Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,481,559 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#12441 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

pirpeli, 24.10.2008 13:07:
Mm. tämä
http://www.sunglobe.net/mr-pcano-niitinpoistaja-koziol-3611

Niitinpoistajia myydään ihan kirjakaupoissa ja sekalaispaperitarvikekaupoissa. Ja varmaan isommissa marketeissakin.



Juu siis mulla on niitä tässä pöydällä useampikin (mistä lienee ilmestyneet *vink*). Mutta sille on kai olemassa lempinimikin.

Nitoja = naittaja, naimakone
Niitinpoistaja = erokone tms.??? En muista sitä.
pirpeli

Posts: 5,533

#12442 • • pirpeli

Lyylikki, 24.10.2008 13:18:
Juu siis mulla on niitä tässä pöydällä useampikin (mistä lienee ilmestyneet *vink*). Mutta sille on kai olemassa lempinimikin.

Nitoja = naittaja, naimakone
Niitinpoistaja = erokone tms.??? En muista sitä.



Ai! :D En mä sitä lempinimeä tiedä :DD Mutta toi Koziolin on aika kiva :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Miinapiina

Posts: 3,494

#12443 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Lyylikki, 24.10.2008 13:05:
Mikä se on sen nitojan/naittajan vastakohta? Se masiina, jolla saa siis niitit pois papereista käsiään rikkomatta?

Jos valitusaikaa/aikaa oikaisuvaatimuksen tekemiseen on 14 päivää, niin lasketaanko se asiakirjan päiväyksestä vai mistä? Mulla on nyt käsissäni yksi paperi, jossa on päiväys 13.10. mutta (meidän firman) postituksen leima 17.10 eli päivä jolloin kuori on meillä avattu. Tarkoittaako tämä sitä, että mikäli haluaisin valittaa, niin se tulisi tehdä ennen ensi maanantaita eli olisi käytännössä mahdotonta?



se lasketaan tiedoksisaantipäivästä. jos ei kyseessä oo kirjattu kirje mihin postissa saa leiman, koska se on noudettu, joka annetaan tiedoksi kirjeen lähettäjälle, ni se katotaan tiedoksisaantipäivän mukaan. siinä kirjeessä pitäis lukea, miten toi katotaan. useimmiten se on se päivä jolloin kirje on lähetetty + 7 päivää. niissä lukee jotenkin niin, että "katsotaan saaneen tiedoksi seitsemäntenä päivänä...." tai jotain tuollaista

muoks: nii ja sit kandee soittaa sinne paikkaan, mihin se oikasu tehään, et mikä sen mp on, jos ei muuten selvii (tän varmaan tajusit itekkin *tirsk*)

--
pinkki on pop!!!

Lyylikki

Posts: 2,975

#12444 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

pirpeli, 24.10.2008 13:22:
Ai! :D En mä sitä lempinimeä tiedä :DD Mutta toi Koziolin on aika kiva :)



JOO!

Mun tarvii kysyä meidän toimistotarvikevastaavalta, että jos se ostais mulle tommosen *plur*

Muutenkin toi vehetin on ehkä yksi mun lemppari toimistotarvikkeista. Se on niin hassu jotenkin *hymy*
KooKie

Posts: 4,338

#12445 • • KooKie aka. Petress Pan
Mitä tän viikon Täydellisissä naisissa tapahtui? Perkeleen skartti oli semisti irronnut, enkä jaksanut pelkkää ääntä kuunnella, kun kuva ei ollut nauhoittunut. :(

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

evvk

Posts: 1,918

#12446 • • evvk
Miksi eräässä asiassa mulla on näitä asioita 2 kpl? ;) ;)
KooKie

Posts: 4,338

#12448 • • KooKie aka. Petress Pan

onni3mk, 24.10.2008 19:17:
---
KooKie, 24.10.2008 18:21:
Mitä tän viikon Täydellisissä naisissa tapahtui? Perkeleen skartti oli semisti irronnut, enkä jaksanut pelkkää ääntä kuunnella, kun kuva ei ollut nauhoittunut. :(

---

http://www.recapist.com/2008/05/21/desperate-housewives-free-episode-417

:D



Siis mitä helvettiä?! I call shenanigans, miksi just tässä jaksossa tapahtui noin paljon?!

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

ninscu

Posts: 635

#12449 • • ninscu candydelic
Oon unohtanu puhelimen suojakoodin, joten onko ainoo vaihtoehto mennä johki liikkeeseen hoitaa toi ja paljonko ne veloittaa?

--
.. grooving with the eternal now ..

Avatar
#12450 • • REivaaja Guest

nini, 24.10.2008 20:39:
Oon unohtanu puhelimen suojakoodin, joten onko ainoo vaihtoehto mennä johki liikkeeseen hoitaa toi ja paljonko ne veloittaa?


Virosta saat palvelut halvemmalla ja helpommalla. Saat matkan kaupan päälle ;)
ninscu

Posts: 635

#12451 • • ninscu candydelic

REivaaja, 24.10.2008 21:40:
---
nini, 24.10.2008 20:39:
Oon unohtanu puhelimen suojakoodin, joten onko ainoo vaihtoehto mennä johki liikkeeseen hoitaa toi ja paljonko ne veloittaa?

---

Virosta saat palvelut halvemmalla ja helpommalla. Saat matkan kaupan päälle ;)



ok kiitti avusta

--
.. grooving with the eternal now ..

calvin

Posts: 513

#12452 • • calvin

nini, 24.10.2008 20:39:
Oon unohtanu puhelimen suojakoodin, joten onko ainoo vaihtoehto mennä johki liikkeeseen hoitaa toi ja paljonko ne veloittaa?



No jos tarkotat PUK koodia, niin sen saa soittamalla operaattorille.*vink*
ninscu

Posts: 635

#12453 • • ninscu candydelic

calvin, 25.10.2008 18:23:
---
nini, 24.10.2008 20:39:
Oon unohtanu puhelimen suojakoodin, joten onko ainoo vaihtoehto mennä johki liikkeeseen hoitaa toi ja paljonko ne veloittaa?

---


No jos tarkotat PUK koodia, niin sen saa soittamalla operaattorille.*vink*



Ei PUK vaan suojakoodi.

En voi myydä tota ku siin on suojaus päällä, eikä muilla SIM-korteilla voi käyttää tota ilman sitä koodia. Mut joo, liikkeeseen ois mentävä, yritin jo netistä löytyneellä master code -laskurilla, mut se ei käyny tohon mun puhelinmalliin.

--
.. grooving with the eternal now ..

Inferno@Tre

Posts: 678

#12454 • • Inferno@Tre Hervanta UG

nini, 25.10.2008 19:01:
---
calvin, 25.10.2008 18:23:
---
nini, 24.10.2008 20:39:
Oon unohtanu puhelimen suojakoodin, joten onko ainoo vaihtoehto mennä johki liikkeeseen hoitaa toi ja paljonko ne veloittaa?

---


No jos tarkotat PUK koodia, niin sen saa soittamalla operaattorille.*vink*

---


Ei PUK vaan suojakoodi.

En voi myydä tota ku siin on suojaus päällä, eikä muilla SIM-korteilla voi käyttää tota ilman sitä koodia. Mut joo, liikkeeseen ois mentävä, yritin jo netistä löytyneellä master code -laskurilla, mut se ei käyny tohon mun puhelinmalliin.



Nokia default aika usein 12345

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

ninscu

Posts: 635

#12455 • • Edited ninscu candydelic

Inferno@Tre, 25.10.2008 19:44:

Nokia default aika usein 12345



Njet. Oon vaihtanu sen ku oon ostanu ton ja luulin muistavani mikä se on. Usko pois oon nyt yritäny miljoonia eri vaihtoehtoja ja oon pikkuhiljaa tulos siihen tulokseen et mun on ollu pakko typottaa se. Kaks kertaa samallai :D

--
.. grooving with the eternal now ..

Miinapiina

Posts: 3,494

#12456 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
esitutkintapöytäkirja in english, plz... *hihu*

--
pinkki on pop!!!

Syder

Posts: 2,255

#12457 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

Miinapiina, 28.10.2008 11:41:
esitutkintapöytäkirja in english, plz... *hihu*


ei mitää hajuu mut kokeillaa arpaonnee:
prejudicial inquiry record *ding*

--
Divida et impera.

Freja

Posts: 8,775

#12458 • • Freja Sihteeri

nini, 25.10.2008 19:56:
Njet. Oon vaihtanu sen ku oon ostanu ton ja luulin muistavani mikä se on. Usko pois oon nyt yritäny miljoonia eri vaihtoehtoja ja oon pikkuhiljaa tulos siihen tulokseen et mun on ollu pakko typottaa se. Kaks kertaa samallai :D



Mee liikkeeseen. En kyl tie paljo ne velottaa, mut siel ne saa sen purettuu.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

onni3mk

Posts: 3,973

#12459 • • onni3mk Onni on.
Miks mä en saa avattua mun sähköpostia (oma domain vaimikäsenytoli) millään muilla koneilla kun omalla?

Työn koneella en saa ollenkaan auki, vaikka eka kysyy oonko palomuurin takana ja kaverin koneella piti tehä joku erikois juttu et avaa tj.

Menee hermot, kun aina joutuu venaa, et pääsee kotiin, et voi avaa sähköpostin.

--
Onni on.

wiwi

Posts: 1,575

#12460 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Mikä puhelinliittymä on oikeesti edullinen? Oon yleensä vaihtanut sitä mukaa kun joku liittymäkauppias soittaa enkä jaksa sanoa sille, että ei kiitos. Viimeksi vaihdoin dna:lta saunalahdelle, kun lupasivat 5€ pienemmän laskun joka kuukausi. Ei toimi.

Ja joo, tietenkin on suhteellista, mitä pitää edullisena mutta mun uusin lasku oli 30€ sen femman vähentämisen jälkeen ja mulle se on näillä tuloilla liikaa. :(

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.