Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,481,432 views

Displacer

Posts: 1,828

#13401 • • Displacer

wiwi, 18.5.2009 16:12:
---
larzizi, 18.5.2009 15:57:
---
wiwi, 18.5.2009 15:41:
No niin kaikki tissiliivi-ihmiset!

Onko mitään järjellistä vaihtoehtoa selästä avonaisen mekon alle? Oon menossa kaverin häihin ja mulla on sellanen selkäpuolelta kokonaan avoin mekko. Aiemmin oon pitäny sitä ilman rintsikoita, mutta se on vähän ikävää kun pitää koko ajan varoa, ettei paljasta juhlavieraille liikaa.

Pitäs olla sellaset paikoilleen liimattavat rintsikat! Eiku.

---

En tiedä tarkoititko juuri näitä noilla "paikoilleen liimattavilla rintsikoilla"..? *nauru*

---

Iik! Eiks noi oo lisätissit? Voi olla että ois jokseenkin irstaan näköiset puvun kaula-aukosta. Oikeestaan mietin että olisko jotain sellasia, joissa ei ole samanlaista takaosaa kun normirintsikoissa.

Kiitos kuitenkin. :)



oisko tollanen unique bra mitä etsit.

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=unique+bra&btnG=Hae&meta=
Amma

Posts: 2,383

#13402 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

wiwi, 18.5.2009 16:12:
Iik! Eiks noi oo lisätissit? Voi olla että ois jokseenkin irstaan näköiset puvun kaula-aukosta. Oikeestaan mietin että olisko jotain sellasia, joissa ei ole samanlaista takaosaa kun normirintsikoissa.

Kiitos kuitenkin. :)


Jossei "lisätissit" eli silikonikupit sovi tarkoitukseen, niin sitten yks vaihtoehto vois olla sellainen pidempi hakasilla varustettu "jatkopalaremmi"... Ja sitten selittämisen mestarinäyte... Päät tulee kiinni selkäosien hakasiin ja remmi kulkee alaselän kohdalla ristiin ja etukautta mahan päältä ympäri, jolloin selkäosa saadaan laskettua alemmas - eri asia sitten saako sen riittävän alas. (Ymmärretty? En löytäny edes mitään kuvaa tähän hätään.) Ite ostin lisäpalaremmin HenkkaMaukasta ja esim. Anttiloissakin on näkyny aika laajoja rintsikoiden lisävarustevalikoimia.

Kandennee käydä kysymässä ja kokeilemassa vaihtoehtoja joko isommissa tavarataloissa tai alusvaatteiden erikoisliikkeissä.

--
*etsiskel*

whispering

Posts: 871

#13404 • • whispering Super Juusto

Takyon, 18.5.2009 11:41:
No mä vähän pelkään et niitä just ei saa pois kuin joissain harvoissa malleissa.. Puhelimet on kuitenki aika rajottuneita tuossa mukauttamismielessä, jopa nämä s60:set


Ainakin mulla saa helposti viestiasetuksista pois päältä.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#13405 • • Jussi Soro choon!

vala, 18.5.2009 16:15:
kuinka jakautuu dj:den mixaus cd:stä tulevat rahat*ding*


Biisit lisensoidaan etukäteen artisteilta summalla X, joka on vakio, eli ei riipu myynnistä. Kokoelman tekijä saa myynnistä tulleet tulot. En tiedä tarkkaan mikä mahtaa olla jonkun "Tiesto presents Ibiza 2009" -kokkarin tulojako, mutta jos heitetään tollanen keskimääräinen rojalti, eli 20% Tiestolle ja 80% levy-yhtiölle.
whispering

Posts: 871

#13406 • • whispering Super Juusto

JussiS, 18.5.2009 18:16:
---
vala, 18.5.2009 16:15:
kuinka jakautuu dj:den mixaus cd:stä tulevat rahat*ding*

---

Biisit lisensoidaan etukäteen artisteilta summalla X, joka on vakio, eli ei riipu myynnistä. Kokoelman tekijä saa myynnistä tulleet tulot. En tiedä tarkkaan mikä mahtaa olla jonkun "Tiesto presents Ibiza 2009" -kokkarin tulojako, mutta jos heitetään tollanen keskimääräinen rojalti, eli 20% Tiestolle ja 80% levy-yhtiölle.



Mun tietääkseni taas se DJ saa siit jonkun fiksatun summan, royaltit menee suoraan artisteille (ei tietoa kuin pieni prosentti myyntihinnasta). Se vaan että jos myynnistä jaetaan tulot artisteille joita on 3 CD:llisen verran, niin ei ne siitä varmaan hirveesti saa.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#13407 • • Edited Jussi Soro choon!

whispering, 18.5.2009 18:25:
Mun tietääkseni taas se DJ saa siit jonkun fiksatun summan, royaltit menee suoraan artisteille (ei tietoa kuin pieni prosentti myyntihinnasta). Se vaan että jos myynnistä jaetaan tulot artisteille joita on 3 CD:llisen verran, niin ei ne siitä varmaan hirveesti saa.


No ainakin kaikki royaltit, joita mä oon lisensseistä saanut on kertamaksulla suoritettuja. Kai tossa voi olla eri käytäntöjä, mut kyl toi ymmärtääkseni on aika "industry standard".

Ja joo, ei kyllä hirveesti saa :D
wiwi

Posts: 1,575

#13408 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Amma, 18.5.2009 16:58:
---
wiwi, 18.5.2009 16:12:
Iik! Eiks noi oo lisätissit? Voi olla että ois jokseenkin irstaan näköiset puvun kaula-aukosta. Oikeestaan mietin että olisko jotain sellasia, joissa ei ole samanlaista takaosaa kun normirintsikoissa.

Kiitos kuitenkin. :)

---

Jossei "lisätissit" eli silikonikupit sovi tarkoitukseen, niin sitten yks vaihtoehto vois olla sellainen pidempi hakasilla varustettu "jatkopalaremmi"... Ja sitten selittämisen mestarinäyte...


Haha. Usko tai älä, mä ymmärsin ton! Muistelinkin että ois jotain ton tyylistä. Kiitti vinkistä, pitää katsastaa! :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

anniharha

Posts: 1,937

#13409 • • anniharha
Mikä ero on kimalaisella ja mehiläisellä? Onko niiden pesät samanlaisia kuin amppareilla? Voiko sellainen olla meidän vintillä? Miksi ne tulee kämppään sisälle (tänä aamuna oli keittiön lattialla kaks), onks se sama kuin itikoilla eli tulevat jo etukäteen suojaan sateelta, vai himoitseeko ne vaan ikkunalla kukkivaa värinokkosta? Miks ne tänään kömpivät vaikean näköisesti pitkin lattiaa eivätkä surisseet ja yrittäneet tappaa mua? Nauttivatko ne vaan seurata aiheuttamaansa semipaniikkikohtausta? Kai ne kuoli kun imuroin ne? Mistä mä löydän itselleni avomiehen joka tappaa ne mun puolesta, tai edes vie imurin pölypussin roskikseen?


Ei, en pysty googlettamaan asiaa, koska en kestä nähdä edes yksityiskohtaisia kuvia ensiksimainituista luontokappaleista. Hyi.

--
and though my words could save the world they never come out right

nomic

Posts: 4,120

#13410 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Mitä muuten tapahtui sille ison yhtiön pojalle joka jäi kiinni warettamisesta? Pojan isä oli muistaakseni Sonylla tai Warnerilla isoherrana.
Kolera

Posts: 4,256

#13411 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

anniharha, 19.5.2009 19:53:
Mikä ero on kimalaisella ja mehiläisellä? Onko niiden pesät samanlaisia kuin amppareilla? Voiko sellainen olla meidän vintillä? Miksi ne tulee kämppään sisälle (tänä aamuna oli keittiön lattialla kaks), onks se sama kuin itikoilla eli tulevat jo etukäteen suojaan sateelta, vai himoitseeko ne vaan ikkunalla kukkivaa värinokkosta? Miks ne tänään kömpivät vaikean näköisesti pitkin lattiaa eivätkä surisseet ja yrittäneet tappaa mua? Nauttivatko ne vaan seurata aiheuttamaansa semipaniikkikohtausta? Kai ne kuoli kun imuroin ne? Mistä mä löydän itselleni avomiehen joka tappaa ne mun puolesta, tai edes vie imurin pölypussin roskikseen?


Ei, en pysty googlettamaan asiaa, koska en kestä nähdä edes yksityiskohtaisia kuvia ensiksimainituista luontokappaleista. Hyi.


Kimalainen on se läski pörrönen pimppari. Mehiläinen taas vähän vantterampi versio ampiaisesta.
Kylhän ne voi olla teitin vintillä. En uskois et ne näin myöhäsessä vaiheessa ainakaan olis heräämässä horroksesta eli en tiiä miks ne vaan jorailee pitkin lattioita. Eiköhän ne kuollu jossei ne pörrää siel imurissa =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Stonewoman

Posts: 204

#13412 • • Stonewoman

anniharha, 19.5.2009 19:53:
Mikä ero on kimalaisella ja mehiläisellä? Onko niiden pesät samanlaisia kuin amppareilla? Voiko sellainen olla meidän vintillä? Miksi ne tulee kämppään sisälle (tänä aamuna oli keittiön lattialla kaks), onks se sama kuin itikoilla eli tulevat jo etukäteen suojaan sateelta, vai himoitseeko ne vaan ikkunalla kukkivaa värinokkosta? Miks ne tänään kömpivät vaikean näköisesti pitkin lattiaa eivätkä surisseet ja yrittäneet tappaa mua? Nauttivatko ne vaan seurata aiheuttamaansa semipaniikkikohtausta? Kai ne kuoli kun imuroin ne? Mistä mä löydän itselleni avomiehen joka tappaa ne mun puolesta, tai edes vie imurin pölypussin roskikseen?


Ei, en pysty googlettamaan asiaa, koska en kestä nähdä edes yksityiskohtaisia kuvia ensiksimainituista luontokappaleista. Hyi.



Kimalaiset ja mehiläiset on molemmat mesipistiäisiä. Mehiläinen se ei ainakaan ole, koska sillon sun kämppä ois täynnä niitä, koska niitten yhteiskunnassa on noin 20-80 000 yksilöä. Kimalaistakin epäilen, koska ne pesii mielummin luonnossa, mut niitten yhteiskunta on pienempi. Nää kaks lajia on niitä karvasia. Kimalaiset pörrösempiä ja mehiläiset niitä ruskean sävyisiä ja muistuttaa vähän ampiaisia mut ne on kuitenkin karvasia. Ampiaset on niitä keltamustia ja karvattomia.
Ampiaiset on niitä noista ketkä pesii ihmisasutuksissa joskus jopa ongelmiin asti. Todennäkösesti sun vintillä on ampiaisia. Ne tykkää pesiä vinteillä/asuntojen sisällä, koska ne on suojassa sateelta ja pedoilta jne. Ne on sisällä varmaan sen takia et ne haluaa ruokaa. Kukkia ne ei himoitse pahemmin, mut kaikkia pikkuötököitä ja makeeta kyllä. Ne kömpi pitkin lattiaa varmaan sen takia, koska niil on nälkä. Ja ne ei yleensä pistä ihmisiä, jos ne on vankeudessa. Ne tuskin osaa nauttia mistään ihmisten jutuista et don't worry. Ja en tiedä kuoleeko ne imurointiin... ainakin niiden siivet varmasti meni rikki ja ne ei pysty enää lentämään.
Pussi roskiin vaan ja voit vaikka soittaa lähimmälle mehiläishoitajalle kuka tulee hakemaan pesän pois vintiltä. Tai sit ne on vaan lentäny sadetta suojaan ikkunasta sisälle jokun makeen tuoksun perässä eikä osaa enää ulos. Voin pitää sulle luennon niiden elinkierrosta ilman kuvia jos haluat *tirsk*
anniharha

Posts: 1,937

#13413 • • anniharha

Stonewoman, 21.5.2009 22:13:
Voin pitää sulle luennon niiden elinkierrosta ilman kuvia jos haluat *tirsk*


Hei asiantuntija, jes! :D

Oletin et ne kaks keittiönvaltaajaa oli mehiläisiä, olivat siis ihan helevetin isoja ja enemmän harmaansävyisiä ja jotenki kärpäsmäisiä, yyh. Eiks ampiaiset oo pienempiäkin? Vintillä en oo uskaltanu käydä kattomassa, että onko siellä pesää vai ei, ajattelin vaan et voisko se olla mahdollista kun ihmettelin, et miten ne nyt oli oikein kaksin kappalein sisälle tulleet. Ikkunat ku on teipattu, tuulettanutkaan en tietääkseni ollut, mut vinttiin mahtuu suunnilleen linnutki lentämään seinistä sisälle. Sieltä vois ovenraosta mahtua sisällekin asti mönkimään. Onko siis todennäköisempää, et ne on muuten vaan eksyneet kylään kuin että niiden koko yhteiskunta majoittuis mun katon alla?

Pienesti vainot päällä niiden suhteen, joka kerta ku herään ni oon varma et sellainen kömpii vieressä tyynyllä, syö jääkaapissa mun pitsaa tai vaanii kengässä ja pistää kun tungen räpyläni sen läänille. Joskus muksuna pisti amppari kumpparissa, au mitkä traumat jäi siitä :(

--
and though my words could save the world they never come out right

turquoise

Posts: 732

#13414 • • turquoise e-ra2co
Miksi silmät eivät jäädy päähän tai edes siitä ulkopuolelta pakkasella?

Kun joku väittää olevansa "luonnontieteiden ylioppilas", niin mikä on sit semmonen joka on kirjottanu kieliä ja reaaliaineen? *ding*

Jos mulla on MP3-soittimes ihan törkeen vähän virtaa jäljellä, mikä näistä on fiksuin vaihteoehto jos haluaa akun kestävän mahdollisimman kauan: laittaa virta pois ja myöhemmin takasin päälle, laittaa pauselle vai antaa soida ihan vaan normaalisti (auttaako volyymin pienennys)? *täh*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

KooKie

Posts: 4,338

#13415 • • KooKie aka. Petress Pan

sativa, 22.5.2009 12:09:
Kun joku väittää olevansa "luonnontieteiden ylioppilas", niin mikä on sit semmonen joka on kirjottanu kieliä ja reaaliaineen? *ding*



Mä olen "historian (tai humanististen tieteiden) ylioppilas", koska opiskelen historiaa yliopistolla, kaveri "oikeustieteen ylioppilas", koska opiskelee oikiksessa. Se, että on kirjoittanut ylioppilaaksi, ei käsittääkseni tee kenestäkään "[insert the subject here] ylioppilasta".

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Epailija

Posts: 5,636

#13416 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

sativa, 22.5.2009 12:09:
Miksi silmät eivät jäädy päähän tai edes siitä ulkopuolelta pakkasella?



Tarpeeksi kovalla pakkasella voivat teoriassa jäätyäkin (ainakin siitä pinnalta), mutta syy on sama kuin miksi kasvot eivät jäädy päähän: Ruumiintoiminnot (lihastyö tärkeimpänä) tuottavat lämpöä, joka sitten sekä johtuu kudoksesta toiseen että siirtyy verenkierron mukana ympäri ruumista ja siten myös silmiin.

Kun joku väittää olevansa "luonnontieteiden ylioppilas", niin mikä on sit semmonen joka on kirjottanu kieliä ja reaaliaineen? *ding*



Kookie vastasikin mihin itse titteli periaatteessa viittaa, mutta tuollaista titteliä ei ole oikeasti olemassakaan. Matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa opiskelevat - joille tuo titteli siis periaatteessa kuuluisi - ovat filosofian ylioppilaita.

Nimim. Filosofian maisteri, pääaineena teoreettinen fysiikka.

Jos mulla on MP3-soittimes ihan törkeen vähän virtaa jäljellä, mikä näistä on fiksuin vaihteoehto jos haluaa akun kestävän mahdollisimman kauan: laittaa virta pois ja myöhemmin takasin päälle, laittaa pauselle vai antaa soida ihan vaan normaalisti (auttaako volyymin pienennys)? *täh*



Laittaa virta pois ja myöhemmin takaisin päälle. Tästä saatava hyöty lasketaan kuitenkin todennäköisesti vain sekunneissa, jos virtaa on jo valmiiksi törkeän vähän.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

turquoise

Posts: 732

#13417 • • turquoise e-ra2co

Epailija, 22.5.2009 12:46:

-vastaukset-



Kiitti.
MP3-soittimeen liittyvä vastaus oli itelleni yllätys, aattelin et tommonen veis eniten virtaa *whaat*
Harmi tuo yo-titteli, että en voi sitä ilman yliopisto-opintoja käyttää. Aattelin, että päden sillä jossain työhakemuksis (jos joskus niitä pitää lähetellä) *tirsk*

Kiitos myös KooKielle! *pihkassa* (en osaa quotata kahta eri viestiä yhtäaikaa)

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

ezzy

Posts: 8,060

#13418 • • ezzy Droid-pappa

anniharha, 21.5.2009 22:48:
---

Joskus muksuna pisti amppari kumpparissa, au mitkä traumat jäi siitä :(



Ite huitasin kersana kimalaisen omaan korvaani ja pistihän se...snadit traumat jääny, mutta kun antaa niiden vaan olla huitomatta, niin eipä ne mitään tee. Tottunut jo vuosien varrella olemaan ihan lunkisti niiden äärellä :D
Epailija

Posts: 5,636

#13419 • • Epailija Physicist, 2nd class.

sativa, 22.5.2009 14:04:
Kiitti.
MP3-soittimeen liittyvä vastaus oli itelleni yllätys, aattelin et tommonen veis eniten virtaa *whaat*



Eihän se sammutettuna vie virtaa lainkaan. Akusta toki lähtee "ilmat pihalle" ajan myötä, mutta soittimen laittaminen pois päältä saa akun "palautumaan" hieman ja tämä tuo sen verran lisävirtaa, että sen huomaa käytössä. Jos siis haluat kuunnella musiikkia mahdollisimman pitkään yhdellä latauksella, et pidä laitetta yhtäjaksoisesti päällä, vaan kuuntelet pätkissä.

Niin ja juu, äänentason laskeminen säästää virtaa, mutta jos akku vetelee jo valmiiksi viimeisiään, ei tuostakaan säästötoimesta ole enää juuri apua.

Harmi tuo yo-titteli, että en voi sitä ilman yliopisto-opintoja käyttää. Aattelin, että päden sillä jossain työhakemuksis (jos joskus niitä pitää lähetellä) *tirsk*



Voit kyllä halutessasi käyttää titteliä "ylioppilas" ilman lisämääreitä, mutta en usko että tuota titteliä yleensä käytetään enkä usko sen tarjoavan mitään kummoista positiivista lisää työhakemuksissa. Sitä voidaan jopa pitää turhana pätemisenä, sillä ylioppilastutkinto on sen verran heppoinen tutkinto. Itse tutkinnon suorittaminen kannattaa toki mainita CV:ssä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Zebir

Posts: 659

#13420 • • Zebir
Mitä sanotaan biisissä 'Ephexis, Dj RX & Carbon based - Decimator' ? Kuulostaa hyvältä mut ei saa kun parista sanasta selvää :P

--
On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo. -Nalle Puh-