mä oon sieltä” -paidoista tuntuu vähän kornilta.

Siitä huolimatta, tässä pari linkkiä;

http://www.paitapaja.com/index.html
http://www.hef.fi/
http://www.coollooc.com/

HEF sijaitsee Sörnäisten Rantatiellä ja siellä on täten helppo käydä paikanpäällä. Muutenkin asiallisen tuntuinen firma.
MaSari

#29 • • MaSari space jammer

[zuho]:
---
Orfeus:
---
djmg:
---
hallucinogen:

---

---

---

Olisko muuten vähän siistii *iloinen*

Joo! Kannatan ihan kypällä *joo*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

typ0

#30 • • typ0 syntax error

hallucinogen:

mulle kans kelpais =)

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

florx

#31 • • florx
Sit siihen vois vielä laittaa isolla skenepistelaskurista saatu pistemäärä*plur*
lostgone

#32 • • lostgone

paanos:
Sit siihen vois vielä laittaa isolla skenepistelaskurista saatu pistemäärä*plur*

*nauru*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Arctic Mystery

#33 • • Arctic Mystery

Chatte:
---
hallucinogen:

---

Hallu, täähän on mainio idea! *plur*

Ehdottomasti samaa mieltä....*plur*
jeesboks

#34 • • jeesboks p u p u
Printti paidat on kivoi.... kaikki kivat tekstit tms on supereita *hihu* tykkään tosin ite vääntää ja painella paitoihin tekstei ja kuvei, saa ihan yksilöllisiä ja semmosia kun haluaa *plur*

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

nostatus

#35 • • nostatus

Stresspill:
---
Moro, meinasitteko painaa paitoja siis seritekniikalla (silkkipaino), vaiko printata tyyliin siirtokuva silitämällä paitaan kiinni? Jälkimmäistä en suosittelisi kenenkään päälle, koska tulos ei todellakaan kauaa kestä, poikkeuksia toki voi olla..

Kuitenkin.
Laitoin itse pystyyn jo reilu vuosi sitten tuollaisen kotitekoisen silkkipainon, jolla olen painanut noin satakunta paitaa. Voin kyllä kokemuksesta sanoa, että missään nimessä tuo ei leiville ole lyönyt ja korkeintaan aloituskustannukset olen saanut peitettyä oikeilla tilauksilla. Vaikka pidinkin aloituskustannukset pieninä: Tekemällä lähes kaiken itse, aina seulojen pingoituksesta, painopöydän hitsaamiseen ja valoituslaitteen rakentamiseen. Toisaalta juuri tähän pyrinkin, eli käynnistää oma harrastus myymällä satunnaisesti painotuotteitani.
Nyt tulee painettua paljon omaan käyttöön ja kaveripiiriin uniikkeja paitoja. Eli jos ette hirveän vakavissanne ole perustamassa painotaloa, niin suosittelisin ajattelemaan pienesti ja harrastuspohjalta painella itselle ja kavereille. Ja jos ette omaa mitään aikaisempaa kokemusta silkkipainamisesta, niin voin luvata, että maanantai kappaleita tulee aluksi aika reilusti, puhumattakaan epäonnistuneista kaavion valotuksista jne..

Mutta jos aiotte silti silkkipainaa, niin respect!

Siirtokuvaprinttejä voi tietysti helposti tehdä kuka tahansa: Hankkimalla asiallisen tulostimen ja arkkeja, sillä tavoinhan se siellä Stokkallakin toimii..

Voisitko kertoa hieman tarkemmin, miten sellasen yksinkertaisen silkkipainon voi tehdä itselleen. Siis ei mitään valotusjuttuja, vaan sapluunoita käyttävän mallin. Esim. mitä materiaalia pitää \”silkin\” olla, kuinka harvaa, mitä ja mistä värejä, muuta huomioitavaa? Oon jo jonkun aikaa miettiny tollasen väkäämistä...

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

Stresspill

#36 • • Stresspill rendermonkeywrench
No kaikkein helpoimmalla pääset kun kävelet alan kauppaan ja kuljet sieltä ulos seuraavat välineet mukanasi.

- Painokehä johon on pingoitettu polyesteriseulaa vaikkapa ~40 linjaa/cm tarkkuudella.

- Painovärejä, vesipohjaiset on turvallisia, mutta kuivuvat nopeasti seulaan kiinni. Toinen vaihtoehto on PVC pohjaiset värit, mutta koska ne eivät kuivu ilman kuumentamista, ovat ne todella sottaisia käyttää. Suosittelen alkuun vesiliukoisia.

- Pesuaine seulan pesuun. Haisee aivoja syövyttävälle.

- Raakkeli, vai miksi sitä nyt kutsutaankaan, eli se kuminen ”raappa” jolla väri vedetään seulan läpi paitaan.

- ”Painopöytä” eli tälläinen alusta jossa linkku johon painokehä kiinnitetään, kallis ja helpottaa hommia älyttömästi, mutta alussa ei kannattava ostos. Tämän rakensin itse teräspalkeista hitsailemalla..

- Paksua pahvia (ei muuten löydy oikein muualta kuin kirjapainoista tai mainospainoista.), paidan sisään jäykisteeksi siihen painettaessa, mutta tässä voi improvisoida, tulee vasta useampia samanlaisia paitoja painaessa todella aiheelliseksi.

- Sapluunojen tekoon kirkasta filmiä, veitsiä tms.. Tai vaikka puiden lehtiä pihalta.

Koska mulla oli tarkoitus painaa myös vähän isommin, tein nämä kaikki oikeastaan itse hitsaamalla jne.. Näin säästyi rahaa (tai meni sitä silti satoja euroja, mutta nytpä on hyvät vehkeet millä on hyvä lasettaa *iloinen*

Mutta jos tarkoitus on käyttää vain yhtä seulaa, niin kannattaa marssia kaupan tiskille.

Itse ostin kaikki roinat tukkuliikkeestä (www.sesoma.fi) ja jotain pientä olen hankkinut www.serivari.fi

Kannattaa myös huomioida, että ekalla kerralla menee varmasti pieleen, eli testaa ekaksi jollekin hukkakankaalle. Musta ja muut tummat paidat ovat siitä kenkkuja, että niihin joutuu painamaan useaan kertaan jos haluaa peittävän tuloksen. Pois lukien valkoinen PVC-pohjainen peittoväri, joka peittää kyllä kaikki kankaat.

Vähän sekavaa tekstiä saattaa olla, mutta kannattaa kysellä kaupasta.

--
Aeria Gloris

nostatus

#37 • • nostatus

Stresspill:
No kaikkein helpoimmalla pääset kun...
...
.., mutta kannattaa kysellä kaupasta.

Kiitos vinkeistä! Itseltäkin hitsihommat ja muut väkertelyt kyllä onnistuu, joten tarkoitus on kans tehdä mahdollisimman paljon välineistä itse. Katotaan nyt mitä saan aikaan...

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

#38 • • MrFate Guest
Osu tämmönen vanha aihe silmään. Onkos porukka jo saanut paitapainatukset kuntoon?
Ylläpidän itse www.paitashop.fi verkkokauppaa, josta voi kätevästi tilata esimerkiksi hupparin tai t-paidan omalla haluamallaan tekstipainatuksella. Tuotteet ovat erittäin laadukkaita ja hinta poljettu mukavan alhaiseksi :)
UnityF

#39 • • UnityF joo just se

MrFate:
Osu tämmönen vanha aihe silmään. Onkos porukka jo saanut paitapainatukset kuntoon?
Ylläpidän itse www.paitashop.fi verkkokauppaa, josta voi kätevästi tilata esimerkiksi hupparin tai t-paidan omalla haluamallaan tekstipainatuksella. Tuotteet ovat erittäin laadukkaita ja hinta poljettu mukavan alhaiseksi :)

mä kattelin pikaisesti... onko mahollista saada sellainen paita jossa lukis sekä rinnassa että hihassa?
Ja niissä lukis eri sanat... jos mahollista nostaako se hintaa paljon?

oli muuten kivat sivut ja varmasti aijon tilaa muutamia puseroita.. *joo* *juonittel*
#40 • • MrFate Guest

UnityF: mä kattelin pikaisesti... onko mahollista saada sellainen paita jossa lukis sekä rinnassa että hihassa?
Ja niissä lukis eri sanat... jos mahollista nostaako se hintaa paljon? oli muuten kivat sivut ja varmasti aijon tilaa muutamia puseroita.. *joo* *juonittel*

Tommoset hommat kannattaa pyytää tarjouspyyntönä suoraan saitilta. Joku hihapainatuksen lisääminen tekis varmaan tyyliin euron päälle :) Jos paitaa meinaa oikein käyttää, niin kannattaa ehdottomasti sitten panostaa vähän parempaan kuin halvimpaan.