Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,399,090 views

hemuz

Posts: 2,178

#11701 • • hemuz kätevä emäntä

Jone, 12.6.2008 11:02:

Mitä te teette noille? Mä en ole eläessäni onnistunut pitämään kuin yhden oikean huonekasvin elossa, mutta ihan noista kaupan basilikoista saan kyllä kasvatettua sellaisen puskan keittiön pöydällä et oksat pois ja pysymään hengissä kuukausia putkeen.



Sitä mä täs nyt kysynki *nauru*
Jone

Posts: 8,258

#11702 • • Edited Jone Archibald Haddock

hemuz, 12.6.2008 11:07:
Sitä mä täs nyt kysynki *nauru*



Kerro sit oliko tästä mitään apua.

(Muista seuraavat; aurinkoinen paikka, kastelu pari kertaa päivässä, paljon vettä, mahdollisesti isompi ruukku ja jotain ravinteiden tynkää. En tiedä on toi nyt Oikein(tm), mutta niin mun basilikani ovat pärjänneet.)
Avatar
#11703 • • Rujo Mutantti Guest

Jone, 12.6.2008 11:15:
---
hemuz, 12.6.2008 11:07:
Sitä mä täs nyt kysynki *nauru*

---


Kerro sit oliko tästä mitään apua.

(Muista seuraavat; aurinkoinen paikka, kastelu pari kertaa päivässä, paljon vettä, mahdollisesti isompi ruukku ja jotain ravinteiden tynkää. En tiedä on toi nyt Oikein(tm), mutta niin mun basilikani ovat pärjänneet.)


Sit kun plurauttaa vielä mustaa kahvia kasteluveteen niin ph alenee lähemmäs tasoa jossa ravinteet imeytyy tasaisemmin. .5-1dl kahvia 0.5-1l:an vettä.

Haihtumista voi hidastaa pistämällä leca-soraa tai vastaavaa ruukkukatetta ruukun pinnalle -> katkaisee kapillaarisen haitumisen ja pysyy siten pitempään kosteana.
hemuz

Posts: 2,178

#11704 • • hemuz kätevä emäntä

Jone, 12.6.2008 11:15:

Kerro sit oliko tästä mitään apua.

(Muista seuraavat; aurinkoinen paikka, kastelu pari kertaa päivässä, paljon vettä, mahdollisesti isompi ruukku ja jotain ravinteiden tynkää. En tiedä on toi nyt Oikein(tm), mutta niin mun basilikani ovat pärjänneet.)



Lisätty valo ja älytön määrä vettä saivat yrtin virkoamaan *hihu* *ding*
Jone

Posts: 8,258

#11705 • • Jone Archibald Haddock

hemuz, 13.6.2008 08:23:
Lisätty valo ja älytön määrä vettä saivat yrtin virkoamaan *hihu* *ding*



Nonni. Kyllä se siitä lähtee. ^_^
Ober

Posts: 587

#11706 • • Ober Dog shit taco

Jone, 12.6.2008 11:02:
---
hemuz, 12.6.2008 10:56:
Basilisko nimen omaan on sen näkönen et ei ois saanu vuoteen vettä ja ostin sen sunnuntaina. (kstelin kerran).

---


Mitä te teette noille? Mä en ole eläessäni onnistunut pitämään kuin yhden oikean huonekasvin elossa, mutta ihan noista kaupan basilikoista saan kyllä kasvatettua sellaisen puskan keittiön pöydällä et oksat pois ja pysymään hengissä kuukausia putkeen.


yleensä jengi mokaa kasvit taimivaiheessa antaessa niille liikaa vettä. tapoin joskus 3 chilii silleen. eli taimivaiheessa vähän multaa ja vettä sekä ruukku mistä vesi pääsee valumaan ikäänkuin mullan läpi. esim maitopurkki leikattuna kahtia ja pohjaan tökkimällä reikiä saa mainion ruukun taimia varten. sitten ku versot alkaa olla riittävän isoja siirtää ne kunnon ruukkuihin.
kohta on meikäläiselläki 6 eri chiliä kukkimassa :P
Hitchhiker

Posts: 1,754

#11707 • • Hitchhiker
Minkä takia Guinnes-tölkin pohjalla on muovinen pallo, ite ostin ensimmäistä kertaa Guinnesia tölkissä ja löytyi tuollainen 1,5 cm halkaisijaltaan oleva kuula *ding*.
Jone

Posts: 8,258

#11708 • • Jone Archibald Haddock

Hitchhiker, 13.6.2008 16:56:
Minkä takia Guinnes-tölkin pohjalla on muovinen pallo, ite ostin ensimmäistä kertaa Guinnesia tölkissä ja löytyi tuollainen 1,5 cm halkaisijaltaan oleva kuula *ding*.



Tässä vastaus englanniksi

(Oon liian laiska selittämään itse)
Janisa

Posts: 2,226

#11710 • • Janisa vaikeasti kesytettävä
Mika on sen rinkulan nimi, jonka (yleensa) pikkulapset pujottaa itsensa ymparille kun ne opettelee uimaan?

P.S. Toisinaan mulla tulee uskomattomia black outeja naiden sanojen kanssa, viimeksi haussa oli liesituuletin. *iloinen*

P.P.S. Kuukausi Suomeen tuloon -sanatreenaus alkaa nyt! *nauru*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

hemuz

Posts: 2,178

#11711 • • hemuz kätevä emäntä

Janisa, 13.6.2008 17:24:
Mika on sen rinkulan nimi, jonka (yleensa) pikkulapset pujottaa itsensa ymparille kun ne opettelee uimaan?

P.S. Toisinaan mulla tulee uskomattomia black outeja naiden sanojen kanssa, viimeksi haussa oli liesituuletin. *iloinen*

P.P.S. Kuukausi Suomeen tuloon -sanatreenaus alkaa nyt! *nauru*



uimarengas?
Lost-Soul

Posts: 3,107

#11712 • • Lost-Soul los pallos

Janisa, 13.6.2008 17:24:
Mika on sen rinkulan nimi, jonka (yleensa) pikkulapset pujottaa itsensa ymparille kun ne opettelee uimaan?

P.S. Toisinaan mulla tulee uskomattomia black outeja naiden sanojen kanssa, viimeksi haussa oli liesituuletin. *iloinen*

P.P.S. Kuukausi Suomeen tuloon -sanatreenaus alkaa nyt! *nauru*


siis se mikä vanhemmiten kasvaa mahan seudulle?

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Janisa

Posts: 2,226

#11713 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

Lost-Soul, 13.6.2008 17:28:
---
Janisa, 13.6.2008 17:24:
Mika on sen rinkulan nimi, jonka (yleensa) pikkulapset pujottaa itsensa ymparille kun ne opettelee uimaan?

P.S. Toisinaan mulla tulee uskomattomia black outeja naiden sanojen kanssa, viimeksi haussa oli liesituuletin. *iloinen*

P.P.S. Kuukausi Suomeen tuloon -sanatreenaus alkaa nyt! *nauru*

---

siis se mikä vanhemmiten kasvaa mahan seudulle?



Rengas? Mika rengas? *nauru*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Janisa

Posts: 2,226

#11714 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

hemuz, 13.6.2008 17:25:
---
Janisa, 13.6.2008 17:24:
Mika on sen rinkulan nimi, jonka (yleensa) pikkulapset pujottaa itsensa ymparille kun ne opettelee uimaan?

P.S. Toisinaan mulla tulee uskomattomia black outeja naiden sanojen kanssa, viimeksi haussa oli liesituuletin. *iloinen*

P.P.S. Kuukausi Suomeen tuloon -sanatreenaus alkaa nyt! *nauru*

---


uimarengas?



Oliko se uimarengas? Kuulostaa tutulta! *iloinen*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

hemuz

Posts: 2,178

#11715 • • hemuz kätevä emäntä

Janisa, 13.6.2008 17:31:
---
hemuz, 13.6.2008 17:25:
---
Janisa, 13.6.2008 17:24:
Mika on sen rinkulan nimi, jonka (yleensa) pikkulapset pujottaa itsensa ymparille kun ne opettelee uimaan?

---

uimarengas?

---

Oliko se uimarengas? Kuulostaa tutulta! *iloinen*



Hyvä sä *aplodit*. Niin jos siis tarkotat sitä mikä puhalletaan?
Avatar
#11716 • • Rujo Mutantti Guest

Janisa, 13.6.2008 17:31:
---
hemuz, 13.6.2008 17:25:
---
Janisa, 13.6.2008 17:24:
Mika on sen rinkulan nimi, jonka (yleensa) pikkulapset pujottaa itsensa ymparille kun ne opettelee uimaan?

P.S. Toisinaan mulla tulee uskomattomia black outeja naiden sanojen kanssa, viimeksi haussa oli liesituuletin. *iloinen*

P.P.S. Kuukausi Suomeen tuloon -sanatreenaus alkaa nyt! *nauru*

---


uimarengas?

---


Oliko se uimarengas? Kuulostaa tutulta! *iloinen*



Betonikenkä?
Kolera

Posts: 4,256

#11717 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Mimmonen ääni voi paskoo diskantit kaiuttimista? vasemmasta ja oikeasta =P
radio kuuluu ihan normaalisti kuitenki ...kai*edit* vitut kuulu kunnol */edit*
parin huntin Infinityn kaiuttimet kyseessä siis.

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

$

Posts: 1,802

#11718 • • $ Destination weekend!
Mistä voi ostaa ei-kertakäyttöisiä nippusiteitä?

Eräs kiinnike vaatii niitä 2kpl, enkä viitsisi joka kerta poikkaista siteitä kun vaihdan kiinnikkeen sijaintia. Kyseessä on siis polkupyörän navigaattorin kiinnike. (Painoa laitteella on alle 100 grammaa.)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#11719 • • Jussi Soro choon!

$, 16.6.2008 12:33:
Mistä voi ostaa ei-kertakäyttöisiä nippusiteitä?


Suurin piirtein mistä vain "alan liikkeestä". Clas Ohlssonilta löytyy ainakin, ja varmaan luulisi löytyvän suurinpiirtein kaikista rautakaupoistakin.

Noi ei oo ihan hirveen monikäyttöisiä, erityisesti jos siteen pistää todella tiukalle. Se lukkonapsu menee suhteellisen helposti poikki, jolloin käyttökertoja ehtii kertyä n. 10.
Euphoria

Posts: 542

#11720 • • Edited Euphoria 4 everyone

Kolera, 14.6.2008 11:50:
Mimmonen ääni voi paskoo diskantit kaiuttimista? vasemmasta ja oikeasta =P
radio kuuluu ihan normaalisti kuitenki ...kai*edit* vitut kuulu kunnol */edit*
parin huntin Infinityn kaiuttimet kyseessä siis.



Ainakin liian pienellä vahvistimella kovaa kuuntelu (särö).

Ettei olis joku asetus jääny päälle jostain? Mulle käy liian usein:D