Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,486,041 views

kinderi

Posts: 1,783

#14221 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Minkä takia postinjakaja on raivotautinen?
Eikö olis helpompaa vaan sujauttaa ne laskut sieltä luukusta, miks täytyy yrittää runnoa ne oven läpi? Siltä se ainakin kuulostaa. *hmph*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

utubia

Posts: 75

#14222 • • utubia
voiks pikaliima syövyttää ihoa? liimasin just vahingossa sormet yhteen, jne (ja revin liimaukset auki) mut nyt vähän vaikuttais siltä, niinko noi jäljelle jääneet liimat koittais tunkeutua jonnekin nahkan syvimpiin syövereihin O_o

tarviiks mennä lääkäriin?*täh*
Avatar
#14223 • • niomic Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

utubia, 18.9.2009 15:39:
voiks pikaliima syövyttää ihoa? liimasin just vahingossa sormet yhteen, jne (ja revin liimaukset auki) mut nyt vähän vaikuttais siltä, niinko noi jäljelle jääneet liimat koittais tunkeutua jonnekin nahkan syvimpiin syövereihin O_o

tarviiks mennä lääkäriin?*täh*



No ei ne yleensä mitään kovin terveellistä kamaa kyl ole. Siinä tuubissa tms pitäis kyllä lukea et mitä tehdä jos menee iholle tai silmiin tai satut esim. syömään sitä :) Ite oisin varmaan pessy heti jollain kuorivalla saippualla ronskisti.
whispering

Posts: 871

#14224 • • Edited whispering Super Juusto
Tein puhelimen netillä (liittymän teoreettinen maksimi jotain 3,2M) nopeustestin, ja tulokseksi tuli 17M, miten se on mahdollista? Tein sen vielä 3 kertaa peräkkäin, ja aina siinä 17M paikkeilla *ding*
Skenemursu

Posts: 1,568

#14225 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

andi--, 18.9.2009 10:02:
---
Skenemursu, 18.9.2009 08:41:
GB laskutus netinkaytossa.

eli kysymys/dilemma menee nain. Minulla on talla hetkella 2mbps/512 adsl yhteys mutta nyt olis tarjolla tallanen.

3G Wireles Router - (nopeus 7 mbps) - mutta hinta menee GBitteina...

---


Kannattaa sitten suhtautua varauksella tuohon langattomaan 7 Mbps nopeuteen, käytännössä nopeus on varmasti alhaisempi.


joo olen tehnyt tolla muutamia nopeustesteja ja mulla on toi mokkula lappariin himassa. nopeudet vaihtelee toki mutta paskin nopeus mita olen saanut on ollu 3 mbps alas pain... ylos menee valilla tosi hitaasti... anyway se on paskimmillaan samaa nopeutta kun mun adsl on parhaimpana paivana =)
Lyylikki

Posts: 2,975

#14226 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mä en oo ihan varma, että onko tää totta vai jäänyt mun päähän jostain elokuvasta, mutta:

Onko avaruudessa matkalla sukkula/lähetin/tms. ilman mitään päämäärää, jossa on viesti ihmiskunnalta monilla kielillä ja kuvin selitettynä?

Jos tällainen on, niin mikä sen nimi on? Ja jos tää on syöpynyt mun päähän jostain muusta yhteydestä, niin mistä?
Android

Posts: 3,908

#14227 • • Android

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Lyylikki, 19.9.2009 13:46:
Mä en oo ihan varma, että onko tää totta vai jäänyt mun päähän jostain elokuvasta, mutta:

Onko avaruudessa matkalla sukkula/lähetin/tms. ilman mitään päämäärää, jossa on viesti ihmiskunnalta monilla kielillä ja kuvin selitettynä?

Jos tällainen on, niin mikä sen nimi on? Ja jos tää on syöpynyt mun päähän jostain muusta yhteydestä, niin mistä?



Voyager Golden Record
Pioneer Plaque
akir0

Posts: 2,554

#14228 • • akir0 idleRPG champion 2009

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

whispering, 18.9.2009 17:46:
Tein puhelimen netillä (liittymän teoreettinen maksimi jotain 3,2M) nopeustestin, ja tulokseksi tuli 17M, miten se on mahdollista? Tein sen vielä 3 kertaa peräkkäin, ja aina siinä 17M paikkeilla *ding*



Millä sä ton testin teit? :)
Kriss G

Posts: 1,492

#14230 • • Kriss G Wir brauchen bass

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

utubia, 18.9.2009 15:39:
voiks pikaliima syövyttää ihoa? liimasin just vahingossa sormet yhteen, jne (ja revin liimaukset auki) mut nyt vähän vaikuttais siltä, niinko noi jäljelle jääneet liimat koittais tunkeutua jonnekin nahkan syvimpiin syövereihin O_o

tarviiks mennä lääkäriin?*täh*



Voi mut ei mitenkään kovin dramaattisesti. Vittumaisinta siinä on vaan se et sormet on kivikovat muutaman tunnin/pari päivää riippuen kuinka dunkkua liimaa on läikyttänyt käsille. Vedellä ku yrittää pestä, pahentaa vaan tilannetta.

--
DESTROY ALL HIPPIES

ezzy

Posts: 8,060

#14231 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

whispering, 19.9.2009 15:08:
---
akir0, 19.9.2009 14:07:
---
whispering, 18.9.2009 17:46:
Tein puhelimen netillä (liittymän teoreettinen maksimi jotain 3,2M) nopeustestin, ja tulokseksi tuli 17M, miten se on mahdollista? Tein sen vielä 3 kertaa peräkkäin, ja aina siinä 17M paikkeilla *ding*

---


Millä sä ton testin teit? :)

---


Pohjanmaan PPO Oy
http://nopeustesti.kotinet.com/meter.php



Ei noilla testeillä ole mitään virkaa muissa tapauksissa, kun pitää verrata vaikka saman liittymän nopeuksia eri olosuhteissa (vaihdat jonkun piuhan, verkkokortin, päätelaitteen tms), muuten noi on ihan huttua.
SilverJo

Posts: 1,893

#14232 • • SilverJo I solemnly swear that I am up to no good.
Mahtaako Jenkeistä ostetut elektroniikkalaitteet toimia Suomessa? (Eri verkkojännitteet tms?)

--
Broken words always
start as thoughts.
Clean thinking keeps
things beautiful.

Avatar
#14233 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

SilverJo, 20.9.2009 09:09:
Mahtaako Jenkeistä ostetut elektroniikkalaitteet toimia Suomessa? (Eri verkkojännitteet tms?)


Ei toimi suoraan jännitteistä johtuen. Väliin tarviit vähintään euro sovittimen. Riippuen laitteesta, voi jännitteen valita, tai laite valitsee sen itse. Mitä ajattelit ostaa?
Amma

Posts: 2,383

#14236 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Kuulostaako jonkun muun mielestä oudolta se, ettei lääkäri voi pistää rokotetta, koska ei osaa pistotekniikoita (hoitajien heiniä kuulemma)? Jotenkin mulla ois sellanen lähtökohta, että lääkärinkin pitäisi kyetä suorittamaan toimenpide, koska rokotteet ois niinku aika perusjuttu. Vai? *ding*

--
*etsiskel*

wiwi

Posts: 1,575

#14237 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Amma, 20.9.2009 13:36:
Kuulostaako jonkun muun mielestä oudolta se, ettei lääkäri voi pistää rokotetta, koska ei osaa pistotekniikoita (hoitajien heiniä kuulemma)? Jotenkin mulla ois sellanen lähtökohta, että lääkärinkin pitäisi kyetä suorittamaan toimenpide, koska rokotteet ois niinku aika perusjuttu. Vai? *ding*


Kuulostaa. Todella oudolta.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Jutu

Posts: 3,054

#14238 • • Jutu Blondi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Amma, 20.9.2009 13:36:
Kuulostaako jonkun muun mielestä oudolta se, ettei lääkäri voi pistää rokotetta, koska ei osaa pistotekniikoita (hoitajien heiniä kuulemma)? Jotenkin mulla ois sellanen lähtökohta, että lääkärinkin pitäisi kyetä suorittamaan toimenpide, koska rokotteet ois niinku aika perusjuttu. Vai? *ding*


Jos sillä oli tosi paha piikkikammo jota se ei halunnut myöntää? :P Mutta ei se lekuri välttämättä osaa sitä tekniikkaa jos se ei oo sitä pahemmin tehnyt. Ei jotkut lekurit osaa laittaa kanyyliakaan, koska yleensä hoitajat yleensä tekee nuo hommat.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Avatar
#14239 • • niomic Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Amma, 20.9.2009 13:36:
Kuulostaako jonkun muun mielestä oudolta se, ettei lääkäri voi pistää rokotetta, koska ei osaa pistotekniikoita (hoitajien heiniä kuulemma)? Jotenkin mulla ois sellanen lähtökohta, että lääkärinkin pitäisi kyetä suorittamaan toimenpide, koska rokotteet ois niinku aika perusjuttu. Vai? *ding*



Jutun linjaa jatkaisin tässä. Varsinkin suuri osa yleislääkäreistä tekee kohtuu vähän tuollaisia toimenpiteitä, eikä välttämättä tosiaan haluakaan tehdä kun edellisestä kerrasta on tovi ja yleensä työnjako on niin selkeä. Hoitajathan nuo yleensä hoitavat ja niin rautaisella kokemuksella, et varmaan itse vaatisin päästä just hoitajan käsittelyyn :P Yleislääkäreitä nyt on muutenkin tavallaan helppo dissata just sen suhteen et suurin osa niistä ei osaa mitään aluetta erityisen hyvin kokonaisuudessaan ja vaikka diagnosointitaito onkin se lähes tärkein, tulee siinäkin monesti selkeitä harhavetoja kun pääsee lopulta jonkun alueen ammattilainen käsiin. Mutta, osasipa lähettää eteenpäin ammattilaiselle, eli siinä määrin diagnosointi oli tarpeeks hyvä :P Yleislääkäreillä on myös varsinkin työterveydenhuollossa kulupaineita ja sen kautta paineita allekirjoitella ties mitä maksusitoumuksia, varsinkin kun tilanne on epäselvä, eikä ongelma välttämättä niin akuutti. Siinä helposti diagnoosi menee sitten linjalle: "kattellaan et mikä on tilanne seuraavalla viikolla, varailet sit uuden ajan jos ei ole parantunut".
Jammailija

Posts: 3,224

#14240 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Seinäkellolle tapahtui klassiset, eli eräs ystäväni päätti oma-aloitteisesti siirtää seinäkellomme oikeaan aikaan, vaikka se taktisesti ja ansiokkaasti hoiti ajoissa-aamulla-töihin -teemaa*nauru*. Muistaakseni hän sääti sen viisareista ja työntäen niitä vastapäivään (ei takaa olevasta koneistosta). Nyt viisarit eivät liiku, vaikkakin yritystä kellolla tuntuisi korvakuulolla olevan.
Paristosta se ei johdu. Viisarit eivät ota kiinni toisiinsa.

Muistanko oikein, että mekaanisilla kelloilla on taipumusta mennä epäkuntoon, jos niitä pyörittää viisareista, ja väärään suuntaan? Mikä neuvoksi? Onko kotikonsteja miten korjata TAI miten ainakaan ei kannattaisi lähteä korjaamaan? Vai onko kellopelit sen verran hienosäätöä, että kannattais suoril miettiä asiantuntijaa?

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...