Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,486,100 views

onni3mk

Posts: 3,973

#12461 • • onni3mk Onni on.

wiwi, 28.10.2008 17:51:
Mikä puhelinliittymä on oikeesti edullinen? Oon yleensä vaihtanut sitä mukaa kun joku liittymäkauppias soittaa enkä jaksa sanoa sille, että ei kiitos. Viimeksi vaihdoin dna:lta saunalahdelle, kun lupasivat 5€ pienemmän laskun joka kuukausi. Ei toimi.

Ja joo, tietenkin on suhteellista, mitä pitää edullisena mutta mun uusin lasku oli 30€ sen femman vähentämisen jälkeen ja mulle se on näillä tuloilla liikaa. :(



Aika paljon se kai riippuu, mitä sä puhelimella teet. Mut vertaa.fi on kai aika hyvä vertailussa, mitä nyt nopeesti kokeilin.

http://www.vertaa.fi/gsm/

Googlella löyty myös tämmönen http://www.gsm.fi/

--
Onni on.

wiwi

Posts: 1,575

#12462 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

onni3mk, 28.10.2008 18:24:
---
wiwi, 28.10.2008 17:51:
---
Aika paljon se kai riippuu, mitä sä puhelimella teet. Mut vertaa.fi on kai aika hyvä vertailussa, mitä nyt nopeesti kokeilin.

http://www.vertaa.fi/gsm/

Googlella löyty myös tämmönen http://www.gsm.fi/


Joo riippuu tietenkin. Nykyisellä tarjonnalla tuntuu vaan olevan ihan mahdoton ottaa selvää, mikä olisi oikeesti sellainen itselle sopiva vaihtoehto.

Mutta kiitos, ehkä nuo laittamasi linkit auttaa päättämään. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

akir0

Posts: 2,554

#12463 • • akir0 idleRPG champion 2009

onni3mk, 28.10.2008 17:45:
Miks mä en saa avattua mun sähköpostia (oma domain vaimikäsenytoli) millään muilla koneilla kun omalla?

Työn koneella en saa ollenkaan auki, vaikka eka kysyy oonko palomuurin takana ja kaverin koneella piti tehä joku erikois juttu et avaa tj.

Menee hermot, kun aina joutuu venaa, et pääsee kotiin, et voi avaa sähköpostin.



Kerrotko vaikka mailiosoitteesi ja sen, millä yrität sähköpostia lukea? Webbiselain vai joku oikeas sähköposticlient?
onni3mk

Posts: 3,973

#12464 • • onni3mk Onni on.

akir0, 28.10.2008 19:32:
Kerrotko vaikka mailiosoitteesi ja sen, millä yrität sähköpostia lukea? Webbiselain vai joku oikeas sähköposticlient?



scenegroup.fi:n webmail. Kotonakin luen ihan nettiselaimella, onnion.org. Jos sähköposticlient on niinkun esim outlook, niin semmosia en oo koskaan käyttäny.

--
Onni on.

daffy

Posts: 737

#12465 • • daffy duck and cover

Miinapiina, 28.10.2008 11:41:
esitutkintapöytäkirja in english, plz... *hihu*


"The record of the pre-trial investigation" näyttäis olevan käytössä ainakin poliisin englanninkielisillä sivuilla, esitutkinnan kohdalla.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

akir0

Posts: 2,554

#12466 • • akir0 idleRPG champion 2009

onni3mk, 28.10.2008 19:50:
scenegroup.fi:n webmail. Kotonakin luen ihan nettiselaimella, onnion.org. Jos sähköposticlient on niinkun esim outlook, niin semmosia en oo koskaan käyttäny.



Mitäs se webmail sulle siis herjaa kun yrität mennä? Jos vaikka screenshotin saat ni varmaan aukeaa mikä tossa on vialla.
KooKie

Posts: 4,338

#12467 • • KooKie aka. Petress Pan
CSI:ssä soi äsken sellanen laulu, missä oli mun mielestä paljon "free, see, sea" riimejä, laulettiin narisevalla naisen äänellä... Any chance?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KooKie

Posts: 4,338

#12468 • • KooKie aka. Petress Pan

KooKie, 28.10.2008 22:49:
CSI:ssä soi äsken sellanen laulu, missä oli mun mielestä paljon "free, see, sea" riimejä, laulettiin narisevalla naisen äänellä... Any chance?



Mii sou häppi nau. *sydän*
&feature=related

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

onni3mk

Posts: 3,973

#12469 • • onni3mk Onni on.

akir0, 28.10.2008 21:21:
Mitäs se webmail sulle siis herjaa kun yrität mennä? Jos vaikka screenshotin saat ni varmaan aukeaa mikä tossa on vialla.



Herjaa työpaikan mac-koneella "Detecting your internet connection" ja kaks boxia

"If you are not behind a firewall that blocks port 2083
Enter Here"

ja

"If you are behind a firewall and can not connect to port 2083
Enter Here"

Ja kummastakaan ei pääse, kun tulee "the server is not responding." Kokeiltu safarilla ja firefoxilla.
Screenshottia en nyt tähän saa, kun en niin tätä mac-maailmaa tunne eikä tässä koneessa oo mitään kuvankäsittelyohjelmaa (kotona tätä ruutua ei siis tule).

Voisin väittää, että jompikumpi aiemmassa viestissä kertomistani ikkunoista aukee, kun näpyttelet osotekenttään onnion.org/cpanel :P

--
Onni on.

Miinapiina

Posts: 3,494

#12471 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä
mikä ois passeli digijärkkäri mulle, siis ensimmäinen sellainen? kuvaan lähinnä lapsia ja ulkoilui yms, ja videokuvaus on tiätty oltava. mulla on ollut joskus canonin filmijärkkäri eos jotain (oisko ollu 300 tms...) ei voi muistaa... se meni rikki (tai siis siitä objektiivi lerputtaa, enkä o kuvannut sillä vuosiin) ja sen jälkeen ollut vaan perus digikameroita.

nii, siinhän se tuli, se kyssäri meinaan =)

ps. canon se pitää olla ;)

muoks: löyty =)

--
pinkki on pop!!!

wiwi

Posts: 1,575

#12472 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Miks mun korianteri kuoli?

Ostin sellasen pienen ruukkukorianterin aikeenani silputa sitä sillon tällön ruokaan ja muuten pitää vaan koristeena. Ensin yritin ottaa siitä sen muovihärpäkkeen pois; ei pysynyt kasassa joten tyydyin vaan leikkaamaan muovin reunaa. Ei se hyvältä näyttänyt sittenkään. Eilen mies sitten otti sen muovin pois ja nyt mulla on pöydällä läjä vihreetä rontoa. :( Elinkaari tässä taloudessa oli n. 4 päivää.

En mä tienny että se ois kertakäyttönen. (?)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

pirpeli

Posts: 5,533

#12473 • • Edited pirpeli

wiwi, 30.10.2008 13:20:
Miks mun korianteri kuoli?



Mä en tiedä, mikä on on ronto(oletan sen olevan kasvin kuollut jäänne), mutta tähän aikaan vuodesta on aika vaikea kasvattaa maustekasveja sisällä. Ne kuitenkin vaativat kasvaakseen paaaaljon luonnonvaloa/aurinkoa sekä tasaisen kosteuden.

Itse _isoon_ ruukkuun siirtämäni kaupasta ostettu basilika villiintyi yli 50 cm korkeaksi ja melkein 30 cm leveäksi puskaksi parvekkeella kesällä, mutta sisällä se sitten hiipui(tosin hiipuneet olivat pienestä taimesta kasvatettuja, mutta silti).

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

wiwi

Posts: 1,575

#12474 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

pirpeli, 30.10.2008 13:28:
---
wiwi, 30.10.2008 13:20:
Miks mun korianteri kuoli?
---
Mä en tiedä, mikä on on ronto(oletan sen olevan kasvin kuollut jäänne), mutta tähän aikaan vuodesta on aika vaikea kasvattaa maustekasveja sisällä. Ne kuitenkin vaativat kasvaakseen paaaaljon luonnonvaloa/aurinkoa sekä tasaisen kosteuden.


Okei. Mä vaan jotenkin oletin että se säilyis ees hetken kun ne niin nätissä rivissä siellä kaupan hevi-osastollakin pojotti. Hitto, sithän se pitäis rouskia kerralla naamaan. O_o Tai pistää natikan alle kaappiin kasvamaan. *tirsk*

Ja joo, tässä tapauksessa se ronto on mun maallisen vaelluksensa päättänyt korianteri.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

pirpeli

Posts: 5,533

#12475 • • pirpeli

wiwi, 30.10.2008 13:35:
*tirsk*

Ja joo, tässä tapauksessa se ronto on mun maallisen vaelluksensa päättänyt korianteri.



Voi maallisen vaelluksen päähän tullutta korianterirontoa :C Mutta juu, semmottisen neuvon voisin antaa, jos haluaapi immeiset nauttia muutenkin kaupan maustekasveista pidempään(jopa näin pimeään vuodenaikaan...), että jos vaan kotona sattuu olemaan isompi oikea ruukku ja ravinteikasta multaa, lykätkää kasvi siihen kasvamaan. Ja mielellään vähän lekasoraa tai pikkukiviä salaojaksi ruukunpohjalle. Sitten kasvusto mahdollisimman lähelle ikkunaa ottamaan kaikki mahdollinen valo itseensä. Lisäksi kannattaa kastella päivittäin vähän.

Korianterin ympärille voi vielä sitoa löysästi jotain pehmeää narua, ettei se rötkötä pitkin ruukunseinämiä ja pöytää. Tai taiteilla tukikeppejä :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

wiwi

Posts: 1,575

#12476 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

pirpeli, 30.10.2008 13:40:
---
wiwi, 30.10.2008 13:35:
*tirsk*

Ja joo, tässä tapauksessa se ronto on mun maallisen vaelluksensa päättänyt korianteri.

---
Voi maallisen vaelluksen päähän tullutta korianterirontoa :C Mutta juu, semmottisen neuvon voisin antaa, jos haluaapi immeiset nauttia muutenkin kaupan maustekasveista pidempään(jopa näin pimeään vuodenaikaan...)


Ohoo, kiitos. Pitääkin paneutua sitten vähän enemmän tosissaan jos aikoo onnistua. :O

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

josbe

Posts: 1,982

#12477 • • josbe suomalainen juhlakinkku

wiwi, 30.10.2008 13:35:
---
pirpeli, 30.10.2008 13:28:
---
wiwi, 30.10.2008 13:20:
Miks mun korianteri kuoli?
---
Mä en tiedä, mikä on on ronto(oletan sen olevan kasvin kuollut jäänne), mutta tähän aikaan vuodesta on aika vaikea kasvattaa maustekasveja sisällä. Ne kuitenkin vaativat kasvaakseen paaaaljon luonnonvaloa/aurinkoa sekä tasaisen kosteuden.

---

Okei. Mä vaan jotenkin oletin että se säilyis ees hetken kun ne niin nätissä rivissä siellä kaupan hevi-osastollakin pojotti. Hitto, sithän se pitäis rouskia kerralla naamaan. O_o Tai pistää natikan alle kaappiin kasvamaan. *tirsk*

Ja joo, tässä tapauksessa se ronto on mun maallisen vaelluksensa päättänyt korianteri.


Korianteri *slurps* on muutenkin tosi herkkä. Kaupassakin ne on usein jo ihan veteliä. :(
Onneksi salsaan ja tortilloihin *slurps* menee helposti kokonainen, koska säilymään sitä ei kyllä saa!
larzizi

Posts: 1,661

#12478 • • larzizi
Jos Muumipeikko saisi lapsia, muuttuisiko Muumipeikon nimi Muumipapaksi ja lapsen nimeksi tulisi Muumipeikko? Se kyllä tarkoittaisi myös sitä, että ei saisi tulla kuin yksi poikalapsi. Kaveri oli kylläkin sitä mieltä, että niistä tulisi kaiken maailman Muumipeikko junioreita.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Avatar
#12479 • • Edited Annakins Guest

pirpeli, 30.10.2008 13:40:
---
wiwi, 30.10.2008 13:35:
*tirsk*

Ja joo, tässä tapauksessa se ronto on mun maallisen vaelluksensa päättänyt korianteri.

---


Voi maallisen vaelluksen päähän tullutta korianterirontoa :C Mutta juu, semmottisen neuvon voisin antaa, jos haluaapi immeiset nauttia muutenkin kaupan maustekasveista pidempään(jopa näin pimeään vuodenaikaan...), että jos vaan kotona sattuu olemaan isompi oikea ruukku ja ravinteikasta multaa, lykätkää kasvi siihen kasvamaan. Ja mielellään vähän lekasoraa tai pikkukiviä salaojaksi ruukunpohjalle. Sitten kasvusto mahdollisimman lähelle ikkunaa ottamaan kaikki mahdollinen valo itseensä. Lisäksi kannattaa kastella päivittäin vähän.

Korianterin ympärille voi vielä sitoa löysästi jotain pehmeää narua, ettei se rötkötä pitkin ruukunseinämiä ja pöytää. Tai taiteilla tukikeppejä :)



Äippä istutti mulle basilikan joskus öö heinäkuussa (?) ja siellä se vieläkin elelee hienosti ikkunalaudalla pienessä ruukussaan o_O Välillä ollu ikkunaki auki koko yön, mut eipä se oo siihen reagoinu. Ei oo tosin kasvattanu lisää lehtiä enää hetkeen mut hengissä se viel on! :D

Edit: jaa, nyt ku katoin ni aika monta uutta lehteä tullu viime viikon aikana.