Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,463,594 views

Jone

Posts: 8,258

#11721 • • Jone Archibald Haddock

$, 16.6.2008 12:33:
Mistä voi ostaa ei-kertakäyttöisiä nippusiteitä?

Eräs kiinnike vaatii niitä 2kpl, enkä viitsisi joka kerta poikkaista siteitä kun vaihdan kiinnikkeen sijaintia. Kyseessä on siis polkupyörän navigaattorin kiinnike. (Painoa laitteella on alle 100 grammaa.)



Ainakin Duell Office myy tarrakiinnityksellä futaavia nippusiteitä ja ne on aika jämäköitä. Pitäisi toimia tohon tarkoitukseen ihan hyvin.

Ainoa ongelma on se, että noita myydään joissain ihan järkyttävissä keloissa. Löysin yhden täältä meidän toimistolta, mutta valitettavasti toista ei taida olla - muuten saisit ne kyllä.
NiMo

Posts: 483

#11722 • • NiMo PolkkaPuppe
Tölkeissä kun on päällä se pieni "avaaja", mikä nostetaan. Onko sillä jotain virallistakin nimee? *ding*

--
*pahis* Do not attempt to leave the dancefloor *pahis*

Freja

Posts: 8,775

#11723 • • Freja Sihteeri
Paljonkohan maksaa, ja missä olis hyvä mesta käydä kehystääs pari maalausta?
Oon ostanut 2 maalausta, jotka ovat kankaalla, ja ne pitäisi nyt saada kehystettyä.
Mä en oikeesti ees tiiä, sanotaanko niitä kehyksiks, eli siis puhun nyt vain 4 puutikusta, jotka menis sinne maalauksen "sisään" ja kangas niitattais kulmista kiinni.
Eli - kulkeeko ne nimellä kehykset? Missä noita tehdään, vai saako niitä ostaa valmiiksi?
Vai haluisko joku väsää mulle pari? *pepsodent*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

wiwi

Posts: 1,575

#11724 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Onko jollain kokemuksia/ehdotuksia, mille festareille (alueena koko Eurooppa) kannattaisi suunnata heinäkuussa? Tai mistä niistä saisi tietoa? Oon ihan hiton huono etsimään netistä mitään infoa, jotenkin en vaan osaa seuloa sitä olennaista.

Olen siis lähdössä reilaamaan 27.6. - 27.7. ja koska Konemetsäkin jää tänä vuonna väliin, pitäisi vaje korvata pippaloinnilla jossain muualla. Matkabudjetti ei tosin anna myöten millekään kovin tyyriille meiningille.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

nomic

Posts: 4,120

#11725 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Miksi sitä kaksoisveetä on käytettävä normaalin veen sijaan? Onko se nyt niin helvetin hienoa kun on 'cowaa lecaa', eikä esim. 'kovaa lekaa'? *grr* Ja tuo saatanan mutaatio-vee ryömii joka saatanan näppäimistöltä tavallisen duunarin ja sossupummin koneelta mun inter nettiin!!!!!!!1 AAAAAAAAA MINULLA ON OIKEUS! AAAAAAAAAAA!
Avatar
#11726 • • REivaaja Guest

nomic, 17.6.2008 21:58:
Miksi sitä kaksoisveetä on käytettävä normaalin veen sijaan? Onko se nyt niin helvetin hienoa kun on 'cowaa lecaa', eikä esim. 'kovaa lekaa'? *grr* Ja tuo saatanan mutaatio-vee ryömii joka saatanan näppäimistöltä tavallisen duunarin ja sossupummin koneelta mun inter nettiin!!!!!!!1 AAAAAAAAA MINULLA ON OIKEUS! AAAAAAAAAAA!

Alkuperäisessä Suomenkielessä W on V:tä yleisempää. Kai se on hurrien/aatelisten tapa muistuttaa ylivertaisuudestaan semiryssiä kohtaan.
UnityF

Posts: 15,721

#11727 • • UnityF joo just se

nomic, 17.6.2008 21:58:
Miksi sitä kaksoisveetä on käytettävä normaalin veen sijaan? Onko se nyt niin helvetin hienoa kun on 'cowaa lecaa', eikä esim. 'kovaa lekaa'? *grr* Ja tuo saatanan mutaatio-vee ryömii joka saatanan näppäimistöltä tavallisen duunarin ja sossupummin koneelta mun inter nettiin!!!!!!!1 AAAAAAAAA MINULLA ON OIKEUS! AAAAAAAAAAA!



mä waan sitä et tääh?
mitä wikaa? voi pientä pikkuweikkaa. *lohduttel* *pier*
nomic

Posts: 4,120

#11728 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

REivaaja, 17.6.2008 22:13:
---
Alkuperäisessä Suomenkielessä W on V:tä yleisempää. Kai se on hurrien/aatelisten tapa muistuttaa ylivertaisuudestaan semiryssiä kohtaan.



Tähän tullut törmättyä, mutta onko sitä pakko viljellä vieläkin, varsinkin netissä? Emme elä enää mitään saatanan kivikautta, vaan kyberpunkkia parhaimmilaan! Dystopia on täällä! o/
sapeli

Posts: 11,768

#11729 • • sapeli jokukukamikä?

NiMo, 16.6.2008 12:59:
Tölkeissä kun on päällä se pieni "avaaja", mikä nostetaan. Onko sillä jotain virallistakin nimee? *ding*



Mä varmaan sanoisin sitä tölkin avauskahvaksi, en kyl usko et sille mitään virallisempaa on...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

ninscu

Posts: 635

#11730 • • ninscu candydelic
Onks ruuilla jotain aikarajaa kauan ne säilyy pakastimes? esim kana, jauheliha yms

--
.. grooving with the eternal now ..

Avatar
#11731 • • REivaaja Guest

nini, 17.6.2008 22:26:
Onks ruuilla jotain aikarajaa kauan ne säilyy pakastimes? esim kana, jauheliha yms

Toki. Nestettä haihtuu jatkuvasti ruuasta vaikka se olisikin pakastettu. Tosin ei siitä maha mee sekasin...
Lyylikki

Posts: 2,975

#11732 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

nini, 17.6.2008 22:26:
Onks ruuilla jotain aikarajaa kauan ne säilyy pakastimes? esim kana, jauheliha yms



Kyllä niillä taitaa olla, ei se pakkanenkaa tee autuaaksi. Varsinkin kun sitä auotaan ja suljetaan. Esim. kala säilyy pakastimessa vaan 3 kk ja setä jakaa aina syksyisin edellisvuotista hirvenlihaa, kun sille tulee "tuoretta" kamaa pakkaseen. Tuolla sanotaan, että jauheliha säilyy pakastimessa 2-3 kuukautta, eipähän sitäkään nyt älyttömän kauan kannata pakkasessa pitää. Samaiselta sivustolta löytyy muutenkin mukavia vastauksia tuohon pakastamiseen.
Kultakisu

Posts: 145

#11733 • • Kultakisu una sambista
miksi ratikoissa on joidenkin istuimien alla niitä mustia laatikoita, jotka on täynnä hiekkaa? tänään työkaveri näytti niitä mulle ratikassa, ja tosiaan kun nosti kyseisten istuimien istuinosaa, alta paljastui hiekkalaatikko. mitä ihmettä?? *nauru*
a-j

Posts: 785

#11734 • • a-j

Kultakisu, 19.6.2008 00:07:
miksi ratikoissa on joidenkin istuimien alla niitä mustia laatikoita, jotka on täynnä hiekkaa? tänään työkaveri näytti niitä mulle ratikassa, ja tosiaan kun nosti kyseisten istuimien istuinosaa, alta paljastui hiekkalaatikko. mitä ihmettä?? *nauru*



talvella jos on kiskot jäässä niin hiekkaa väliin ja pito paranee? :)

--
Joten vaikka niitä on paljon, niin meitä on enemmän.
Ne vaativat piikkilankaa, me vaadimme elämän.

noena

Posts: 3,138

#11735 • • Edited noena first breath after coma
Mistä käytännöllinen ulkoinen kovalevy, n. 160GB - 500GB ok hintaan?

--
TwistedLife™ Amusement Park

illusion

Posts: 1,061

#11736 • • illusion team-sauna :D

a-j, 19.6.2008 01:13:
---
Kultakisu, 19.6.2008 00:07:
miksi ratikoissa on joidenkin istuimien alla niitä mustia laatikoita, jotka on täynnä hiekkaa? tänään työkaveri näytti niitä mulle ratikassa, ja tosiaan kun nosti kyseisten istuimien istuinosaa, alta paljastui hiekkalaatikko. mitä ihmettä?? *nauru*

---


talvella jos on kiskot jäässä niin hiekkaa väliin ja pito paranee? :)



*vink**vink**vink*
kyseessä on hiekka, jota käytetään jarrutuksen apuna. Kuljettaja voi suihkauttaa sitä pyörien eteen liukkailla säillä. Hiekkalaatikko on tosiaan siellä matkustamon puolella. Näillä syksyn liukkailla lisänä voi olla hiekkapussejakin, joista säiliötä täytetään. Pahimmat kelit ovat juuri syksyllä, jolloin pieni tihkusade yhdistettynä kiskoilla oleviin lehtiin tekevät kiskoista erittäin liukkaat. Kova sade huuhtoisi kiskot pitävimmiksi. Raitiovaunun jarrutusmatka on kuivallakin kelillä yhtä pitkä kuin auton vastaava jarrutus liukkailla keleillä. Tuon jarrutuksessa käytettävän hiekan voi kuulla matkustamoon rahisevana äänenä ja ohiajavan ratikan pyörissä voi nähdä kipinöintiä.
noena

Posts: 3,138

#11739 • • noena first breath after coma

domi, 22.6.2008 20:07:
---
noena, 22.6.2008 16:21:
Mistä käytännöllinen ulkoinen kovalevy, n. 160GB - 500GB ok hintaan?

---

Verkkokauppa.com


thaks, verkkokauppaa ja muita vastaavia selaillu, oisko vihjeitä mikä olis hinta/laatu-suhteeltaan hyvä? koska mulla on yleensä huono tuuri electroniikan kanssa, saan aina sen maanantai kappaleen :D

--
TwistedLife™ Amusement Park