Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,489,070 views

Xer

Posts: 261

#12241 • • Xer Bassosankaritar

wiwi, 20.9.2008 18:59:
---
Xer, 20.9.2008 11:06:
---
wiwi, 19.9.2008 23:54:

*kymysys*
---

*vastaus*

---

*jutui*



Mulla on ittellä lanneranka ja kyynerpäät sellaiset mitkä menee helposti lukkoon kun ne ojentuu liikaa ja sit ne pitää vääntää ja kääntää takaisin paikoilleen(tuntuu muuten ihan karmeelta). Kun on näit virheasentoja ja muita yliojentuvia niveliä, ni niiden osalta kandee ihan miettiä, että missä menee se ns. oikea liikerata ja alkaa tekemään sen mukaan omat liikkeet vaikka menisikin vielä pidemmälle sen oman nivelen kanssa. Tälleen oppii olemaan viemättä sitä niveltä jatkuvasti sinne liian pitkälle ja ei ne siteetkään sit pääse löystymään + lihakset oppii tosi nopeasti uuden liikkeen kun sitä jaksaa tehdä hetkosen ajatuksen kanssa.
Muikku

Posts: 427

#12242 • • Muikku
Saaks bileisiin ottaa juomarepun?
sapeli

Posts: 11,768

#12244 • • sapeli jokukukamikä?

Muikku, 22.9.2008 08:52:
Saaks bileisiin ottaa juomarepun?



UG-bileisiin saa!

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

-marjo-

Posts: 60

#12245 • • -marjo-

mikke, 19.9.2008 23:59:
Tietääkö kukaan mistä saisi tilattua jonkun deejiin (esim. Tiesto, Armin jne) tai labelin (Anjuna jne.) paitoja tai muita tuotteita ilman järkyttäviä postitus- ja tullimaksuja ?



Muistaakseni ainakin http://cdjshop.com/boredofascribblycdcollection.php?pagez=http://cdjshop.com/cart/home.php?cat=571&gclid=CK2DqPTn7pUCFQVKtAodKCQx5A
taitaa toimia EU-alueella, joten sillon ei luonnolisestikkaan tule mitään tullimaksuja.
Käsittääkseni tuolta tilatessa yli 25 GBP arvosta postimaksut sisältyvät hintaan. Tosin en ole ite kyseiseltä sivustolta mitään tilannut, niin en osaa sanoa miten hyvin toimittavat tuotteet ajallaan yms.
Varmasti löytyy paljon muitakin EU-alueella toimivia nettikauppoja kun vaan jaksaa vähän aikaa ettiä. Toisaalta jos jaksaa niin kannattaa vähän laskeskella ennakkoon, joskus EU.n ulkopuolelta tilatut vaatteet saattaa tulla halvemmaksi verojen jälkeenkin.
Yksi tapa välttää verot on tilata alle 45€ lähetyksiä kerrallaan, mutta sillon postimaksut saattaa sitten taas nousta korkeemiksi.
m1kk3

Posts: 5,560

#12246 • • m1kk3 no-life

-marjo-, 22.9.2008 10:08:


Okei, minäpä tilaan tuolta :) Kiitoksia infosta.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Liina

Posts: 161

#12247 • • Liina Ratamurmeli
Ostin äsken kaupasta ison paketin Aamupala-juustoa ja just kun olin paketin avannu (en syöny yhtään), huomasinkin että siinä juustossa on tänään parasta ennen. Kuitin heitin tietenkin menee jo kaupassa... Kannattaako mun siis ees yrittääkkään mennä valittaa siitä, ilman sitä kuittia?? *igor*
Wolverine

Posts: 1,860

#12248 • • Wolverine

LiiNa, 22.9.2008 14:29:
Ostin äsken kaupasta ison paketin Aamupala-juustoa ja just kun olin paketin avannu (en syöny yhtään), huomasinkin että siinä juustossa on tänään parasta ennen. Kuitin heitin tietenkin menee jo kaupassa... Kannattaako mun siis ees yrittääkkään mennä valittaa siitä, ilman sitä kuittia?? *igor*



ei. tosin jos ostit stockalta niin sit kannattaa :P
m1kk3

Posts: 5,560

#12249 • • Edited m1kk3 no-life
Tietääks kukaan tai lukeeks missään netissä (mieluiten suht luotettavaa tietoa) että paljon tollasten maailmantähtideejiiden keikkaliksat on ? Tyyliin Sasha, Tiesto, Armin jne

edit: eipä mitään enää, noin kahden sekunnin googletus auttoi tähänkin :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

hemuz

Posts: 2,178

#12250 • • hemuz kätevä emäntä

LiiNa, 22.9.2008 14:29:
Ostin äsken kaupasta ison paketin Aamupala-juustoa ja just kun olin paketin avannu (en syöny yhtään), huomasinkin että siinä juustossa on tänään parasta ennen. Kuitin heitin tietenkin menee jo kaupassa... Kannattaako mun siis ees yrittääkkään mennä valittaa siitä, ilman sitä kuittia?? *igor*



Kyl se voi onnistua vaihto samaan tuotteeseen...
tanhutytto

Posts: 63

#12251 • • tanhutytto
*hmph*

wiwi, 19.9.2008 23:54:
Onko jotain haittaa siitä, että nukkuu mahallaan?



Kahteen vikaan tulikin jo vastaus, mutta ekaan ei. Ei siitä suoranaisesti ole haittaa, mutta maha-asento kerää nestettä raajoihin "normaalia enemmän". Esim silmäpussit ovat näkyvämmät jos nukkuu mahalleen.

Kuten minä teen ja sen kyllä huomaa...
Liina

Posts: 161

#12252 • • Liina Ratamurmeli

Wolverine, 22.9.2008 14:30:
---
LiiNa, 22.9.2008 14:29:
Ostin äsken kaupasta ison paketin Aamupala-juustoa ja just kun olin paketin avannu (en syöny yhtään), huomasinkin että siinä juustossa on tänään parasta ennen. Kuitin heitin tietenkin menee jo kaupassa... Kannattaako mun siis ees yrittääkkään mennä valittaa siitä, ilman sitä kuittia?? *igor*

---


ei. tosin jos ostit stockalta niin sit kannattaa :P



Kyllä kannatti. Harmi vaan, ettei ollu stockalta ostettu..
whispering

Posts: 871

#12253 • • whispering Super Juusto
Saako hyla maito purkkeja pistää taloyhtiön pahvinkeräykseen? Niitä saa pistää sellaseen maitotölkki keräykseen ja kartonkikeräykseen, mutta ei aaltopahvikeräykseen. Kahdesta jälkimmäisestä käytetään nimitystä pahvikeräys ja molempiin saa pistää samoja asioita (paitsi noita hyla purkkeja joissa on joku metallipinnoite sisällä) *ding*

Onko ekologisesti kannattavampaa ostaa oma pesukone, vai käyttää taloyhtiön konetta?

Entä onko astianpesukoneella ja käsintiskauksella huomattavia eroja kulutuksen kannalta?
Liina

Posts: 161

#12254 • • Liina Ratamurmeli

whispering, 23.9.2008 10:47:
Saako hyla maito purkkeja pistää taloyhtiön pahvinkeräykseen? Niitä saa pistää sellaseen maitotölkki keräykseen ja kartonkikeräykseen, mutta ei aaltopahvikeräykseen. Kahdesta jälkimmäisestä käytetään nimitystä pahvikeräys ja molempiin saa pistää samoja asioita (paitsi noita hyla purkkeja joissa on joku metallipinnoite sisällä) *ding*

Onko ekologisesti kannattavampaa ostaa oma pesukone, vai käyttää taloyhtiön konetta?

Entä onko astianpesukoneella ja käsintiskauksella huomattavia eroja kulutuksen kannalta?



Lajitteluopas löytyy tosta http://www.ytv.fi/FIN/jatehuolto/lajittelu/kodeissa/
Siellä kerrotaan hyvin, mitä saa laittaa mihinkin ja mitä ei.

Ekologisesti kannattavampaa on käyttää astianpesukonetta, kuin pestä käsin, mutta VAIN jos kone on pistetty ihan täyteen tavaraa. Muutoin käsinpesu kannattavampaa.
Foxmagon

Posts: 1,329

#12255 • • Edited Foxmagon Iso Paha Ad..
Mikä toi biisi on joka soi tänhetkisessä Lindexin mainoksessa?

Joo, ei ole ehkä tyhmä kysymys mutta kysyn silti. :p

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Adorable

Posts: 103

#12256 • • Adorable

Foxmagon, 24.9.2008 18:16:
Mikä toi biisi on joka soi tänhetkisessä Lindexin mainoksessa?

Joo, ei ole ehkä tyhmä kysymys mutta kysyn silti. :p



Oon jo kerran vastannut tähän toisessa topicissa mut vastataan nyt tännekin.
Sia- Electric Bird
Foxmagon

Posts: 1,329

#12257 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

Adorable, 24.9.2008 18:26:

Oon jo kerran vastannut tähän toisessa topicissa mut vastataan nyt tännekin.
Sia- Electric Bird




Kiitän vaivannäöstä. *hihu*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

RainChild

Posts: 909

#12258 • • RainChild

Foxmagon, 24.9.2008 18:46:
---
Adorable, 24.9.2008 18:26:

Oon jo kerran vastannut tähän toisessa topicissa mut vastataan nyt tännekin.
Sia- Electric Bird



---


Kiitän vaivannäöstä. *hihu*



En siis vissiin ole ainoa, joka on kyseiseen biisiin tykästynyt :p :)

--
Rainchild is back home

MiMoSa

Posts: 1,664

#12259 • • MiMoSa
Jos yrityksen nettisivut on englanniks, niin pitääkö työhakemuskin kirjottaa englanniks? No varmaan ainakin sit, jos firma on kansainvälinen, mut jos on ihan suomalainen, niin voiko sit laittaa vaan suomeks?

Ja sit toinen juttu, jos mä irtisanon itteni, niin saanko mä ite päättää, otanko mä mulle kertyneet lomat rahana, vai voiko työnantaja pakottaa mut pitämään ne lomana? Onko tästä jotain määräyksiä työehtosopimuksissa tai jossain?

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

-Kerttu-

Posts: 4,542

#12260 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

MiMoSa, 25.9.2008 08:45:

Ja sit toinen juttu, jos mä irtisanon itteni, niin saanko mä ite päättää, otanko mä mulle kertyneet lomat rahana, vai voiko työnantaja pakottaa mut pitämään ne lomana? Onko tästä jotain määräyksiä työehtosopimuksissa tai jossain?



Irtisanomisaika ja vuosiloma

Työnantaja voi määrätä työntekijän vuosilomalle irtisanomisaikana, jos työnantajalla olisi muutoin oikeus määrätä työntekijä tuolloin lomalle. Työnantajan tulee tällöin noudattaa esimerkiksi laissa säädettyä ilmoitusaikaa ja loman sijoittamista lomakausiin koskevia säännöksiä.

Jos työntekijä haluaa pitää kaikki ansaitsemansa lomat tai osan niistä ennen työsuhteen päättymistä, asiasta on sovittava työnantajan kanssa. Työntekijä ei siis tässäkään tapauksessa voi itse määrätä lomistaan. Vuosiloman pitämistä koskevan sopimuksen voi tarvittaessa tehdä kirjallisesti (”vuosilomista on sovittu, että työntekijä pitää kaikki ansaitsemansa lomat ennen työsuhteen päättymistä”).

Vuosiloman pitäminen irtisanomisaikana saattaa olla taloudellisesti lomakorvausta edullisempi vaihtoehto sellaiselle työntekijälle, joka tietää jäävänsä työttömäksi. Työsuhteen päättyessä maksamatta oleva lomakorvaus jaksotetaan työttömyysturvalain säännösten mukaan eikä oikeutta työttömyysturvaan vastaavalta ajalta ole.

Pitämättömistä lomista työntekijällä on oikeus saada lomakorvaus työsuhteen päättyessä.

Jos työntekijä pitää lomansa ennen työsuhteen päättymistä, hänellä on työehtosopimusten mukaan yleensä oikeus lomarahaan, vaikka hän ei palaisikaan


Tää löytyi siis ERTON sivuilta. Eli kai toi on jollain tavalla tes kohtaista. Mutta siis, jos sulla on vielä viime kesän kesälomia pitämättä ja sun työsuhde loppuu ennen 30.9.08, niin työnantaja voi määrätä sut pitämään tuon pitämättömän loman vielä työsuhteen aikana. Muuten uudet jkertyneet lomat pitää maksaa sulle lomakorvauksena.

Laita googleen "vuosilomien pitäminen työsuhteen päättyessä". Osumia löytyi melkoisesti.

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..