Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,453,383 views

Samu81

Posts: 1,224

#10942 • • Samu81 kokolihaa

crissy, 23.1.2008 11:20:
viime heinäkuussa meille tuli vuoden vesilasku 200e. Olimme ostaneet tän kämpän joulukuussa, joten laskussa oli moka.

Asia selvitettiin ja lasku korjattiin. Nyt tuli tasauslasku vedestä ja siin oli summa 39e+ risat.. se oli vedetty yli ja kirjotettu 64e+ risat.. samalla oltiin kirjotettu että heinäkuun laskun korjaus 24.95e!!!!!!


voiko huoltoyhtiö velottaa heidän mokastaan joka korjatiin niin 25e!?? ja miten se nyt velotetaan vasta ja miksei siitä puhuttu silloin et tää laskun korjaus tulee maksamaan x määrän euroja????

ja se lasku tuli eilen ja siin oli eräpäivä eilen ja lasku on tehty 7.1?? mikä kesti!!??


tää on samalla "mikä ärsyttää"



Eihän tollainen lasku ole edes lainvoimanen :D Vai miten se kuuluu sanoa.. ? *ding*
14 päivää on minimi maksuaika, joka asiakkaalle pitää jäädä siitä, kun lasku on .. saapunut? Puhumattakaan jostain käsin täsmentämisistä ja yliviivauksista. Tuon kirjekuore ja sen vesileima kannattaisi säilyttää, jos asiasta joutuu tappelemaan enemmänkin.
Joku enemmän kuluttajansuojalakia lukenut voinee täsmentää / korjata virheeni :)

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Kon-tiki

Posts: 1,936

#10943 • • Edited Kon-tiki The Unsinkable
Ostin eilen 2 v. f-secure 2008:n. Dvd-versiona hintaan 99e, koska sen pitäisi sisältää kolme asennuskertaa <- tarpeen meidän huushollissa. Yritin asentaa sitä kotimme ns. ykköskoneelle, mutta dvd jäi säkättää asemaan eikä asentunut, vaikka uudelleenkäynnistin ja pyyhin levyä. Sama asema pyörittää muita dvd:eitä kiltisti, mutta sillä on aiemmin ollut ongelmia joidenkin itsepoltettujen dvd:eiden kanssa.

Yritin palauttaa dvd:n tänään Ruoholahden verkkokauppaan, josta sen olin ostanut. Myyjät leimasivat mut syylliseksi vaikka kerroin, että olin _ostanut juuri heiltä_ tän kotimme ns. ykköskoneen koottuna, dvd-asemineen kaikkineen. Takuuajat ummessa, kone 3 v. vanha työ- ja vapaa-ajankoneeni, josta mun elämä aika pitkälti riippuu.

Pojat testasivat dvd:n ja väitivät, että kyllä se heidän testikoneella toimii (en nähnyt testausta käytännössä). Mitäs nyt? F-Securen puhelintuki aukeaa vasta aamukasilta ja tässä roikutaan nyt ihan vaan XP:n palomuurin takana.
ezzy

Posts: 8,060

#10944 • • ezzy Droid-pappa

Kon-tiki, 23.1.2008 20:10:
tässä roikutaan nyt ihan vaan XP:n palomuurin takana.



xp:n palomuuri on ihan ok ja eipä ainakaan kone mätäne, kun et saa f-securea asennettua. En tajua miten ne edes kehtää myydä tuotteitaan.

Avast+Online armor itellä ilmaisista käytössä. Comodo hajos käsiin...
Kon-tiki

Posts: 1,936

#10945 • • Kon-tiki The Unsinkable

ezzy, 23.1.2008 20:16:
---
Kon-tiki, 23.1.2008 20:10:
tässä roikutaan nyt ihan vaan XP:n palomuurin takana.

---


xp:n palomuuri on ihan ok ja eipä ainakaan kone mätäne, kun et saa f-securea asennettua.



No hyvä että xp toimii hätätilassa. Työasioissa = gmail sen pitäis kai toimia muutenkin, mutta vapaa-ajan riennoissa kaipais järeämpää suojausta. Pitää aamulla soittaa f-securelle ja sit ehkä koittaa noit ilmaisohjelmiakin.

+ kyllähän tää kone on pikku rempan tarpeessa myös. Parempi että dvd-asema kosahtelee ennenkun tän vie huoltoon, niin asema tulee vaihdettua.
larzizi

Posts: 1,661

#10946 • • larzizi
Kuinka monta jäsentä Karhukoplassa on? Onko siinä jokin tietty määrä vai vaihteleeko se aina mielen mukaan?

Osa on sanonut tiettyjä tarkkoja lukumääriä, osa taas ollut sitä mieltä, että joskus niitä voi olla vaikka kolme ja joskus 20.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

milo

Posts: 860

#10947 • • milo Plaugenaut

larzizi, 23.1.2008 21:39:
Kuinka monta jäsentä Karhukoplassa on? Onko siinä jokin tietty määrä vai vaihteleeko se aina mielen mukaan?

Osa on sanonut tiettyjä tarkkoja lukumääriä, osa taas ollut sitä mieltä, että joskus niitä voi olla vaikka kolme ja joskus 20.



Määrä vaihtelee, taitaa riippua ihan siitä kuka on käsikirjoittamassa / piirtämässä, samoin mahdolliset sukulaiset.

--
We are, ultimately, all alone, and I am incapable of expressing emotion in any way, shape or form apart from through the medium of mix tapes. -Adam First

L4T3

Posts: 843

#10948 • • L4T3 - VOEMA Psy King -

Kon-tiki, 23.1.2008 20:10:
Ostin eilen 2 v. f-secure 2008:n. Dvd-versiona hintaan 99e, koska sen pitäisi sisältää kolme asennuskertaa <- tarpeen meidän huushollissa. Yritin asentaa sitä kotimme ns. ykköskoneelle, mutta dvd jäi säkättää asemaan eikä asentunut, vaikka uudelleenkäynnistin ja pyyhin levyä. Sama asema pyörittää muita dvd:eitä kiltisti, mutta sillä on aiemmin ollut ongelmia joidenkin itsepoltettujen dvd:eiden kanssa.

Yritin palauttaa dvd:n tänään Ruoholahden verkkokauppaan, josta sen olin ostanut. Myyjät leimasivat mut syylliseksi vaikka kerroin, että olin _ostanut juuri heiltä_ tän kotimme ns. ykköskoneen koottuna, dvd-asemineen kaikkineen. Takuuajat ummessa, kone 3 v. vanha työ- ja vapaa-ajankoneeni, josta mun elämä aika pitkälti riippuu.

Pojat testasivat dvd:n ja väitivät, että kyllä se heidän testikoneella toimii (en nähnyt testausta käytännössä). Mitäs nyt? F-Securen puhelintuki aukeaa vasta aamukasilta ja tässä roikutaan nyt ihan vaan XP:n palomuurin takana.



Ah .. niin ihanan perinteinen "kyllä se meillä toimii ilman ongelmia" vastaus kun joku ei toimi itsellä ja yrittää palauttaa / vaihtaa *hih*
MiMoSa

Posts: 1,664

#10949 • • MiMoSa
Kattelin tossa vähän Gambian säätietoja viime keväältä ja sieltä löyty kohta, jossa kerrottiin päivän valoisuudesta seuraavilla termeillä; valoisa aika, porvarillinen hämärä, nauttinen hämärä ja astronominen hämärä. Astronominen hämärä taitaa olla ihan pimeä mut mitäs eroa noilla kahdella muulla hämärällä sit on ja miten ne määritellään, että mikä on mikäkin? Ja mistä noi nimet noille on tullu?

Tossa toi sivukin, mistä löytyy. Oikeelta keskivaiheilta. http://finnish.wunderground.com/history/station/61701/2007/3/21/MonthlyHistory.html

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

ezzy

Posts: 8,060

#10950 • • ezzy Droid-pappa

L@t, 23.1.2008 21:55:
---
Kon-tiki, 23.1.2008 20:10:
Ostin eilen 2 v. f-secure 2008:n. Dvd-versiona hintaan 99e, koska sen pitäisi sisältää kolme asennuskertaa <- tarpeen meidän huushollissa. Yritin asentaa sitä kotimme ns. ykköskoneelle, mutta dvd jäi säkättää asemaan eikä asentunut, vaikka uudelleenkäynnistin ja pyyhin levyä. Sama asema pyörittää muita dvd:eitä kiltisti, mutta sillä on aiemmin ollut ongelmia joidenkin itsepoltettujen dvd:eiden kanssa.

Yritin palauttaa dvd:n tänään Ruoholahden verkkokauppaan, josta sen olin ostanut. Myyjät leimasivat mut syylliseksi vaikka kerroin, että olin _ostanut juuri heiltä_ tän kotimme ns. ykköskoneen koottuna, dvd-asemineen kaikkineen. Takuuajat ummessa, kone 3 v. vanha työ- ja vapaa-ajankoneeni, josta mun elämä aika pitkälti riippuu.

Pojat testasivat dvd:n ja väitivät, että kyllä se heidän testikoneella toimii (en nähnyt testausta käytännössä). Mitäs nyt? F-Securen puhelintuki aukeaa vasta aamukasilta ja tässä roikutaan nyt ihan vaan XP:n palomuurin takana.

---


Ah .. niin ihanan perinteinen "kyllä se meillä toimii ilman ongelmia" vastaus kun joku ei toimi itsellä ja yrittää palauttaa / vaihtaa *hih*



Asiakkaat nyt vaan on useimmiten väärässä ja typeriä :) True story.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#10951 • • Kon-tiki The Unsinkable

ezzy, 24.1.2008 08:39:
---
L@t&#8364;, 23.1.2008 21:55:
---
Kon-tiki, 23.1.2008 20:10:
Ostin eilen 2 v. f-secure 2008:n. (---)

Pojat testasivat dvd:n ja väittivät, että kyllä se heidän testikoneella toimii (en nähnyt testausta käytännössä).
---


Ah .. niin ihanan perinteinen "kyllä se meillä toimii ilman ongelmia" vastaus kun joku ei toimi itsellä ja yrittää palauttaa / vaihtaa *hih*

---


Asiakkaat nyt vaan on useimmiten väärässä ja typeriä :) True story.



Tänä aamuna soitin f-securen puhelinpalveluun. Sieltä selvisi, että kun dvd-asema nyt aivan oikeasti hylkii sitä levyä, levyn omistaja voi ladata ohjelman f-securen nettisivuilta ja näpytellä levyn mukana tulleen esitteen kannessa lukevan 16-merkkisen koodin sitten, kun asennusohjelma sitä kysyy.

Tämäkin kun mulle olis kerrottu Verkkokaupassa sillä ekalla palautuskerralla, olisin säästynyt kahdelta lisäramppaamiselta Verkkokaupassa ja työpäivien menolta pilalle. Mutta olihan tämä mulle ihan oikein, koska minä olin väärässä, niin *grr*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#10952 • • Jussi Soro choon!

Kon-tiki, 24.1.2008 10:50:
Tämäkin kun mulle olis kerrottu Verkkokaupassa sillä ekalla palautuskerralla, olisin säästynyt kahdelta lisäramppaamiselta Verkkokaupassa ja työpäivien menolta pilalle. Mutta olihan tämä mulle ihan oikein, koska minä olin väärässä, niin *grr*


Luitko käyttöohjeet?

Muistaakseni siellä kerrotaan tuo osoite josta tiedoston voi ladata.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#10953 • • Kon-tiki The Unsinkable

JussiS, 24.1.2008 10:54:
---
Kon-tiki, 24.1.2008 10:50:
Tämäkin kun mulle olis kerrottu Verkkokaupassa sillä ekalla palautuskerralla, olisin säästynyt kahdelta lisäramppaamiselta Verkkokaupassa ja työpäivien menolta pilalle. Mutta olihan tämä mulle ihan oikein, koska minä olin väärässä, niin *grr*

---

Luitko käyttöohjeet?

Muistaakseni siellä kerrotaan tuo osoite josta tiedoston voi ladata.



Ainakaan paperisessa käyttöohjeessa ei kerrottu (ja asiakastuen puhelinnumero oli myös näköjään väärä). Levyllä mahdollisesti olevasta laajemmasta käyttöohjeesta taas en tiedä mittään, koska ongelma juuri oli se että levylle en päässyt.
yana

Posts: 877

#10954 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

MiMoSa, 24.1.2008 08:33:
Kattelin tossa vähän Gambian säätietoja viime keväältä ja sieltä löyty kohta, jossa kerrottiin päivän valoisuudesta seuraavilla termeillä; valoisa aika, porvarillinen hämärä, nauttinen hämärä ja astronominen hämärä. Astronominen hämärä taitaa olla ihan pimeä mut mitäs eroa noilla kahdella muulla hämärällä sit on ja miten ne määritellään, että mikä on mikäkin? Ja mistä noi nimet noille on tullu?

Tossa toi sivukin, mistä löytyy. Oikeelta keskivaiheilta. http://finnish.wunderground.com/history/station/61701/2007/3/21/MonthlyHistory.html



JFGI?

1. Porvarillinen eli yhteiskunnallinen hämärä.

Porvarillinen hämärä vallitsee, kun Auringon kiekon yläreuna on juuri painunut horisontin alapuolelle ja sen keskipiste on korkeintaan 6 astetta horisontin alapuolella. Porvarillisen hämärän lopulla alkavat kaikkein kirkkaimmat tähdet ja planeetat näkyä. Aivan porvarillisen hämärän lopulla on taivaan kirkkaus 1/100 siitä, mitä se oli Auringon ollessa juuri taivaanrannassa. Porvarillisen hämärän nimitys on perua keskiajalta. Tällöin on vielä riittävän valoisaa, jotta käsityöläiset ja porvarit näkivät selkeän sään vallitessa työskennellä ulkosalla. Suomenkielessä esiintyy myöskin nimitys yhteiskunnallinen hämärä.

2. Nauttinen eli merenkulkijain hämärä.

Nauttinen hämärä vallitsee, kun Auringon kiekon keskipiste on 6-12 astetta horisontin alapuolella. Nimitys nauttinen viittaa merenkulkuun. Tällöin tähtiä on jo varsin runsaasti näkyvissä ja merellä erottuu vielä horisontti. Sekstantilla voidaan mitata tähtien korkeuksia ja laskea havaintojen perusteella aluksen paikka maapallon merillä. Nauttisen hämärän aikana lisää tähtiä syttyy taivaankannelle ja sen loppupuolella voi jo mainiosti aloitella tähtihavaintoja.

3. Astronominen eli tähtitieteellinen hämärä.

Astronominen hämärä vallitsee, kun Auringon kiekon keskipiste on 12-18 astetta horisontin alapuolella. Himmeimmätkin tähdet alkavat näkyä astronomisen hämärän aikana. Havaintotoiminta on täydessä vauhdissa. Pimeys saapuu, kun Aurinko on enemmän kuin 18 astetta horisontin alapuolella. Tällöin Auringon valoa ei juuri lainkaan siroa ilmakehän molekyyleistä ja pimeän yötaivaan kirkkaus on vain 1/400 000 siitä, mitä se oli Auringon ollessa juuri horisontisssa.
spoinkel

Posts: 398

#10956 • • spoinkel Alferd Heatpacker
kuinka usein keskimäärin värjäätte tukasta juurikasvua pois?

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

Zapa

Posts: 1,393

#10958 • • Edited Zapa Mr Wrangler
Mikä on hyvä paikka myydä käytettyjä huonekaluja, joko web tai onko liikkeitä pks-seudulla mitkä ostaa hyväkuntoisia?


edit: TOBO täynnä :)
ezzy

Posts: 8,060

#10959 • • ezzy Droid-pappa

spoinkel, 25.1.2008 12:02:
kuinka usein keskimäärin värjäätte tukasta juurikasvua pois?



Itellä ei o kyl niin pitkä, että pelkkää juurikasvua jaksaisin värjäillä pois, menee koko pää kerralla 1½-2kk välein.
larzizi

Posts: 1,661

#10960 • • larzizi

spoinkel, 25.1.2008 12:02:
kuinka usein keskimäärin värjäätte tukasta juurikasvua pois?



Tällä hetkellä värjäyksestä on about 2 kuukautta (on kyllä jo kauan pitänyt värjätä juurikasvu, mutta en ole saanut aikaiseksi). Yleensä värjään n. kuukauden välein. Mulla kasvaa tukka niin järkyttävän nopeeta tahtia, että pidemmässä tukassa juurikasvu näkyy jo kuukauden jälkeen aika ilkeästi. Lyhyen tukan kanssa ei tarvinnut värjätä niin usein, kun tukka oli niin sekaisin ja pörröinen, ettei juurikasvua yleensä nähnyt mistään kolosta.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.