Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,457,179 views

Timce

Posts: 5,381

#13801 • • Timce

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Amma, 16.7.2009 00:57:
Mitä on hernerokkasumu? Onko yleisestikin käytetty termi (, jonka oon missannu täysin)?


Sankka hernerokkasumu peitteli Helsingin keskustan

15.7.2009 22:19
Merituuli Saikkonen
Ville Seuri

Helsingin Sanomat

Sankka hernerokkasumu saapui Helsingin keskustaan iltakymmeneltä. Näkyvyys oli keskusta-alueella vain muutama sata metriä.

Myös Suomenlinnan merivartioasemalla näkyvyys oli noin kaksisataa metriä. Aseman päivystäjän mukaan navigointi oli mahdotonta ilman tutkaa.

Merivartioston mukaan onnettomuuksilta on toistaiseksi vältytty.

"Kohta sumu siirtyy idemmäksi ja näyttää se tulevan kohti Kumpulaakin. Ei tässä mitään dramatiikkaa ole", sanoi päivystävä meteorologi Paavo Korpela Ilmatieteen laitokselta.

Sumua aiheutuu, kun maalta virtaa meren päälle lämmintä ilmaa. Korpelan mukaan sumu on tällä hetkellä Helsingin rannikon päällä, mutta hivuttautuu pikkuhiljaa kohti itää. Sää selvenee viimeistään aamuksi.

Sankka sumulautta on näkynyt satelliiteissa koko päivän Viron rannikolla.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Sankka+hernerokkasumu+peitteli+Helsingin+keskustan/1135247698843



Tää tuli Kaivarille kans. Oltiin niinq:"Voi hitto, mein samppanjat kostuu..ach."

:) :)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

sapeli

Posts: 11,768

#13802 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Amma, 16.7.2009 00:57:
Mitä on hernerokkasumu? Onko yleisestikin käytetty termi (, jonka oon missannu täysin)?



Niinkuin kerrottiinkin jo niin on se ihan oikea termi, mutta itse en ole nähnyt sitä juuri missään muualla kuin Aku Ankassa. *ankka*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Lyylikki

Posts: 2,975

#13803 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

sapeli, 16.7.2009 08:52:
Niinkuin kerrottiinkin jo niin on se ihan oikea termi, mutta itse en ole nähnyt sitä juuri missään muualla kuin Aku Ankassa. *ankka*



No herran jestas sentään *nauru* Kyllähän toi nyt on ihan tavallinen ja normaaliin puhekieleen kuuluva termi, ainakin siis mun lähipiirissä.
UnityF

Posts: 15,721

#13804 • • Edited UnityF joo just se

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

kindertin, 14.7.2009 23:03:
Mitä tekemistä sitä keksis, joka ilta on tällästä ajelehtimisaikaa tunnista viiteen tuntiin..? Ja kun pointtina on etten voi poistua kotoa( ja on jo siivottu, pyykätty, tutkittu nettiä ja tuijotettu telkkaria ihan tarpeeks).

Virkkausta ehdotettu muttei se taida ihan olla mun juttu *nauru*



Eikös oo muuten toisinaan ärsyttävää kun _pitää_ jäädä kotiin ja tuntuu et koko maailma on ulkona. Mut ennemmin ollaan me kotosalla ja kuollaan vaikka tylsyyteen iltaisin kuin mitä oon nähny kun oikeesti pikkuiset muksut on ulkona klo23 ja itkee kun yksikin äiti hoputti et "kohta ollaan kotona, miksi sä oikeen itket".. hmm.. ei varmaan lasta väsytä siihin aikaa.

Tekemiset mitä vois ehkis kiinnostaa:

- Kirjastosta joku hyvä kirja, jännärii, fantasiaa ym ym.. Hetken kun lukee niin sit ei saakkaan silmiä irti kirjasta jos on hyvä. Mä oon nyt ihan koukussa lukemiseen. Enkä edes kerkee / jaksa käydä kirjastoja kolumaan vaan tilaan kaiken suoraan tiskille netistä HelMetista ja yleensä iltaisin niin saa varailla rauhas kirjoja. Yleensä laitat kirjat menee viel myrtsiin kirjastoon et ukko ne joutuu roudaa kotiin*enkeli* :DD

- Ilmaiset nettipelit, niin tyhjentävää touhuu mihin ei tarvii aivokapasiteettii käyttää :D
Tai jos on xbox ym niin silläkin saa nollattuu päätä.

- Leffojen kyyläys on aina leffojen kyyläystä :)

- Jalkakylpy/hemmottelu ilta naamioineen kurkkuviipaleet simmuihin jne jne, rauhottavaa teetä, kynttilöitä..jne.

- Bilevaatteiden & kenkien putsaus & huolto. Uusien vaattteiden suunittelu ja metsästäminen.

- Pakastimen sulatus, jääkaapin pesu, uunin pesu, vaatekaapin järjestäminen, pesukoneen putsaus, miltei aina on joku isompi laite joka kaipaa siivousta.

- Jooga, venyttely, jumppa.

- Leivo jotain, netti on täynnä ihania ruokaohjeita, sämpyjä aamupalaksi tai marjapiirakka välkkäriksi, seuraavan päivän safka valmiiksi, juhlien varalle pullaa pakkaseen... jne..

- Valokuvien järjestely tietokoneel/albumeihin laittamista ym

- Suunittele viikon safkat, tai kuukauden menot missä käytte tai suunnittele synttäreitä ym juhlia mitä tulee tarvitsee, aina säästyy muutama lantti kun suunittelee ;)

- Eihän sen virkkausta tarvii edes olla, vaan askartelua löytyy laidasta laitaan lasinmaalauksesta, korttien tekoon, pikkupiperryksistä isoihin juttuihin jne jne taivas rajana, aloita helpoilla jutuilla, muista niiden ei tarvii olla aina mitään peruskukka asetelma juttuja vaan oma maku paras maku. Joulukortikin vääntää helposti ja luonnosta ja kaapien kätköistä voi löytyy vaikka mitä mikä käy käsitöihin. Netistä löytyy hyviä vinkkejä/ohjeita/kuvia/materiaalitarvikkeita jne ihan minkä tahansa tekemiseen. Mä oon käsityöihminen henkeen ja vereen oon tehny mm. enkeleitä, tonttuja, kortteja, savitöitä, tiffanu töitä, paperimassa naamioita, kutonu, ommellu kaikkee vaatteista pehmoleluihin, tehny kortteja kaiken maailman juhliin, laatikoita, pelejä, oma versio kimble alustasta jne jne jne mut ikinä en oo virkannu ;)

Lopuksi viel pieni kasa linkkejä mitä voi kolua kun tylsyys ja nettisurffaus iskee:

http://halinen.net/retkiopas/
http://www.arcade.fi/
http://pelikone.fi/pelit/
http://helmet.fi/
http://www.juhlamaailma.fi/ *sydän*
http://www.sinooperi.fi/
http://www.kukunor.com/
http://www.hauskatkaupat.fi
http://www.mulletoi.com
http://www.ihmekauppa.com/


*hihu*
sapeli

Posts: 11,768

#13805 • • sapeli jokukukamikä?
Tämä ei taida ihan kuulua kategoriaan "kysy tyhmiä" mutta en ala uutta topikkiakaan perustamaan - onko kenelläkään kokemuksia electronic readereista kuten Kindlesta? Haluaisin jonkun tämmöisen sitä varten että pystyy selailemaan pdf-muodossa olevia kirjoja sängyssä tai vaikka puistossa, mutta vaihtoehtoja on monia ja sijoitus on sen verran suuri että olisi hyvä tietää lisää.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

kinderi

Posts: 1,783

#13806 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

UnityF, 16.7.2009 09:32:
---
kindertin, 14.7.2009 23:03:
Mitä tekemistä sitä keksis, joka ilta on tällästä ajelehtimisaikaa tunnista viiteen tuntiin..? Ja kun pointtina on etten voi poistua kotoa( ja on jo siivottu, pyykätty, tutkittu nettiä ja tuijotettu telkkaria ihan tarpeeks).

Virkkausta ehdotettu muttei se taida ihan olla mun juttu *nauru*

---


Eikös oo muuten toisinaan ärsyttävää kun _pitää_ jäädä kotiin ja tuntuu et koko maailma on ulkona. Mut ennemmin ollaan me kotosalla ja kuollaan vaikka tylsyyteen iltaisin kuin mitä oon nähny kun oikeesti pikkuiset muksut on ulkona klo23 ja itkee kun yksikin äiti hoputti et "kohta ollaan kotona, miksi sä oikeen itket".. hmm.. ei varmaan lasta väsytä siihin aikaa.


<<<<<<PALJON IDEOITA>>>>>>>>>>>
*hihu*



Kiitos! Ja KYLLÄ, jotenkin tympäsee se, että aikaa olis useampi tunti, jotka PITÄÄ kuluttaa sisätiloissa, yksin *igor*
Meillähän ei juosta ympäri kyliä nukkumaanmenoajan jälkeen. Joitain poikkeuksia toki on, mutta harvoin.

Mutta iso kiitos vielä, mä rupeen kasaamaan askartelutarvikkeita tänne ainakin *hihu*
Kirjojahan kulutan jo ihan urakalla, 2-5 kirjaa viikossa :D

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

wiwi

Posts: 1,575

#13807 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Mistähän löytäis jotain vanerinkäikäleitä/paksua pahvia tai muuta vastaavaa kylttien tekoon? Ilmaiseksi mielellään. *pepsodent*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Takyon

Posts: 2,945

#13809 • • Takyon Möwkö
Miks sanotaan et hevoset karkaa jos on sepalus auki? Mitkä *tun hevoset..?

Ja miks pitää "koputtaa puuta"? Emmätajuu *ding*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

turquoise

Posts: 732

#13810 • • Edited turquoise e-ra2co

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Takyon, 17.7.2009 11:18:
Miks sanotaan et hevoset karkaa jos on sepalus auki? Mitkä *tun hevoset..?



Wikipwdia : "Avoimen sepaluksen häpeällisen luonteen vuoksi on syntynyt useita kiertoilmauksia, joilla kertoa henkilölle, että hänen sepaluksensa on auki. Yksi käytetyimmistä on viitata aukinaiseen sepalukseen ”hevosien karkaamisena”.

En kyl tiiä kuka ton on sitten keksinyt jos paikkansa pittää, ja miksi siitä on tullut niin yleinen ilmaus.

Mun kyssäri:

Jos oon saanu potkut laittomasti, muttei kuitenkaan oo jaksanut viedä asiaa oikeuteen vaan on maksettu hiljaiseksi, niin miten pitkälle voi ilman mitään seurauksia mennä yksityisen firman julkisessa dissauksessa?

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Avatar
#13811 • • Reivaaja Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

sativa, 17.7.2009 17:09:
Jos oon saanu potkut laittomasti, muttei kuitenkaan oo jaksanut viedä asiaa oikeuteen vaan on maksettu hiljaiseksi, niin miten pitkälle voi ilman mitään seurauksia mennä yksityisen firman julkisessa dissauksessa?


Jos sopimuksesi ei velvoita salassapitovelvollisuuteen, niin totta saa aina puhua.
Ei firma niin vaan halua lähteä käräjöimään kielteisen julkisuuden pelossa.
ninscu

Posts: 635

#13812 • • ninscu candydelic
Moi kaikki palkanlaskijat.
Jos palkkaporras nousee kesken palkkakauden, niin otetaanko se huomioon vasta seuraavas palkas?

--
.. grooving with the eternal now ..

hemuz

Posts: 2,178

#13813 • • hemuz kätevä emäntä

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

nishi, 17.7.2009 22:03:
Moi kaikki palkanlaskijat.
Jos palkkaporras nousee kesken palkkakauden, niin otetaanko se huomioon vasta seuraavas palkas?



En oo palkanlaskija, mut riippuu millon tieto on mennyt palkkikseen. Meillä ainaki on tietty päivä minkä jälkeen siirtyy korjaukset tms. seuraavaan tiliin. Soita sinne.
Avatar
#13814 • • niomic Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

nishi, 17.7.2009 22:03:
Moi kaikki palkanlaskijat.
Jos palkkaporras nousee kesken palkkakauden, niin otetaanko se huomioon vasta seuraavas palkas?



Nishin vastaukseen lisätäkseni kyse on myös aivan firmakohtaisista päätöksistä. Voi olla että se huomioidaan myös puolelta kuukaudelta ja mikäli tiedot ovat jo lähteneet palkanmaksuun, voi tuo lisä tulla sitten seuraavaan palkkaan. Tai sitten ei tule, kyselisin kyllä ihan talon sisältä.
ninscu

Posts: 635

#13815 • • ninscu candydelic

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

hemuz, 18.7.2009 07:57:
---
nishi, 17.7.2009 22:03:
Moi kaikki palkanlaskijat.
Jos palkkaporras nousee kesken palkkakauden, niin otetaanko se huomioon vasta seuraavas palkas?

---
En oo palkanlaskija, mut riippuu millon tieto on mennyt palkkikseen. Meillä ainaki on tietty päivä minkä jälkeen siirtyy korjaukset tms. seuraavaan tiliin. Soita sinne.



Mä oon ilmottanut sen toukokuus meidän puljun toimistoihmiselle, joka lupas ilmottaa sen palkanlaskentaan, johon mulla itellä ei oo puhelinnumeroa (sitä ei lue palkkakuitis). Pitää nyt sit tän kuun palkkakuitista kattoo et onks tieto mennyt perille ja maksaako ne ollenkaan edelliseen palkkakauteen kuuluneita korotuksia.. saa nähä.

--
.. grooving with the eternal now ..

ValaX

Posts: 3,891

#13816 • • ValaX
Voiko reseptin uusia vaikka siinä olisi vielä tavaraa? Kyse on siis jatkuvasta lääkityksestä..
ValaX

Posts: 3,891

#13817 • • ValaX
koska toi lahden keskustan terveys-aseman remontti valmistuu?
kinderi

Posts: 1,783

#13818 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

vala, 19.7.2009 11:59:
Voiko reseptin uusia vaikka siinä olisi vielä tavaraa? Kyse on siis jatkuvasta lääkityksestä..



Voi, ainakin mä olen käyny uusimassa. Mutta mulla on sillon ollu menossa vanhaks se resepti(2kk päästä mutta kuitenkin).

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

whispering

Posts: 871

#13819 • • whispering Super Juusto

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

vala, 19.7.2009 11:59:
Voiko reseptin uusia vaikka siinä olisi vielä tavaraa? Kyse on siis jatkuvasta lääkityksestä..



Eiks noita voi puhelimessakin uusia? Silleen et se lääkäri vaan soittaa sinne sun apteekkiin, ja käyt sieltä hakemassa lääkkeet.
Jódís

Posts: 89

#13820 • • Jódís
Ostin uuden laturin kännykkään, kun olin hukannut vanhan. Ekalla kerralla se toimi, mutta nyt kun tokaa kertaa yritin ladata puhelinta se vaan ilmoittaa ettei tunnista laturia. Siis häh? Mitä ihmettä. *ding* Saako sitä mitenkään toimimaan? Laturin kun pitäis olla sopiva mun puhelimeen, niin luki ainakin siinä pakkauksessa...

--
Und meine Seele spannte
Weit ihre Flügel aus,
Flog durch die stillen Lande
Als flöge sie nach Haus.

[Eichendorff]