Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,479,566 views

Foxmagon

Posts: 1,329

#12181 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Miks aina pitää olla kaikessa vastarannankiiski. :D ääggääggäägä!

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

-Kerttu-

Posts: 4,542

#12182 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

sapeli, 11.9.2008 22:24:
---
wiwi, 11.9.2008 18:54:
Ikuisuuskysymys niistä banaani- tai hedelmä- tai mitälie kärpäsiä ovatkin. Miten pääsen niistä eroon ennen kuin ne vallottaa koko kämpän? Tiedän, että sitä on täälläkin puitu vaikka kuinka monta kertaa, mutta oon jotenkin niin kädetön etten saanut sitä ohjetta tongittua esiin. Kiitos ja anteeksi.

---


Elikkä pieneen kuppiin tai lasiin omenaviinietikkaa ja sit tippa jotain astianpesuainetta - omenaviinietikka on voimakkaan makean tuoksuista ja houkuttelee ne sinne, ja astianpesuaine tosiaan vie pintajännitteen --> vihulaiset menee *plumps*. *joo* On toiminut meillä ihan hyvin, mut niitä tulee kyl lisää jos on tiskit tai bioroskis viemättä...

Edit: niin siis tiskit tiskaamatta. *nauru*




OOH, tää tuli tarpeeseen. kesästä asti ollaan kärsitty banaanikärpäsistä, mut ehkä tällä ohjeella niistä päästään eroon ja ehkä voin taas talven myötä ottaa bioroskiksen käyttöön! *joo*

KIITOS! *hihu*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

KooKie

Posts: 4,338

#12183 • • KooKie aka. Petress Pan
Minne voi tehdä valituksen peruuttamattoman lääkärinajan sakosta?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

pirpeli

Posts: 5,533

#12184 • • pirpeli

KooKie, 15.9.2008 13:48:
Minne voi tehdä valituksen peruuttamattoman lääkärinajan sakosta?



http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/168
Löytyi tuollainen, ehkä se pätee sakkoonkin...Tuossa jutussa on kyse laskusta, mutta luulisin, että valitus lähetetään sinne sairaalaan samoin kuin tuossakin.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

KooKie

Posts: 4,338

#12185 • • KooKie aka. Petress Pan

pirpeli, 15.9.2008 13:50:
---
KooKie, 15.9.2008 13:48:
Minne voi tehdä valituksen peruuttamattoman lääkärinajan sakosta?

---

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/168
Löytyi tuollainen, ehkä se pätee sakkoonkin...Tuossa jutussa on kyse laskusta, mutta luulisin, että valitus lähetetään sinne sairaalaan samoin kuin tuossakin.



No aika kiva, kun juuri soitin terveyskeskukseen ja sieltä eukko käski minua tekemään valituksen. Olisi nyt helvetti sanonut myös, että se valitus tehdään heille. :DDD

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

pirpeli

Posts: 5,533

#12186 • • pirpeli

KooKie, 15.9.2008 13:56:
No aika kiva, kun juuri soitin terveyskeskukseen ja sieltä eukko käski minua tekemään valituksen. Olisi nyt helvetti sanonut myös, että se valitus tehdään heille. :DDD



Olis ollut kyllä kohtuullista...Oli varmaan huono päivä sillä tätsyllä. Tuohon kai vaaditaan tosiaan kirjallinen valitus ja tarkka selvitys siitä, miksi sun ei pitäs maksaa sitä sakkoa. Olithan kuitenkin peruuttanut käyttämättömän ajan?

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

KooKie

Posts: 4,338

#12187 • • KooKie aka. Petress Pan

pirpeli, 15.9.2008 13:58:
Olis ollut kyllä kohtuullista...Oli varmaan huono päivä sillä tätsyllä. Tuohon kai vaaditaan tosiaan kirjallinen valitus ja tarkka selvitys siitä, miksi sun ei pitäs maksaa sitä sakkoa. Olithan kuitenkin peruuttanut käyttämättömän ajan?



Itseasiassa olin pyytänyt lääkärin soittoaikaa, ja kun tänään ei kuulunutkaan soittoa otin yhteyttä terveysasemalle ja kyselin, että missähän mahtaa mätätä. Vaikka nimenomaan pyysin soittoaikaa (koska epsu reseptin voi siten uusia, ja olen mahdottoman laiska ihminen), niin mulle oltiin laitettu vastaanottoaika, eikä mulle sitä ilmoitettu. Nyt tuota tivatessani tämä täti-ihminen sanoi, että heidän tiedoissaan lukee, että mulle on viimeksi pillerireseptiä kirjoitettaessa mainittu, että seuraavalla kerralla on käytävä vastaanotolla. Siitähän ei olekaan kuin se seitsemän kuukautta, kyllähän mun se pitäisi muistaa. ARGH, ja luultavasti valituksesta ei siis ole tässä tapauksessa mitään hyötyä, koska en voi todistaa, että olen pyytänyt puhelinaikaa, eikä mulle ole erikseen ilmoitettu, että tämä on sitten vastaanottoaika. :(

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#12188 • • Annakins Guest

JussiS, 15.9.2008 12:31:
---
Takyon, 15.9.2008 12:29:
Lähinnä ajattelin että onko niissä sama kiinnitys? Eli voiko ostaa fusion power varrelle pelkkiä fusion teriä kun ne on halvempia?

---

Kaikissa Gilletten koneissa on sama kiinnitys, eli terät sopii ristiin vaikka Mach3:n kanssa.



Tai naistenmalli Venuksen kanssa! :P
C-Girl

Posts: 162

#12189 • • C-Girl
Miten saa oman forum-avatarin? Oon yrittänyt etsiä "linkkiä" tuloksetta useemmankin kerran, ei vaan löydy. Tai sitten se on niin yksinkertasesti, etten edes tajua... *blush*
domi

Posts: 7,069

#12190 • • domi Työn sankari.

C-Girl, 16.9.2008 09:12:
Miten saa oman forum-avatarin? Oon yrittänyt etsiä "linkkiä" tuloksetta useemmankin kerran, ei vaan löydy. Tai sitten se on niin yksinkertasesti, etten edes tajua... *blush*


Sun pitää ensin laittaa se avatar-kuva jonnekin internetiin, että saat siitä linkin tyyliin [img]http://www.jotain.com/kuva.gif.[/img]
Sen jälkeen ylhäältä asetukset (Settings) - forum-asetukset (forum settings), jossa on kenttä, mihin voit laittaa tuon osoitteen kuvasta.
C-Girl

Posts: 162

#12191 • • Edited C-Girl

domi, 16.9.2008 09:16:
Sun pitää ensin laittaa se avatar-kuva jonnekin internetiin, että saat siitä linkin tyyliin [img]http://www.jotain.com/kuva.gif.[/img]
Sen jälkeen ylhäältä asetukset (Settings) - forum-asetukset (forum settings), jossa on kenttä, mihin voit laittaa tuon osoitteen kuvasta.



No kun nimenomaan mä en löydä sitä kohtaa, mihin sen linkin vois laittaa! *eikä*
Edit: Se on sit vissiin toi sama missä lukee avataren nimi... *blush*

Ei se näy... :( Pienensinkin.... Äh no antaa olla *lmao*
hemuz

Posts: 2,178

#12193 • • hemuz kätevä emäntä
Voiko olla mahollista, että eläinpöly leviää kerrostalossa?
Ihan järkyttävät allergiaoireet himas...
Timce

Posts: 5,381

#12194 • • Timce
Uusissa kännyköissä on näytössä sellainen suojaava muovi. Miten se käytännössä toimii, ja saako sitä jostain lisää?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Samu81

Posts: 1,224

#12195 • • Samu81 kokolihaa

Timce, 16.9.2008 11:20:
Uusissa kännyköissä on näytössä sellainen suojaava muovi. Miten se käytännössä toimii, ja saako sitä jostain lisää?




Noita on ollut PDA:ssa iät ja ajat.

Verkkokauppa.comista esimerkiksi: Tietokoneet -> Kämmen > Tarvikkeet ja sieltä mieleinen. Saksilla hoituu viimeistely ;)

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Timce

Posts: 5,381

#12196 • • Timce

Samu*, 16.9.2008 11:33:
---
Timce, 16.9.2008 11:20:
Uusissa kännyköissä on näytössä sellainen suojaava muovi. Miten se käytännössä toimii, ja saako sitä jostain lisää?

---



Noita on ollut PDA:ssa iät ja ajat.

Verkkokauppa.comista esimerkiksi: Tietokoneet -> Kämmen > Tarvikkeet ja sieltä mieleinen. Saksilla hoituu viimeistely ;)



Ok, kiitos vinkistä. :)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

IInesAnkka

Posts: 656

#12197 • • Edited IInesAnkka
Kuka saa määrätä jollekin porttikiellon ja millä perustein?
IInesAnkka

Posts: 656

#12199 • • IInesAnkka

Adorable, 16.9.2008 13:17:



http://fi.wikipedia.org/wiki/Porttikielto



"Porttikieltokäytäntö ei nykyisellään perustu mihinkään lakiin, joten sitä on pidettävä epävirallisena menettelynä, ja sellaisen ylläpitäminen laillisesti on usein mahdotonta."

"Sisään päässyttä porttikiellon saanutta henkilöä ei voida poistaa ilman laillista perustetta, mikä porttikielto ei ole."

*täh*

Kun tosiaan muistan jonkun sanoneen, että porttikieltoa ei enää jonkun lakiuudistuksen jälkeen voi antaa, ikuista ainakaan.

Ja kun kyseessä oli tosiaan Kaapelitehtaalla järjestetyt bileet eikä mikään jonkun omistama ravintola eikä taustalla mitään toistuvaa väkivaltaista käytöstä. Hmm...
Adorable

Posts: 103

#12200 • • Adorable

IInesAnkka, 16.9.2008 13:23:
---
Adorable, 16.9.2008 13:17:



http://fi.wikipedia.org/wiki/Porttikielto

---


"Porttikieltokäytäntö ei nykyisellään perustu mihinkään lakiin, joten sitä on pidettävä epävirallisena menettelynä, ja sellaisen ylläpitäminen laillisesti on usein mahdotonta."

"Sisään päässyttä porttikiellon saanutta henkilöä ei voida poistaa ilman laillista perustetta, mikä porttikielto ei ole."

*täh*

Kun tosiaan muistan jonkun sanoneen, että porttikieltoa ei enää jonkun lakiuudistuksen jälkeen voi antaa, ikuista ainakaan.

Ja kun kyseessä oli tosiaan Kaapelitehtaalla järjestetyt bileet eikä mikään jonkun omistama ravintola eikä taustalla mitään toistuvaa väkivaltaista käytöstä. Hmm...



"Kahnauksista yksi vakavimmista on porttikielto. Se on vakiintunut uhmakkaiden kauppiaiden ja vartijoiden kielenkäyttöön, vaikka käsite hävisi jo vuosia sitten lakiuudistuksen yhteydessä.
Porttikielto on täysin laiton eikä sitä voi langettaa kukaan, ei edes viranomainen.

.....

Päätelmä: Älä usko porttikieltoa niitä ei ole olemassakaan. (Lähde: Suomen laki)"