määrittele genre

81 posts, 5 pages, 22,599 views

typ0

Posts: 1,892

#1 • • typ0 syntax error
mihin määrität hardtrancen? entä freeformin? mikä erottaa hardtrancen ja nu-nrg:n keskenään?

kerro se ja kaikki muut genret mitä tiedät yritetään selvittää tämä asia *nauru*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Andy

Posts: 1,019

#2 • • Andy
aiaiai...vaarallinen topicci..hehe :D

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

welmu

Posts: 282

#3 • • welmu
pitää esittää pitkään kehittelemä teoreemani myös täällä:

kaikki musiikkityylit pohjautuvat polkkaan.
typ0

Posts: 1,892

#4 • • typ0 syntax error


welmu
pitää esittää pitkään kehittelemä teoreemani myös täällä:
kaikki musiikkityylit pohjautuvat polkkaan.



todella *nauru*


ZRO
aiaiai...vaarallinen topicci..hehe :D



joo mut mielestäni myös kaivattu koska oon monen kans keskustellu aiheesta ja ei asiasta oo päästy yhteisymmärrykseen, niin tän topicin pistäminen ehkä hieman helpottais asiaa =)*nauru*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

diorite

Posts: 437

#5 • • diorite 180+


joo mut mielestäni myös kaivattu koska oon monen kans keskustellu aiheesta ja ei asiasta oo päästy yhteisymmärrykseen, niin tän topicin pistäminen ehkä hieman helpottais asiaa =)*nauru*



tai sitten päinvastoin...

--
Kuka? Minäkö?

typ0

Posts: 1,892

#6 • • typ0 syntax error
kerro ihmees jos se on sulle selkee enkai mä muute tätä ois laittanu jos se ei ois selkee

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

diorite

Posts: 437

#7 • • diorite 180+

typ0:
kerro ihmees jos se on sulle selkee enkai mä muute tätä ois laittanu jos se ei ois selkee



ei todellakaan oo selkee...sen takii epäilen tuleeko siihen selvyyttä ollenkaan!

--
Kuka? Minäkö?

typ0

Posts: 1,892

#8 • • typ0 syntax error
aivan =) sen takia pistin tän et tää lois keskustelua ja kun monta ihmistä pohtii siitä tulee joko päänsärky kaikille tai sit se tuo hieman lisävaloa asiaan *nauru* elelen ton jälkimmäisen toivos *nauru*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

diorite

Posts: 437

#9 • • diorite 180+
itsekin olen tyytyväinen jos asiaan saadaan jotain selvyyttä mutta epäilen silti että mielipiteitä tulee olemaan yhtäpaljon kuin niiden esittäjiäkin. Mutta tottakai olen \”totuuden\” puolella. *nauru*

--
Kuka? Minäkö?

typ0

Posts: 1,892

#10 • • typ0 syntax error
*nauru* rakentava keskustelu on aina paikallaan *nauru*

mut nyt mä pakenen nukkumaan ettei rupee liian filosofista tekstiä tulemaan...

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Viltsu

Posts: 2,010

#11 • • Viltsu noname
”bad music has no soul, but there's also bad soul music”

nothing else matters.. ;P

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Avatar
#12 • • yana Guest

Puistokemisti:
joskus sen genren saattoi ehkä helposti määritelläkkin, mut nykyään kuulee kaikessa vähän kaikkee.



johtuu siitä että alagenrellä on aluksi suht selkeä määritelmä. kuitenkin eri biisit eivät välttämättä mene yhteen laatikkoon, vaan vivahteita alkaa tulla enemmän johonkin suuntaan jolloin raja hämärtyy, termiä käyttävät tyypit joilla ei ole välttämättä tiedossa alkuperäisiä määreitä ja näin koko käsite elää. erityisesti näin tapahtuu helposti alueellisesti melko rajatuilla termeillä, tjeu monoraita, kikkelitranse, piripolkka.
bansq

Posts: 931

#13 • • bansq leftfield winger.
Jep, tosiaan olis hauska tietää määritelmiä laitteiden, (esmes rumpukoneet, gabbaa 303sella ja 909:llä? right?) biittejen (mikkee se helvetin 4/4-tahti sit on? 4 iskua tahdissa? *ding*) ja muiden nyanssejen välillä.

Mikä tekee trancesta kiksua, ja vielä kiksusta juustoa? Valio? Ylikulutetut ulinastringit ja naisvokaalit? Ja vielä, se proge. Progressiivista = edistyksellistä, mutta mistä sen huomaa tai kuulee?

Musiikin teoriaan ja vielä tarkemmin konemusiikkiin tutustuneet voisivat avautua tästä, lyömällä linkkejä ja lähteitä opettamaan ihmisille että ei se Darude polkkaa tee. Vai tekeekö? *vink*

[muokattu 12.11.2003 10:10]

--
plip goes on.

Viltsu

Posts: 2,010

#14 • • Viltsu noname

bansq:
Mikä tekee trancesta kiksua, ja vielä kiksusta juustoa?[muokattu 12.11.2003 10:10]



Kiksu ==laiteteholla väännettyä Trancea

Juusto == huonolla maulla väännettyä kiksua

[muokattu 12.11.2003 10:18]

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Pete Input

Posts: 454

#15 • • Pete Input Asiantuntija

_0x79616E61:
---
Puistokemisti:
joskus sen genren saattoi ehkä helposti määritelläkkin, mut nykyään kuulee kaikessa vähän kaikkee.
---


johtuu siitä että alagenrellä on aluksi suht selkeä määritelmä. kuitenkin eri biisit eivät välttämättä mene yhteen laatikkoon, vaan vivahteita alkaa tulla enemmän johonkin suuntaan jolloin raja hämärtyy, termiä käyttävät tyypit joilla ei ole välttämättä tiedossa alkuperäisiä määreitä ja näin koko käsite elää. erityisesti näin tapahtuu helposti alueellisesti melko rajatuilla termeillä, tjeu monoraita, kikkelitranse, piripolkka.



AAMEN!
Menkää jutun alkulähteille, sieltä se löytyy...

--
Input Sessions

Pete Input

Posts: 454

#16 • • Pete Input Asiantuntija

bansq:

Mikä tekee trancesta kiksua, ja vielä kiksusta juustoa?*



Kiksu on kutsumanimi Trance:lle.
Juusto tarkoittaa sitä, että se kyseinen raita on silloin liian pop.

--
Input Sessions

John

Posts: 1,384

#17 • • John Lauma

bansq:
mikkee se helvetin 4/4-tahti sit on? 4 iskua tahdissa? *ding*



Suora biitti. Käsitteen alkuperää en tiedä.

[muokattu 12.11.2003 12:28]

--
Fancy some cheese, Gromit?

User

Posts: 135

#18 • • User
Mun mielestä ei kannata liikaa miettiä et mihin genreen joku biisi kuuluu. Hyvä biisi voi yhdistellä monta genreä. Genret on keksitty vaan helpottamaan biisin kuvailua.
User

Posts: 135

#19 • • User

dab:
---
bansq:
mikkee se helvetin 4/4-tahti sit on? 4 iskua tahdissa? *ding*

---


Suora biitti. Käsitteen alkuperää en tiedä.

[muokattu 12.11.2003 12:28]



Käsitteen alkuperä on yksinkertaisesti tahtilaji 4/4. Joka on joskus musiikkiteoriaan perehtynyt, ymmärtää ton ihan helposti. Ehkä yksinkertaisimpia perusasioita musiikissa. Muiden on turha miettiä tollasta asiaa kun ei sillä oo mitään merkitystä.
Sallakat

Posts: 2,220

#20 • • Sallakat jungle, baby !

bansq:
b(mikkee se helvetin 4/4-tahti sit on? 4 iskua tahdissa? *ding*).


kyllä juuri näin. se on perustahti laji, toinen perus juttu on 3/4 tahtilaji, mikä taas on kolme iskua tahdissa, eli valssi *hymy*


Ja vielä, se proge. Progressiivista = edistyksellistä, mutta mistä sen huomaa tai kuulee?

[muokattu 12.11.2003 10:10]



olis kiva tietää minkä erikoisominaisuuden takia proge on juurtunut myös 'konemusiikkiin', koska sehän on kuitenkin lähtöisin rokkipuolelta jo kymmenien vuosien takaa.

Muuten tää kaikki genre brassailu on suhteellisen turhaa ja jopa ehkä sekoittavaakin jos mennään näiden perusgenrejen ohi, eli niiden mitkä on jo pitkällä aika välillä vakiinnuttaneet asemansa (trance, techno, hard house, house ja nää perusjutut).
Mun mielestä eri kutsumatyylit samalle musatyylille (tai siis mikä korvaan kuulostaa samalta musatyyliltä,mutta ehkä vain jotkut näihin näennäisgenreihin erikoistuneet osaavat eron tehdä) johtuu yksinkertaisesti siitä syystä, että eri ihmiset esim eri maissa (ja siellä vielä eri puolilla maata) kutsuu asioita eri nimillä. Esimerkkinä tästä, että siellä mistä mä oon kotoisin, se sokerilla kuorutettu, hilloa sisältävä lättänä munkin tapainen juttu mitä torilla myydään on MunkkiPossO ja näin tuskin on koko maassa *ding**pupu*