Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,414,522 views

Lacerta

Posts: 239

#11841 • • Lacerta
Viel yks kysymys ilmeni..

Eli, äidinkieliongelmia..

Sana (Paikkakunta) "Kulloo". Ni miten se oikeest kirjoitetaan oikein, jos se pitää taivuttaa muotoon joka vastaa kysymykseen "minne": Kulloon, Kullooseen vai Kulloohon vai Kulloo'on?

ei ymmärrä *ding*

--
-Happy DJ-

Maago

Posts: 326

#11842 • • Maago

Lacerta, 11.7.2008 12:37:
Viel yks kysymys ilmeni..

Eli, äidinkieliongelmia..

Sana (Paikkakunta) "Kulloo". Ni miten se oikeest kirjoitetaan oikein, jos se pitää taivuttaa muotoon joka vastaa kysymykseen "minne": Kulloon, Kullooseen vai Kulloohon vai Kulloo'on?

ei ymmärrä *ding*


hetken mietittyäni vastaisin: "Paikkakuntaan nimeltä Kulloo" tai "Kulloon".

*pepsodent*
KooKie

Posts: 4,338

#11843 • • KooKie aka. Petress Pan
Jos auto on TM testivoittaja, niin tarkoittaako "TM" Tekniikan Maailma -lehteä?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

pirpeli

Posts: 5,533

#11844 • • pirpeli

KooKie, 15.7.2008 20:33:
Jos auto on TM testivoittaja, niin tarkoittaako "TM" Tekniikan Maailma -lehteä?



*joo*

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

sapeli

Posts: 11,768

#11845 • • sapeli jokukukamikä?

Maago, 11.7.2008 12:49:
---
Lacerta, 11.7.2008 12:37:
Viel yks kysymys ilmeni..

Eli, äidinkieliongelmia..

Sana (Paikkakunta) "Kulloo". Ni miten se oikeest kirjoitetaan oikein, jos se pitää taivuttaa muotoon joka vastaa kysymykseen "minne": Kulloon, Kullooseen vai Kulloohon vai Kulloo'on?

ei ymmärrä *ding*
---
hetken mietittyäni vastaisin: "Paikkakuntaan nimeltä Kulloo" tai "Kulloon".

*pepsodent*



Eikös tuon pitäisi taipua samalla tavalla kuin Porvoo? Siitä useimmat taitaa sanoa että Porvooseen. *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#11846 • • Edited Annakins Guest

sapeli, 15.7.2008 20:55:
---
Maago, 11.7.2008 12:49:
---
Lacerta, 11.7.2008 12:37:
Viel yks kysymys ilmeni..

Eli, äidinkieliongelmia..

Sana (Paikkakunta) "Kulloo". Ni miten se oikeest kirjoitetaan oikein, jos se pitää taivuttaa muotoon joka vastaa kysymykseen "minne": Kulloon, Kullooseen vai Kulloohon vai Kulloo'on?

ei ymmärrä *ding*
---
hetken mietittyäni vastaisin: "Paikkakuntaan nimeltä Kulloo" tai "Kulloon".

*pepsodent*

---


Eikös tuon pitäisi taipua samalla tavalla kuin Porvoo? Siitä useimmat taitaa sanoa että Porvooseen. *ding*



Noin mäkin sen taivuttaisin, koska Kulloon on genetiivi.
KooKie

Posts: 4,338

#11847 • • KooKie aka. Petress Pan
Katsooko kukaan Raitoja rakkaudessa? Mikä tää biisi on, joka sen alussa tossa hääkohtauksessa soi?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Jutu

Posts: 3,054

#11848 • • Jutu Blondi

Lacerta, 11.7.2008 08:19:
Kysymys:
Jääkö ambulanssi hoitamaan auton alle jäänyttä ihmistä (ja toivoo et kyydissä oleva herra "X" pysyisi viel hengissä edes tovin..
VAI
Ajaako ne kylmän rauhallisesti "Y":n yli ja soittavat perään toisen ambulanssin paikalle.

?!?!? *ding*


Mutua, mutta ne taitaapi jäädä siihen siksi aikaa, että toinen ambulanssi/paloauto ehtii paikalle. Koska jos ne vaan ajais päälle ja jatkais matkaa, niin sehän olisi heitteillejättö tms. Ja kyllähän tässä pari vuotta sitten ambulanssi törmäsi toiseen ambulanssiin jolloin niiden piti soittaa kolmas ambulanssi paikalle. Että ei ne hoitajatkaan täydellisiä kuskeja oo ;)

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Jutu

Posts: 3,054

#11849 • • Jutu Blondi
Ja sitten oma todella todella tyhmä kysymys. Eli, meillä on tollanen Samsungin hieno upea taulutelkkari, mutta siinä tai minussa on pieni vika. Mä en saa sitä sammutettua *lmao*. Eli vaikka tuolta telkkarin napista painaa, niin se jää herätevirralle. Onko tää oikeesti joku "ominaisuus" vai enkö mä tosiaan osaa edes telkkaria sammuttaa? Olis ihan kiva saada telkkarista virrat poikki ilman, että joutuu repimään johtoa pois seinästä. Tai sitten mä vaan ostan suosiolla sen jatkojohdon mistä saa kaikkien laitteiden virrat pois.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Takyon

Posts: 2,945

#11850 • • Takyon Möwkö

Jutu, 16.7.2008 22:27:
Ja sitten oma todella todella tyhmä kysymys. Eli, meillä on tollanen Samsungin hieno upea taulutelkkari, mutta siinä tai minussa on pieni vika. Mä en saa sitä sammutettua *lmao*. Eli vaikka tuolta telkkarin napista painaa, niin se jää herätevirralle. Onko tää oikeesti joku "ominaisuus" vai enkö mä tosiaan osaa edes telkkaria sammuttaa? Olis ihan kiva saada telkkarista virrat poikki ilman, että joutuu repimään johtoa pois seinästä. Tai sitten mä vaan ostan suosiolla sen jatkojohdon mistä saa kaikkien laitteiden virrat pois.



Ootko koittanut painaa sitä nappia pidempään?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Jutu

Posts: 3,054

#11851 • • Jutu Blondi

Takyon, 16.7.2008 22:37:
Ootko koittanut painaa sitä nappia pidempään?


Oon. Mutta jos sitä painaa pidempään, niin se sammuu ja sitten menee takaisin päälle. Vai onko siinä niin typerä systeemi, että kun painaa 2 sekunttia niin se sammuu, mutta jos painat 3 sekunttia niin menee vaan päälle *igor*.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

ezzy

Posts: 8,060

#11852 • • ezzy Droid-pappa

Jutu, 16.7.2008 22:40:
---
Takyon, 16.7.2008 22:37:
Ootko koittanut painaa sitä nappia pidempään?

---

Oon. Mutta jos sitä painaa pidempään, niin se sammuu ja sitten menee takaisin päälle. Vai onko siinä niin typerä systeemi, että kun painaa 2 sekunttia niin se sammuu, mutta jos painat 3 sekunttia niin menee vaan päälle *igor*.



manuaali? Pelkäätkö, että se syttyy tuleen tms vai miksi samuttelet?
Avatar
#11853 • • niomic Guest

ezzy, 16.7.2008 23:08:
---
Jutu, 16.7.2008 22:40:
---
Takyon, 16.7.2008 22:37:
Ootko koittanut painaa sitä nappia pidempään?

---

Oon. Mutta jos sitä painaa pidempään, niin se sammuu ja sitten menee takaisin päälle. Vai onko siinä niin typerä systeemi, että kun painaa 2 sekunttia niin se sammuu, mutta jos painat 3 sekunttia niin menee vaan päälle *igor*.

---


manuaali? Pelkäätkö, että se syttyy tuleen tms vai miksi samuttelet?



Standby kuluttaa sähköä, eikä siitä oo töllössä pahemmin iloa? Joissain vehkeissä on "virta"nappeja kaksin kappalein, toisella saa standy-tilaan ja toisella kokonaan virrat pois, näin esim. omassa vahvarissa. Harmi vaan ettei kaukosäätimellä onnistu ku standby-tilaan ;<
Jutu

Posts: 3,054

#11854 • • Jutu Blondi

niomic, 16.7.2008 23:26:
---
ezzy, 16.7.2008 23:08:
---

manuaali? Pelkäätkö, että se syttyy tuleen tms vai miksi samuttelet?

---


Standby kuluttaa sähköä, eikä siitä oo töllössä pahemmin iloa? Joissain vehkeissä on "virta"nappeja kaksin kappalein, toisella saa standy-tilaan ja toisella kokonaan virrat pois, näin esim. omassa vahvarissa. Harmi vaan ettei kaukosäätimellä onnistu ku standby-tilaan ;<


Joo, lähinnä ton sähkönkulutuksen takia sitä pähkäilenkin. Oon kyllä sen verran vainoharhainen, että kyllä tuo tulipalokin hieman mietityttää :P

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Lyylikki

Posts: 2,975

#11855 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Jutu, 16.7.2008 23:44:
Joo, lähinnä ton sähkönkulutuksen takia sitä pähkäilenkin. Oon kyllä sen verran vainoharhainen, että kyllä tuo tulipalokin hieman mietityttää :P



Stand By tilassa olevat laitteet kuluttavat sähköä yhtä paljon, kuin junaliikenne euroopassa päivässä. Eli ei se mun pikku töllötin siellä nurkassa niin hirveästi kuluta, mutta kun niitä on pellonpientareet allekkain ja päällekkäin ja usein vielä monin kappalein, niin kyllähän siinä sitä virtaskaa kuluu.
Avatar
#11856 • • niomic Guest

Lyylikki, 17.7.2008 00:04:
---
Jutu, 16.7.2008 23:44:
Joo, lähinnä ton sähkönkulutuksen takia sitä pähkäilenkin. Oon kyllä sen verran vainoharhainen, että kyllä tuo tulipalokin hieman mietityttää :P

---


Stand By tilassa olevat laitteet kuluttavat sähköä yhtä paljon, kuin junaliikenne euroopassa päivässä. Eli ei se mun pikku töllötin siellä nurkassa niin hirveästi kuluta, mutta kun niitä on pellonpientareet allekkain ja päällekkäin ja usein vielä monin kappalein, niin kyllähän siinä sitä virtaskaa kuluu.



Mitä nyt muistelin noita arvioituja mahdollisia kulutusmääriä, ni puhuttiin kyl imo aika paljon isommasta kakusta globaalisti. Itsekin on nykyään laitteet pääosin katkaisijalla varustettujen jatkarien varassa. niks naks vaan ni on kaikki standby:t kuollu :P
Epailija

Posts: 5,636

#11857 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Jutu, 16.7.2008 22:27:
Ja sitten oma todella todella tyhmä kysymys. Eli, meillä on tollanen Samsungin hieno upea taulutelkkari, mutta siinä tai minussa on pieni vika. Mä en saa sitä sammutettua *lmao*. Eli vaikka tuolta telkkarin napista painaa, niin se jää herätevirralle. Onko tää oikeesti joku "ominaisuus" vai enkö mä tosiaan osaa edes telkkaria sammuttaa?



Vastauksena kysymykseesi: Taitaapi olla "ominaisuus". Niomicin mainitsema katkaisimella varustettu jatkojohto on kätevä vaihtoehto sille johtojen repimiselle seinästä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Lacerta

Posts: 239

#11858 • • Lacerta

Jutu, 16.7.2008 22:24:
---
Lacerta, 11.7.2008 08:19:
Kysymys:
Jääkö ambulanssi hoitamaan auton alle jäänyttä ihmistä (ja toivoo et kyydissä oleva herra "X" pysyisi viel hengissä edes tovin..
VAI
Ajaako ne kylmän rauhallisesti "Y":n yli ja soittavat perään toisen ambulanssin paikalle.

?!?!? *ding*

---

Mutua, mutta ne taitaapi jäädä siihen siksi aikaa, että toinen ambulanssi/paloauto ehtii paikalle. Koska jos ne vaan ajais päälle ja jatkais matkaa, niin sehän olisi heitteillejättö tms. Ja kyllähän tässä pari vuotta sitten ambulanssi törmäsi toiseen ambulanssiin jolloin niiden piti soittaa kolmas ambulanssi paikalle. Että ei ne hoitajatkaan täydellisiä kuskeja oo ;)



aika siistii..
sil aikaa se kyydissä oleva tyyppi tekee kuolemaa.. o_O Varmaa aika kiva kuskin kohdal saada semmone tuska niskaa, ja miettii loppuelämää et "Olisin pelastanu hengen, jos olisin kerenny sairaalaan, mutta kun kiirehdin sinne, ajoin toisen päälle ja sen takia kyydissä oleva tyyppi kuoli.."

paha paha.. o_O En toivois kellekää ambulanssikuskille tommost.. Hui..*ding*

--
-Happy DJ-

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#11859 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Miten saan musiikin kuulumaan läppärin kautta mun bluetooth kuulokkeisiin?

Koneessa on BT ja kuulokkeet musiikin kuuntelua varten. Kännykän kanssa toimii loistavasti mutta millä ohjelmalla mun pitää yhdistää niin että kaikki mitä kuuluu läppäristä kuuluu kuulokkeista?

Edit: Eipä ennää mittää. Sain jo vastauksen *hihu*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Lyylikki

Posts: 2,975

#11860 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Oppiiko toi last.fi ihan oikeesti, jos mä painelen sitä "love" nappulaa? Vai onko se vaan silkkaa huijausta?