Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,490,353 views

Euphoria

Posts: 542

#11121 • • Edited Euphoria 4 everyone

-lera-, 21.2.2008 16:29:
oon tässä kauan ajatellut et miten noi raksojen nosturit (siis ne isot keltaset) pystytetään??
miten ja kuka ja missä ne "rakennetaan" ja miks sitä ei ikinä huomaa. ne vaan ilmestyy rakennusmaalle... ? *ding*



Yleensä niitä nostetaan hydraulisesti ja laitetaan yks pala kerrallaan alle:)
Kuljetetaan osina ja kootaan ihan paikan päällä..
-lera-

Posts: 394

#11122 • • -lera-

Euphoria, 21.2.2008 16:33:
---
-lera-, 21.2.2008 16:29:
oon tässä kauan ajatellut et miten noi raksojen nosturit (siis ne isot keltaset) pystytetään??
miten ja kuka ja missä ne "rakennetaan" ja miks sitä ei ikinä huomaa. ne vaan ilmestyy rakennusmaalle... ? *ding*

---


Yleensä niitä nostetaan hydraulisesti ja laitetaan yks pala kerrallaan alle:)
Kuljetetaan osina ja kootaan ihan paikan päällä..



no kootaanko ne sit yöllä, kun mä en oo ikinä nähnyt sitä kun se kootaan. ne vaan tupsahtaa paikalle :D
Euphoria

Posts: 542

#11123 • • Euphoria 4 everyone

-lera-, 21.2.2008 16:42:

no kootaanko ne sit yöllä, kun mä en oo ikinä nähnyt sitä kun se kootaan. ne vaan tupsahtaa paikalle :D



Varmaan joo. En oo ite nähny kokoomista, ku jossain JIMin massiiviset koneet (laatu)ohjelmas:P
Mellu-

Posts: 4,006

#11124 • • Mellu-
kattelin eilen wintöötin mediaplayerillä pelivideoita ku tein hyökkäyskarttoja, no nyt ku lataan esim. mixauksen klubbarista ni se ei lataudukkaan enää winamppiin sopivaksi tiedostoksi vaikka normisti niin on.Vaihoin siit sitten sen "avaa ohjelmalla" kohdalle takaisin winampin mut silti sama homma toistuu *toktok* Mitä mä teen väärin?

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

-lera-

Posts: 394

#11125 • • -lera-

Euphoria, 21.2.2008 17:01:
---
-lera-, 21.2.2008 16:42:

no kootaanko ne sit yöllä, kun mä en oo ikinä nähnyt sitä kun se kootaan. ne vaan tupsahtaa paikalle :D


---


Varmaan joo. En oo ite nähny kokoomista, ku jossain JIMin massiiviset koneet (laatu)ohjelmas:P



kiitoooos... toi on oikeesto vaivanut ihan sika pitkään *iloinen*
ezzy

Posts: 8,060

#11126 • • Edited ezzy Droid-pappa

Mellu-, 21.2.2008 17:03:
kattelin eilen wintöötin mediaplayerillä pelivideoita ku tein hyökkäyskarttoja, no nyt ku lataan esim. mixauksen klubbarista ni se ei lataudukkaan enää winamppiin sopivaksi tiedostoksi vaikka normisti niin on.Vaihoin siit sitten sen "avaa ohjelmalla" kohdalle takaisin winampin mut silti sama homma toistuu *toktok* Mitä mä teen väärin?



WMP:ssä on varmaan päällä se, että se palauttaa tiedostotyypin omistukseensa, jos se on vaihtunu välillä. Kattele videot Winampilla tai kuuntele musas WMP:llä (tai ota se asetus pois päältä) *pepsodent*
Mellu-

Posts: 4,006

#11128 • • Mellu-

ezzy, 21.2.2008 17:44:
---
Mellu-, 21.2.2008 17:03:
kattelin eilen wintöötin mediaplayerillä pelivideoita ku tein hyökkäyskarttoja, no nyt ku lataan esim. mixauksen klubbarista ni se ei lataudukkaan enää winamppiin sopivaksi tiedostoksi vaikka normisti niin on.Vaihoin siit sitten sen "avaa ohjelmalla" kohdalle takaisin winampin mut silti sama homma toistuu *toktok* Mitä mä teen väärin?

---


WMP:ssä on varmaan päällä se, että se palauttaa tiedostotyypin omistukseensa, jos se on vaihtunu välillä. Kattele videot Winampilla tai kuuntele musas WMP:llä (tai ota se asetus pois päältä) *pepsodent*



eli... mitäs mun pitäs tehä niiku käytännös *pepsodent* "iskä opeta!"

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

pallooo

Posts: 99

#11129 • • pallooo

-lera-, 21.2.2008 16:42:
---
Euphoria, 21.2.2008 16:33:
---
-lera-, 21.2.2008 16:29:
oon tässä kauan ajatellut et miten noi raksojen nosturit (siis ne isot keltaset) pystytetään??
miten ja kuka ja missä ne "rakennetaan" ja miks sitä ei ikinä huomaa. ne vaan ilmestyy rakennusmaalle... ? *ding*

---


Yleensä niitä nostetaan hydraulisesti ja laitetaan yks pala kerrallaan alle:)
Kuljetetaan osina ja kootaan ihan paikan päällä..

---


no kootaanko ne sit yöllä, kun mä en oo ikinä nähnyt sitä kun se kootaan. ne vaan tupsahtaa paikalle :D




Niin tai et huomaa niiden nousua, kun nousevat pikku hiljaa pala kerrallaan. Se on vaan yhden "elementin" korkeampi se nosturi pikkuhiljaa =)
Lyylikki

Posts: 2,975

#11130 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

-lera-, 21.2.2008 16:29:
oon tässä kauan ajatellut et miten noi raksojen nosturit (siis ne isot keltaset) pystytetään??
miten ja kuka ja missä ne "rakennetaan" ja miks sitä ei ikinä huomaa. ne vaan ilmestyy rakennusmaalle... ? *ding*



Hehe...tätä asiaa on kysytty tässä samassa topikissa jo kahteen kertaan aiemminkin *nauru*

Vuonna 2004 ja 2007. Hakusanaksi tähän topikkiin nosturi, niin pääset lukemaan en muutkin vastaukset.
-lera-

Posts: 394

#11131 • • -lera-

Lyylikki, 21.2.2008 20:17:
---
-lera-, 21.2.2008 16:29:
oon tässä kauan ajatellut et miten noi raksojen nosturit (siis ne isot keltaset) pystytetään??
miten ja kuka ja missä ne "rakennetaan" ja miks sitä ei ikinä huomaa. ne vaan ilmestyy rakennusmaalle... ? *ding*

---


Hehe...tätä asiaa on kysytty tässä samassa topikissa jo kahteen kertaan aiemminkin *nauru*

Vuonna 2004 ja 2007. Hakusanaksi tähän topikkiin nosturi, niin pääset lukemaan en muutkin vastaukset.




heh, kato niin onkin.. onneks en ole ainut jota häiritsee noinkin tärkeät asiat *nauru*
Displacer

Posts: 1,828

#11132 • • Displacer
Mikä on videotykki englanniksi?

pelkkä projector?
RainChild

Posts: 909

#11134 • • RainChild
Voiko lasin läpi ruskettua tai saada pisamia? Jos tommone iha tavis ikkunalasi on (2 kerroksinen)

--
Rainchild is back home

Hitchhiker

Posts: 1,754

#11135 • • Hitchhiker

RainChild, 23.2.2008 15:08:
Voiko lasin läpi ruskettua tai saada pisamia? Jos tommone iha tavis ikkunalasi on (2 kerroksinen)


Kyllä (näin ainakin uskoisin, jollei noissa ikkunoissa ole UV-suojaa), UV-säteily pääsee ikkunankin lävitse (nimim. kerran polttanut junassa käsivarren, kun aurinko on paistanut ikkunan lävitse)
Slim_Jim

Posts: 573

#11136 • • Slim_Jim
Saako tuollainen pieni koira (kääpiösnautseri) slaagin siitä jos kiskoo 0,5l appelsiinimehua?
Suklaatahan ei sellaiselle uskalla antaa kun saa minkälie anafylaktisen shokin muttah...

Pirulainen on hoidossa ja käväisin hakemassa tuopillisen kylmää appelsiinimehua ja samalla sitten kävin katsomassa postilaatikon. Jätin 0,5l tuopin kylmää appelsiinimehua pöydälle.

Tämäpä piski sai neronleimauksen ja ponkaisi pöydän tuolille ja lipitti iloisesti ne mehut.

Eli joutuuko tässä googlettamaan "Tekohengitystä tyhmille koiranomistajille" oppaan vai onko ainoa tulos että piski ravaa loppuyön pissille?
Avatar
#11137 • • Annakins Guest

RainChild, 23.2.2008 15:08:
Voiko lasin läpi ruskettua tai saada pisamia? Jos tommone iha tavis ikkunalasi on (2 kerroksinen)



Voi. t. nimin. polttanut naamansa liian usein purjekoneen kuomun läpi.
Snaggo

Posts: 1,147

#11138 • • Edited Snaggo ;__;
Tietääkö kukaan mitään divaria/kauppaa helsingin suunnilta josta saisi ostettua vanhoja kunnon NES-pelejä? noi omat vanhat on jo hirveen läpipelattuja, ja nyt ku kaapeli-TV loppuu nii ois kiva vähän herätellä tota vanhaa konsolia henkiin taas nii ei telkkarikaan seiso turhaan nurkassa.

edit: (mä ku en hirveesti tykkää säätää ton huudon kans)

--
bojoing.

adix

Posts: 69

#11139 • • adix

Snaggo, 24.2.2008 22:47:
Tietääkö kukaan mitään divaria/kauppaa helsingin suunnilta josta saisi ostettua vanhoja kunnon NES-pelejä? noi omat vanhat on jo hirveen läpipelattuja, ja nyt ku kaapeli-TV loppuu nii ois kiva vähän herätellä tota vanhaa konsolia henkiin taas nii ei telkkarikaan seiso turhaan nurkassa.

edit: (mä ku en hirveesti tykkää säätää ton huudon kans)




Mun ehdotus on että liität vanhan tietokoneen telkkariin ja imutat netistä kaikki NES pelit, sopiihan se ohjainki jollain adapterilla. Mulla oli tämmönen systeemi joskus mut kaveri osti kalliilla ni oli pakko myydä se :)

Onhan se vanha konsoli tietenkin kiva mutta kuka jaksaa puhallella niitä pelejä..
akir0

Posts: 2,554

#11140 • • akir0 idleRPG champion 2009

REivaaja, 25.2.2008 12:44:
Lueskelin tossa ftp serverin pystytys ohjeita ja niissä vannotettiin että ei kannata laittaa anonyymiä käyttäjää? Kuinka vaikeaa sitten on hakkeroitua mun koneelle, jos sellasen teen pelkillä imutus oikeuksilla? En jaksa rekisteröityä Afterdawnille...



Oikea kysymys on, että miksi ihmeessä tekisit edes anonyymin käyttäjän ftp-serverillesi?