81 posts, 5 pages, 23,720 views
Anteeksi nyt jos sanon suoraan, mutta... ja askan vitut on. Kiksu on enintään yksi alalaji melodiselle trancelle, joka se taas on vain yksi trancen alalaji. Vähän sama kuin toteaisin että tekno on sama kuin monoraita hardcore sama kuin polkka.Pete Input:
Kiksu on kutsumanimi Trance:lle.
Ei-juustoisen ja juustoisen trancen ero on hieman kuin vertaisi jotain tyyliteltyä balladia Celine Dionin My Heart Will Go On:iin. Tehty varmasti niin sokeriseksi, valmiiksi pureskelluksi ja teennäisen mahtipontiseksi, että kolahtaa kaikkiin yhtä varmasti kuin Backstreet Boys 8v tyttöön, muttei kuitenkaan yleensä sisällä mitään omaperäistä tai uutta.Hyzenthlay:
Ja juustoisuuden kiksusta puhuttaessa olen käsittänyt ikäänkuin kiksun ominaisuuksien liioitteluksi.
pHaze:Ei-juustoisen ja juustoisen trancen ero on hieman kuin vertaisi jotain tyyliteltyä balladia Celine Dionin My Heart Will Go On:iin. Tehty varmasti niin sokeriseksi, valmiiksi pureskelluksi ja teennäisen mahtipontiseksi, että kolahtaa kaikkiin yhtä varmasti kuin Backstreet Boys 8v tyttöön, muttei kuitenkaan yleensä sisällä mitään omaperäistä tai uutta.
pHaze:
---
Pete Input:
Kiksu on kutsumanimi Trance:lle.
---
Anteeksi nyt jos sanon suoraan, mutta... ja askan vitut on. Kiksu on enintään yksi alalaji melodiselle trancelle, joka se taas on vain yksi trancen alalaji. Vähän sama kuin toteaisin että tekno on sama kuin monoraita hardcore sama kuin polkka.
Charly RePanic:
Täähän on ihan naurettavaa touhua, sanoisin. Henk. koht. mulle ainakin kaikki mitkä kuulostaa perus-trancelta on kiksua, melodista ja suht kevyttä mazkua, eli shittiä!!!!
JussiS:
---
Charly RePanic:
Täähän on ihan naurettavaa touhua, sanoisin. Henk. koht. mulle ainakin kaikki mitkä kuulostaa perus-trancelta on kiksua, melodista ja suht kevyttä mazkua, eli shittiä!!!!
---
Alun perin Tapsahan määritteli kiksun juurikin about tällaiseksi, mutta ei se silti tarkoita, että kaikki trance olisi kiksua. On myös tranaa [tm]
Salla:
---
bansq:
b(mikkee se helvetin 4/4-tahti sit on? 4 iskua tahdissa? ).
---
kyllä juuri näin. se on perustahti laji, toinen perus juttu on 3/4 tahtilaji, mikä taas on kolme iskua tahdissa, eli valssi
---
Ja vielä, se proge. Progressiivista = edistyksellistä, mutta mistä sen huomaa tai kuulee?
[muokattu 12.11.2003 10:10]
---
olis kiva tietää minkä erikoisominaisuuden takia proge on juurtunut myös 'konemusiikkiin', koska sehän on kuitenkin lähtöisin rokkipuolelta jo kymmenien vuosien takaa.
Muuten tää kaikki genre brassailu on suhteellisen turhaa ja jopa ehkä sekoittavaakin jos mennään näiden perusgenrejen ohi, eli niiden mitkä on jo pitkällä aika välillä vakiinnuttaneet asemansa (trance, techno, hard house, house ja nää perusjutut).
Mun mielestä eri kutsumatyylit samalle musatyylille (tai siis mikä korvaan kuulostaa samalta musatyyliltä,mutta ehkä vain jotkut näihin näennäisgenreihin erikoistuneet osaavat eron tehdä) johtuu yksinkertaisesti siitä syystä, että eri ihmiset esim eri maissa (ja siellä vielä eri puolilla maata) kutsuu asioita eri nimillä. Esimerkkinä tästä, että siellä mistä mä oon kotoisin, se sokerilla kuorutettu, hilloa sisältävä lättänä munkin tapainen juttu mitä torilla myydään on MunkkiPossO ja näin tuskin on koko maassa
Charly RePanic:
---
pHaze:
Anteeksi nyt jos sanon suoraan, mutta... ja askan vitut on. Kiksu on enintään yksi alalaji melodiselle trancelle, joka se taas on vain yksi trancen alalaji. Vähän sama kuin toteaisin että tekno on sama kuin monoraita hardcore sama kuin polkka.
---
Kivaa luettavaahan.. no ei.. huijasin! Naurettavaa, pätekää ihmiset, pätekää!!!
Charly RePanic:
3/4 tai vastaavasti enemmän käytetty 7/8 on gabber tahti! *pakkomaininta*
alien:
---
Charly RePanic:
---
pHaze:
---
Kivaa luettavaahan.. no ei.. huijasin! Naurettavaa, pätekää ihmiset, pätekää!!!
---
here we go *iihhih*
kaikilla on varmaan omat käsityksensä kiksusta jne.. mut imo. jonkun astral projectionin voisin luokitella tranceks ja esim. Oakenfoldin joitain vanhempia settei mitä oon kuullut. Sit taas jotain AvB:n tai tieston tai varsinkin TAB:n uusimpia settei vois jo kutsua kiksuks. Eli melodista trancea, missä kuuluu myös usein nais vokaalia.
[muokattu 12.11.2003 18:35]
JussiS:
---
Charly RePanic:
---
3/4 on valssin tahti, ja 7/8 on sitä, kun rumpali ei osaa laskea. Kumpaakaan ei voi vakavalla naamalla tanssia ilman nyrjähdyksiä
JussiS:
---
Charly RePanic:
---
3/4 on valssin tahti, ja 7/8 on sitä, kun rumpali ei osaa laskea. Kumpaakaan ei voi vakavalla naamalla tanssia ilman nyrjähdyksiä
Charly RePanic:
[jees poks]
Lost-Soul:
---
JussiS:
---
Charly RePanic:
---
---
Kyl mä tosta JussiS määritelmästä enemmän pidän. Jos alkaa soittamaan pienoo tai jotain muuta kivaa soitinta, ni kyl helpommin löytää sieltä juuri tuon 3/4 tahdin kuin 7/8.
Charly RePanic:
*vääntää rautalangasta*
Se on sama asia, mutta puolet pidempi.. suosittelen musiikin tekemistä. Gabberissa 3/4 ja 7/8 ei vaikuta, kuin rumpukomppeihin.. pääasiassa!
alien:
varsinkin TAB:n uusimpia settei vois jo kutsua kiksuks. Eli melodista trancea, missä kuuluu myös usein nais vokaalia.
Neuro:
Käsitteen alkuperä on yksinkertaisesti tahtilaji 4/4. Joka on joskus musiikkiteoriaan perehtynyt, ymmärtää ton ihan helposti. Ehkä yksinkertaisimpia perusasioita musiikissa. Muiden on turha miettiä tollasta asiaa kun ei sillä oo mitään merkitystä.
JussiS:
Ei se oo tuplasti pitempi, koska sillon toi kahdeksasosabiitti olis 6/8 joka kirjoitettais musiikin ja matematiikan sääntöjen mukaan 3/4.