Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,489,253 views

Zeratul

Posts: 1,170

#12321 • • Zeratul Captain miserable

Freja, 7.10.2008 17:34:
---
Zeratul, 7.10.2008 17:32:
"Yrittänyttä ei laiteta." Miks? Eiks sen yrittäneen just pitäis olla se jota laitetaan? ;)

Mut jos jollain oikeesti on tietoo kyseisen sanonnan etymologiasta nii ois tervetullutta. *joo*
---
Ihanaa et joku muukin pohtinu tätä asiaa :D

Eli ei, mulla ei oo tietoa mistä kyseinen sanonta on peräisin, tai miksi. *hihu*


Harhaanjohtavaa tos on lähinnä se ettei tiedä mihin toi laittaminen pitäis liittä, ei tuu hyvää ainakaa mun mielikuvtuksella. *nauru*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

wiwi

Posts: 1,575

#12322 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Zeratul, 7.10.2008 17:29:
---
REivaaja, 6.10.2008 15:38:
Hei wiwi jätäs nyt se miekkoses ja ota tästä ittelles nyrkki silmään. Tää Takyonin jatkuva lähestyminen ja taitojen osoittaminen on alkanut jo hellyyttää minuakin. :)

---

Eikö käynny ees mielen vieressä et joku vois auttaa toisia ihan vaan auttamisen ilosta? :D (Ei muuten mut ku sattuu tuntee kaverin nii voi todeta et kyseessä on just sellanen tyyppi joka tekee niin. :))


Hei REivaaja kiitos neuvoista. Mullakin on sulle yksi: oot mulla noressa, joten en nää tekstejäsi muuten kuin toisten quottauksina. Ja mielelläni en näkisi edes niin.

Plur vaan.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Avatar
#12323 • • REivaaja Guest

wiwi, 7.10.2008 17:49:

Hei REivaaja kiitos neuvoista. Mullakin on sulle yksi: oot mulla noressa, joten en nää tekstejäsi muuten kuin toisten quottauksina. Ja mielelläni en näkisi edes niin.

Plur vaan.

Voihan video. Ei tullut mieleenikään.
josbe

Posts: 1,982

#12324 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

Zeratul, 7.10.2008 17:39:
---
Freja, 7.10.2008 17:34:
---
Zeratul, 7.10.2008 17:32:
"Yrittänyttä ei laiteta." Miks? Eiks sen yrittäneen just pitäis olla se jota laitetaan? ;)

Mut jos jollain oikeesti on tietoo kyseisen sanonnan etymologiasta nii ois tervetullutta. *joo*
---
Ihanaa et joku muukin pohtinu tätä asiaa :D

Eli ei, mulla ei oo tietoa mistä kyseinen sanonta on peräisin, tai miksi. *hihu*

---

Harhaanjohtavaa tos on lähinnä se ettei tiedä mihin toi laittaminen pitäis liittä, ei tuu hyvää ainakaa mun mielikuvtuksella. *nauru*


Minulle on kerrottu, että jossain päin Suomea laittaminen tarkoittaa moittimista. Sanonnalla siis tarkoitetaan, ettei yrittämisessä ole mitään pahaa, vaan sitä kannattaa aina harrastaa - ilman että siitä kukaan moittisi. :)

Tiiä sit, onko todellisuudessa niin, ettei - ainakaan liiallisesta - yrittämisestä saisi jo moitteitakin. ;)

Edittinä vielä, että paremmin tämä sanonta toimii mielestäni nykymaailman termeillä. Onhan se yleensä niin, että silloin kun vähiten yrittää, niitä laittajia olisi vaikka muille jakaa. :D
Zeratul

Posts: 1,170

#12325 • • Zeratul Captain miserable

josbe, 7.10.2008 18:11:
---
Zeratul, 7.10.2008 17:32:
"Yrittänyttä ei laiteta." Miks? Eiks sen yrittäneen just pitäis olla se jota laitetaan? ;)

---

Minulle on kerrottu, että jossain päin Suomea laittaminen tarkoittaa moittimista. Sanonnalla siis tarkoitetaan, ettei yrittämisessä ole mitään pahaa, vaan sitä kannattaa aina harrastaa - ilman että siitä kukaan moittisi. :)


Kiitti, tää tosiaan anto tyydyttävän vastauksen sille mitä tolla tarkotetaan. :)

Tiiä sit, onko todellisuudessa niin, ettei - ainakaan liiallisesta - yrittämisestä saisi jo moitteitakin. ;)


"Anna nyt, ihan vähä vaan, ei kestä kauaa, et kerkee ees kunnolla huomata!" XD

Edittinä vielä, että paremmin tämä sanonta toimii mielestäni nykymaailman termeillä. Onhan se yleensä niin, että silloin kun vähiten yrittää, niitä laittajia olisi vaikka muille jakaa. :D


Niin totta, mut niin epäreilua. Ikäviä aikoja eletään. *nauru*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

ezzy

Posts: 8,060

#12326 • • ezzy Droid-pappa

LiiNa, 7.10.2008 12:44:
Minkä ihmeen takia toimistoissa (tai niin ainakin täällä meijän ja ymmärtääkseni joissain muissakin pakoissa samallainen käytäntö) on sellainen sääntö, että tietokoneita EI saa ikinä sammuttaa?? Kauheeta energian tuhlausta...



Koska ihmiset tekee etätöitä (kuten minä, otan etänä yhteyden duunikoneeseen kotoa) ja omien kokemuksien mukaan koneet kärsii enemmän ku niitä on kokoajan sammuttamassa. Lisäksi vituttaa aina availla miljoonaa ohjelmaa uudelleen.
ezzy

Posts: 8,060

#12327 • • ezzy Droid-pappa

Takyon, 6.10.2008 14:59:
---
wiwi, 6.10.2008 14:42:
Mulla on usein tietokone mukana luennoilla, joilla käytän ylipiston nettiä. Kaikki muut sivut toimii, mutta jostain syystä en pääse ikinä lukemaan sähköpostia. Kone sanoo vaan että "yhteyden aikakatkaisu". Onks mulla joku asetus, joka katkaisee yrityksen liian ärhäkkäästi vai mikä mättää? Intranet ynnä muut toimii ihan normaalisti ja mukavalla nopeudella.

---


Onks kyseessä joku nettimaili vai ihan sun oman palveluntarjoajan maili jota luet jollain ohjelmalla? Jälkimmäinen nimittäin ei ainakaan lähetyksen osalta toimi muilla kuin sen sun oman isp:n yhteydellä.



Paitsi, jos on autentikoiva lähtevän postin palvelu, jota siis voi käyttää mistä tahansa. Esim. Gmailin smtp on moinen. Yleensä noi on maksullisia.

Aikakatkaisu saattaa johtua ihan koneen antivirus-softastakin, joka skannaa liitettä tms liian pitkään ja palvelin ehtii katkaista yhteyden.
Kannattaa kokeilla nostaa aikakatkaisua tiliasetuksista parilla minsalla.
wiwi

Posts: 1,575

#12328 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

ezzy, 7.10.2008 18:37:
---
Takyon, 6.10.2008 14:59:

Onks kyseessä joku nettimaili vai ihan sun oman palveluntarjoajan maili jota luet jollain ohjelmalla? Jälkimmäinen nimittäin ei ainakaan lähetyksen osalta toimi muilla kuin sen sun oman isp:n yhteydellä.
---
Paitsi, jos on autentikoiva lähtevän postin palvelu, jota siis voi käyttää mistä tahansa. Esim. Gmailin smtp on moinen. Yleensä noi on maksullisia.

Aikakatkaisu saattaa johtua ihan koneen antivirus-softastakin, joka skannaa liitettä tms liian pitkään ja palvelin ehtii katkaista yhteyden.
Kannattaa kokeilla nostaa aikakatkaisua tiliasetuksista parilla minsalla.


Hmmm. Mun pitää puhua mun atk-tukihenkilölle, jotta ymmärtäisin noista teidän vastauksista jotain, mutta kiitos. Ja käytössä mulla on siis koulun s-posti.

Noita asetuksia voisin kyllä yrittää tarkistaa

daffy, 6.10.2008 14:54:

Monista julkisista langattomista verkoista (käytät varmaankin wlania) on sallittu ainoastaan http(s)-yhteydet, siis perus webbiselailu. Postiohjelma käyttää POP- tai IMAP-protokollaa, joka on siis estetty verkon ylläpidon toimesta.


Toi kuulostaisi muuten ihan järkeenkäyvältä, mutta oon kohtalaisen varma, että oon nähny muiden koneellisten ihmisten selailevan postejaan luennolla.

Kaikista todennäköisintä on kuitenkin se, että mun huono karma tietokoneiden kanssa aiheuttaa kaiken.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

silva

Posts: 82

#12329 • • silva
Onko mahdollista päästä ennemmin eroon turkiskuoriaisista kuin omista hermoistaan? AARGH.
Avatar
#12333 • • gnomex Guest
Erasmus on myös Fabion poika.
onni3mk

Posts: 3,973

#12334 • • onni3mk Onni on.
Ostin Microsoftin langattoman näppiksen ja hiiren. Iskin ton vastaanottimen tonne koneen taakse usbiin ja kaikki toimi hyvin, mitä nyt hiiri meni automaattisesti pois päältä, kun siihen ei koskenu hetkeen. Sit siirsin vastaanottimen tohon eteen usbiin ja kone vasta sitten alko instaa ajureita ja nyt ei näppäimistö meinaa toimia, hiiri kyl nyt toimii. Tai jättää kirjaimia tosi paljon välistä... ei siis tunninsta aina komentoja.

Missä vika? Saaks noi ajurit asennettuu uusiks jotenkin? Ei siis oo mitään asennus levyjä.

Ps. *ittu mulla menee hermot kirjottaa tällä!!! Nimim. Tän tekstin kirjottamiseen tais mennä viis minuuttia...

--
Onni on.

whispering

Posts: 871

#12335 • • Edited whispering Super Juusto

onni3mk, 8.10.2008 23:31:
Ostin Microsoftin langattoman näppiksen ja hiiren. Iskin ton vastaanottimen tonne koneen taakse usbiin ja kaikki toimi hyvin, mitä nyt hiiri meni automaattisesti pois päältä, kun siihen ei koskenu hetkeen. Sit siirsin vastaanottimen tohon eteen usbiin ja kone vasta sitten alko instaa ajureita ja nyt ei näppäimistö meinaa toimia, hiiri kyl nyt toimii. Tai jättää kirjaimia tosi paljon välistä... ei siis tunninsta aina komentoja.

Missä vika? Saaks noi ajurit asennettuu uusiks jotenkin? Ei siis oo mitään asennus levyjä.

Ps. *ittu mulla menee hermot kirjottaa tällä!!! Nimim. Tän tekstin kirjottamiseen tais mennä viis minuuttia...


Avaa Control Panel -> Regional and Language options, avautuvasta ikkunasta Languages -välilehti, ja katto sieltä että sulla on suomi näppäin asetukset päällä.

Jos on niin ehdottaisin hakemaan vaikka Microsoftin sivuilta oikeat ajurit: http://www.microsoft.com/hardware/download/download.aspx?category=MK

Ps. Logitech valmistaa parhaat hiiret ja näppikset ;)
boubbin

Posts: 81

#12336 • • boubbin boubbin
kun kaksi dj :tä soittaa samaa aikaan niin sanotaan b2b, mistä se lyhenne tulee ?

--
Cmon now, lets all take some Caffeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiine!

thomas

Posts: 5,618

#12337 • • thomas

boubbin, 9.10.2008 00:55:
kun kaksi dj :tä soittaa samaa aikaan niin sanotaan b2b, mistä se lyhenne tulee ?



back 2 back, eli joko joka toinen biisi on toisen dj:n valitsema tai sitten esim kahden biisin vaihtovälit. lyhyesti: dj:t valikoivat ja soittavat biisejä vuorotellen.
djbege

Posts: 264

#12338 • • djbege

thomas, 9.10.2008 00:56:
---
boubbin, 9.10.2008 00:55:
kun kaksi dj :tä soittaa samaa aikaan niin sanotaan b2b, mistä se lyhenne tulee ?

---


back 2 back, eli joko joka toinen biisi on toisen dj:n valitsema tai sitten esim kahden biisin vaihtovälit. lyhyesti: dj:t valikoivat ja soittavat biisejä vuorotellen.



Selkä selkää vasten.

--
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

nomic

Posts: 4,120

#12339 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Miksi aina agenteilla kopisee kengät?
sapeli

Posts: 11,768

#12340 • • sapeli jokukukamikä?

nomic, 9.10.2008 18:21:
Miksi aina agenteilla kopisee kengät?



Siks ku niillä on kengissä piilossa veitsenteriä ja räjähteitä ja bussirahat.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.