Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,477,273 views

m1kk3

Posts: 5,560

#11761 • • Edited m1kk3 no-life
^ hyi helvetti mitä pölynkerääjiä *nauru* *sars*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

vns

Posts: 276

#11763 • • Edited vns

ezzy, 23.6.2008 21:19:
---
vns, 23.6.2008 20:45:
Mistä saisin kiksukarvaa tyynyjen / päiväpeittojen / mattojen muodossa? *pihkassa*

Tai ylipäätänsä mistä saa kivoja yllämainittuja. :)

---


En kyllä suosittelis, se karva kulkeutuu AIVAN KAIKKIALLE eikä siitä pääse ikinä eroon...perkele *lmao*



Höh. Nyt mun unelmat murskautuu. *nauru*
Pitää kattoo jos väkertäis parille sohvatyynylle sitte ite ne karvotukset ja laittais jotain kivempaa materiaalia muuhun. *hellokitty*
duvin

Posts: 582

#11764 • • Edited duvin Jay v/d Veen

djbege, 23.6.2008 20:49:
Miksi lentokoneessa (ainakin Ryanairilla) täytyy pitää ikkunaluukut auki laskeutumisen ajan?



Mikäli syntyy vaaratilanne, nähdään onko ulkona tulipalo valittaessa evakuointiväyliä.
RiD

Posts: 2,817

#11765 • • Edited RiD Nukemi
Voiko tylsistyneisyyteen kuolla ? :O

edit. Tylseistjaedaksfhrasrsa sanahirviö

--
*super* *possu*

Lyylikki

Posts: 2,975

#11766 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Miksi toisten ihmisten käsiala on sotkuista ja toisten selvää?

Tietääkö ne joilla on sotkuinen käsiala sen itse, vai eivät? Jos ne tietävät, niin miksi ne eivät kirjoita selkeämmin?
sapeli

Posts: 11,768

#11767 • • sapeli jokukukamikä?

Lyylikki, 25.6.2008 16:02:
Miksi toisten ihmisten käsiala on sotkuista ja toisten selvää?

Tietääkö ne joilla on sotkuinen käsiala sen itse, vai eivät? Jos ne tietävät, niin miksi ne eivät kirjoita selkeämmin?



Luulen että tuo on ala-asteen peruja kun ollaan opeteltu kirjoittamaan. Jos silloin on ollut kiinnostusta ja kärsivällisyyttä ja myös luonnollista taipumusta/lahjakkuutta selkeään kirjoittamiseen niin hyvä niin, mutta monelle tuo ei ole ollut minkäänlainen prioriteetti ja harjoittelu on ohitettu minimaalisella kiinnostuksella ja vaivalla.

Ihminen saa kuitenkin aina omasta käsialastaan selvää niin miksipä sitä vaivautuisi muuttamaan? *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Twist

Posts: 925

#11768 • • Edited Twist Team Kemuttajat

sapeli, 25.6.2008 16:06:
---
Lyylikki, 25.6.2008 16:02:
Miksi toisten ihmisten käsiala on sotkuista ja toisten selvää?

Tietääkö ne joilla on sotkuinen käsiala sen itse, vai eivät? Jos ne tietävät, niin miksi ne eivät kirjoita selkeämmin?

---


Luulen että tuo on ala-asteen peruja kun ollaan opeteltu kirjoittamaan. Jos silloin on ollut kiinnostusta ja kärsivällisyyttä ja myös luonnollista taipumusta/lahjakkuutta selkeään kirjoittamiseen niin hyvä niin, mutta monelle tuo ei ole ollut minkäänlainen prioriteetti ja harjoittelu on ohitettu minimaalisella kiinnostuksella ja vaivalla.

Ihminen saa kuitenkin aina omasta käsialastaan selvää niin miksipä sitä vaivautuisi muuttamaan? *hih*



Ala-asteella kirjoitetaan kaunoa. Kuka kirjoittaa nykypäivänä kaunoa ?

edit: Itselläni nimittäin kauno on hyvinkin selvää, kun taas muuten hieman epäselvää.
Amma

Posts: 2,383

#11769 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Twist, 25.6.2008 16:09:
Ala-asteella kirjoitetaan kaunoa. Kuka kirjoittaa nykypäivänä kaunoa ?


_o/ Toisinaan esim. jos haastattelen jotakuta ja pitää kirjottaa nopeasti.
Btw, eikös se ollut/ole oikealta nimeltään "tyyppikirjoitusta" tjsp? Eli ikään kuin kaunoa, muttei kuitenkaan. Ehkä tekstauksen ja kaunon jonkinlaista välimuotoa.


Oma kysmäni:
Millä systeemillä kielten kuuntelut hoidetaan kouluissa nykypäivänä?
Nimim. Kelanauhureita ja cd-soitantaa

--
*etsiskel*

ramsau

Posts: 403

#11770 • • Edited ramsau chuck my norris

Twist,

Ala-asteella kirjoitetaan kaunoa. Kuka kirjoittaa nykypäivänä kaunoa ?



o/ Jotenkin syöpynyt aivoihin tuo kauno ettei osaa tikkuja väsäillä.

Mistä sotkuinen käsiala muuten oikeasti johtuu, onko tästäkin tehty joku empiirinen tutkimus?
sapeli

Posts: 11,768

#11771 • • sapeli jokukukamikä?

Twist, 25.6.2008 16:09:
---
sapeli, 25.6.2008 16:06:
---
Lyylikki, 25.6.2008 16:02:
Miksi toisten ihmisten käsiala on sotkuista ja toisten selvää?

Tietääkö ne joilla on sotkuinen käsiala sen itse, vai eivät? Jos ne tietävät, niin miksi ne eivät kirjoita selkeämmin?
---
Luulen että tuo on ala-asteen peruja kun ollaan opeteltu kirjoittamaan. Jos silloin on ollut kiinnostusta ja kärsivällisyyttä ja myös luonnollista taipumusta/lahjakkuutta selkeään kirjoittamiseen niin hyvä niin, mutta monelle tuo ei ole ollut minkäänlainen prioriteetti ja harjoittelu on ohitettu minimaalisella kiinnostuksella ja vaivalla.

Ihminen saa kuitenkin aina omasta käsialastaan selvää niin miksipä sitä vaivautuisi muuttamaan? *hih*
---
Ala-asteella kirjoitetaan kaunoa. Kuka kirjoittaa nykypäivänä kaunoa ?

edit: Itselläni nimittäin kauno on hyvinkin selvää, kun taas muuten hieman epäselvää.



Mutta kaunoa harjoitellessa harjaantuu muutenkin käden lihaksisto ja tarkkuus, väittäisin - yleensä ne ihmiset, jotka ovat jaksaneet harjoitella kaunoa ala-asteella, omaavat kauniin oman käsialan aikuisina, vaikkeivät kirjoittaisikaan enää kaunoa.

Näin uskon ma. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

embie

Posts: 531

#11772 • • embie Shwoopsie poo

duvin, 24.6.2008 14:22:
---
djbege, 23.6.2008 20:49:
Miksi lentokoneessa (ainakin Ryanairilla) täytyy pitää ikkunaluukut auki laskeutumisen ajan?

---


Mikäli syntyy vaaratilanne, nähdään onko ulkona tulipalo valittaessa evakuointiväyliä.



Tai siksi, että jos käy onnettomuus voidaan ikkunoista nähdä koneen sisälle ja arvioida uhrien määrää jne.
Hitchhiker

Posts: 1,754

#11773 • • Edited Hitchhiker

Lyylikki, 25.6.2008 16:02:
Miksi toisten ihmisten käsiala on sotkuista ja toisten selvää?

Tietääkö ne joilla on sotkuinen käsiala sen itse, vai eivät? Jos ne tietävät, niin miksi ne eivät kirjoita selkeämmin?


Itsellä on tosi huono käsiala, ala-asteella jo kävin kirjoitusterapeutilla mutta eihän siitä mitään tullut. Käsi kipeytyy välillä kirjoitettaessa ja saattaa jopa krampata. Tosin jos oikein yritän niin saan tulemaan siistiä kirjoitusta, mutta se onkin tosi hidasta puuhaa sitten.

Kirjoittaisin kyllä paremmin, jos se vain olisi helpompaa. Käsialani on isoa ja esimerkiksi töissä meillä on pienet rivit joille kirjoittaa, se vain huonontaa käsialaani entisestään.

Tosin tuokin taitaa olla omalta osaltani jotenkin perinnöllistä, mutsin veli kirjoittaa huonosti, isä kirjoittaa huonosti, isän veli kirjoittaa huonosti, eli tuosta voisi jonkinlaisen johtopäätöksen vetäistä.
djbege

Posts: 264

#11774 • • djbege

Amma, 25.6.2008 16:17:
---
Twist, 25.6.2008 16:09:
Ala-asteella kirjoitetaan kaunoa. Kuka kirjoittaa nykypäivänä kaunoa ?

---

_o/ Toisinaan esim. jos haastattelen jotakuta ja pitää kirjottaa nopeasti.
Btw, eikös se ollut/ole oikealta nimeltään "tyyppikirjoitusta" tjsp? Eli ikään kuin kaunoa, muttei kuitenkaan. Ehkä tekstauksen ja kaunon jonkinlaista välimuotoa.


Oma kysmäni:
Millä systeemillä kielten kuuntelut hoidetaan kouluissa nykypäivänä?
Nimim. Kelanauhureita ja cd-soitantaa



Tietokoneohjelmistot ja kuulokehässäkät (kai) käytössä kielten kuuntelussa nykyjään.

--
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

anis

Posts: 2,451

#11775 • • anis

Lyylikki, 25.6.2008 16:02:
Miksi toisten ihmisten käsiala on sotkuista ja toisten selvää?

Tietääkö ne joilla on sotkuinen käsiala sen itse, vai eivät? Jos ne tietävät, niin miksi ne eivät kirjoita selkeämmin?



Entä jos ne ei vaan kykene? Esim. jos kädet tärisee tms...

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Lyylikki

Posts: 2,975

#11776 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

anis, 26.6.2008 15:41:
---
Lyylikki, 25.6.2008 16:02:
Miksi toisten ihmisten käsiala on sotkuista ja toisten selvää?

Tietääkö ne joilla on sotkuinen käsiala sen itse, vai eivät? Jos ne tietävät, niin miksi ne eivät kirjoita selkeämmin?

---

Entä jos ne ei vaan kykene? Esim. jos kädet tärisee tms...



Niin no, toi on sitten jo hieman eri juttu. Tunnen kuitenkin useampiakin miehiä, jotka jättävät lappuja, mutta joista joutuu aina soittamaan perään, että: "Mitä tässä lukee." *nauru*
Slim_Jim

Posts: 573

#11777 • • Slim_Jim
Hyvä klubitus.

Minulla on uusi pöytä, sellainen kiva puupinnoitteinen, 170cmx170cm tummaa puuta jonka keskellä on 1mx1m kokoinen lasilevy keskellä.
Mitenkä sen lasilevyn saisi puhdistettua niin ettei siitä jäisi sellaisia paskarantuja mitä nyt pyyhkimisestä tulee. Näyttää aika ikävältä.

Kiitos.
PS: Olen käsi.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#11778 • • Jussi Soro choon!

Lyylikki, 26.6.2008 15:47:
Niin no, toi on sitten jo hieman eri juttu. Tunnen kuitenkin useampiakin miehiä, jotka jättävät lappuja, mutta joista joutuu aina soittamaan perään, että: "Mitä tässä lukee." *nauru*


Tunnustan.

En osaa kirjoittaa siistiä tekstiä. En oo koskaan osannu, ja vaikka kuinka koittaisin, niin siitä ei vaan tuu mitään. En myöskään osaa piirtää, yhtään. Samoin en saa kahta samanlaista nimikirjoitusta aikaiseks, vaikka keskittyisinkin siihen. Osaan kuitenkin duunata jonkun verran visuaalista suunnitteluu esim fotarilla, mulla on aika hyvä hahmotuskyky ja tiedän mikä näyttää hyvältä omasta ja muiden mielestä. Mut en vaan yksinkertaisesti pysty tuottamaan selkeetä käsialaa.
djbege

Posts: 264

#11779 • • djbege

Slim_Jim, 26.6.2008 18:04:
Hyvä klubitus.

Minulla on uusi pöytä, sellainen kiva puupinnoitteinen, 170cmx170cm tummaa puuta jonka keskellä on 1mx1m kokoinen lasilevy keskellä.
Mitenkä sen lasilevyn saisi puhdistettua niin ettei siitä jäisi sellaisia paskarantuja mitä nyt pyyhkimisestä tulee. Näyttää aika ikävältä.

Kiitos.
PS: Olen käsi.



Kokeile meikämartan peilinpyyhkimismetodia: Suihkauta lasipinnalle normi ikkunanpesuainetta ja pyyhi talouspaperilla kuivaksi. Ei jää rantuja ainakaan mun vessan peileihin.

--
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

Slim_Jim

Posts: 573

#11780 • • Slim_Jim

djbege, 26.6.2008 18:08:
---
Slim_Jim, 26.6.2008 18:04:
Hyvä klubitus.

Minulla on uusi pöytä, sellainen kiva puupinnoitteinen, 170cmx170cm tummaa puuta jonka keskellä on 1mx1m kokoinen lasilevy keskellä.
Mitenkä sen lasilevyn saisi puhdistettua niin ettei siitä jäisi sellaisia paskarantuja mitä nyt pyyhkimisestä tulee. Näyttää aika ikävältä.

Kiitos.
PS: Olen käsi.

---


Kokeile meikämartan peilinpyyhkimismetodia: Suihkauta lasipinnalle normi ikkunanpesuainetta ja pyyhi talouspaperilla kuivaksi. Ei jää rantuja ainakaan mun vessan peileihin.



Kiitti paljon