Millä Ohjelmilla teette musiikkia?? [gallup lisätty]

488 posts, 25 pages, 177,375 views

zeip

#221 • • zeip
Fruityllä on tullu nyt joku pari kolme vuotta väsäiltyä...
+ jokunen VST-plugini, demoja ja reippahasti sampleja.

Ei tuolla varustuksella (ja näillä taidoilla *ding* ) mitään hitti biisejä tehdä, mutta omaksi ilokseni väsäilen...
Leif

#222 • • Leif Leppävaaran Random
Kyllä se aika peli se fruitti on! varsinkin ku pitempää väsää ni alkaa samaan siitä sitä parempaa tavaraa ulos. Ku sillä alotti oli helppoo mut sil voi näköjään myös jatkaa hyvin! nyt tulossa huomenna jo lääh puuh ihana ableton live ni pääsee värkkää piittiä reaalina!!!! JEE <3<3
Funktion

#223 • • Edited Funktion over 9000
Abletonilla et kyllä värkkää yhtään mitään biittiä.. Kyseessä on tosiaan sekvensseri, vaikkakin loistava, erilainen, ja aivan järjettömän hyvä sellainen.. Itse en tekis mitään ilman sitä.. joten älä poista fruityä.. Sen stepsequensseri on mulla ainakin erittäin ahkerassa käytössä.. Mutta tosiaan, takas ekan rivin sanomaan: Et kyllä sillä pysty biittiä väsään.. Paitsi onhan siinä tietysti Impulse "rumpumasiina" mutta se ei kyllä tosiaan iske hirveemmin muhun.. Ja sit vielä semmonen että vaikka Abletonilla reaaliajassa pystyykin clippejä lähetteleen ja niinpäin pois niin kyllä ainakin mulla itselläni on erittäin ahkerassa käytössä sen arrangement osio.. Ei riitä sormet/nopeus laukoon 25raidan clippejä just sillon kun ne pitäs! *hih* Mutta hyvä softa silti!

Ja vielä tähän ne ohjelmat:
Ableton LIVE! 4.0.3.
Fruity Producer Studio 5 (käytössä stepsequensseri)
Cubase SX
ACID pro 5 (turha)
SoundForge 7 (maailman paras äänenraiskauskapine)
Reaktor4 (joo, jos osais käyttää sitä)
joku 2miljoonaa vstplugaria/synaa/sampleria/efua, niistä tärkeimmät/enite käytössä:
Vanguard
Novation V-Station
Novation BassStation
Audiorealism Bassline
Bazzoid
Albino2
Albino
Korg LegacyPack
Ni Pro53
NI FM7
NI Absynth2
DiscoDSP Discovery 2.0
mdaEffectPack (uskomaton roundpanneri)
ja kaikkia freewaresynia, uskomattoman hyvää saundia!

Ja heti kun saan aikaseks ostan jonkun killeri midikiipparin että ei enää ikinä tarvi hiirellä piirrellä mitään käyriä prkl!
*kivatsulle*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

#224 • • nebula Guest
Fruity Loops v2.70 Pro, sillä on tähän asti selvitty... Ehkä joskus tulevaisuudessa otan jonkun uudemman version siitä... 'nuff said
zeip

#225 • • zeip

nebula:
Fruity Loops v2.70 Pro, sillä on tähän asti selvitty... Ehkä joskus tulevaisuudessa otan jonkun uudemman version siitä... 'nuff said

Oikeesti?? Onko tuossa 2.7:ssa ees pianorollia?
leka

#226 • • leka anteeksi olen eläin
fuityloopsilla ja monella pluggarilla.....

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

#227 • • Edited nebula Guest

zeip:
---
Oikeesti?? Onko tuossa 2.7:ssa ees pianorollia?
---

Ei mitään pianorolliin viittaavaakaan... Pelkkä sekvensseri, mihin saa nuotit laitettua ja ainooa syntsa on TS404+läjä fruityn omia efektejä. *hihu*

...2.70 on joku 5 tai 6 vuotta vanha versio muistaakseni, mutta olen vaan klikkiytynyt siihen aivan totaalisesti..*nauru*
:D

#228 • • Edited :D
Itselläni on oikeastaan vaan seuraavat aktiivikäytössä;

Acid Pro 5, jolla väsään kaikki raidat
Sound Forge 6, jolla editoidaan ja tehdään samplet.
Ableton Live 4 tais olla kans, mut ku ei o läppäriä,
niin ei juuri ole tullut käytettyä.
+ läjä sampleita.
johannyt

#229 • • johannyt helvetiac
reason 2.5, ihan just 3.0 :) lisäksi creative essentials for reason refill cd ja iso kasa ilmasia refillejä. reasonia oon käyttänyt 1.0 betasta alkaen, ja vaikka oon koittanu ties mitä softia niin mikään muu ei o tuntunu noin luontevalta tavalta tehdä musaa.
nomic

#230 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
en muista mitä tänne nyt oon listaillu mutta tällä hetkellä:
rauta...tai no...*blush* ... *lmao*
joku 1.7hgz prossulla varustettu kone [tästä nimi hiilivoimalaitos]
terratec phase 88 - äänikortti
casio ctk-601 *lmao* [pääsee ainaskin soittelee]
jomox - airbase 99

softaa
Cubase sx 2.2
Flstudio 4
ableton live 3.0

vst:t ja plugarit
Atmosphere
thrillme
sw trance pro
buzzin raverbi *hihu*
mashup
predatohm

+päälle iso läjä sampleja jotka on xi-formaatissa, 8bit 22khz *iloinen*
+toinen isompi läjä sampleja joka puolelta.
bad loop

#232 • • bad loop .idm setä

Funktion:
Abletonilla et kyllä värkkää yhtään mitään biittiä..
.. Ei riitä sormet/nopeus laukoon 25raidan clippejä just sillon kun ne pitäs! *hih* Mutta hyvä softa silti!

en mitenkään haluis kusta varpaille tai mitään mutta mutta sitten sun ableton skilzzit on äässist :)
abletonilla pystyy tekee hullui biittei samoin kuin millä muulla sekkarilla .. ja kyllä sä pystyt laukoo 25 klippii samaan aikaan ihan helposti .. kannattas lueskella loistavaa manuaalii mikä o messis.

ableton + reaktori + battery (tai impulse). siinä on kaikki mitä itsekunnioittava uugee artisti tarttee.
HS

#233 • • HS

T-mu:
Kellään mitään kokemuksia Cubase sx 3:sta?

Sen verran on et suosittelen.....*iloinen*
okiru

#234 • • okiru Outo Hervantalainen
Pikkuhiljaa alkaa lämmetä tälle Logic 5.5.1:lle ja kylkiäisenä muutama vst plugari (mm. atmosphere, vanguard, z3ta+, Absynth 2). Ennen pientä kokemusta Reason 2.5:stä ja Fruitystä. Kyllä tuo Fruity Loops on ihan provehje. Esimerkiksi Özgur Can tekee kaikki biisinsä sillä.
Vielä kun saisi jotain aikaseksi niin ois bra :p
T-mu

#235 • • T-mu Läskimooses

Snaggo:
piru vie, olen yllättynyt! jengi käyttää Fruitya! mä kun luulin että olen suomen ainoa n00bi joka sillä väsäilee..
3.56 käytös, waretettu :>
okiru:
Kyllä tuo Fruity Loops on ihan provehje. Esimerkiksi Özgur Can tekee kaikki biisinsä sillä.

Ja käsittääkseni myös keravan polkkaparonit Pain On Creation *hih*
bad loop

#236 • • bad loop .idm setä

okiru:
Pikkuhiljaa alkaa lämmetä tälle Logic 5.5.1:lle ..

ennenkun totaalisesti muutat logikki leiriin niin pitänee huomauttaa että 5.5 rupee jo näyttämään ikäänsä. useat uudemmat vst plugit ei enään toimi kunnolla, tosin logikissa on LOISTAVAT plugit ihan sisäänrakennettu.
suosittelen Sonar 4:sta kaikille jotka miettii logikista siirtymistä .. itse näen PUNAISTA kun käytän cubasea, siinä on logiikka kaukana ja joutuu nysväämään kaiken v*tun meininkii että saa yksinkertaista tavaraa aikaan.. tietenki jos ihmiset on tottunu siihen mikäs siinä. Sonar on huomattavasti helpompi, ja nopeampi käyttää .. ei tuu nysväämiset inspiraation eteen, ja helpompi käyttää ei tarkoita "huonompi kuin[mikätahansasekkari].
Miazu

#237 • • Miazu Päivänsäde
Itse tässä yritän päästä fruityn salaisuuksiin kiinni ja odotan innolla kun se aukee mullekkin:)
serotonot

#238 • • serotonot Paul Easy

bad loop:
---
okiru:
Pikkuhiljaa alkaa lämmetä tälle Logic 5.5.1:lle ..

---

ennenkun totaalisesti muutat logikki leiriin niin pitänee huomauttaa että 5.5 rupee jo näyttämään ikäänsä. useat uudemmat vst plugit ei enään toimi kunnolla, tosin logikissa on LOISTAVAT plugit ihan sisäänrakennettu.
suosittelen Sonar 4:sta kaikille jotka miettii logikista siirtymistä .. itse näen PUNAISTA kun käytän cubasea, siinä on logiikka kaukana ja joutuu nysväämään kaiken v*tun meininkii että saa yksinkertaista tavaraa aikaan.. tietenki jos ihmiset on tottunu siihen mikäs siinä. Sonar on huomattavasti helpompi, ja nopeampi käyttää .. ei tuu nysväämiset inspiraation eteen, ja helpompi käyttää ei tarkoita "huonompi kuin[mikätahansasekkari].

mä taas oon erimieltä tosta. itelle cubase on ollu nopein ja helpoin sekkari käytettäväks mitä on toistaiseks tullu vastaan. Mut kuten varmaan useaan kertaan on sanottu niin makuaisoitahan nää ei missään tapauksessa voi olla vaan omia absoluuttisia totuuksia :)
bad loop

#239 • • bad loop .idm setä
niinpä .. jotku o tottunu viiltää ranteita auki .. jotkut ei ;)
rjv

#240 • • rjv neuron tuoppi kiitos

T-mu:
---
Snaggo:
piru vie, olen yllättynyt! jengi käyttää Fruitya! mä kun luulin että olen suomen ainoa n00bi joka sillä väsäilee..
3.56 käytös, waretettu :>
okiru:
Kyllä tuo Fruity Loops on ihan provehje. Esimerkiksi Özgur Can tekee kaikki biisinsä sillä.

---

Ja käsittääkseni myös keravan polkkaparonit Pain On Creation *hih*

Kuulin myös juttuu et semmoset jätkät ku Concord Dawn tai Vector Burn käyttää fruitya myös :)

Niin ja, FL 5 on ihan eri juttu kuin 4.5.2. Tai no, ehkä vähän turhan suuri harppaus ottaa uusi versionumero, mutta onhan siinä uudet timestretch-algoritmit yms.