Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,495,771 views

nomic

Posts: 4,120

#12341 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

sapeli, 9.10.2008 18:26:
---
nomic, 9.10.2008 18:21:
Miksi aina agenteilla kopisee kengät?

---


Siks ku niillä on kengissä piilossa veitsenteriä ja räjähteitä ja bussirahat.



Vastaus: hyväksytty!
noena

Posts: 3,138

#12342 • • noena first breath after coma
Mulla on ollu taaaas ongelmia koneen kanssa ja hankin sellasen ulkosen kiintolevyn, Western Digital Elements 500G. Nyt oon saanu kaikki kuvat ja musiikit sinne talteen ja nyt pitäis buutata kone ja alottaa se alusta. Mietin uudeks käyttikseks Linuxia windowsin sijaan, mutta toimiiko toi ulkoinen kiintolevy sen kanssa vai onko siinä ainoostaan windows-ajuri? *pepsodent*

--
TwistedLife™ Amusement Park

blastic

Posts: 930

#12343 • • blastic ballistic ballstick

noena, 10.10.2008 10:15:
Mietin uudeks käyttikseks Linuxia windowsin sijaan, mutta toimiiko toi ulkoinen kiintolevy sen kanssa vai onko siinä ainoostaan windows-ajuri? *pepsodent*



Ilmeisesti toi on ihan normaali usb-liitäntäinen palikka, joten kyllä se toimii.
ezzy

Posts: 8,060

#12344 • • ezzy Droid-pappa

noena, 10.10.2008 10:15:
Mulla on ollu taaaas ongelmia koneen kanssa ja hankin sellasen ulkosen kiintolevyn, Western Digital Elements 500G. Nyt oon saanu kaikki kuvat ja musiikit sinne talteen ja nyt pitäis buutata kone ja alottaa se alusta. Mietin uudeks käyttikseks Linuxia windowsin sijaan, mutta toimiiko toi ulkoinen kiintolevy sen kanssa vai onko siinä ainoostaan windows-ajuri? *pepsodent*



Kyl ne toimii linuxissakin, jos tiedostojärjestelmälle on ajurit valitsemassasi linux-distrossa. Esim. Acerin Aspire One miniläppäriin piti heittää ntfs-tuki erikseen sen rajoittuneen Linpus Linuxin takia. Levy tunnistui, mut ei osannut lukea filesysteemiä jostakin syystä vakiona.
Tosin tonkin lisääminen onnistu täysin linux-noob tyttöystävältä helposti neuvoilla.
noena

Posts: 3,138

#12345 • • Edited noena first breath after coma

ezzy, 10.10.2008 10:20:
Kyl ne toimii linuxissakin, jos tiedostojärjestelmälle on ajurit valitsemassasi linux-distrossa. Esim. Acerin Aspire One miniläppäriin piti heittää ntfs-tuki erikseen sen rajoittuneen Linpus Linuxin takia. Levy tunnistui, mut ei osannut lukea filesysteemiä jostakin syystä vakiona.
Tosin tonkin lisääminen onnistu täysin linux-noob tyttöystävältä helposti neuvoilla.


Melkein ymmärsin *ding* *nauru*

blastic, 10.10.2008 10:20:
Ilmeisesti toi on ihan normaali usb-liitäntäinen palikka, joten kyllä se toimii.


Joo on kyllä, elikkä se sitte varmaankin toimii :)

--
TwistedLife™ Amusement Park

Fyrisch

Posts: 4,525

#12346 • • Fyrisch
miks mun uus puhelin väittää ettei mun sim-kortilla ole yhtäkään numeroa taikka viestiä, vaikka siirsin ne kaikki kortille ennen puhelimen vaihtoa?

kyseessä nokian e71.
Jutu

Posts: 3,054

#12347 • • Jutu Blondi
Onko sillä väliä mihin tuikataan hepatiittirokote (twinrix); käteen, reiteen vai pakaraan?

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

whispering

Posts: 871

#12349 • • whispering Super Juusto

Fyraett, 10.10.2008 11:23:
miks mun uus puhelin väittää ettei mun sim-kortilla ole yhtäkään numeroa taikka viestiä, vaikka siirsin ne kaikki kortille ennen puhelimen vaihtoa?

kyseessä nokian e71.


Ootko varma että käyttössä on sim-kortin muisti eikä puhelimen?
Jutu

Posts: 3,054

#12350 • • Jutu Blondi

pirpeli, 13.10.2008 19:56:
Twinrix Adult annetaan lihakseen, mieluiten olkavarteen (m. deltoideus).
Lähde:
http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/rokotteet/twinrix.html


Joo, tiiiän että se pitää lihakseen tuikata, mutta mietinkin sitä, että onko siinä niin suurta väliä, että mihin lihakseen se laitetaan. En saa meidän terkkaa kiinni ja kysyin yhdeltä sh kaverilta, että tuikkaisko se, niin se vaan käski mun ite laittaa sen, mutta ainoa paikka mihin ite saan sen laitettua on reisi :P

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

wiwi

Posts: 1,575

#12351 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Ovatko lipuntarkastajat päätoimisia tarkastajia, vai tekeekö ne jotain muutakin duunia?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

ezzy

Posts: 8,060

#12352 • • ezzy Droid-pappa

noena, 10.10.2008 10:41:
---
ezzy, 10.10.2008 10:20:
Kyl ne toimii linuxissakin, jos tiedostojärjestelmälle on ajurit valitsemassasi linux-distrossa. Esim. Acerin Aspire One miniläppäriin piti heittää ntfs-tuki erikseen sen rajoittuneen Linpus Linuxin takia. Levy tunnistui, mut ei osannut lukea filesysteemiä jostakin syystä vakiona.
Tosin tonkin lisääminen onnistu täysin linux-noob tyttöystävältä helposti neuvoilla.

---

Melkein ymmärsin *ding* *nauru*



Linuxia on monen eri taho tekemiä paketteja, eli distroja (distribution). Ubuntu, SuSe, Linpus jne.
eri tarkoituksiin ja eri ihmisille erilaista.

NTFS on yksi windowsin tiedostojärjestelmista FAT ja FAT32:n ohella :) Se ei linuxeissa yllättäen ihan suoraan toimi (aina), koska se on windows-maailmasta.

aina oppii uutta :P
josbe

Posts: 1,982

#12353 • • josbe suomalainen juhlakinkku

wiwi, 13.10.2008 20:36:
Ovatko lipuntarkastajat päätoimisia tarkastajia, vai tekeekö ne jotain muutakin duunia?


Kyllä ne pääsääntöisesti ihan päätoimisia on. Toki vois olla, että sitäkin duunia vois esim. opiskelija tehdä kesä-/osa-aikatyönä(?).
Fyrisch

Posts: 4,525

#12354 • • Fyrisch

whispering, 13.10.2008 20:00:
Ootko varma että käyttössä on sim-kortin muisti eikä puhelimen?



oon joo.
soitin asiasta elisalle ja ne sano ettei toimi koska kyseessä on kytkypuhelin.

mut ei se mitoo, siirsin kaikki numerot vanhalt kortilt vanhan puhelimen muistiin, ja laitoin kytkykortin siihen, kopioin ne kortille -> uuteen puhelimeen ja kopiointi koneen muistiin ja vanha kortti takas siihen.

väliaikanen ratkasu ku aukee uus liittymä vasta kuun lopussa, buu.
yana

Posts: 877

#12355 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

noena, 10.10.2008 10:15:
Mulla on ollu taaaas ongelmia koneen kanssa ja hankin sellasen ulkosen kiintolevyn, Western Digital Elements 500G. Nyt oon saanu kaikki kuvat ja musiikit sinne talteen ja nyt pitäis buutata kone ja alottaa se alusta. Mietin uudeks käyttikseks Linuxia windowsin sijaan, mutta toimiiko toi ulkoinen kiintolevy sen kanssa vai onko siinä ainoostaan windows-ajuri? *pepsodent*



mul on toi sama ja toimii sellasenaan vistan ja ubuntun kanssa. josset oo itse formatoinu sita mitenkaan niin no problems
Avatar
#12356 • • Norb Guest

yana, 14.10.2008 02:32:
---
noena, 10.10.2008 10:15:
Mulla on ollu taaaas ongelmia koneen kanssa ja hankin sellasen ulkosen kiintolevyn, Western Digital Elements 500G. Nyt oon saanu kaikki kuvat ja musiikit sinne talteen ja nyt pitäis buutata..
---
mul on toi sama ja toimii sellasenaan vistan ja ubuntun kanssa. josset oo itse formatoinu sita mitenkaan niin no problems



Ihan vinkkinä, että ulkonenlevy ei oo mikään takuu, että kuvasi ovat tallessa. *Kokemuksen syvällä rintaäänellä* Mulla on kuvat 2x hävinny ulkosiltakovalevyiltä..
Paras tallennuspaikka on edelleen manuaalisessa valokuvakansiossa :)
yana

Posts: 877

#12357 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Norb, 14.10.2008 09:03:
---
yana, 14.10.2008 02:32:
---
noena, 10.10.2008 10:15:
Mulla on ollu taaaas ongelmia koneen kanssa ja hankin sellasen ulkosen kiintolevyn, Western Digital Elements 500G. Nyt oon saanu kaikki kuvat ja musiikit sinne talteen ja nyt pitäis buutata..
---
mul on toi sama ja toimii sellasenaan vistan ja ubuntun kanssa. josset oo itse formatoinu sita mitenkaan niin no problems

---


Ihan vinkkinä, että ulkonenlevy ei oo mikään takuu, että kuvasi ovat tallessa. *Kokemuksen syvällä rintaäänellä* Mulla on kuvat 2x hävinny ulkosiltakovalevyiltä..
Paras tallennuspaikka on edelleen manuaalisessa valokuvakansiossa :)



joo sitten tulee itku ja poru kun se ulkoinen kovo kilahtaa. kannattaa pitaa backupit jossain kuitenkin (vaikka polttaa dvdlle)

parhaat kuvat toki teettaa paperikuviksi ja kansioon, mutta eivat nekaan mitaan ikuisia ole..
whispering

Posts: 871

#12358 • • whispering Super Juusto

Norb, 14.10.2008 09:03:
Ihan vinkkinä, että ulkonenlevy ei oo mikään takuu, että kuvasi ovat tallessa. *Kokemuksen syvällä rintaäänellä* Mulla on kuvat 2x hävinny ulkosiltakovalevyiltä..
Paras tallennuspaikka on edelleen manuaalisessa valokuvakansiossa :)



Ne tiedostot pystytään palauttamaan usein rikkoutuneelta kovalevyltä. Eli jos jotain korvaamatonta menee niin ei kannata heittää sitä rikkinäistä kovalevyä roskiin.
Crazybattery

Posts: 782

#12359 • • Crazybattery Fruor ergo sum
miten voin kääntää Marketing Environment suomeks? siis tien mikä se on ja pystyn selittää mutt tarven talous termi tolle *uuh*
Takyon

Posts: 2,945

#12360 • • Takyon Möwkö

whispering, 14.10.2008 15:13:
Ne tiedostot pystytään palauttamaan usein rikkoutuneelta kovalevyltä. Eli jos jotain korvaamatonta menee niin ei kannata heittää sitä rikkinäistä kovalevyä roskiin.



Eikös noi vain ole aikas kalliita käsittelyjä?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.