Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,496,333 views

siveys

Posts: 2,492

#1581 • • siveys lovely

Epailija:
---
Miksi protonit ja elektronit vetää toisiaan puoleensa? Siis miksi?
---
Koska niillä on eri varaus ja eri varauksen omaavat kappaleet näyttävät niin käyttäytyvän. En tiedä tietääkö kukaan miksi näin oikein on.


Mitä on varaus protonin ja elektronin tasolla? Johtuuko se varaus jostain elektronin ja protonin erikoisominaisuuksista vai onko joku vaan päättänyt, että koska eletroni ja protoni vetää toisiaan puoleensa niin siihen täytyy olla joku syy ja tätä syytä (tai sen vetovoiman potentiaalimäärää?) on alettu kutsumaan varaukseksi?
siveys

Posts: 2,492

#1582 • • siveys lovely

äm:
Miksi kaikki urpot soittaa ilmakitaraa?


Kai siitä tulee hyvä fiilis soittajalle? Ja ne jotka on itse kokeneet tämän hyvän fiiliksen, johon yhdistyy mielikuvat legendaaristen ja ihannoitujen kitaristien ikimuistoisista performansseista yhdistävät tämän ilmakitaran rämpytyksen niihin fiiliksiin eivätkä niinkään siihen ulkoisen performanssin näyttävyyteen.

100% spekulaatiota - ikinä en ole ilmakitaraa soittanut *blush*
Kriss G

Posts: 1,492

#1583 • • Kriss G Wir brauchen bass
Jos Tv-shopin luotettavat ja tehokkaat kuntolaittet lupaavat näkyviä tuloksia 30:ssa päivässä, niin onko mahdollista että jos ostaa 30 laitetta niin näkyy tuloksia yhdessä päivässä? Tai jotain...

--
DESTROY ALL HIPPIES

kilobitti

Posts: 2,419

#1584 • • kilobitti 1-2-3 techno
Miksi kaikki tietävät että:
-alkuperäinen Tarzanin alkuperäinen näyttelijä on Johnny Weissmuller?
-Dr Alban on siviiliammatiltaan hammaslääkäri?
-suolan kemiallinen kaava on natrium-kloriidi/NaCl, vaikka harva edes tietää mitä natrium on?

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

kiiki

Posts: 491

#1585 • • kiiki hankala

Kriss G:
Jos Tv-shopin luotettavat ja tehokkaat kuntolaittet lupaavat näkyviä tuloksia 30:ssa päivässä, niin onko mahdollista että jos ostaa 30 laitetta niin näkyy tuloksia yhdessä päivässä? Tai jotain...



ei tietenkään. vaan sillon näkyy 30-kertaiset tulokset (30:n päivän päästä) *piis*
S-T

Posts: 1,195

#1586 • • S-T Pieni

kilobitti:
Miksi kaikki tietävät että:
-alkuperäinen Tarzanin alkuperäinen näyttelijä on Johnny Weissmuller?
-Dr Alban on siviiliammatiltaan hammaslääkäri?
-suolan kemiallinen kaava on natrium-kloriidi/NaCl, vaikka harva edes tietää mitä natrium on?



Suolan kemiallinen kaava opetetaan kaikille suomen peruskouluissa opiskeleville noin kahdeksannella luokalla kemian tunnilla, lisäksi se lukee suolapurkin kyljessä. *justjoo*

Kahta ensimmäistä en olisi edes tiennyt, jos joku olisi kysynyt. Nyt kun sanoit, muistui mieleen.

--
Pieni on kaunista.

Avatar
#1587 • • *Mirri* Guest

mayah:
Miksi kaikilla naisvoimistelijoilla on ruskea polkkatukka, joka on vedetty tiukasti donitsille (joka on kilpailupuvun kanssa saman värinen) ja hiuksissa on pinnejä ja silmissä paljon meikkiä?

Siis ymmärrän sen, että hiukset on kiinni, ettei ne suorituksen aikana ole silmillä, mutta miksi aina donitsilla ja tollasilla isoilla pinneillä? Ja toi meikki? Varsinkin venäläisillä.

TJEU: Yle tv2 just nyt.



Ton donitsin tarinaa en tiedä, mutta se liiallinen meikki on siksi , jotta se näkyis sieltä lavalta tuomareille ja katsomoon asti. Ei siis tarkoitettukaan lähitarkasteluun. Sama kun esim. luistelijoilla tms... *hymy*
Avatar
#1588 • • *Mirri* Guest

mayah:No mä vähän uumoilin, et toi meikki vois olla semmonen, mut tota hius-juttua en ymmärrä!! Voisko joku joskus räväyttää vaikka vaaleilla kiharilla hiuksilla ja pistää ne kiinni ihan perusponnarilla ja tavallisilla pinneillä??



Niinku meilloli yläasteel? *muhaha*
W

Posts: 1,049

#1589 • • W
Miks mun naamaa on kuumottanu koko päivän, vaikka se näyttää ihan normaalilta? *ding*
Onkohan mulle tullu naamasyöpä solariumista? *hikoil* *nauru*
Oliwer

Posts: 799

#1590 • • Oliwer
Tätä on joku toinenkin \”käsi\” tietokoneissa voinu kysästä, mutta miks täällä foorumissa kun pyörii, aukee jotku sivut pirun hitaasti ja jotku taas samantien?
Välillä vaik vähemmänki porukkaa, silti joskus tökkii? *täh*
sapeli

Posts: 11,768

#1591 • • sapeli jokukukamikä?

Oliwer:
Tätä on joku toinenkin ”käsi” tietokoneissa voinu kysästä, mutta miks täällä foorumissa kun pyörii, aukee jotku sivut pirun hitaasti ja jotku taas samantien?
Välillä vaik vähemmänki porukkaa, silti joskus tökkii? *täh*



No yks juttu on ainakin ihmisten avatarit ja muut kuvat - esim. mun avatar pitää hakea meidän kotiserveriltä (mut on tosi pieni joten ei paha), ja joillain on käytössä tosi isoja avatareita ja/tai sig-kuvia.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Oliwer

Posts: 799

#1592 • • Oliwer

W:
Miks mun naamaa on kuumottanu koko päivän, vaikka se näyttää ihan normaalilta? *ding*
Onkohan mulle tullu naamasyöpä solariumista? *hikoil* *nauru*



Voisko solkkuu vähä vähentää ja kosteusvoidekin vois auttaa.
Solkkuhan kyl kuivattaa aik huolel.. *ding*
innae

Posts: 1,377

#1593 • • innae PaskaJätkä
Miksi kynnet katkeavat juuri silloin kun olet saanut ne sopivan pituisiksi? SItten tökkäät ne johonkin ja naps kuuluu ja poikki ovat....

--
PaskaJätkä

Avatar
#1594 • • astaroth Guest
Mistä syntyy silmärähmä?
Avatar
#1595 • • astaroth Guest
Eräs päivä rupesin miettimään tällaista asiaa:

Kuten tiedämme, polkupyörissä on nykyään polkupyöränkellot vakiovarusteena. Mutta tekevätkö pyörävalmistajat itse kellonsa, vai tekeekö joku muu firma niitä pyörävalmistajille. Ja jos tekevät, niin mikä yhtiö on polkupyöränkellojen ”Microsoft”, The Ultimate Cyclebell Producer?

...mun maailma on pieni...*hih*
W

Posts: 1,049

#1596 • • W

Astaroth:
Mistä syntyy silmärähmä?



Silmärähmä, niin sanottu Imora urbanoitus, syntyy vasemman aivopuoliskon lähettässä viestin oikealle aivopuoliskolle, että kyseessä on niin tyhmä otus ettei eteensä tarvi enää nähä, ja voi yhtä hyvin tukehtua räkäänsä ja jäädä auton alle.
*nauru*

No ei vaiskaan....sehän on kuivunutta kyyneltä ja talia.....kai....?

[muokattu 18.8.2004 00:48]
Avatar
#1597 • • ALIEN Guest

W:
---
Astaroth:
Mistä syntyy silmärähmä?

---


Silmärähmä, niin sanottu Imora urbanoitus, syntyy vasemman aivopuoliskon lähettässä viestin oikealle aivopuoliskolle, että kyseessä on niin tyhmä otus ettei eteensä tarvi enää nähä, ja voi yhtä hyvin tukehtua räkäänsä ja jäädä auton alle.
*nauru*



*lmao*

[muokattu 18.8.2004 05:13]
UnityF

Posts: 15,721

#1598 • • UnityF joo just se
mistä mä voin ettii mihin voi viedä kirjoja myytäväksi eli jotain divareita...? *täh*
W

Posts: 1,049

#1600 • • W
Ite olen it-alan ammattilainen, mutta silti en tiedä moista, eli miksi pc:n kaiuttimiin tulee aivan ultra pientä häiriötä jos liikuttaa hiirtä voimakkaasti ruudulla?
Miten tuo häiriösingaali kulkee oikein tuonne äänikortin piireille, vai syntyykö häiriö singaaliin vasta sen matkatessa kaiuttimiin? (esimerkiksi monitorin aiheuttamasta säteilystä)

[muokattu 18.8.2004 21:41]