Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,395,480 views

Apo

Posts: 1,574

#14662 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

yertle, 11.12.2009 23:15:
Mikä on sen sellaisen USB-tikun nimi, mihin saa kameran SD-muistikortin kiinni? Ja paljonko sellaset maksaa, ja mistä niitä saa? Ja voihan niiden avulla laittaa tavaraa muistikortille koneelta? *ding*



muistikortin lukija? Sain oman kun ostin sd-kortin missä sellainen tuli mukana.

http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=haku&search=1&cat1=Kamerakauppa&cat2=Muistikortit&cat3=Lukijat&sort=price
Freja

Posts: 8,774

#14664 • • Freja Sihteeri
Mistä hemmetistä mä saan astianpesukoneen asentajan vai osaisinkohan mä ite?
Perkeleen Gigantti ei tarjoo nettikaupassaan ollenkaan asennuspalvelua, vaan pitäis tilata liikkeestä, mut sillon pitäis myös tilaa kone liikkeestä ja sitä vitun konetta ei liikkeissä ole. Tosi kiva jeejee. Isännöintitoimistokaan ei auta.
Ja jos jostain tollasia saa, ni paljokohan ne velottaa?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#14665 • • Reivaaja Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

mark hamilton, 11.12.2009 23:18:
Hajosi tietsa.. mitä tehdä.. kovot hajos ja kaikki muut osatkin hajos..



Jos sul on tärkeää dataa kovolla, niin vastaavan kovon purku ja siitä kortin vaihto rikkinäisen tilalle voi pelastaa filet. Muusikon nyt kantsii jo ilman raidia vaikka ostaa vastaava ja tehdä vaihdos, jotta saa filut ulos. Ei toimi takuuvarmasti, jos vika onkin vaikka itse pakassa, mutta moneen keissiin kyllä.
ezzy

Posts: 8,060

#14666 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Freja, 15.12.2009 12:20:
Mistä hemmetistä mä saan astianpesukoneen asentajan vai osaisinkohan mä ite?
Perkeleen Gigantti ei tarjoo nettikaupassaan ollenkaan asennuspalvelua, vaan pitäis tilata liikkeestä, mut sillon pitäis myös tilaa kone liikkeestä ja sitä vitun konetta ei liikkeissä ole. Tosi kiva jeejee. Isännöintitoimistokaan ei auta.
Ja jos jostain tollasia saa, ni paljokohan ne velottaa?



Kyl se vaatii kaikkea haaroitinta jne jos ei o liitäntää valmiiks ja jos ite teet niin saattaa olla ettei kotivakuutus kata, jos sattuu jotain. Veloituksesta veikkaisin luokkaa 40-60e/h.

Kodinkonehuollot tekee yleensä myös asennuksia.
Yallu

Posts: 1,910

#14667 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Freja, 15.12.2009 12:20:
Mistä hemmetistä mä saan astianpesukoneen asentajan vai osaisinkohan mä ite?
Perkeleen Gigantti ei tarjoo nettikaupassaan ollenkaan asennuspalvelua, vaan pitäis tilata liikkeestä, mut sillon pitäis myös tilaa kone liikkeestä ja sitä vitun konetta ei liikkeissä ole. Tosi kiva jeejee. Isännöintitoimistokaan ei auta.
Ja jos jostain tollasia saa, ni paljokohan ne velottaa?


Miksei isännöitsijä auta? Kysy niiltä, että saako laittaa itse, jos sanoo ettei saa, niin ei muuta kuin yhteys huoltoyhtiöön ja pyytää paikalle. Melko usein näitä ei saa kytkeä itse.

Eihän se vaikea homma ole, jos hanassa vain on liitännät valmiina. Liitetään vedenotto hanaan ja tehdään poistovesiletkun liitäntäkohtaan reikä ja lyödään se letku siihen kiinni..

Jos hanassa EI ole liitäntää astianpesukoneelle, niin sitten pitää vaihtaa hana ja sitä varten pitää laittaa sulut kiinni. Noissa hanan alla olevissa suluissa vaan voi käydä niin, että ne helmet menevät paskaksi ja alkavat vuotamaan, jolloin vesi pitää katkaista koko kämpästä.. Mut ei sekään mitään rakettitiedettä ole. *beentheredonethatgotthetshirt*
Amma

Posts: 2,383

#14668 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Miten/mistä auringon nousun ja laskun ajat määritellään? Eli jos aurinko laskee vaikka klo 15.12 niin pitäskö olla esmes merenpinnantasossa ja se painuu tason alle klo 15.12 vai mitenkäs?

--
*etsiskel*

flatstick

Posts: 343

#14669 • • Edited flatstick UG-/// Liquid Skies // Playaz Club

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Amma, 16.12.2009 18:20:
Miten/mistä auringon nousun ja laskun ajat määritellään? Eli jos aurinko laskee vaikka klo 15.12 niin pitäskö olla esmes merenpinnantasossa ja se painuu tason alle klo 15.12 vai mitenkäs?



Ilmatieteenlaitos määrittää nousut siinä vaiheessa, kun auringon keskipiste nousee horisontin yläpuolelle tai vastaavasti on laskenut horisontin alapuolelle havainnointipisteestä ja ottaa huomioon valon taittumisen.

Sinällään oikeampi tapa olisi määrittää ne siinä vaiheessa kun aurinko nousee vähääkään horisontin yläpuolelle tai vastaavasti on laskenut kokonaan horisontin alapuolelle havainnointipisteestä.

Matemaattisessa horisontissa käytettäisiin nimenomaan tuota merenpinnantasoa.

--
Rahat vai kolmipyörä?!
Don't fight the feeling..

Takyon

Posts: 2,945

#14670 • • Takyon Möwkö
Miks paahtoleipäpusseissa on aina pariton määrä viipaleita? *igor*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

wiwi

Posts: 1,575

#14671 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Mikä tää saatanan "gate"-ilmaisu on olevinaan ja mistä se tuli yhtäkkiä? Ilmastogate, lautakasagate, wtf? Ärsyttävä ja teennäinen sana.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

whispering

Posts: 871

#14673 • • whispering Super Juusto

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Timce, 17.12.2009 20:51:
---
wiwi, 17.12.2009 20:48:
Mikä tää saatanan "gate"-ilmaisu on olevinaan ja mistä se tuli yhtäkkiä? Ilmastogate, lautakasagate, wtf? Ärsyttävä ja teennäinen sana.

---


Watergate. http://fi.wikipedia.org/wiki/Watergate-skandaali

edit: Niin, kai tuolla ilmaistaan nykyään kaikkea, mihin liittyy skandaalinkäryä. Esmes just Masan lautoihin.



Idioottimainen lainaus nevertheless.
wiwi

Posts: 1,575

#14674 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Timce, 17.12.2009 20:51:
---
wiwi, 17.12.2009 20:48:
Mikä tää saatanan "gate"-ilmaisu on olevinaan ja mistä se tuli yhtäkkiä? Ilmastogate, lautakasagate, wtf? Ärsyttävä ja teennäinen sana.

---

Watergate. http://fi.wikipedia.org/wiki/Watergate-skandaali


Aaah, niin tietenkin. Kukahan urpo senkin keksi valjastaa nykyiseen käyttöönsä? Varmaan joku vitun nokkela journalisti joka ajatteli että uutisesta tulee paljon isompi JUTTU kun sen keksii rinnastaa kaikkien tuntemaan historialliseen skandaaliin.

Ei mulla muuta. Moi.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

turquoise

Posts: 732

#14678 • • turquoise e-ra2co
Miks kokonaiset herkkusienet on kalliimpia kuin viipailoidut?

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

SamHard

Posts: 2,098

#14680 • • SamHard

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

sativa, 17.12.2009 21:14:
Miks kokonaiset herkkusienet on kalliimpia kuin viipailoidut?



Luulisi että viipaloidut on kalliimpia kun niissä on
enemmän duunia valmistajalla*ding*
Tarkoitat ilmeisesti kilohintaa
purkin sisällölle? Muuten kysymys
menettää sisältönsä..