Millä Ohjelmilla teette musiikkia?? [gallup lisätty]

488 posts, 25 pages, 175,856 views

nomic

Posts: 4,120

#241 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Miazu:
Itse tässä yritän päästä fruityn salaisuuksiin kiinni ja odotan innolla kun se aukee mullekkin:)


varmasti aukee jos on mullekkin auennut osittain ;)
mutta sitten tuli iso paha cubase ja valloitti ääni-tehtaat tältä koneelta *ding* ... *iloinen*
Miazu

Posts: 815

#242 • • Miazu Päivänsäde

nomic:
---
Miazu:
Itse tässä yritän päästä fruityn salaisuuksiin kiinni ja odotan innolla kun se aukee mullekkin:)

---

varmasti aukee jos on mullekkin auennut osittain ;)
mutta sitten tuli iso paha cubase ja valloitti ääni-tehtaat tältä koneelta *ding* ... *iloinen*




Se taitaapi olla ihan hyvä softa mutta kylläpä tää ottaa vaa tääkin hieman aikaa mut sitte lupaan että lähtee *juonittel**täh**justjoo*
Funktion

Posts: 1,720

#243 • • Funktion over 9000

bad loop:
en mitenkään haluis kusta varpaille tai mitään mutta mutta sitten sun ableton skilzzit on äässist :)
abletonilla pystyy tekee hullui biittei samoin kuin millä muulla sekkarilla .. ja kyllä sä pystyt laukoo 25 klippii samaan aikaan ihan helposti .. kannattas lueskella loistavaa manuaalii mikä o messis.



Seelvä.. Se on hyvä että suora puhe on kunniassa..

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

rec

Posts: 2,923

#245 • • rec

Keniro:
Nooh, tällä hetkellä ei oo muuta kun Fl.4 Studio (producers edition) ja suuri läjä bonus sampleja ja plugineja mut piakkoin pitäs kaverilta tulla reaktor, z3ta+ ja absynth.. Prkl kun ois kunnon kone niin vois alkaa niittään reasonilla tosissaan *täh*



Veikkaan ettet oikeesti tiedä, että mitä tarkoitetaan OIKEASTI "suurella bonus läjällä sampleja ja plugineja! Reaktor, z3ta ja bsynth, sekä kaikki ne joita luulet että ovat tuoreita on koluttu jo moneen kertaan saundi saundilta läpi! *nauru*

Mainostanpa tässä samalla, että monella ei taida olla Drumkits from Hell volumet 1-3, jonka yhden volumen pakettikoko oli "joitakin" gt:ja! *piis**nauru**nauru**nauru*
rjv

Posts: 731

#246 • • rjv neuron tuoppi kiitos

Charly RePanic:
Mainostanpa tässä samalla, että monella ei taida olla Drumkits from Hell volumet 1-3, jonka yhden volumen pakettikoko oli "joitakin" gt:ja! *piis**nauru**nauru**nauru*



mielenkiintoista.
mulla vie kai yhteensä kaikki samplet muutaman gigan. menis hermot jos pitäis miljoonan basarin ja snaren joukosta etsiä just ne parhaat soundit.

mulle riittää muutama breikki, yks atmosamplecd, v-station ja z3ta.
enrg

Posts: 2,040

#247 • • enrg
hiljast on koluta z3ta:n soundeja hetkessä läpi.. ellei puhu sit pelkistä preseteistä.
Juhgu

Posts: 7,921

#248 • • Juhgu Virnistelijä

enrg:
hiljast on koluta z3ta:n soundeja hetkessä läpi.. ellei puhu sit pelkistä preseteistä.


Ja niissäkin menee tovi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

hrdkvr

Posts: 3,929

#249 • • hrdkvr KURGO
ja lähetään nyt siitä että z3ta on yksi voimakkaimmista plugareista.... varsinkin 2x oversamplella
eikä ne ole aina preseteistä kiinni.. voihan niitä omiakin soundeja tehä jos rupee tylsyys iskee

ja reaktor 4 olen kuullut aidoimman jp8080 jäljitelmän

ja mitä tulee rumpusampleihin niin niitäkin voi sit tehä itte..
lähetään nyt siitä olettamasta että aika suuri osa on tehty plain 909 soudeista tyyliin leikka liima ja leyeroi ja efuta

et keniro.. ota vastaan vaan ; )

--
-keep it hard-

darkfr

Posts: 232

#250 • • darkfr d:play
fruity on pyöriny pääasiassa viime aikoina kyllä koneella, rewirellä cubaseen tai ilman, tosin toi fruityn rewire cubaseen syö niin saatanasti konetehoa että välillä on pakko vähän kierrellä tästä aiheutuvia ongelmia.

--
4/4

nomic

Posts: 4,120

#251 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

rjv:
mielenkiintoista.
mulla vie kai yhteensä kaikki samplet muutaman gigan. menis hermot jos pitäis miljoonan basarin ja snaren joukosta etsiä just ne parhaat soundit.

mulle riittää muutama breikki, yks atmosamplecd, v-station ja z3ta.



itelläni oli tämä sama ongelma. päätinpä sitten käyttää aikaa ja luoda aluksi pääkansiot: snaret, kickit, clapit jne...
sen jälkeen niihin alihakemistot esim: 909, 808, 707, 303 *nauru* ..että tietää minkälaisia ääniä löytyy mistäkin.
siitäkin voi sitten tietysti jatkaa luomalla vaikkapa kickin 909-kansioon vaikkapa kickin tyylin "pumppaus, napakka, särö jne.."
meneehän tossa aikaa, mutta sen saa siinä vaiheessa takaisin kun itse biisin alkaa etsimään ääniä. *hymy*
rec

Posts: 2,923

#252 • • Edited rec

enrg:
hiljast on koluta z3ta:n soundeja hetkessä läpi.. ellei puhu sit pelkistä preseteistä.



Ei niillä preseteillä saundeja tehäkkään... kuka raaskisi edes tehdä?! z3ta on itseasiassa syna, jonka koluaa kyllä varmasti hetkessä läpi, mikäli on oikeasti kiinnostunu äänitaiteesta enemmänkin! *hymy*

Koskee toki myös muitakin synia! *iloinen*
jivamukti

Posts: 213

#253 • • Edited jivamukti
Kuunnelkaapa edesmenneeseen Ultrabeat -trackergroupiin kuuluneen Symbioten psytrance EP, joka on tuotettu trackerilla ja peräisin vuodelta 97. Biisit alkup. mod-formaatissa, soivat WinAmpissa suoraan:

ftp://ftp.innerverse.com/u-symep.zip

Biisejä on kaksi, 16 ja 22 min pituudeltaan. Äänenlaatua arvioidessa kannattaa huomioida samplejen ei-cd-laatuinen taso (WinAmpilla voi katsoa niiden bitraten, mutta ei sampleratea). Muutamassa kohtaa ääniä on hieman liikaa ja kokonaisuus puuroutuu. En tosin ole varma, soittaako WinAmp kaiken oikein, koska se ei ole trackeri. Joka tapauksessa kappaleet ovat loistavan eeppisiä ja omaperäisiä. Hifi-versioina ne olisivat varmoja klassikkoja ja ikimuistoisia setin viimeisiä tanssilattialla.


Muita Ultrabeatin julkaisuja:

http://www.goatrance.de/goacidia/goacidia/SOUNDS.html

Niistä suosittelen Matrix Cubedin Robotic-julkaisua, trackerkamaa sekin:

ftp://ftp.innerverse.com/u-robot.zip

Aito tracker biisien taatusti oikeaan soittamiseen löytyy esim. osoitteesta www.madtracker.org

Edit: WinAmp soittaa ainakin Phantasmagorian sittenkin paremmin kuin MadTracker, mutta biisi kuulostaa filteröidultä.

--
When rain dries, clouds form.
When clouds moisten, rain forms.

JayFish

Posts: 36

#254 • • JayFish
Cubase + järjetön läjä VTS-kamaa, Reason lähinnä sättäykseen, koska imee vaan WAV ja AIFF eikä mitää tukea VST:lle. Jos jotain väsätään Reasonilla, ni sekut lennätetään Cubaseen. Käsittelyyn, analysointiin ja masterointiin WaveLab.
Avatar
#255 • • . Guest
Fruityloops 4 +vsti synia sekä reason 2.5
MarQ

Posts: 11

#256 • • MarQ Ärsyttävä massateini
Mad- ja Modplugträkerillä tulee työstettyä kaikenlaista... Kaikenlaisia VST-pluggareita ja valtavat instrugalleriat.
Placeboman

Posts: 142

#257 • • Placeboman
Cubase sx2,Reason 2.5,T-racks,Wavelab 5 ja Direct x/Vst sälää...........

--
Don´t forget to be the way you are......

CM

Posts: 1,507

#258 • • Edited CM
Logic Pro 7.0.1 + muutama AU ja ympärillä hardwarea. Logicin 7.1 päivitys lähtee ostoon heti. Logicissa on hävyttömän hyvät plugit ja käytän paljon pelkkiä sämplejä, joten ei oo AU:ta paljon tullu tarvittua.
JayFish

Posts: 36

#259 • • JayFish

Mainostanpa tässä samalla, että monella ei taida olla Drumkits from Hell volumet 1-3, jonka yhden volumen pakettikoko oli "joitakin" gt:ja!



Löytyy kaikki levyt. Tosin, käytän itse DFH 2:sta, koska se on näppärämmän kokoiseksi rakennettu NI Intakt -pohjalla suoraan VSTi:ksi. Tähän on muutama hyvä päivityskin. Saa helmeä jälkeä yhdessä RealGuitarin tai Virtual Guitaristien kanssa. Jos on >2G muistia, koska kunnon paketti kun vie helposti RG + DFH >= 1GB.

Itelläni on pakkomielle kerätä kaikkee musaan liittyvää krääsää, joita tosin myös käytän ja on muutenkin kiva kokeilla ja kikkailla kaikella uudella softalla. Ja kyllä sitä on kertynytkin...

itelläni oli tämä sama ongelma. päätinpä sitten käyttää aikaa ja luoda aluksi pääkansiot: snaret, kickit, clapit jne...
sen jälkeen niihin alihakemistot esim: 909, 808, 707, 303 *nauru* ..että tietää minkälaisia ääniä löytyy mistäkin.
siitäkin voi sitten tietysti jatkaa luomalla vaikkapa kickin 909-kansioon vaikkapa kickin tyylin "pumppaus, napakka, särö jne.."
meneehän tossa aikaa, mutta sen saa siinä vaiheessa takaisin kun itse biisin alkaa etsimään ääniä. *hymy*



Word! Järjestely on kaiken A&O. Ja valmiistakin biisistä löytyy sikana uusia soundeja. Mun 'Samples' -roottihakemiston alla on >7000 hakemistoa ;)

Kellään mitään kokemuksia Cubase sx 3:sta?



Ei mitenkään paljon, mutta pintapuoliselle raapimiselle ei mitään ihmeellistä. Jos sitä tosissaan käyttään muuhunkin kuin sämplejen lätkimiseen raidoille, ni hyviä parannuksia ja ominaisuuksia löytyy kosolti.
Indigo

Posts: 918

#260 • • Edited Indigo
Lähes pelkästään Pro Toolsia. Cubasea on tullut käytettyä VST-softasynia ohjaillessa.

...ja offtopic...

Tulin huomanneeksi että tähän topicciin kirjoittaneista 99% on miespuolisia. *ding*