Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,398,309 views

Takyon

Posts: 2,945

#15361 • • Edited Takyon Möwkö

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


Toisaalta, jos Takyon viihtyy työssään, niin suosittelen häntä olemaan töissä tasan siihen asti kun hän siirtyy opiskelijaksi (ellei sitten pysty jäämään osa-aikaiseksi vielä opiskelujenkin ajaksi). Opiskelijahan ei saa missään nimessä työttömyyskorvausta liitolta tai kelalta (80% palkasta), vaan tippuu opintotuen+asumislisän piiriin (n. 600€ / kk). Eli rahallisesti kannattavinta on tehdä töitä ihan siihen hetkeen asti kunnes koulun penkille siirtyy



http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135251252696

Eli mahdollisuus on mut sitä tässä yritän selvittää että koskeeko toi mun tilannetta..

Edit. Monilla nettifoorumeilla mistä olen asiaa lukenut on niin ristiriitaista tietoa et ei saa selkoa.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Yallu

Posts: 1,910

#15362 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:



Opiskelijahan ei saa missään nimessä työttömyyskorvausta liitolta tai kelalta (80% palkasta), vaan tippuu opintotuen+asumislisän piiriin (n. 600€ / kk). Eli rahallisesti kannattavinta on tehdä töitä ihan siihen hetkeen asti kunnes koulun penkille siirtyy.



Korkeakouluopiskelijalla opintotuki on 298€/kk (-verot) ja mikäli asuu VUOKRA-asunnossa on mahdollisuus asumislisään, mikä on 80% vuokrasta, maksimissaan n. 300€. Omistusasuntoon voi hakea yleistä asumistukea.

Lähes poikkeuksetta työntekijä joutuu karenssiin, kun omatoimisesti, ilman terveydellisiä taikka työpaikan muutosta johtuvaa syytä irtisanoo itsensä. Lisäksi kannattaa muistaa, että kaiken maailman lomarahat lasketaan ansiotuloksi ja ne täten siirtävät päivärahojen maksua eteenpäin. Eli lomat kannattaa pitää lomana, ennen työttömäksi jättäytymistä.

edit.

Lisäksi TE-keskukselta on mahdollisuus saada muutoskoulutukseen ansiosidonnaista päivärahaa kahdeksi vuodeksi, mikäli tietyt ehdot täyttyvät. Yleensä näitä ehdoja on alan huono työtilanne ja ilmeisesti ansiotyöstä irtisanoutumista ei katsota kovinkaan hyvällä. Eli jos saa junailtua työnantajan irtisanomaan itsensä, niin mahdollisuudet ovat huomattavasti suuremmat.

edit2. edit1:n typo.
Takyon

Posts: 2,945

#15363 • • Edited Takyon Möwkö

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


Miksi tarvitset muuten uuden tutkinnon? Esim. ilman koulutusta, voi päästä vaikka Nokian projektipäälliköksi. Kukaan kun ei koulutodistusta kysy jos homman osaa.



Taksialan palkkaus on perseestä jonka takia oon etsiny uutta ammattia. Nyt olen sen löytänyt ja mut on jo valittu veturinkuljettajakoulutukseen ja kaikki koulutuksen läpäisseet saa työpaikan. Mutta ennenkuin varsinainen työ alkaa, täytyy käydä tämä alle vuoden pituinen koulutus.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

mark_hamilton__

Posts: 162

#15364 • • mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---

Miksi tarvitset muuten uuden tutkinnon? Esim. ilman koulutusta, voi päästä vaikka Nokian projektipäälliköksi. Kukaan kun ei koulutodistusta kysy jos homman osaa.
---


Taksialan palkkaus on perseestä jonka takia oon etsiny uutta ammattia. Nyt olen sen löytänyt ja mut on jo valittu veturinkuljettajakoulutukseen ja kaikki koulutuksen läpäisseet saa työpaikan. Mutta ennenkuin varsinainen työ alkaa, täytyy käydä tämä alle vuoden pituinen koulutus.



Ok.. IT-alalla ei vaadita koulutusta edes Tj:ltä.. jos osaa koodaa niin se on ihan sama onko koulutusta ollenkaan vai onko se mm. sähkömies..
$

Posts: 1,802

#15365 • • $ Destination weekend!
80-luvulla pyöri YLE:llä jokin suomalainen tiedeohjelma lapsille. Siinä oli myös eräs robotti jolla oli muistaakseni oranssit lamput silminä kuparisessa päässä, keskiruumiissa jokin isompi valo, yksi epoletti (sellainen mikä myös kenraaleilla) ja sen kädet olivat jotenkin oudot. Se robotti kertoi kaikenlaista nippelitietoa vähän väliä.

Olen viimeksi nähnyt vilauksen sarjasta 90-luvun alussa.

Mikä tämän sarjan tai robotin nimi oli?
Morrowe

Posts: 865

#15366 • • Morrowe

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

80-luvulla pyöri YLE:llä jokin suomalainen tiedeohjelma lapsille. Siinä oli myös eräs robotti jolla oli muistaakseni oranssit lamput silminä kuparisessa päässä, keskiruumiissa jokin isompi valo, yksi epoletti (sellainen mikä myös kenraaleilla) ja sen kädet olivat jotenkin oudot. Se robotti kertoi kaikenlaista nippelitietoa vähän väliä.

Olen viimeksi nähnyt vilauksen sarjasta 90-luvun alussa.

Mikä tämän sarjan tai robotin nimi oli?



ekana välähti mieleen "robotti Ruttunen" mutta se taisikin olla Röllissä... google sit vähän auttoi, oisko tämä? http://fi.wikipedia.org/wiki/Robotti_von_Rosenbergin_tutkimukset

--
not really

$

Posts: 1,802

#15367 • • $ Destination weekend!

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
80-luvulla pyöri YLE:llä jokin suomalainen tiedeohjelma lapsille. Siinä oli myös eräs robotti jolla oli muistaakseni oranssit lamput silminä kuparisessa päässä, keskiruumiissa jokin isompi valo, yksi epoletti (sellainen mikä myös kenraaleilla) ja sen kädet olivat jotenkin oudot. Se robotti kertoi kaikenlaista nippelitietoa vähän väliä.

Olen viimeksi nähnyt vilauksen sarjasta 90-luvun alussa.

Mikä tämän sarjan tai robotin nimi oli?
---


ekana välähti mieleen "robotti Ruttunen" mutta se taisikin olla Röllissä... google sit vähän auttoi, oisko tämä? http://fi.wikipedia.org/wiki/Robotti_von_Rosenbergin_tutkimukset



Kyllä!

Kiitokset! Tosin Wikipedian mukaan Rosenberg olisi ollut "kivistä koottu" mikä ei kyllä täsmää. Onneksi kuvahaulla sain varmistettua asian :)
Jokke L

Posts: 1,203

#15368 • • Edited Jokke L [GoodMusic]
sori ku oon tyhmä, mut tarkottaaks toi kun ottaa tohon lottoriviin noi lisävoittoluokat että jos sul on vaik arvonnan jälkeen 4+3 oikein et se on sama kuin 7 oikein. tai jos sul on vaik 3+3 oikein ni se on ihan sama kuin 6 oikein, ja saat siitä sen verran kuin se kuusi oikein tulos antaa vai siis miten vitus toi menee? :D ei tajuuuuu

edit nii tai sit esim vikinglotossa jos sul on 3+2 se = 5 oikein..?

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

ezzy

Posts: 8,060

#15369 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
Ok.. IT-alalla ei vaadita koulutusta edes Tj:ltä.. jos osaa koodaa niin se on ihan sama onko koulutusta ollenkaan vai onko se mm. sähkömies..



Eri asia sitten mitä se "osaaminen" on ja miten sen todistaa. Tietty jos on jotain konkreettista näyttää, niin se on toki eri asia. Pelkkä lista ohjelmointikielistä mistä oot kuullut joskus tuskin riittää.

Mut tosiaan toi "IT-ala" on aika suuri yleistys, koska kaikki firmat ei tosiaan mene tollasten säännösten mukaan. Eli mikään nyrkkisääntö se ei ole.
milo

Posts: 860

#15370 • • milo Plaugenaut

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

sori ku oon tyhmä, mut tarkottaaks toi kun ottaa tohon lottoriviin noi lisävoittoluokat että jos sul on vaik arvonnan jälkeen 4+3 oikein et se on sama kuin 7 oikein. tai jos sul on vaik 3+3 oikein ni se on ihan sama kuin 6 oikein, ja saat siitä sen verran kuin se kuusi oikein tulos antaa vai siis miten vitus toi menee? :D ei tajuuuuu

edit nii tai sit esim vikinglotossa jos sul on 3+2 se = 5 oikein..?



Hakukone[tm] antaa "loton voittoluokat" -hakusanalla seuraavanlaisen sivun: https://www.veikkaus.fi/fi/lottoTietoa&doc=LOTTO_TIETOA_PELITIETOA_VOITTO jonka mukaan vastaus on siis ei, 4+3 oikein ei ole sama kuin 7 oikein, ainoastaan jotain hiluja, jotka jäävät jäljelle kun kierroksen varsinaiset voitot on jaettu. Ja käsittääkseni päävoitto maksetaan näennäisesti aina eli toisin sanoen siirretään seuraavalle kierrokselle, mikäli yhtään seitsemän oikein riviä ei löytynyt.

--
We are, ultimately, all alone, and I am incapable of expressing emotion in any way, shape or form apart from through the medium of mix tapes. -Adam First

Jokke L

Posts: 1,203

#15371 • • Jokke L [GoodMusic]

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
sori ku oon tyhmä, mut tarkottaaks toi kun ottaa tohon lottoriviin noi lisävoittoluokat että jos sul on vaik arvonnan jälkeen 4+3 oikein et se on sama kuin 7 oikein. tai jos sul on vaik 3+3 oikein ni se on ihan sama kuin 6 oikein, ja saat siitä sen verran kuin se kuusi oikein tulos antaa vai siis miten vitus toi menee? :D ei tajuuuuu

edit nii tai sit esim vikinglotossa jos sul on 3+2 se = 5 oikein..?
---


Hakukone[tm] antaa "loton voittoluokat" -hakusanalla seuraavanlaisen sivun: https://www.veikkaus.fi/fi/lottoTietoa&doc=LOTTO_TIETOA_PELITIETOA_VOITTO jonka mukaan vastaus on siis ei, 4+3 oikein ei ole sama kuin 7 oikein, ainoastaan jotain hiluja, jotka jäävät jäljelle kun kierroksen varsinaiset voitot on jaettu. Ja käsittääkseni päävoitto maksetaan näennäisesti aina eli toisin sanoen siirretään seuraavalle kierrokselle, mikäli yhtään seitsemän oikein riviä ei löytynyt.



ei vaan tajuu. :DD no, ilmestyy sit pelitilille jos on ilmestyäkseen. :)

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#15372 • • Lost-Soul los pallos

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---

---
sori ku oon tyhmä, mut tarkottaaks toi kun ottaa tohon lottoriviin noi lisävoittoluokat että jos sul on vaik arvonnan jälkeen 4+3 oikein et se on sama kuin 7 oikein. tai jos sul on vaik 3+3 oikein ni se on ihan sama kuin 6 oikein, ja saat siitä sen verran kuin se kuusi oikein tulos antaa vai siis miten vitus toi menee? :D ei tajuuuuu

edit nii tai sit esim vikinglotossa jos sul on 3+2 se = 5 oikein..?
---


Hakukone[tm] antaa "loton voittoluokat" -hakusanalla seuraavanlaisen sivun: https://www.veikkaus.fi/fi/lottoTietoa&doc=LOTTO_TIETOA_PELITIETOA_VOITTO jonka mukaan vastaus on siis ei, 4+3 oikein ei ole sama kuin 7 oikein, ainoastaan jotain hiluja, jotka jäävät jäljelle kun kierroksen varsinaiset voitot on jaettu. Ja käsittääkseni päävoitto maksetaan näennäisesti aina eli toisin sanoen siirretään seuraavalle kierrokselle, mikäli yhtään seitsemän oikein riviä ei löytynyt.
---


ei vaan tajuu. :DD no, ilmestyy sit pelitilille jos on ilmestyäkseen. :)



4+3 oikein ei ole sama asia kuin 7 oikein. Lotossahan arvotaan siis 7 numero + 3 lisänumeroa. Jos sinulla on siis 4+3, tarkoittaa tämä neljä varsinaista numeroa + kolme lisänumeroa. Tämä on todennäköisempää saada, kuin 7 varsinaista numeroa ja tämän takia voittosumma on pienempi.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

sapeli

Posts: 11,768

#15373 • • sapeli jokukukamikä?
Hei järjestelmäasiantuntijat ja vastaavat IT-alan ihmiset: jos kehtaatte niin laittakaa mulle tänne tai vaikka yksityisviestinä että mitä palkkaa voisi kysyä aloitteleva järjestelmäasiantuntija ettei vaikuta sinisilmäiseltä eikä ahneelta? *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Yallu

Posts: 1,910

#15374 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Hei järjestelmäasiantuntijat ja vastaavat IT-alan ihmiset: jos kehtaatte niin laittakaa mulle tänne tai vaikka yksityisviestinä että mitä palkkaa voisi kysyä aloitteleva järjestelmäasiantuntija ettei vaikuta sinisilmäiseltä eikä ahneelta? *nauru*



Riippuu talousalueesta..
Tku: 2000-2400€ (toteutuu jostain siitä välistä)..
Hki: 2200-2600€
Tre: 1000€ *pepsodent*
sapeli

Posts: 11,768

#15375 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


Riippuu talousalueesta..
Tku: 2000-2400€ (toteutuu jostain siitä välistä)..
Hki: 2200-2600€
Tre: 1000€ *pepsodent*



Hyvä pointti, Helsingistä on kyse tässä tapauksessa.

Aika iso skaala näyttäisi olevan veikkauksilla, varsinkin Oikotien palkkalaskuri (tyopaikat.oikotie.fi/Urapeili) tarjoaa keskiansioksi noin 3500e, mutta ei toisaalta ota kantaa lähtöpalkkaan...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Yallu

Posts: 1,910

#15376 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---

Riippuu talousalueesta..
Tku: 2000-2400€ (toteutuu jostain siitä välistä)..
Hki: 2200-2600€
Tre: 1000€ *pepsodent*
---


Hyvä pointti, Helsingistä on kyse tässä tapauksessa.

Aika iso skaala näyttäisi olevan veikkauksilla, varsinkin Oikotien palkkalaskuri (tyopaikat.oikotie.fi/Urapeili) tarjoaa keskiansioksi noin 3500e, mutta ei toisaalta ota kantaa lähtöpalkkaan...



Keskiansio on tosiaan eri kuin lähtöpalkka.. Neuvottelemalla voi vaikuttaa, mutta yleisesti ottaen ollaan melko nihkeitä palkan kanssa, ainakin koeajalla.. Koeajan päätyttyä on itselläkin palkka lähes poikkeuksetta noussut (tässä pitää kyllä olla oma-aloitteinen)..
Eeppisyys

Posts: 13

#15377 • • Eeppisyys
Mistä te ostatte ns. harvinaisemmat levyt? Itse olen metsästänyt muutamaa kappaletta aika kauan hyvin huonolla menestyksellä
mariq

Posts: 2,154

#15378 • • mariq
Mistä löytyisi Muurlan Cupido -viinilaseja alkuperäisessä muodossaan? Siis niitä missä on Tommy Tabermannin runoja.

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

KooKie

Posts: 4,338

#15379 • • KooKie aka. Petress Pan

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

mariq

Posts: 2,154

#15380 • • mariq

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
Mistä löytyisi Muurlan Cupido -viinilaseja alkuperäisessä muodossaan? Siis niitä missä on Tommy Tabermannin runoja.
---


http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=625624&shopId=10007&compartmentId=10053&categoryId=10476&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay



Kiitos, mut nuo on jo sitä uutta muotoa, ja mulla on olemassa neljä niitä vanhan muotoisia (oli kuusi, mutta oon rikkonut kaksi, ja tahtoisin saada ne korvattua, varsinkin sen, jossa oli se antajaltaan mulle vaseti tarkoitettu lause)

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.