Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,411,145 views

Avatar
#13841 • • niomic Guest
Kämpille on kerääntynyt vuosien saatossa paljon kaikenlaista, mille ei itsellä ole käyttöä. Vaatteita olen iät ja ajat vienyt UFFiin, mutta miten on muunlaisen tavaran kanssa, kun ei tohtisi heittää roskiin eikä kamaa kuitenkaan ole niin paljon että jaksaisi ruveta jonnekin kirppikselle viemään.

Eli minne voisin pienimmällä mahdollisella vaivalla lahjoittaa / kierrättää seuraavia asioita:
- reppuja / matkalaukkuja / salkkuja
- vanhat aggrorullaluistimet (Oxygen 3.1)
- vanha tennismaila
- vanha kuvaputkitöllö (21"?)
- vanhat stereot (jostain 80-luvulta, ei kovin erikoiset)
- pikkusälä (kaikenlaisia avaimenperähärpäkkeitä ja muuta pientä jolle voisi olla jollekin käyttöä)
- leikkuuveitsisarja
- vanha mikroaaltouuni
- ++

Tiedän, että netissä on erillinen foorumi, mihin voi laittaa kamoja tyyliin vaihtoa tai pelkkää noutoa vasten ilmoitettavaksi. Vaikutti ihan liian vaivalloiselta kun yksittäisiä esineitä on niin paljon.

Kierrätyskeskus, punainen risti jne. varmaan antavat netissä ihan hyviä ohjeita tämänlaisesta toiminnasta, ehkä haenkin tässä enemmän käytännön kokemuksia ja sen rikastamia vinkkejä.
wiwi

Posts: 1,575

#13842 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

niomic, 23.7.2009 11:22:
Kämpille on kerääntynyt vuosien saatossa paljon kaikenlaista, mille ei itsellä ole käyttöä. Vaatteita olen iät ja ajat vienyt UFFiin, mutta miten on muunlaisen tavaran kanssa, kun ei tohtisi heittää roskiin eikä kamaa kuitenkaan ole niin paljon että jaksaisi ruveta jonnekin kirppikselle viemään.


Vaikket jaksaisi itse mennä kaupittelemaan, voit toki lahjoittaa tavarasi johonkin kirppikselle. Ainakin Fidat ottavat vastaan kaikkea mahdollista roinaa. Jos jotain isompaa viet, kannattaa käydä etukäteen sopimassa asiasta.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Avatar
#13843 • • Reivaaja Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

niomic, 23.7.2009 11:22:
Kämpille on kerääntynyt vuosien saatossa paljon kaikenlaista, mille ei itsellä ole käyttöä. Vaatteita olen iät ja ajat vienyt UFFiin, mutta miten on muunlaisen tavaran kanssa, kun ei tohtisi heittää roskiin eikä kamaa kuitenkaan ole niin paljon että jaksaisi ruveta jonnekin kirppikselle viemään.

Eli minne voisin pienimmällä mahdollisella vaivalla lahjoittaa / kierrättää seuraavia asioita:
- reppuja / matkalaukkuja / salkkuja
- vanhat aggrorullaluistimet (Oxygen 3.1)
- vanha tennismaila
- vanha kuvaputkitöllö (21"?)
- vanhat stereot (jostain 80-luvulta, ei kovin erikoiset)
- pikkusälä (kaikenlaisia avaimenperähärpäkkeitä ja muuta pientä jolle voisi olla jollekin käyttöä)
- leikkuuveitsisarja
- vanha mikroaaltouuni
- ++

Tiedän, että netissä on erillinen foorumi, mihin voi laittaa kamoja tyyliin vaihtoa tai pelkkää noutoa vasten ilmoitettavaksi. Vaikutti ihan liian vaivalloiselta kun yksittäisiä esineitä on niin paljon.

Kierrätyskeskus, punainen risti jne. varmaan antavat netissä ihan hyviä ohjeita tämänlaisesta toiminnasta, ehkä haenkin tässä enemmän käytännön kokemuksia ja sen rikastamia vinkkejä.


Ymmärtääkseni kierrätyskeskuksen kanssa voi sopia ilmaisesta noudosta, jos kamaa todella on. Mut ei se paku maksa ku kympin. Ainakin siis ostetun tavaran kuljetus kun viimeksi kävin.
Avatar
#13844 • • niomic Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Reivaaja, 23.7.2009 11:44:
---
niomic, 23.7.2009 11:22:
Kämpille on kerääntynyt vuosien saatossa paljon kaikenlaista, mille ei itsellä ole käyttöä. Vaatteita olen iät ja ajat vienyt UFFiin, mutta miten on muunlaisen tavaran kanssa, kun ei tohtisi heittää roskiin eikä kamaa kuitenkaan ole niin paljon että jaksaisi ruveta jonnekin kirppikselle viemään.

Eli minne voisin pienimmällä mahdollisella vaivalla lahjoittaa / kierrättää seuraavia asioita:
- reppuja / matkalaukkuja / salkkuja
- vanhat aggrorullaluistimet (Oxygen 3.1)
- vanha tennismaila
- vanha kuvaputkitöllö (21"?)
- vanhat stereot (jostain 80-luvulta, ei kovin erikoiset)
- pikkusälä (kaikenlaisia avaimenperähärpäkkeitä ja muuta pientä jolle voisi olla jollekin käyttöä)
- leikkuuveitsisarja
- vanha mikroaaltouuni
- ++

Tiedän, että netissä on erillinen foorumi, mihin voi laittaa kamoja tyyliin vaihtoa tai pelkkää noutoa vasten ilmoitettavaksi. Vaikutti ihan liian vaivalloiselta kun yksittäisiä esineitä on niin paljon.

Kierrätyskeskus, punainen risti jne. varmaan antavat netissä ihan hyviä ohjeita tämänlaisesta toiminnasta, ehkä haenkin tässä enemmän käytännön kokemuksia ja sen rikastamia vinkkejä.

---

Ymmärtääkseni kierrätyskeskuksen kanssa voi sopia ilmaisesta noudosta, jos kamaa todella on. Mut ei se paku maksa ku kympin. Ainakin siis ostetun tavaran kuljetus kun viimeksi kävin.



Juu sieltä saa jollain parin viikon varoitusajalla noudon, mutta vaikuttavat olevan krantumpia tavaran suhteen, haluavat lähinnä huonekaluja. Toi Fida vaikuttaa nyt ainakin alustavasti ihan hyvältä, pitänee alkaa pakkailee kamoja paketeiksi ja mennä sinne koittamaan joku päivä.

Kiitos vinkeistä molemmille!
kinderi

Posts: 1,783

#13845 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

JasoX, 23.7.2009 04:39:
---
kindertin, 22.7.2009 22:52:


---


hmm, kiertäjäkalvosin ongelma?




Uhh, kuinka tuttua juttua. Ihan sairas kipu.
Siinä diabeteslinkissä oli että parin viikon päästä on vaikee saada esim paitaa päälle ilman hirveetä kipua, niin..Mä en ole vieläkään saanu muuta kun biksujen yläosan päälleni. Sattuu. Liikerataahan ei ole enää ollenkaan, tätä ei pyörtymättä liikuta.

Yölläkin heräsin ihan tajuttomaan kipuun, vaikka en missään nimessä ollu käden päällä.. Pari tuntia valvottua päätin vetästä vähän panacodia, ja sainkin nukuttua pari tuntia.

Huoh. Nyt odottelen sitten kyytiä päivystykseen(yllättäen en pysty kääntämään rattia tai laittamaan vilkkua päälle), muutama tunti pitää kärvistellä vielä.

Ja kiitos tosta luuriohjeestakin *hihu*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

kinderi

Posts: 1,783

#13846 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

ezzy, 23.7.2009 10:21:
---
kindertin, 22.7.2009 22:52:
Saako suht uusista Nokian kapulapuhelimista blokattua joitain soittajia?
Jossian vanhassa luurissa ainakin sai laitettua muistiin ne joiden ei halunnu saavan yhteyttä, mutta nykysestä en ole tota ihanuutta bongannu..?
Puhelin on siis Nokian 7500 Prism..

Jotkut ei vaan ymmärrä ettei kiinnosta, enkä mä nyt jaksais ruveta numeroakaan vaihtamaan *igor*



---


Eiks tää kuuluis tonne säpinäluukkuun? *nauru*



No siis tätä tyyliähän mun viime aikaset säpinät on ollu kyllä *nauru*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Sallakat

Posts: 2,220

#13847 • • Sallakat jungle, baby !

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

niomic, 23.7.2009 11:22:
Kämpille on kerääntynyt vuosien saatossa paljon kaikenlaista, mille ei itsellä ole käyttöä. Vaatteita olen iät ja ajat vienyt UFFiin, mutta miten on muunlaisen tavaran kanssa, kun ei tohtisi heittää roskiin eikä kamaa kuitenkaan ole niin paljon että jaksaisi ruveta jonnekin kirppikselle viemään.

Eli minne voisin pienimmällä mahdollisella vaivalla lahjoittaa / kierrättää seuraavia asioita:
- reppuja / matkalaukkuja / salkkuja
- vanhat aggrorullaluistimet (Oxygen 3.1)
- vanha tennismaila
- vanha kuvaputkitöllö (21"?)
- vanhat stereot (jostain 80-luvulta, ei kovin erikoiset)
- pikkusälä (kaikenlaisia avaimenperähärpäkkeitä ja muuta pientä jolle voisi olla jollekin käyttöä)
- leikkuuveitsisarja
- vanha mikroaaltouuni
- ++

Tiedän, että netissä on erillinen foorumi, mihin voi laittaa kamoja tyyliin vaihtoa tai pelkkää noutoa vasten ilmoitettavaksi. Vaikutti ihan liian vaivalloiselta kun yksittäisiä esineitä on niin paljon.

Kierrätyskeskus, punainen risti jne. varmaan antavat netissä ihan hyviä ohjeita tämänlaisesta toiminnasta, ehkä haenkin tässä enemmän käytännön kokemuksia ja sen rikastamia vinkkejä.



Sortti-asemat? ainakin ton näytön ja mikroaaltouunin osalta.

me kun muuttaessa tyhjättiin vanhoja kamoja pois niin tehtiin kyl vähän epäpätevästi, mutta kannattavasti. Vanhassa kämpässä oli isot roskapöntöt ja sitten sellanen pikkumökki missä oli lisää lajitteluastioita. Jätettiin käyttökelpoista sälää siihen lattialle vaan niin vähän ajan päästä ku käytiin kattomassa niin olivat hävinneet ilmeisesti enemmän tarvitseville :) (ei ollu roska-auto ehtinyt siis käydä)
villelope

Posts: 2,846

#13848 • • Edited villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Sallakat, 23.7.2009 12:35:
---
Vanhassa kämpässä oli isot roskapöntöt ja sitten sellanen pikkumökki missä oli lisää lajitteluastioita. Jätettiin käyttökelpoista sälää siihen lattialle vaan niin vähän ajan päästä ku käytiin kattomassa niin olivat hävinneet ilmeisesti enemmän tarvitseville :) (ei ollu roska-auto ehtinyt siis käydä)


Myös taloyhtiö kiittää siinä vaiheessa kun ne menevät kaatopaikalle saakka lisälaskun kera. :)

Eli poliittisesti korrekti tapa on toki viedä ko. tuotteet suoraan kierrätykseen / kirppikselle / laittaa myyntipalstalle / whatnot.
Sallakat

Posts: 2,220

#13849 • • Sallakat jungle, baby !

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Loopy, 23.7.2009 12:44:
---
Sallakat, 23.7.2009 12:35:
---
Vanhassa kämpässä oli isot roskapöntöt ja sitten sellanen pikkumökki missä oli lisää lajitteluastioita. Jätettiin käyttökelpoista sälää siihen lattialle vaan niin vähän ajan päästä ku käytiin kattomassa niin olivat hävinneet ilmeisesti enemmän tarvitseville :) (ei ollu roska-auto ehtinyt siis käydä)

---

Myös taloyhtiö kiittää siinä vaiheessa kun ne menevät kaatopaikalle saakka lisälaskun kera. :)



jep. siellä ainakin muut asukkaat on aina jättäny kaikkia sohvanjämiä, telkkareita yms selvästikin risaa rojua läjäpäin mitkä kunnon lisälaskun on saletisti aiheuttanut. Me ihan puhuttiin, ett jos ei häviä siitä lattialta niin sitte heitetään vaan roskiin. Olihan siinä jotaa badminton mailaa, pleikka2 sälää (ohjaimia yms vaik mitä) ja kaikki oli hävinnyt siitä kuten mainitsinkin.
villelope

Posts: 2,846

#13850 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Sallakat, 23.7.2009 12:46:
---
Loopy, 23.7.2009 12:44:
---
Sallakat, 23.7.2009 12:35:
---
Vanhassa kämpässä oli isot roskapöntöt ja sitten sellanen pikkumökki missä oli lisää lajitteluastioita. Jätettiin käyttökelpoista sälää siihen lattialle vaan niin vähän ajan päästä ku käytiin kattomassa niin olivat hävinneet ilmeisesti enemmän tarvitseville :) (ei ollu roska-auto ehtinyt siis käydä)

---

Myös taloyhtiö kiittää siinä vaiheessa kun ne menevät kaatopaikalle saakka lisälaskun kera. :)

---


jep. siellä ainakin muut asukkaat on aina jättäny kaikkia sohvanjämiä, telkkareita yms selvästikin risaa rojua läjäpäin mitkä kunnon lisälaskun on saletisti aiheuttanut. Me ihan puhuttiin, ett jos ei häviä siitä lattialta niin sitte heitetään vaan roskiin. Olihan siinä jotaa badminton mailaa, pleikka2 sälää (ohjaimia yms vaik mitä) ja kaikki oli hävinnyt siitä kuten mainitsinkin.


Kylkyl.

Onhan palvelua tuokin että tarjoaa taloyhtiön asukkaille käyttämätöntä tavaraansa. Kohteliaana pidän myös sitä, että käy viimeistään edellisenä iltana ennen roska-auton tulemista nostamassa muille kelpaamattomat tuotteet jäteastian puolelle.

Nimim. entinen taloyhtiön PJ.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#13851 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Mulla on uusi Epson EMP-TW700 tykki ja siinä on kätevä D-Scart liitäntä joka on käytännössä mini scart, jonka toisessa päässä on tietty perus scart jolla tykkiin saa kiinni esim digiboksin missä ei ole HDMI ulostuloa.

Uutena kun ostat tämän kyseisen kapistuksen niin laatikossa tulee mukana "D SCART -kaapeli"

Minä kun ostin kyseisen tykin käytettynä, niin en saanut moista kätevää kaapelia mukana.

Kysymys kuuluukin mistä perkeleestä tollanen löytyy? Olen jo useamman päivän etsinyt ja ainoa edes lähellä minkä olen huomannut on tämä huuto.netin tyyppi joka myy D5 adapteria joka kuulostaa oikealta, mutta epsonin D-scart pitäisi kai olla D4, joten en edes tiedä toimiiko tuokaan? Linkki: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=110245223

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Lost-Soul

Posts: 3,107

#13852 • • Lost-Soul los pallos

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Steven Hoaks, 23.7.2009 15:29:
Mulla on uusi Epson EMP-TW700 tykki ja siinä on kätevä D-Scart liitäntä joka on käytännössä mini scart, jonka toisessa päässä on tietty perus scart jolla tykkiin saa kiinni esim digiboksin missä ei ole HDMI ulostuloa.

Uutena kun ostat tämän kyseisen kapistuksen niin laatikossa tulee mukana "D SCART -kaapeli"

Minä kun ostin kyseisen tykin käytettynä, niin en saanut moista kätevää kaapelia mukana.

Kysymys kuuluukin mistä perkeleestä tollanen löytyy? Olen jo useamman päivän etsinyt ja ainoa edes lähellä minkä olen huomannut on tämä huuto.netin tyyppi joka myy D5 adapteria joka kuulostaa oikealta, mutta epsonin D-scart pitäisi kai olla D4, joten en edes tiedä toimiiko tuokaan? Linkki: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=110245223


Toihan kuulostaa melkein yhtä käytännölliseltä kuin Applen Mini-DisplayPort.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Saarre

Posts: 1,151

#13853 • • Saarre
Mistähän mahtais johtua että joissakin mun peleissä pc:llä on yhtäkkiä tullut sellanen härdelli että joku nappi on ns pohjassa kokoajan, esim gta3 kävelee kokoajan vasemmalle, lotrissa mies juoksee eteenpäin ja tätärataa? tämä siis vain joissain peleissä, eli näppäimistössäkään ei vika ole, eikä ns pohjassa oleva nappi ole sama kyseisissä peleissä??
wtf?

--
*tähti* Full hearts cant lose

Displacer

Posts: 1,828

#13854 • • Displacer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Saarre, 23.7.2009 17:11:
Mistähän mahtais johtua että joissakin mun peleissä pc:llä on yhtäkkiä tullut sellanen härdelli että joku nappi on ns pohjassa kokoajan, esim gta3 kävelee kokoajan vasemmalle, lotrissa mies juoksee eteenpäin ja tätärataa? tämä siis vain joissain peleissä, eli näppäimistössäkään ei vika ole, eikä ns pohjassa oleva nappi ole sama kyseisissä peleissä??
wtf?



Sulla on joku peliohjain kiinni koneessa ja se on painalluksissa jossain?
Avatar
#13855 • • opmdevil Guest
Mikä on paras levykauppa tilata funky housea 12" levyllä tahi cd:nä?

HTFR.comissa tuntuu kaikki hyvät levyt olevan aina loppu.
W

Posts: 1,049

#13857 • • W
Mitä eroa on Electrolla ja Electro Tribellä?

...paitsi että monet lataamani electro tribe setit koostuu raflaavemmista biiseistä ja kuulostaa välillä vähän sekametelisopalta....*ding*
Avatar
#13858 • • Edited niomic Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Steven Hoaks, 23.7.2009 15:29:
Mulla on uusi Epson EMP-TW700 tykki ja siinä on kätevä D-Scart liitäntä joka on käytännössä mini scart, jonka toisessa päässä on tietty perus scart jolla tykkiin saa kiinni esim digiboksin missä ei ole HDMI ulostuloa.

Uutena kun ostat tämän kyseisen kapistuksen niin laatikossa tulee mukana "D SCART -kaapeli"

Minä kun ostin kyseisen tykin käytettynä, niin en saanut moista kätevää kaapelia mukana.

Kysymys kuuluukin mistä perkeleestä tollanen löytyy? Olen jo useamman päivän etsinyt ja ainoa edes lähellä minkä olen huomannut on tämä huuto.netin tyyppi joka myy D5 adapteria joka kuulostaa oikealta, mutta epsonin D-scart pitäisi kai olla D4, joten en edes tiedä toimiiko tuokaan? Linkki: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=110245223



Onpa kiintoisa juttu, tosiaan kyseessä japanilainen standardi, eikä noita kyllä näytä kukaan tuovan tai myyvän Suomessa tai edes Euroopassa pahemmin.

Ei kuitenkaan huolta - Mikäli ostat tuolta tyypiltä, pitäis kyllä D5-kaapelin toimia ihan hyvin. D5 on D-terminal -spesifikaatioissa kovaresoisin (1080p) ja noi on aina alaspäin yhteensopivia.

Edit: heh, tuli mieleen et ootko varma ettei toi oo sama tyyppi jolta ostit alunperinkin sen tykin ;]
Apo

Posts: 1,574

#13859 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Saarre, 23.7.2009 17:11:
Mistähän mahtais johtua että joissakin mun peleissä pc:llä on yhtäkkiä tullut sellanen härdelli että joku nappi on ns pohjassa kokoajan, esim gta3 kävelee kokoajan vasemmalle, lotrissa mies juoksee eteenpäin ja tätärataa? tämä siis vain joissain peleissä, eli näppäimistössäkään ei vika ole, eikä ns pohjassa oleva nappi ole sama kyseisissä peleissä??
wtf?



Kokeile ottaa ottaa usb-laitteet koneesta irti. Omalla koneella peliohjaimen poistaminen ratkaisi kahdessa pelissä ongelmat tuollaiset ongelmat.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#13860 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

niomic, 23.7.2009 19:28:
---
Steven Hoaks, 23.7.2009 15:29:
Mulla on uusi Epson EMP-TW700 tykki ja siinä on kätevä D-Scart liitäntä joka on käytännössä mini scart, jonka toisessa päässä on tietty perus scart jolla tykkiin saa kiinni esim digiboksin missä ei ole HDMI ulostuloa.

Uutena kun ostat tämän kyseisen kapistuksen niin laatikossa tulee mukana "D SCART -kaapeli"

Minä kun ostin kyseisen tykin käytettynä, niin en saanut moista kätevää kaapelia mukana.

Kysymys kuuluukin mistä perkeleestä tollanen löytyy? Olen jo useamman päivän etsinyt ja ainoa edes lähellä minkä olen huomannut on tämä huuto.netin tyyppi joka myy D5 adapteria joka kuulostaa oikealta, mutta epsonin D-scart pitäisi kai olla D4, joten en edes tiedä toimiiko tuokaan? Linkki: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=110245223

---

Onpa kiintoisa juttu, tosiaan kyseessä japanilainen standardi, eikä noita kyllä näytä kukaan tuovan tai myyvän Suomessa tai edes Euroopassa pahemmin.

Ei kuitenkaan huolta - Mikäli ostat tuolta tyypiltä, pitäis kyllä D5-kaapelin toimia ihan hyvin. D5 on D-terminal -spesifikaatioissa kovaresoisin (1080p) ja noi on aina alaspäin yhteensopivia.

Edit: heh, tuli mieleen et ootko varma ettei toi oo sama tyyppi jolta ostit alunperinkin sen tykin ;]



Tässä taas nähdään että jos sulla on joku ongelma niin _aina_ ekaksi kannattaa valittaa siitä klubbariin. Nimittäin varmaan puol tuntia siitä kun kirjoitin ton mun ekan viestin niin yksi klubbarilainen laitto yksityisviestiä että lojuu yksi ylimääräinen juurikin sellainen piuha nurkassa. Sen kun tuut vaan hakemaan *lmao* Kaverilla oli kaikki HDMI:llä kiinni joten ei sellaista tarvinnut ja oli vissiin paketin mukana sen saanut. Näin se homma hoituu *piis*

Halvalla tosiaan selvisin eikä tarvi leikkiä huuto.netin kanssa.

Ps: Eikä ollu sama jamppa jolta ostin alunperin tykin. Kysyin siltä tietty tota kyseistä piuhaa, mutta ei ollut hänellä missään vaiheessa semmoista.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?