Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,485,178 views

Freja

Posts: 8,775

#11241 • • Freja Sihteeri
Mikäs se nettisivu olikaan, mis oli eri lentokonetyyppien matkustamot kuvattuna, ja tyylii "hyvät ja huonot paikat" merkattuna?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

RainChild

Posts: 909

#11242 • • RainChild

Lyylikki, 6.3.2008 19:09:
---
RainChild, 6.3.2008 18:51:
Kertokaas, millä mä pääsen eroon noista pikkukärpäsistä? Mulla on jonkun verran huonekasveja ja basilikaa myös (ne ilmeisesti viihtyy kosteessa mullassa). Luin jostain vinkin, että laittaa kokonaisia neilikoita kukkaruukkuihin.. no tiedä sitten siitä.. sitten myös niksin, että laittas tyhjää floorapurkkiin etikkaa ja fairia ja mahdollisesti rei'itetty kelmu pääl. Mä en pitäny kelmuu, ku tuntu, et ei ne sinne muute mee. Pari hassua siel oli, mut kuolleiden ötöjen suhteutettuna määrää etikan hajun määrään ei ollu tarpeeks paljon. Sit olen kuullut näist et huuhtele kasvit tolu tai mäntysuopaliuksel ja pese pois. Basilikoihin en haluis noita tunkea, kun niitä syön... joten MIKÄ NEUVOKSI?

nim.merk. Turhautunut pieniin kiusaajiin, jotka lentää nenään ja tekee kaikkee tyhmää :<

---


Kirjoita tohon "Hae aiheesta" kenttään banaanikärpäset, niin saat jo monta vastausta. Tossa etikassa on ollu ehkä se ongelma, että sen olis pitänyt olla omenaviinietikkaa tms. makeata etikkaa, jotta kärpäset siitä innostuisi. Ilmeisesti tuo toimisi myös tavallisella mehulla eli lasin pohjalle astianpesuainetta ja loput mehua. Astianpesuaine rikkoo pintajännityksen ja mokomat kärpäset hukkuvat.



Jehjeh, kiitos ohjeesta... tanan äpärät jos nyt lähtis..

--
Rainchild is back home

merqus

Posts: 1,010

#11243 • • merqus Tuomiopäivän lapsi

Lyylikki, 6.3.2008 19:09:
---
RainChild, 6.3.2008 18:51:
Kertokaas, millä mä pääsen eroon noista pikkukärpäsistä? Mulla on jonkun verran huonekasveja ja basilikaa myös (ne ilmeisesti viihtyy kosteessa mullassa). Luin jostain vinkin, että laittaa kokonaisia neilikoita kukkaruukkuihin.. no tiedä sitten siitä.. sitten myös niksin, että laittas tyhjää floorapurkkiin etikkaa ja fairia ja mahdollisesti rei'itetty kelmu pääl. Mä en pitäny kelmuu, ku tuntu, et ei ne sinne muute mee. Pari hassua siel oli, mut kuolleiden ötöjen suhteutettuna määrää etikan hajun määrään ei ollu tarpeeks paljon. Sit olen kuullut näist et huuhtele kasvit tolu tai mäntysuopaliuksel ja pese pois. Basilikoihin en haluis noita tunkea, kun niitä syön... joten MIKÄ NEUVOKSI?

nim.merk. Turhautunut pieniin kiusaajiin, jotka lentää nenään ja tekee kaikkee tyhmää :<

---


Kirjoita tohon "Hae aiheesta" kenttään banaanikärpäset, niin saat jo monta vastausta. Tossa etikassa on ollu ehkä se ongelma, että sen olis pitänyt olla omenaviinietikkaa tms. makeata etikkaa, jotta kärpäset siitä innostuisi. Ilmeisesti tuo toimisi myös tavallisella mehulla eli lasin pohjalle astianpesuainetta ja loput mehua. Astianpesuaine rikkoo pintajännityksen ja mokomat kärpäset hukkuvat.



Niin siis onko nyt kyseessä banaanikärpäset vai kukkaruukuissa pyörivät harsosääsket (eli ns. "kukkakärpäset") ? Banaanikärpäset kyllä lähtevät hyvin tuolla etikka+vesi+fairy sekotuksella, mutta harsosääskiin se ei tehoa. Harsosääskiä ajatellen ainakin puutarha.netissä neuvottiin, että antaa mullan kuivua ja kastelee sitten mäntysuopaliuoksella. Toimivuudesta sitten ei ole omaa kokemusta.
Avatar
#11244 • • Edited Annakins Guest

Freja, 6.3.2008 19:15:
Mikäs se nettisivu olikaan, mis oli eri lentokonetyyppien matkustamot kuvattuna, ja tyylii "hyvät ja huonot paikat" merkattuna?



Googlettamassa plane seating tuli ekana vastaan tää: http://www.seatguru.com/

Edit: siis tolla hakusanalla löytyy muutama vastaava sivu
nethr

Posts: 763

#11245 • • nethr !!
Miten ihmeessä tän Cow Runningin level 16 selvitetään *ding* suora koodi leveliin nghminzefd

On menny vasta yks päivä ihmetellessä *nauru*

--
xD

laeski^

Posts: 478

#11246 • • Edited laeski^ LaiskaLäski

nethr, 6.3.2008 22:30:
Miten ihmeessä tän Cow Runningin level 16 selvitetään *ding* suora koodi leveliin nghminzefd

On menny vasta yks päivä ihmetellessä *nauru*




miten ton tokan avaimen kohal pystyy jatkaa eteepäi *ding* sehän törmää seinään ja jää siihe jumittaa..

edit. haha, eipä sitä ees tarvii hakee *hymy*
nethr

Posts: 763

#11247 • • Edited nethr !!

laeski^, 6.3.2008 23:23:
---

edit. haha, eipä sitä ees tarvii hakee *hymy*



Joo ei, ja sitkun tossa on käytössä vaan 2 oikeallepäin olevaa nuolta. Siis WTF? Nehän on pakko käyttää tossa yläosassa... Argh *toktok*

--
xD

Snaggo

Posts: 1,147

#11248 • • Edited Snaggo ;__;
Mulla on ihan pirun outo ongelma. Jostain syystä "kaikki" tekstit alkoivat näkyä kursivoituna firefoxissa. Noh, selaisin asetuksia, default fontit sun muut.. ei löytynyt mitään sopivaa. Asensin mokoman uudestaan. Ei tulosta. Testasinpa vielä IE:llä. Kas, sielläkin kaikki kursivoituna. Siis ihan kaikki tekstit ei oo kursivoituna, vaan ilmeisesti ne jotka ei oo mitenkään tyyliteltyjä, klubbarissa esim. sanomaboksin riviin kirjoittaessa oma teksti kursivoituu ja ton itse "sano"-napin "sano"-sana on kursiivina :P

Mitä helvettiä?miten pääsen eroon tästä?*ding*
Wikipedia ja googlen hakutulokset on ehkä vituttavimmat tällä hetkellä :O

--
bojoing.

Kolera

Posts: 4,256

#11249 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Snaggo, 6.3.2008 23:29:
*Kaik on kursiivilla ääää tahtoo pois NE!*


niin siis tekee muillakin sivuilla tota?

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

yertle

Posts: 421

#11251 • • yertle

nethr, 6.3.2008 23:28:
---
laeski^, 6.3.2008 23:23:
---

edit. haha, eipä sitä ees tarvii hakee *hymy*

---


Joo ei, ja sitkun tossa on käytössä vaan 2 oikeallepäin olevaa nuolta. Siis WTF? Nehän on pakko käyttää tossa yläosassa... Argh *toktok*



voi ei nyt mäki jäin koukkuun. mut. mun ongelmana on vasemmalle päin menevät nuolet! tarvisin yhen lisää..
Epailija

Posts: 5,636

#11252 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

nethr, 6.3.2008 23:28:
Joo ei, ja sitkun tossa on käytössä vaan 2 oikeallepäin olevaa nuolta. Siis WTF? Nehän on pakko käyttää tossa yläosassa... Argh *toktok*



Edit: Ei perkele. Katson ihan väärin. x) Palataan asiaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#11253 • • Epailija Physicist, 2nd class.

nethr, 6.3.2008 22:30:
Miten ihmeessä tän Cow Runningin level 16 selvitetään *ding* suora koodi leveliin nghminzefd

On menny vasta yks päivä ihmetellessä *nauru*



Jesh! Sain ratkaistua tuon. Ensin ajattelin, että tuossa on sattunut joku kämmi, sillä yhdessä aikaisemmassa levelissä minulla jäi yksi nuoli käyttämättä kokonaan, mutta niitä paalin ympärillä pyörimisiä piti vain vähän optimoida.

Eli ensin lehmu ohjataan paalin taakse laittamalla reitille nuoli ylös ja nuoli vasemmalle. Paalia ei työnnetä ihan ramppiin kiinni, vaan avaimen jälkeen seuraavaan ruutuun laitetaan nuoli alas ja siitä lähtee lehmän pyöritys seuraavaan tapaan: Avaimesta yksi alas ja yksi vasemmalle nuoli vasemmalle, avaimesta yksi alas ja kaksi vasemmalle nuoli ylös, avaimesta kaksi vasemmalle nuoli alas, avaimesta kaksi vasemmalle ja kaksi alas nuoli oikealle, avaimesta kaksi alas ja yksi vasemmalle nuoli ylös, avaimesta yksi vasemmalle ja yksi ylös nuoli oikealle, avaimesta kolme vasemmalle ja yksi ylös nuoli alas ja sitten ohjaat vain lehmän rampin kautta nappulan luokse.

Ja ei kun seuraavaan! ^^

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

nethr

Posts: 763

#11254 • • nethr !!

Epailija, 7.3.2008 11:48:
---


Jesh! Sain ratkaistua tuon. ...



Siis emmä tajua *ding* Muuten menee hyvin, mutta en saa sitä lehmää käännettyä vikasta "ovesta". On yks nuoli jäljellä ja se on väärään suuntaan. Jäätyy *nyyh*

--
xD

Epailija

Posts: 5,636

#11255 • • Epailija Physicist, 2nd class.

nethr, 7.3.2008 12:11:
Siis emmä tajua *ding* Muuten menee hyvin, mutta en saa sitä lehmää käännettyä vikasta "ovesta". On yks nuoli jäljellä ja se on väärään suuntaan. Jäätyy *nyyh*



Siitä vikasta ovesta ei tarvitse mennä, sillä sen huoneen oikeassa ylänurkassa seinän tilalla on paali, eli ohjaat sen lehmun rampin jälkeen kentän yläreunaa pitkin oikealle, ihan nurkasta alas ja sitten napin korkeudelta vasemmalle.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

nethr

Posts: 763

#11256 • • nethr !!

Epailija, 7.3.2008 12:15:
---

Siitä vikasta ovesta ei tarvitse mennä, sillä sen huoneen oikeassa ylänurkassa seinän tilalla on paali, eli ohjaat sen lehmun rampin jälkeen kentän yläreunaa pitkin oikealle, ihan nurkasta alas ja sitten napin korkeudelta vasemmalle.



Voi tsiisus mikä puusilmä sitä voi olla XD Kiitoksia paljon!!!!! *hymy*

Ehkä vois tarkistuttaa näkönsä - oikeesti *ding*

--
xD

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#11257 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)
PayPal asiaa

Mulla on tili ja siellä mun visa kortti rekisteröitynä ja "Verified" linkitetty myös koko tili Ebay sivulle niin onnistuu ostot sun muut helpommin... Noh tossa eilen ostin ensimmäistä kertaa tavaraa briteistä ja tänään kyselin että paljon mahtais kestää ja niinpoispäin. Ilmoittivat että lasku on tilassa "pending" minulla taas heti seuraavalla sekunnilla luki kaikissa papruissa PayPalilla "complited", mutta toisaalta visassa kun katoin pankkitunnareilla ei näy jälkeäkään mistään maksuista?

Pitääkö mun siis itse siirtää jollakin tavalla rahaa PayPaliin ja se sitten siirtää eteenpäin vai osaako se laskuttaa mun visaa automaattisesti, mutta siihen menee joitakin päiviä ja sen takia ei näy vielä laskussa?

Onko kellään kokemuksia?

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Avatar
#11258 • • Annakins Guest

Steven Hoaks, 7.3.2008 15:05:
PayPal asiaa

Mulla on tili ja siellä mun visa kortti rekisteröitynä ja "Verified" linkitetty myös koko tili Ebay sivulle niin onnistuu ostot sun muut helpommin... Noh tossa eilen ostin ensimmäistä kertaa tavaraa briteistä ja tänään kyselin että paljon mahtais kestää ja niinpoispäin. Ilmoittivat että lasku on tilassa "pending" minulla taas heti seuraavalla sekunnilla luki kaikissa papruissa PayPalilla "complited", mutta toisaalta visassa kun katoin pankkitunnareilla ei näy jälkeäkään mistään maksuista?

Pitääkö mun siis itse siirtää jollakin tavalla rahaa PayPaliin ja se sitten siirtää eteenpäin vai osaako se laskuttaa mun visaa automaattisesti, mutta siihen menee joitakin päiviä ja sen takia ei näy vielä laskussa?

Onko kellään kokemuksia?



Paypal laskuttaa automaattisesti sun luottokorttia kunhan tiedot siellä on oikein. Itse oon huomannu, että (ainakin Sampon) Visalla maksut näkyy hitaammin ku (Nordean) masterilla.

Lukeeko sulla eBayssäkin comleted tai paid tms?
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#11260 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Annakins, 7.3.2008 15:08:
Paypal laskuttaa automaattisesti sun luottokorttia kunhan tiedot siellä on oikein. Itse oon huomannu, että (ainakin Sampon) Visalla maksut näkyy hitaammin ku (Nordean) masterilla.

Lukeeko sulla eBayssäkin comleted tai paid tms?



Ai pitäiskö se eBayssäkin lukee että maksettu tai hoidettu tai whatevö? Missä? Eikös se ole asiakkaan ja PayPalin välinen rahaliikenne niin mistäs eBay mahtaa niistä tietää?

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?