määrittele genre

81 posts, 5 pages, 22,818 views

Rocca

Posts: 3,064

#41 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Mul rittää et tunnistaa sen mitä kuuntelee elikkä \”POLKKA\”niin sanotusti...Mikä käsittelee mun mielestä genret...Hard Trance,Hard House, Nu Nrg, Hard Nrg,Freeform,Hard Techno ja Hc(Jossain tapuksissa riippuu piisistä)Ja KAIKKI MUISTAKAA TÄMÄ ON HENK. KOHT. MIELIPIDE...Mutta kertokaa tarkemmin itse millä laajuudella käsittelette sanan POLKKA...*joo**joo**super**sydän**pupu**piis*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Riku

Posts: 3,187

#42 • • Riku The Little Prince

Charly RePanic:
Täähän on ihan naurettavaa touhua, sanoisin. Henk. koht. mulle ainakin kaikki mitkä kuulostaa ”perus-trancelta” on kiksua, melodista ja suht kevyttä mazkua, eli shittiä!!!!

No sä ainakin olet ihan täynnä shittiä. Mikäköhän tän sun viestin pointti oli, todistaa oma täydellinen tietämättömyytesi?

Trance on yksi elektronisen musiikin ”päälajeista” paremman sanan puutteessa. Kuten house, tekno yms. Sen alle kuuluu siis lukuisia muita tyylilajeja. Tuo väläytyksesi on yhtä naurettava kuin jos sanottaisiin että rokki on speed metallia. Sinä et ilmeisesti ole tietoinen että trancea on ollut olemassa jo kauan ennen For An Angeliä.

Kivaa luettavaahan.. no ei.. huijasin! Naurettavaa, pätekää ihmiset, pätekää!!! *nauru**nauru**nauru*

Jos joku tietää enemmän asiasta kuin sinä, niin tämä ainoastaan pätee koska sinun itsetuntosi ei kestä myöntää ettet tiedä kaikkea?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#43 • • Riku The Little Prince

Charly RePanic:
Astral Projection on GOAaa.. ensimmäinen levy taisi tulla jo vuonna -96 ja silloin tunnettiin ”raskaamman trancen käsite”, vai miten sen nyt lehdestä luinkaan...

Tässä kohtaa oli pakko repeillä. Nyt sattui pilkka pahasti omaan nilkkaasi. Goan lyhentämätön nimihän on nimenomaan goatrance. Vai unohdettiinko tämä mainita siinä lehdessä josta olet kaikkitietävyytesi hankkinut? *nauru* Ja tuo ”jo vuonna -96”, ei hyvä jumala :DDD Ihanko oikeasti ”jo”? Voisit kelata kalenteria vielä aika monta vuotta tuosta taaksepäin jos haluat selvittää milloin trancen käsite on syntynyt. Tuosta aiemmasta trancesta kuuluisimpia esimerkkejä taitavat olla mm. sellaiset legendaariset labelit kuin Harthouse ja Eye-Q täynnä, suosittelen tutustumaan.

goa ja trance poikkeaa monellakin tavalla, joku muu selittäköön sen, mutta ALIEN sulle sellanen, että esim. ”Astral Projection” ja ”Paul Oakenfold” rinnakkain, niin huomaat että AP:n saundi on paljon fätimpi ja raskaampi, kuin taas ”P.O.:n” joka on kliinistä ja kevyttä. Näin yhden esimerkin mainitakseni... joku muu saa jatkaa!

Voisin naureskella taaskin lisää =) Paul Oakenfold on tehnyt paljon goamatskua ennen tätä kiksukauttaan, mutta siitäkään sinä et selvästi ole tietoinen.

Kaiken kaikkiaan, auot täällä vittumaiseen ja omahyväiseen sävyyn muille päätäsi asiasta josta et ole alkuunkaan perillä. Noh, ainakin me muut saamme hupia ja naurunaihetta.

[muokattu 12.11.2003 21:29]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#44 • • ALIEN Guest

_0x79616E61:
tabihan o aina ollut esimerkillinen kiksu dj ;)



ja toivottavasti tulee jatkossakin olemaan. Siinä suhteessa olen aina luottanutkin tabiin.... =)
fantazia

Posts: 329

#45 • • fantazia
erm pakko sanoo, että 90% tietämistäni gabber biiseistä (old ja nu) sisältävät tasabiitin... ja itse myös soitan/teen tätä nu-gabbaa *piis* . btw. aika turha topic
CodeBlind

Posts: 69

#46 • • CodeBlind

pHaze:
---
Pete Input:
Kiksu on kutsumanimi Trance:lle.
---
Anteeksi nyt jos sanon suoraan, mutta... ja askan vitut on. Kiksu on enintään yksi alalaji melodiselle trancelle, joka se taas on vain yksi trancen alalaji. Vähän sama kuin toteaisin että tekno on sama kuin monoraita hardcore sama kuin polkka.



Hei onkohan näitä käsitteitä \”kiksu\” ja \”polkka\” olemassa esimerkiksi englanniksi? Tai vastaako ne suoraan joidenkin genrejen yleisesti tunnettuja (?) nimiä? Vai onko vain niin, että ne on suomalaisen \”scenen\” ihan omia \”käsitteitä\”, joita kaikki käyttävät omilla henkilökohtaisilla tavoillaan?

Hyvä topicci, oon pitkään ihmetelly näitä asioita, mut en oo kehdannut kysyä... *nauru*
fantazia

Posts: 329

#47 • • fantazia
polkkaa lähinnä taitaa olla 'hard dance' joka käsittää kaikki eri ”hard-” lajit... lukuunottamatta hard corea ja hardacid jne tiedätte kai ;)
CodeBlind

Posts: 69

#48 • • CodeBlind

Salla:
---
bansq:
b(mikkee se helvetin 4/4-tahti sit on? 4 iskua tahdissa? *ding*).
---

kyllä juuri näin. se on perustahti laji, toinen perus juttu on 3/4 tahtilaji, mikä taas on kolme iskua tahdissa, eli valssi *hymy*


---

Ja vielä, se proge. Progressiivista = edistyksellistä, mutta mistä sen huomaa tai kuulee?

[muokattu 12.11.2003 10:10]

---


olis kiva tietää minkä erikoisominaisuuden takia proge on juurtunut myös \'konemusiikkiin\', koska sehän on kuitenkin lähtöisin rokkipuolelta jo kymmenien vuosien takaa.



Rokkipuolelta oon asian käsittänyt niin, että progessa ominaisena piirteenä on, että tahtilaji vaihtuu usein. Ja saattaa vaihtua tosi monimutkaisillakin tavoilla, ja pahimmissa kikkailubiiseissä suunnilleen joka tahdin jälkeen. Ja välillä eri soittimet eri tahtilajeissa. Tästä kai hyvinä esimerkkeinä esim. Rush tai King Crimson. Mut tää ei kyllä enää kuulu tälle saitille...

Ja tämä taas saa ihmettelemään, että mitä oikein on Breaks? Onko se juuri sitä, missä tahtilaji (ja biisi?) vähänväliä \”katkeaa\”? Silleen tosi rasittavasti...
fantazia

Posts: 329

#49 • • fantazia
jos breakbeattia tarkoitat niin siinä on vain se ero, että se ei ole tasabiittiä vaan rikkobiittiä. ei todellakaan katkeile... ps en jaksa nyt selostaa mikä ero on tasabiitillä ja rikkobiitil...
juice

Posts: 852

#50 • • juice Team Sika
Tää on mulle kanssa aika hämärää aluetta.
Mitäs eroa on breakbeatilla ja twostepilla (en ees osaa kirjottaa noita oikein)?
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#52 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
joku ahkera voisi tehdä tollaset muistakin genrejen alaluokista...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Vivo

Posts: 178

#53 • • Vivo
Enemmän tai vahemmän oikeita vastauksia edellämainittuhin kysymyksiin:
Ishkur's Guide to Electronic music

Sivulta löytyy myös näytteitä monista tyyleistä

[muokattu 13.11.2003 01:02]

--
one foot in the rave

Andy

Posts: 1,019

#54 • • Andy

Pete Input:
---
bansq:

Mikä tekee trancesta kiksua, ja vielä kiksusta juustoa?*

---


Kiksu on kutsumanimi Trance:lle.
Juusto tarkoittaa sitä, että se kyseinen raita on silloin liian pop.


..yleinsä euromolli-ja duurimelodista tai ”euro(pop)trancea” josta irtoaa omalle fanikansalle hyvät KIXIT..?

:) ..tää on kyl aek ”pelottava topicci”..

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Andy

Posts: 1,019

#55 • • Andy

pHaze:
---
Pete Input:
Kiksu on kutsumanimi Trance:lle.
---
Anteeksi nyt jos sanon suoraan, mutta... ja askan vitut on. Kiksu on enintään yksi alalaji melodiselle trancelle, joka se taas on vain yksi trancen alalaji. Vähän sama kuin toteaisin että tekno on sama kuin monoraita hardcore sama kuin polkka.



yess..go go!!! :D

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Andy

Posts: 1,019

#56 • • Andy

JussiS:
---
Charly RePanic:

3/4 tai vastaavasti enemmän käytetty 7/8 on gabber tahti! *hymy* *pakkomaininta* *hih*

---

3/4 on valssin tahti, ja 7/8 on sitä, kun rumpali ei osaa laskea. Kumpaakaan ei voi vakavalla naamalla tanssia ilman nyrjähdyksiä *iloinen*



hmmm...

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Andy

Posts: 1,019

#57 • • Andy

fantazia:
noh ok... simppelit näytteet täs

breakbiittiä:
http://koti.mbnet.fi/tukehard/kuwa/1/breikkii.wav

tasabiittiä:
http://koti.mbnet.fi/tukehard/kuwa/1/tasabiittii.wav



mielipide:
'''''''''''''''''''''
..mun mielest haluun vaan sanoo (mielipiteeni) et brakebiitti on sit kyl vähä oma homma taas..eli mulle se tuo mieleen iha oman tietyntyylisen brake-genren..pätkä toi mulle huulille enemmänkin sanat jungle tai dnb..no mut nää on näit juttui et et :D ...sanoisin vaik näin: orginal brakebiitti : ..se vanha orggis tyyli missä on ruokalusikallinen vanhaa electroo,miamii-b:tä ja jotain...

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

snoxn

Posts: 350

#58 • • snoxn
Joo onhan tämäkin sanottu jo miljoona kertaa, mutta tuollainen musiikkityylien ”tieteellinen” määrittely on kyllä aika perseestä.

Ei niitä eri genrejä opi erottamaan kuin kuuntelemalla. Ja ne genret joita ei opi edes kuuntelemalla on turhia.

Tuo Ishkur´s Guide to Electronic music on kyllä sinänsä ihan hauskaa luettavaa. Siinä äijä ei edes pyri tekemään mitään ”virallista” genre-karttaa, vaan ikäänkuin järjestelee eri tyylit subjektiivisesti oman päänsä sisällä.

[muokattu 13.11.2003 02:16]
blender

Posts: 2,552

#59 • • blender Arcade | KAIKU

Charly RePanic:

Tämä taas ei liittyny kys. asiaan millään tavalla! Valssi on valssia ja gabber konemusiikkia! Koneistettu gabbervalssi taitaakin olla toinen juttu! *nauru*

Pääpointtina onkin se, että gabberissa lasketaan 7/8, vaikkakin 8/8, mutta kompin trip-heitto tulee 7:n kohdalle (Esim. legenda; The Prodigy - Heat [part II])..!



Hmm... vieläkin mietityttää toi prodigy koska imo sitä ei voi kutsuu gabberiks ihan vaan sen takia koska mikää muu siin biisis ei oikee gabberilt vaikuta kun se tahtilaji, kaikki soundit poikkee niin paljon että huh huh *plur* ...mulla ei oo mitää todisteita siit ettei se sitä olis mut omasta mielestä vaikka se totta olisikin ni pidän kuitenki enempi siit et gabberin parempi esimerkki ois joku hardimpi biisi... toi the heat kuulostaa joltai iha muulta...

ja eikös the heatis tahit mee 6/8 eli 3/4??? kun siin o sillai ” tum tutum tum tutum....”

sillä vaan ku sanot et siin lasketaa seittemään... jos voisit selventää ?`*plur*
blender

Posts: 2,552

#60 • • blender Arcade | KAIKU

Pete Input:
---
bansq:

Mikä tekee trancesta kiksua, ja vielä kiksusta juustoa?*

---


Kiksu on kutsumanimi Trance:lle.
Juusto tarkoittaa sitä, että se kyseinen raita on silloin liian pop.



Mullakun taas on vähä eri käsitys tosta juustosta... mun mielest ”kulunut” saundi voi olla juustoista, mutta joskus myös juusto voi olla hyvää...

niiku esim juusto gabberi voi olla semmosta kuluneitte huuvereiden käyttöö mut silti se voi olla hyvää, kun taas hh biiseis jos sanotaa et se ois juusto biisi ni yleesä käsitän itse ainakin et siin o kuluneita saundeja tai jotenki liian yksinkertasta riffii tms... vaikee sana mut nää on mun näkemykset, onko kukaan samaa mieltä sekin ois kiva tietää....

[muokattu 13.11.2003 08:06]