Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,400,589 views

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#11881 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

REivaaja, 21.7.2008 17:28:
---
Steven Hoaks, 21.7.2008 17:26:
---
%, 21.7.2008 16:02:
Tommonen pistorasia olis kyllä hieno, mistä noita saa ja onko niissä samassa ylijännitesuoja?

---


Mulla on ton tyylinen mutta hiukan erillainen. En muista mallia ja kauppaa mistä omani ostin.

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=41669431

---

Aijaijai toi on stand by vehje *eiei*



Ja?

Jos se sammuttaa samanaikaisesti 4muuta laitetta yhdellä napinpainalluksella niin mulle toimii mainiosti.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Avatar
#11882 • • Edited REivaaja Guest

Lyylikki, 17.7.2008 00:04:
Stand By tilassa olevat laitteet kuluttavat sähköä yhtä paljon, kuin junaliikenne euroopassa päivässä.

siis tää on nyt varmaan vuodessa
Avatar
#11883 • • Edited REivaaja Guest

Steven Hoaks, 21.7.2008 17:30:
Ja?

Jos se sammuttaa samanaikaisesti 4muuta laitetta yhdellä napinpainalluksella niin mulle toimii mainiosti.

No en mä nyt sitä. Vaan sitä että ei toi maailmaa pelasta (jota siis kait tääl haettiin)
Apo

Posts: 1,574

#11884 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

REivaaja, 21.7.2008 17:28:
Aijaijai toi on stand by vehje *eiei*



Tiputtaahan se kulutusta varmaan jonkin verran, 1 laite < n laitetta ja suhteellisen näppärä ratkaisu siihen että kämpässä on useampia säädettäviä rasioita. Omassa kämpässä tuollaisen vekottimen taakse voisi pistää esim:

1. Tietokone
2. Äänentoisto
3. DJ-setti
4. Tv + digiboxi
5, 6, 7. Irtolamput

Nykyisin tietokone, äänentoisto & dj-setti ovat jo nyt kytkimien takana. Niissä kolmessakin kytkimessä tuntuu olevan jo sen verran monimutkaisuutta, että jokin aina tuppaa unohtumaan päälle. Käytännössä tuollainen vekotin millä saa kaikki laitteet helposti pois päältä säästäisi varmaankin enemmän virtaa.
Jutu

Posts: 3,054

#11885 • • Jutu Blondi

%, 21.7.2008 16:02:
Tommonen pistorasia olis kyllä hieno, mistä noita saa ja onko niissä samassa ylijännitesuoja?


Itse ostin Hong Kongista tuollaisen pistorasian ja ainakin siinä paketissa lukee, että siinä on myös ylijännitesuoja. Tuohon saa 6 töpseliä kiinni joten mahtuu yhteen palikkaan monta vehjettä. Nyt taas elämä hymyilee kun voi yhdellä napin painalluksella sammuttaa kaikista virran :) Ai niin, ja hintaa tuolla palikalla oli 15 euroa.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Avatar
#11886 • • REivaaja Guest

Apo, 21.7.2008 18:13:
Tiputtaahan se kulutusta varmaan jonkin verran, 1 laite < n laitetta ja suhteellisen näppärä ratkaisu siihen että kämpässä on useampia säädettäviä rasioita. Omassa kämpässä tuollaisen vekottimen taakse voisi pistää esim:

Siinä toki olet oikeassa. Pointti oli lähinnä että ei ole mitään ihme keinoja pelastaa planeettaa jos ei ole valmis nostamaan persettään penkistä ja tekemään asialle jotain. Jos haluaa käyttää kaukosäädintä laitteiden sammuttamiseen, on tingittävä sen ekologisuudesta.
Halvat viritykset käyttää sen lisäkis paskoja hakkureita ja ne kuluttavat virtaa usein huimasti enemmän virransäästötilassa ja hajoavat senttien osan poksahtamisen vuoksi kun paskat oskilloivat itsensä hengiltä parhaimmillaan vuoden käytön jälkeen. Se on halvempaa firmalle pistää uutta ilmaiseksi tilalle, muttei ole kovin ekologista.*jeesus*
Avatar
#11887 • • Edited Annakins Guest
Mikä olisi hauska läksiäislahja Berliiniin muuttavalle henkilölle?
domi

Posts: 7,069

#11889 • • Edited domi Työn sankari.
Tyhmä kysymykseni koskee mp3-soittimia, vieläpä autossa olevia. Omistan Pioneer DEH-4000UB -merkkisen/mallisen soittimen ja lähetin ongelmani Pioneerin tukeen seuraavasti:


Kuuntelen paljon dj-miksauksia, joten raidat saattavat olla yli 50 minuuttisia, jopa yli 100-150 minuuttisiakin. Näissä on ilmennyt seuraavanlaista vikaa: kun sammutan auton, ja olen kuunnellut vaikka 12 minuuttia miksausta, käynnistän uudelleen auton, minuuttilukema on edelleen siinä kahdessatoista minuutissa, mutta miksaus on mennyt 2, 5 tai jopa 10 minuuttia taaksepäin. Huomasin ensimmäistä kertaa vian, kun erästä miksausta oli mennyt yli 200 minuuttia ja mietin, että eräs biisi oli kuulunut varmaan n. 3-4 kertaa. Vika ei ole mp3-tiedostoissa, ne toimivat mp3-soittimessa, sekä tietokoneessa moitteetta.
Voiko syynä olla vanhentunut ohjelma soittimessa, tai bugi siinä?


Jonka jälkeen sain vastauksen:


Hei domi,
Mitä formaattia musiikkisi on? WMA? MP3? Oletko ripannut sen itse?
Ongelmat voivat johtua tavasta jolla musiikki on ripattu. Tällaiset rippaukset toimivat usein tietokoneessa aivan normaalisti, mutta muissa laitteissa ilmenee usein tällaisia ongelmia.
Terveisin,

Tiina//pioneer-tuki


Tiina Pioneer-tuesta ei ole vielä vastannut kysymykseeni joka kuului seuraavasti:


Formaatilla ei ole väliä, eikä sillä onko musiikki ripattua, vai suoraan nauhoitettua.
Mikään ei niistä toimi kunnolla.

Nyt sitten herää kysymys: Millaisia mp3/wma-tiedostoja tämä soitin soittaa?



Ennenkuin odotan Tiinan vastausta, joka todennäköisesti sisältää paljon paskaa liittyen siihen kuinka mp3:set pitäis ostaa mp3-nettikaupasta jne jne.(kertokaapa nettikauppa, josta saa esim. A&B:n Trance around the world -striimit ostettua), kysynkin teiltä, millaisessa muodossa ko. soitin saattaisi tukea mp3-tiedostoja? Millainen mp3-tiedosto pitäis olla? Yksi ratkaisu olisi polttaa cd-audioksi, mutta siinä taas ei ole oikein järkeä.

Pahoittelen ontuvaa ilmaisutapaani.
Avatar
#11890 • • Edited REivaaja Guest

domi, 24.7.2008 20:27:
Ennenkuin odotan Tiinan vastausta, joka todennäköisesti sisältää paljon paskaa liittyen siihen kuinka mp3:set pitäis ostaa mp3-nettikaupasta jne jne.(kertokaapa nettikauppa, josta saa esim. A&B:n Trance around the world -striimit ostettua), kysynkin teiltä, millaisessa muodossa ko. soitin saattaisi tukea mp3-tiedostoja? Millainen mp3-tiedosto pitäis olla? Yksi ratkaisu olisi polttaa cd-audioksi, mutta siinä taas ei ole oikein järkeä.

Pahoittelen ontuvaa ilmaisutapaani.

kuulostaa firmwarelta... Eli lyhkäsemmässä muodossa anteeksi siis...
Pakota ottamaan takas ja korjaamaan tai vaiha pois jos on malli koodattu päin vittua.
Siirretty Älkää ostako osiolle
xl8r

Posts: 2,227

#11891 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

domi, 24.7.2008 20:27:
Ennenkuin odotan Tiinan vastausta, joka todennäköisesti sisältää paljon paskaa liittyen siihen kuinka mp3:set pitäis ostaa mp3-nettikaupasta jne jne.(kertokaapa nettikauppa, josta saa esim. A&B:n Trance around the world -striimit ostettua), kysynkin teiltä, millaisessa muodossa ko. soitin saattaisi tukea mp3-tiedostoja? Millainen mp3-tiedosto pitäis olla? Yksi ratkaisu olisi polttaa cd-audioksi, mutta siinä taas ei ole oikein järkeä.

Pahoittelen ontuvaa ilmaisutapaani.



Tiedoston tulee olla neliskanttinen. Ja pehmeä myös.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

ezzy

Posts: 8,060

#11892 • • ezzy Droid-pappa

xl8r, 24.7.2008 20:38:
---
domi, 24.7.2008 20:27:
Ennenkuin odotan Tiinan vastausta, joka todennäköisesti sisältää paljon paskaa liittyen siihen kuinka mp3:set pitäis ostaa mp3-nettikaupasta jne jne.(kertokaapa nettikauppa, josta saa esim. A&B:n Trance around the world -striimit ostettua), kysynkin teiltä, millaisessa muodossa ko. soitin saattaisi tukea mp3-tiedostoja? Millainen mp3-tiedosto pitäis olla? Yksi ratkaisu olisi polttaa cd-audioksi, mutta siinä taas ei ole oikein järkeä.

Pahoittelen ontuvaa ilmaisutapaani.

---


Tiedoston tulee olla neliskanttinen. Ja pehmeä myös.



Sun miksaukset on aika pehmeitä *pahis*
Sjel

Posts: 371

#11893 • • Sjel Apprentice.

ezzy, 24.7.2008 20:49:
---
xl8r, 24.7.2008 20:38:
---
domi, 24.7.2008 20:27:
Ennenkuin odotan Tiinan vastausta, joka todennäköisesti sisältää paljon paskaa liittyen siihen kuinka mp3:set pitäis ostaa mp3-nettikaupasta jne jne.(kertokaapa nettikauppa, josta saa esim. A&B:n Trance around the world -striimit ostettua), kysynkin teiltä, millaisessa muodossa ko. soitin saattaisi tukea mp3-tiedostoja? Millainen mp3-tiedosto pitäis olla? Yksi ratkaisu olisi polttaa cd-audioksi, mutta siinä taas ei ole oikein järkeä.

Pahoittelen ontuvaa ilmaisutapaani.

---


Tiedoston tulee olla neliskanttinen. Ja pehmeä myös.

---


Sun miksaukset on aika pehmeitä *pahis*



ja suunnikkaita. mut ei neliskanttisia :/

--
Will work for bandwith. :)

Avatar
#11894 • • REivaaja Guest

Morrowe, 24.7.2008 23:44:
Miksi usein näkee tällaisia kuvia nälänhädän runtelemilta alueilta

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id97053.html

eli; jos eläin kuolee nälkään/janoon, niin miksi siitä jää kokonainen luuranko autiomaahan? Eikö nälkiintyneen/janoon kuolleen eläimen ruumiista pysty käyttämään enää mitään hyväksi? Ts. meneekö se ruho silloin jotenkin kokonaan pilalle, ettei voi edes tehdä maksalaatikkoa maksasta tahi munuaisia keitellä ruuaksi?

Ihmisen vatsahapot ei pysty raadonsyöntiin. Eihän ne juo kuravettäkään kun siitä kuivuu pahemmin kuin nesteytyy.
Jutu

Posts: 3,054

#11895 • • Edited Jutu Blondi

REivaaja, 24.7.2008 23:49:
---
Morrowe, 24.7.2008 23:44:
Miksi usein näkee tällaisia kuvia nälänhädän runtelemilta alueilta

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id97053.html

eli; jos eläin kuolee nälkään/janoon, niin miksi siitä jää kokonainen luuranko autiomaahan? Eikö nälkiintyneen/janoon kuolleen eläimen ruumiista pysty käyttämään enää mitään hyväksi? Ts. meneekö se ruho silloin jotenkin kokonaan pilalle, ettei voi edes tehdä maksalaatikkoa maksasta tahi munuaisia keitellä ruuaksi?

---
Ihmisen vatsahapot ei pysty raadonsyöntiin. Eihän ne juo kuravettäkään kun siitä kuivuu pahemmin kuin nesteytyy.


Ja mä kans vähän veikkaan, että jos se muu ruho on alkanut mädäntyä niin miksei sitten muka maksa/munuaisetkin.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

sapeli

Posts: 11,768

#11896 • • sapeli jokukukamikä?
Jos omaan osoitteeseen tulee jollekin muulle taholle (esim. edellinen asukas) kirje, mitä sille pitäisi tehdä?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Mao & Taikahattu

Posts: 1,092

#11897 • • Mao & Taikahattu UG-///

sapeli, 25.7.2008 19:34:
Jos omaan osoitteeseen tulee jollekin muulle taholle (esim. edellinen asukas) kirje, mitä sille pitäisi tehdä?



Mä oon ruksannu osoitteen yli ja kirjoittanu kirjeeseen "muuttanut" ja vieny sellaseen yleiseen postilaatikkoon! En tiiä onko oikea tapa...

--
Eilen oli, tänään ei, ei voi tietää... *täh*

JasoX

Posts: 378

#11898 • • JasoX Ruoska

MaoTse, 25.7.2008 19:41:
---
sapeli, 25.7.2008 19:34:
Jos omaan osoitteeseen tulee jollekin muulle taholle (esim. edellinen asukas) kirje, mitä sille pitäisi tehdä?

---


Mä oon ruksannu osoitteen yli ja kirjoittanu kirjeeseen "muuttanut" ja vieny sellaseen yleiseen postilaatikkoon! En tiiä onko oikea tapa...



Juurikin näin

--
heartbeat will never fade

djbege

Posts: 264

#11899 • • djbege

sapeli, 25.7.2008 19:34:
Jos omaan osoitteeseen tulee jollekin muulle taholle (esim. edellinen asukas) kirje, mitä sille pitäisi tehdä?



Mä oon vieny postiin ja kertonu tilanteen. Jos posti on selkeästi mainospostia, niin...

--
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

Kimbou

Posts: 608

#11900 • • Edited Kimbou
HELP!!

mita fakkia....olen just nyt kiinassa ja vietin kolme tuntia rannalla tossa 3 paivaa takaperin, taisin palaa aika vitunmoisesti vaikka ennen en ole palanut ollenkaan, hirvee kuume nousi johon laakkeet sain ja nyt ilmestyi HELVETINMOISET rakkulat tai vesikellot selkaan. Koko hartiat ja puoleen selkaan asti rakko taynna, ihan pienta rakkoa ja sitten tollasta sormenpaan kokosta ,ihan tiheassa. Miten ihmeessa tota pitas hoitaa enaan, jaako tosta nyt sitten ainiaaksi tollanen monster selka....????

niin joo ja helvetin mukavaa vetaa rinkka takas selkaan ylihuomenna!!*plur**plur*

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.