Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,462,370 views

wiwi

Posts: 1,575

#12141 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

daffy, 8.9.2008 19:49:
---
wiwi, 8.9.2008 19:44:
Apua!

Luin tässä taannoin taiteilijasta, joka oli tehnyt tunnettujen brändien mainoksista omia versioitaan mielenkiintoisella tavalla. Tyyliin laittanut Elovena-tytön tilalle tummaihoisen ihmisen ja kiinteistömaailman tms. mainokseen romaniperheen - siis kuvastoa, jota ei mediassa yleensä näy.

Nyt teen koulujuttua, johon kyseinen ihminen sopisi mahtavasti esimerkiksi mutta mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa nimestä. Osaisiko joku ihana ihminen auttaa?

---

Jani Leinonen? link

Edit: vai tarkoititko sittenkin Irmeli Huhtalaa, sillä olikin tuo Kiinteistömaailma-mainos.


Ai ihanaa, kiitos! Irmeli Huhtala it was. Mulla oli tainnut mennä Elovena- ja maitotytöt päässä sekaisin. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Avatar
#12142 • • REivaaja Guest
Mikä olisi hyvä ilmainen tiedoston poistotyökalu ja mistä sen voisi imppaa? Ei osaa toosa poistaa työpöydälle jäänyttä fileä kun se on jo kansiosta poistettu.
onni3mk

Posts: 3,973

#12143 • • onni3mk Onni on.
Tietäskö joku, mistä sais ostettua irrallisena puuhelmiä? Tiimarista eikä Ninjasta löytyny...

--
Onni on.

hemuz

Posts: 2,178

#12144 • • hemuz kätevä emäntä

onni3mk, 8.9.2008 22:01:
Tietäskö joku, mistä sais ostettua irrallisena puuhelmiä? Tiimarista eikä Ninjasta löytyny...



sinooperi?
wiwi

Posts: 1,575

#12145 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

onni3mk, 8.9.2008 22:01:
Tietäskö joku, mistä sais ostettua irrallisena puuhelmiä? Tiimarista eikä Ninjasta löytyny...


Mä metsästin samaa tuotetta tossa keväällä. Kävin siinä kampin kulmilla sekä Sinooperissa että Askarellissa ja löysin kuin löysinkin puuhelmiä. En muista kummasta, mutta siinähän ne ovat molemmat lähekkäin. En tiedä sitten, kuinka irrallisia helmiä etsit. Enimmäkseen niitä myytiin sellaisissa pienissä pusseissa.

Edit: Niin siis jos sulla on mahdollista näissä liikkeissä käydä, enhän tiedä asuinpaikkaasi. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

onni3mk

Posts: 3,973

#12146 • • onni3mk Onni on.

wiwi, 8.9.2008 22:12:
Mä metsästin samaa tuotetta tossa keväällä. Kävin siinä kampin kulmilla sekä Sinooperissa että Askarellissa ja löysin kuin löysinkin puuhelmiä. En muista kummasta, mutta siinähän ne ovat molemmat lähekkäin. En tiedä sitten, kuinka irrallisia helmiä etsit. Enimmäkseen niitä myytiin sellaisissa pienissä pusseissa.

Edit: Niin siis jos sulla on mahdollista näissä liikkeissä käydä, enhän tiedä asuinpaikkaasi. :)



hemuz, 8.9.2008 22:04:
sinooperi?



No niinpä tietysti..ompa nyt tyhmä olo :D

--
Onni on.

Optik

Posts: 1,691

#12147 • • Optik Piikkisika/Outopallo

onni3mk, 8.9.2008 22:01:
Tietäskö joku, mistä sais ostettua irrallisena puuhelmiä? Tiimarista eikä Ninjasta löytyny...



En kyllä tiedä minkälaisia ja minkänimisiä askartelupaskarteluliikkeitä helsingissä on, mutta vankka veikkaus et sellaisista niitä kannattais metsästellä..

Fonecta ainakin löysi seuraavat pääkaupunkiseudulta:

Slöjd-Detaljer Ab http://www.sjold-detaljer.com
Sinelli Oy http://www.sinelli.fi
Hanart Oy http://www.hanart.fi
Sinooperi Oy http://www.sinooperi.fi
Askarelli - Annankatu 35, HKI
Craftica http://www.craftica.fi
Hobby Point http://www.hobbypoint.fi
Ateljee Onnenpuu http://www.onnenpuu.fi
Risteysasema/Fintir Oy http://www.mallikauppa.fi
Drôle de Maison http://www.droledemaison.kotisivukone.com

Et jos vaikka noilla pääset alkuun?

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Janisa

Posts: 2,226

#12148 • • Janisa vaikeasti kesytettävä
Siis tah? Onko mustia joutsenia muka olemassa? *ding*

Luen kirjaa, jossa mainittiin kuinka upean nakoisesti nama mustat joutsenet liukuu/liitelee (*ttu, yrita tassa nyt sitten suomentaa!) lammen paalla.

Kirjan tarina sijoittuu ~1930-luvulle, mutta silti! Oliskohan toi vain kirjoitusvirhe...?

Taa vaivaa mua!!!

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

curry

Posts: 474

#12149 • • curry ^mauste^

Janisa, 10.9.2008 04:06:
Siis tah? Onko mustia joutsenia muka olemassa? *ding*



Wikipedia valaisee ainakin mustajoutsenen olemassaolon:
"Mustajoutsen (Cygnus atratus) on australialainen vesilintu, jota tavataan Euroopassa tarhoissa ja tarhakarkulaisena. Kotimaassaan se on rauhoitettu laji. Mustajoutsen on myös Länsi-Australian osavaltion osavaltiolintu."

Lähde siis: http://fi.wikipedia.org/wiki/Mustajoutsen

Oli kieltämättä itellenikin yllätys..

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

wiwi

Posts: 1,575

#12150 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Onko kahvimaidolle mitään ei-eläinperäistä korviketta? Oon jättäny maitotuotteet pois ruokavaliosta ja soija- ja kauramaito käy lähes mihin tahansa, missä muuten käyttäisisn maitoa. Kahvissa ne kuitenkin juoksettuu. Ja musta kahvi on niin jyrkän makuista vaikka kuinka yritän totutella.*igor*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

hemuz

Posts: 2,178

#12151 • • hemuz kätevä emäntä

wiwi, 10.9.2008 12:33:
Onko kahvimaidolle mitään ei-eläinperäistä korviketta? Oon jättäny maitotuotteet pois ruokavaliosta ja soija- ja kauramaito käy lähes mihin tahansa, missä muuten käyttäisisn maitoa. Kahvissa ne kuitenkin juoksettuu. Ja musta kahvi on niin jyrkän makuista vaikka kuinka yritän totutella.*igor*



Sitähän on sellasta kasvisrasvasekotetta. Meijän kaupassa se on siinä riisimaitojen vieressä. Ei kyllä varmaan oo sama asia kun maito. Ite käytän maitoa osaks maun vuoks ja osaks et se viilentää kahvia.
wiwi

Posts: 1,575

#12152 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

hemuz, 10.9.2008 12:39:
---
wiwi, 10.9.2008 12:33:
Onko kahvimaidolle mitään ei-eläinperäistä korviketta? Oon jättäny maitotuotteet pois ruokavaliosta ja soija- ja kauramaito käy lähes mihin tahansa, missä muuten käyttäisisn maitoa. Kahvissa ne kuitenkin juoksettuu. Ja musta kahvi on niin jyrkän makuista vaikka kuinka yritän totutella.*igor*

---

Sitähän on sellasta kasvisrasvasekotetta. Meijän kaupassa se on siinä riisimaitojen vieressä. Ei kyllä varmaan oo sama asia kun maito. Ite käytän maitoa osaks maun vuoks ja osaks et se viilentää kahvia.


Hmmm. Oon myös kaupassa töissä ja aika vakiasiakas soijatuotehyllyllä, mutta jotenkin oon onnistunut välttämään. Vai meinaatko sellasta ruokakerman tyyppistä, joka on kasvirasvasta tehty? Ei sen tarvii ees olla samanmakuista kuin maito, kunhan nyt vähän pehmentää ja viilentää sitä kahvia.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

hemuz

Posts: 2,178

#12153 • • hemuz kätevä emäntä

wiwi, 10.9.2008 12:59:

Hmmm. Oon myös kaupassa töissä ja aika vakiasiakas soijatuotehyllyllä, mutta jotenkin oon onnistunut välttämään. Vai meinaatko sellasta ruokakerman tyyppistä, joka on kasvirasvasta tehty? Ei sen tarvii ees olla samanmakuista kuin maito, kunhan nyt vähän pehmentää ja viilentää sitä kahvia.



taitaa olla sellasta jauhetta. :(
wiwi

Posts: 1,575

#12154 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

hemuz, 10.9.2008 13:04:
---
wiwi, 10.9.2008 12:59:

Hmmm. Oon myös kaupassa töissä ja aika vakiasiakas soijatuotehyllyllä, mutta jotenkin oon onnistunut välttämään. Vai meinaatko sellasta ruokakerman tyyppistä, joka on kasvirasvasta tehty? Ei sen tarvii ees olla samanmakuista kuin maito, kunhan nyt vähän pehmentää ja viilentää sitä kahvia.

---

taitaa olla sellasta jauhetta. :(


Ahaa! Sellasta ikään kuin kuivakermaa siis. Se ei kyllä paljon viilennä, mutta voisin varmaan kokeilla ainakin täällä kotioloissa. Kiitos ideasta.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

hemuz

Posts: 2,178

#12155 • • hemuz kätevä emäntä

wiwi, 10.9.2008 13:07:

Ahaa! Sellasta ikään kuin kuivakermaa siis. Se ei kyllä paljon viilennä, mutta voisin varmaan kokeilla ainakin täällä kotioloissa. Kiitos ideasta.



ju. laita vaikka tilkka kylmää vettä kaveriks
Jutu

Posts: 3,054

#12156 • • Jutu Blondi
Ollaan menossa marraskuussa Viron kansallisoopperaan katsomaan Rigolettoa, mutta nyt vähän mietityttää tuo pukeutuminen. Eli onko paheksuttavaa jos laitan siistit, suorat housut ja tyylikkään paidan, vai onko fiksumpaa vaan suoraan vuokrata esim iltapuku? En pahemmin oo noissa piireissä hengaillut niin ei voi tietää :P

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

wiwi

Posts: 1,575

#12157 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Ikuisuuskysymys niistä banaani- tai hedelmä- tai mitälie kärpäsiä ovatkin. Miten pääsen niistä eroon ennen kuin ne vallottaa koko kämpän? Tiedän, että sitä on täälläkin puitu vaikka kuinka monta kertaa, mutta oon jotenkin niin kädetön etten saanut sitä ohjetta tongittua esiin. Kiitos ja anteeksi.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

whispering

Posts: 871

#12158 • • Edited whispering Super Juusto

wiwi, 11.9.2008 18:54:
Ikuisuuskysymys niistä banaani- tai hedelmä- tai mitälie kärpäsiä ovatkin. Miten pääsen niistä eroon ennen kuin ne vallottaa koko kämpän? Tiedän, että sitä on täälläkin puitu vaikka kuinka monta kertaa, mutta oon jotenkin niin kädetön etten saanut sitä ohjetta tongittua esiin. Kiitos ja anteeksi.



Mulla oli viime viikonlopun aikana tullu niitä parvekkeelle jotain tuhansia. Luovutin suosiolla ympäristöystävälliset keinot ja myrkytin koko parvekkeen. Jos sulla ei ole kotieläimiä, niin toi Baygon näytti toimivan aika hyvin. Kannattaa myrkyttää just kun on lähössä johonkin, koska toi on aika myrkkyä.

Toinen tapa on imuroida ne, isännöitsijä sano että se on hyvä tapa sisällä kun niitä on tosi paljon. Sen jälkeen vaan heittää pölypussin pois.
wiwi

Posts: 1,575

#12159 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

whispering, 11.9.2008 19:04:
---
wiwi, 11.9.2008 18:54:
Ikuisuuskysymys niistä banaani- tai hedelmä- tai mitälie kärpäsiä ovatkin. Miten pääsen niistä eroon ennen kuin ne vallottaa koko kämpän? Tiedän, että sitä on täälläkin puitu vaikka kuinka monta kertaa, mutta oon jotenkin niin kädetön etten saanut sitä ohjetta tongittua esiin. Kiitos ja anteeksi.

---

Mulla oli viime viikonlopun aikana tullu niitä parvekkeelle jotain tuhansia. Luovutin suosiolla ympäristöystävälliset keinot ja myrkytin koko parvekkeen. Jos sulla ei ole kotieläimiä, niin toi Baygon näytti toimivan aika hyvin. Kannattaa myrkyttää just kun on lähössä johonkin, koska toi on aika myrkkyä.

Toinen tapa on imuroida ne, isännöitsijä sano että se on hyvä tapa sisällä kun niitä on tosi paljon. Sen jälkeen vaan heittää pölypussin pois.


Njuu mutta siihen taitaa olla vähän luonnollisempiakin keinoja. Ainakin tässä topicissa on aikasemmin ollut jotain etikka- yms. kikkoja. Oon vaan niin huono etten osaa etsiä vanhoista viesteistä.

Kiitos kuitenkin.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

kotivalo

Posts: 190

#12160 • • kotivalo
Eikös noihin kärpäsiin toimi joku sokeria + fairyä ja vähän vettä kuppiin...?
Sokeri houkuttelee ne kupille, fairy rikkoo veden pintajännitteen ja kärpäset hukkuu. Tämmöstä muistaisin jostain kuulleeni...